313790
Book
In basket
Książka podzielona jest na trzy rozdziały. Pierwszy omawia zagadnienie poczucia własnej wartości powołując się na teorię N. Brandena. Opisuje wpływ rodziców i znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości. Drugi rozdział poświęcony jest metodyce pracy z grupą, etapom tej pracy, jej strategiom i zasadom. Do wykorzystania w praktyce pedagogicznej znaczący jest rozdział trzeci, który zawiera autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Program ten ma charakter zarówno profilaktyczny, przeciwdziałający niskiej samoocenie i brakowi samooakceptacji, jak i terapeutyczny, skierowany do dzieci mających już problemy tego rodzaju. Czytelnik może skorzystać z 30 scenariuszy zaplanowanych na jedną lub dwie jednostki lekcyjne w zależności od tematu oraz kilkanaście propozycji na dodatkowe ćwiczenia do wykorzystania w trakcie realizacji programu.
Availability:
Kielce - Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 255678 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 255677/czyt.37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [165]-169.
Summary, etc.
Książka podzielona jest na trzy rozdziały. Pierwszy omawia zagadnienie poczucia własnej wartości powołując się na teorię N. Brandena. Opisuje wpływ rodziców i znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości. Drugi rozdział poświęcony jest metodyce pracy z grupą, etapom tej pracy, jej strategiom i zasadom. Do wykorzystania w praktyce pedagogicznej znaczący jest rozdział trzeci, który zawiera autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Program ten ma charakter zarówno profilaktyczny, przeciwdziałający niskiej samoocenie i brakowi samooakceptacji, jak i terapeutyczny, skierowany do dzieci mających już problemy tego rodzaju. Czytelnik może skorzystać z 30 scenariuszy zaplanowanych na jedną lub dwie jednostki lekcyjne w zależności od tematu oraz kilkanaście propozycji na dodatkowe ćwiczenia do wykorzystania w trakcie realizacji programu.
Target audience note
Praca skierowana do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej pragnących wspierać i motywować dzieci do budowania pozytywnego obrazu własnej osoby.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again