313794
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 209-218.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Pedagogika kultury jako wielki kierunek myśli pedagogicznej: rodowód, przedmiot i miejsce pedagogiki kultury wśród nauk pedagogicznych.
Zawiera: Założenia filozoficzne i metodologiczne pedagogiki kultury ; Heglowska teoria rozwoju ducha, metodologiczna autonomia nauk humanistycznych ; Sprangerowska typologia idealnych struktur - sposób wartościowania i przeżywania wartości ; Myśl pedagogiczna Georga Kerschensteinera i jego podstawowy aksjomat procesu kształcenia ; Kierunek aktualistyczny w pedagogice kultury - Benedetto Croce i Giovanni Gentile.
Zawiera: Czołowi przedstawiciele pedagogiki kultury w Polsce okresu dwudziestolecia międzywojennego ; Bogdan Nawroczyński - filozofia kultury i hierarchia wartości, ideał wykształcenia ; System pedagogiki kultury Sergiusza Hessena: pedagogika jako filozofia stosowana, wychowanie jako proces wartwicowy i dialektyczny, cele wychowania moralnego. Cztery płaszczyzny bytu i cztery warstwy wychowania ; Bogdana Suchodolskiego pedagogika kultury: życie i działalność naukowa, udział w przebudowie teorii i metodologii poznania humanistycznego, filozofia kultury - osobowość - uspołecznienie, podstawy teorii wychowania przez sztukę ; Koncepcje Floriana Znanieckiego - zbieżne z założeniami pedagogiki kultury: kulturalizm Znanieckiego, koncepcja współczynnika humanistycznego, poglądy Znanieckiego na wychowanie dla przyszłości ; Stefan Szuman.
Zawiera: 0. Problematyka wychowania narodowego, państwowego i obywatelskiego ; Wychowanie narodowe w ujęciu Lucjana Zarzeckiego ; Problematyka wychowania państwowego w twórczości Kazimierza Sośnickiego ; Poglądy Zygmunta Mysłakowskiego na rolę kultury w kształtowaniu osobowości oraz w wychowaniu narodowym i państwowym - kultura i wychowanie, oryginalność poglądów na temat wychowania narodowego i państwowego ; Edukacja narodowa, państwowa i obywatelska w twórczości Bogdana Nawroczyńskiego ; Refleksje Bogdana Suchodolskiego na temat edukacji narodowej i państwowej ; Skrajnie nacjonalistyczne poglądy w wychowaniu Ernesta Kriecka.
Zawiera: Pedagogika kultury po drugiej wojnie światowej ; Rozwój pedagogiki ; Powojenna twórczość Bogdana Suchodolskiego - krytyka pedagogiki kultury, pedagogika humanistyczna, działalność w Narodowej Radzie kUltury ; Twórcza kontynuacja mysli intelektualnej Bogdana Suchodolskiego w działalności Ireny Wojnar - wychowanie estetyczne, kształcenie humanistyczne, troska o inspirująca rolę spuścizny naukowej Bogdana Suchodolskiego ; Aleksander Kamiński - kontynuator poglądów Sergiusza Hessena ; Pedagogika kultury w Polsce po 1995 roku: historia powrotu do pierwotnej nazwy kierunku, znaczące publikacje z pedagogiki kultury po 1995 roku, znaczące osrodki w rozwijaniu pedagogiki kultury po 1995 roku.
Zawiera: Pedagogika religijna, chrześcijańska i personalistyczna - bliska pedagogika kultury: pedagogika religijna w ujęciu Fryderyka Wilhelma Foerstera ; Personalizm Jacques,a Maritaina i Emmanuela Mouniera ; Wychowanie personalistyczne Karola Górskiego ; Personalizm Stefana Kunowskiego i Józefa Pastuszki ; Środowisko naukowe KUL w tworzeniu i upowszechnianiu pedagogiki personalistycznej i chrześcijańskiej ; Inne ośrodki w Polsce kontynuujace idee pedagogiki chrześcijanskiej i personalistycznej ; Założenia programowe Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej ; Poglądy Jana Pawła II na temat wychowania - istotne nie tylko dla pedagogiki chrześcijańskiej.
Zawiera: Kontrowersje i dylematy pedagogiki kultury i edukacjii kulturowej w Polsce.
Zawiera: Kultura pojmowana globalnie jako podstawa współcześnie rozumianej "paidei" - najważniejsze zadania w kształceniu humanistycznym.
Zawiera: Kontrowersje wokół problematyki wychowania patriotycznego i obywatelskiego.
Zawiera: Zależności, różnice i powiązania pedagogiki kultury z innymi kierunkami oraz dyscyplinami pedagogicznymi. Glosa do obiektywizmu w prezentowaniu różnych teorii pedagogicznych ; Zbieżności i różnice między pedagogiką kultury, pedagogiką chrześcijańską i edukacją międzykulturową ; Dlaczego Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej? ; Cechy bliskie pedagogice kultury w innych współczesnych kierunkach ; Samokontrola i samokształcenie ; Nota informacyjna o wykorzystanych niemalże w całości wcześniejszych publikacjach autora.
Zawiera: Wybór tekstów - Wilhelm Dilthey: "Właściwości nauk humanistycznych", "Przezywanie i rozumienie", "Rozumienie".
Zawiera: Wybór tekstów - Sergiusz Hessen: "O sprzecznościach i jedności wychowania", "Zagadnienia pedagogiki personalistycznej (fragmenty)", "Idea wspólnego wykształcenia w pedagogice nowoczesnej".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Nawroczyński: " Dzieła wybrane", "Idea wykształcenia", "Indywidualność, charakter i osobowość", "DObra narodowe i ogólnoludzkie".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Suchodolski: "Uspołecznienie kultury", "Droga do kultury", "Powszechność kultury", "Młodość i przyszłość".
Zawiera: Wybór tekstów - Karol Górski: "Wychowanie personalistyczne", "Zasady personalizmu a wychowanie".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Suchodolski: "Wychowanie mimo wszytsko", "Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka".
Zawiera: Wybór tekstów - Irena WOjnar: "Humanistyczne i antropologiczne rozumienie kultury - kontrowersje i wzbogacenia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej