Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Autor
Aouil Bassam. Internet jako środowisko komunikacyjne
(1)
Bednarczyk Izabella. Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME
(1)
Bednarczyk Łukasz
(1)
Czarkowski Jakub. Przemiany mass mediów
(1)
Dyrda Tadeusz
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Gogołek Włodzimierz. Praca w Sieci
(1)
Grabowska Anna. Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Hankała Andrzej. Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV
(1)
Hojnacki Lechosław. Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji
(1)
Kajdasz-Aouil Maria. Internet jako środowisko komunikacyjne
(1)
Kukla Daniel
(1)
Mischke Jerzy M. Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę
(1)
Osiński Zbigniew. Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Stanisławska Anna K. Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tanaś Janusz K. Pismo naukowe w wersji elektronicznej
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Tanaś Maciej. Pismo naukowe w wersji elektronicznej
(1)
Wieczorkowska Grażyna. Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME
(1)
Wierzbicka Agnieszka. Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie
(1)
Łaszczyk Jan. Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Internet
(3)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Historia
(2)
Młodzież
(2)
Praca
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Więźniowie
(2)
Zdrowie
(2)
Absolwenci liceów
(1)
Absolwenci techników
(1)
Agresywność
(1)
Agroturystyka
(1)
Alkohol
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Anoreksja
(1)
Badania pedagogiczne
(1)
Bezdomni
(1)
Bezrobotni
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Bulimia
(1)
Caritas Diecezji Łódzkiej
(1)
Centra Informacji i Planowania Kariery zawodowej
(1)
Centra Integracji Społecznej
(1)
Cenzura
(1)
Choroba
(1)
Choroby
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo prasy
(1)
DINKS (Double Income, No Kids)
(1)
Demografia
(1)
Dialog w edukacji
(1)
Dobro wspólne
(1)
Domy kultury
(1)
Doradztwo zawodowe
(1)
Drama
(1)
Dydaktyka modalna
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dzietność zob. Rozród
(1)
E-nauczanie
(1)
E-nauczanie a nauczanie tradycyjne
(1)
E-nauczanie a nauczyciele
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja europejska
(1)
Ekologia
(1)
Eurobarometr
(1)
Fordyzm (ekonom.)
(1)
Frekwencja wyborcza
(1)
Fundusz sołecki
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gimnazjaliści
(1)
Globalizacja
(1)
Gminny Ośrodek Kultury "Sokół" (Czerwonak)
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy
(1)
Grono przyjacielskie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Hipoterpia
(1)
Indeks wolności mediów
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Internet a edukacja
(1)
Internet a komunikacja
(1)
Internet a kultura
(1)
Internet a praca
(1)
Jan Paweł II II papież
(1)
Język angielski
(1)
Kain (postać biblijna)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kara cielesna
(1)
Klasa średnia
(1)
Klasyfikacja ISCED
(1)
Kobieta
(1)
Kognitywizm
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Konkubinat
(1)
Kościoły (wyznania)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Kurator sądowy
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Lobbing
(1)
Macierzyństwo
(1)
Makdonaldyzacja
(1)
Matematyka
(1)
Małżeństwo
(1)
Media
(1)
Media a rozwój intelektualny
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1701-
(2)
1901-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Hiszpania
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski
(1)
Polska
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Temat
Bourdieu, Pierre (1930-2002) Cenzura Simmel, George (1858-1918) Veblen, Thorstein B. (1857-1929) Agroturystyka Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego Bezrobocie Bogactwo Choroby Czas wolny od pracy Czytelnictwo prasy Demografia DINKS (Double Income, No Kids) Dobro wspólne Dziecko pozamałżeńskie Dzietność zob. Rozród Edukacja Eurobarometr Fordyzm (ekonom.) Frekwencja wyborcza Fundusz sołecki Fundusze strukturalne UE Globalizacja Gospodarka Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy Grono przyjacielskie Indeks wolności mediów Instytucje europejskie Internet Kapitał społeczny Kara cielesna Klasa średnia Klasyfikacja ISCED Konkubinat Kościoły (wyznania) Kościół katolicki Kultura masowa Kultura Lobbing Macierzyństwo Makdonaldyzacja Małżeństwo Miasta Migracje Mniejszości narodowe Mniejszość Monoparentność Obszary podmiejskie zob. Strefa podmiejska Ojcostwo Oświata Parlamentaryzm Pary homoseksualne Piramida wieku ludności PISA (program) Płace Płeć Polacy za granicą Polityka Metody Polityka rodzinna Polska Postfordyzm (ekonom.) Potrzeby Praca Prestiż Prezydencjalizm Prokreacja zob. Rozród Przedsiębiorczość (postawa) Przedszkola Reprodukcja ludności Religia Religijność Rodzina Rodzina patchworkowa Rolnictwo Rozród Rozwód Rozwój gospodarczy Rynek Rynek pracy Sekularyzacja społeczna Single Społeczeństwo Społeczeństwo informacyjne Stereotyp (psychol., socjol.) Środki masowego przekazu Strefa podmiejska Styl życia System oświaty Systemy wyborcze Szkolnictwo Szkolnictwo wyższe Tayloryzm (ekonom.) Telemetria Telewizja Tożsamość narodowa Ubóstwo Układy sieciowe seniorów Unia Europejska Urodzenia pozamałżeńskie zob. Dziecko pozamałżeńskie Wieś Wychowanie przedszkolne Wykształcenie Zachowania zdrowotne Zatrudnienie Zdrowie Zdrowie publiczne Związki zawodowe Życie seksualne Żywność ekologiczna Polska
Bibliogr. s. 659-684.
Zawiera: Wstęp / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Część pierwsza. Populacja i kapitał ludzki.
Zawiera: Pytanie wprowadzające: dlaczego polityków tak bardzo interesują nasze dzieci?; Kapitał ludzki; Mieszkańcy Polski; Mieszkańcy Polski - główne pojęcia i teorie; Populacja; Statystyki witalne, czyli ruch ludności; Teoria przejścia demograficznego; Migracje; Sytuacja demograficzna w krajach o różnym stopniu rozwoju; Co oznacza transnarodowość; Mieszkańcy Polski - wskaźniki i sposób badania; Piramidy wieku ludności: społeczeństwo "młode" (Meksyk) i "stare" (Szwecja); Polska piramida wieku: prognoza na rok 2035; Mieszkańcy polskie w perspektywie historycznej; Procesy demograficzne w Polsce; Strumienie migracyjne Polaków; Mieszkańcy współczesnej Polski; Sytuacja demograficzna Polski; Zróżnicowanie narodowo-etniczne społeczeństwa polskiego; Definiowanie pojęcia "mniejszość"; Zagraniczni Polacy; Mieszkańcy Polski na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Giza, Małgorzata Głowacka-Grajper, Sylwia Urbańska.
Zawiera: Edukacja; Pytanie wprowadzające: po co nam szkoła?; Edukacja - główne pojęcia i teorie; Definicja i zakres edukacji; Główni "aktorzy" systemu edukacji i ich rola; Klasyfikacja ISCED; Nauczyciel - zawód i powołanie?; Społeczne funkcje edukacji; Nowe tendencje w edukacji; Edukacja - wskaźniki i sposób badania; Edukacja w Polsce w perspektywie historycznej; Edukacja we współczesnej Polsce; Organizacja systemu edukacji w Polsce; Schemat systemu oświaty w Polsce; Poziom edukacji w Polsce; Nierówności edukacyjne; Debata publiczna na temat edukacji; Edukacja małych dzieci; Edukacja w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Baczko-Dombi, Tomasz Żółtak.
Zawiera: Stan zdrowia; Pytanie wprowadzające: dlaczego czekamy w kolejkach do lekarza?; Stan zdrowia - główne pojęcia i teorie; Skąd się biorą choroby?; Rola chorego - podejście funkcjonalne; Choroba jako piętno - podejście interakcyjne; Choroba jako doświadczenie; Stan zdrowia a struktura społeczna; Czy biedni chorują częściej; Stan zdrowia a płeć; Przejście od modelu biomedycznego do modelu środowiskowego; Medykalizacja; Stan zdrowia - wskaźniki i sposób badania; Miary i wskaźniki epidemiologiczne; Wskaźniki ekonomiczne i systemowe; Miejsce dla badań socjologicznych; Stan zdrowia w Polsce w perspektywie historycznej; Powojenne wyzwania; Lecznictwo niemedyczne; Przemiany stanu zdrowia Polaków; Przemiany prawno-instytucjonalne po 1989 roku; Stan zdrowia we współczesnej Polsce; Instytucje i grupy społeczne; Style życia i zachowania prozdrowotne; Stan zdrowia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Łukasz Raciborski.
Zawiera: Miasto i wieś; Pytanie wprowadzające: czy nazwanie kogoś "wieśniakiem" jest jeszcze obraźliwe?; Czy współczesnego chłopa dawniej opisano by za pomocą określenia "wieśniak"; Czy Polacy wolą mieszkać na wsi, czy w mieście?; Miasto i wieś - główne pojęcia i teorie; Czym jest miasto?; Czy wieś jeszcze istnieje?; Czy Polska jest krajem rolniczym; Jaką misję ma do spełnienia współczesne rolnictwo; Oscypek z truskawką, czyli produkty tradycyjne i regionalne w Polsce; Miasto i wieś - wskaźniki i sposób badania; NYS w Polsce; Miasto i wieś w Polsce w perspektywie historycznej; Polski Manchester i Alternatywy 4, czyli od przeszłości do teraźniejszości polskich miast; Zarys historii wsi polskiej; Miasto i wieś we współczesnej Polsce; Polskie metropolie; Akcja lokatorska - Wrocław. Ruch społeczny w odpowiedzi na działania rewitalizacyjne władz miasta; Obszary podmiejskie; Fundusz sołecki - pieniądze dla wsi, by brała sprawy w swoje ręce; Współczesna polska wieś; Agroturystyka, czyli wieś nie tylko rolnicza; Żywność z metką eko; Co ma wspólnego wioska hobbitów z programem LEADER?; Miasto i wieś w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Polskie miasta - między urodą północy a problemami południa; Polska wieś i rolnictwo - wiele słabych ekonomicznie gospodarstw / Katarzyna Kajdanek.
Zawiera: Część druga. Przemiany obyczajowości.
Zawiera: Życie rodzinne; Pytanie wprowadzające: po co ludziom dzieci?; Życie rodzinne - główne pojęcia i teorie; Problem z definiowaniem rodziny; Współczesna definicja rodziny; Co rodzina ma wspólnego z reprodukcją struktury społecznej?; "Czysta relacja" i "miłość współbieżna", czyli jak socjologowie opisują współczesne związki; Życie rodzinne - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki demograficzne wykorzystywane przy opisie życia rodzinnego; Typy rodzin; Gospodarstwo domowe a rodzina; Życie rodzinne w Polsce w perspektywie historycznej; Początki współczesnego modelu rodziny; Skąd się wzięły zmiany?; Przykłady nowych form życia rodzinnego; Rodziny w PRL; Życie rodzinne we współczesnej Polsce; Partnerstwo - deklaracje czy praktyka?; Macierzyństwo - między matką Polką a "supermatką" i "nową matką"; "Niedokończony proces indywidualizacji", "kobieca pułapka", "pułapka familijna"; Rynek pracy i przedszkola; Nowy model ojcostwa; Zmiana w podejściu do wychowywania dzieci; Życie intymne; Jak badać zachowania seksualne?; Życie rodzinne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; W jaki sposób państwo może wpływać na prokreację?; Zasady współczesnej efektywnej polityki rodzinnej / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Życie religijne; Pytanie wprowadzające: czy Polacy są wierzący?; Życie religijne - główne pojęcia i teorie; Spór o definicję religii; Czy jediizm jest religią?; Religia a proces sekularyzacji; Życie religijne - wskaźniki i sposób badania; Jak socjolog może badać religię?; Wskaźniki mierzące religijność; Życie religijne w Polsce w perspektywie historycznej; Życie religijne na ziemiach polskich do II wojny światowej; Kościół katolicki i religia w okresie PRL; Rodzinność polskiej religijności; Kościół katolicki w III Rzeczypospolitej; "Pokolenie JP2"?; Życie religijne we współczesnej Polsce; Religia w państwie - regulacje prawne i dane statystyczne; Rozwój instytucjonalny Kościoła katolickiego i jego stan posiadania; Finanse Kościoła katolickiego w krajach europejskich; Religijność w doświadczeniu jednostek; Życie religijne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Sławomir Mandes.
Zawiera: Style życia; Pytanie wprowadzające: dlaczego Polacy nie zawsze chcą się przyznawać do robienia zakupów w supermarkecie?; Makdonaldyzacja; Style życia - główne pojęcia i teorie; Styl życia i refleksyjność; Społeczeństwa klasy średniej; Konsumpcja masowa i uniformizacja; Nierówności i fragmentacja; Najważniejsze teorie: Veblen, Simmel, Bourdieu; Style życia - wskaźniki i sposób badania; Najczęściej stosowane wskaźniki; Jak badać style życia?; Style życia w Polsce w perspektywie historycznej; Style życia i praktyki kulturowe w PRL; Lata 90. XX wieku; McDonald's w Polsce; Style życia we współczesnej Polsce; Tendencje w różnicowaniu się stylów życia we współczesnej Polsce; Czy ludzie biedni mają jakiś styl życia?; Styl życia klasy średniej czy style życia klas średnich?; Co Polacy robią w czasie wolnym?; Style życia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Badania nad stylami życia w krajach europejskich / Małgorzata Jacyno.
Zawiera: Korzystanie z mediów; Pytanie wprowadzające: czy media zastąpią nam spotkania z rodziną i znajomymi?; Oferta medialna jest coraz bogatsza i bardziej różnorodna; Korzystanie z mediów - główne pojęcia i teorie; Funkcje mediów; Typologia dziennikarstwa; Media, sfera publiczna i świat wielkiej polityki; Media i kontrola społeczna; Indeks wolności mediów; Pierwsze strony gazet i efekt porządku dnia; Cenzura; Odbiorca: masowy, racjonalny, refleksyjny; Korzystanie z mediów - wskaźniki i sposób badania; Czytelnictwo prasy a poziom obywatelskości; Telemetria a oferta programowa; Badania atrakcyjności treści w internecie; Korzystanie z mediów w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany na rynku mediów w Polsce po 1989 roku; Korzystanie z mediów we współczesnej Polsce; Czytelnicy poszukiwani; Czytając kobiece magazyny. Interpretacja praktyki z perspektywy kulturowej; Kultura dźwięku i obrazu; Nowe horyzonty komunikacji; Korzystanie z mediów w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Przybylska.
Zawiera: Część trzecia. Przemiany w sferze publicznej.
Zawiera: Kapitał społeczny i dobro wspólne; Pytanie wprowadzające: dlaczego na polskich chodnikach jest tak dużo psich kup?; Kapitał społeczny i dobro wspólne - główne pojęcia i teorie; Dobro wspólne; Dlaczego kapitał społeczny jest tak ważny dla dóbr wspólnych?; Kapitał społeczny; "Brudny" kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne - wskaźniki i sposób badania; Jak mierzyć kapitał społeczny?; Krótka historia badań kapitału społecznego; "Być w sieci", czyli narzędzia pomiaru kapitału społecznego w perspektywie sieciowej; Jak badać dobra wspólne?; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce w perspektywie historycznej; "Tysiąc szkół na tysiąclecie"; Kapitał społeczny i dobro wspólne we współczesnej Polsce; Dobro wspólne; Dobro wspólne - gorące tematy; Kapitał społeczny; Nie tracić zdrowego rozsądku, czyli krytycznie wobec miar, statystyk i sondaży; Wpływ kapitału społecznego na rozwój; Rzeczpospolita szkolna, czyli szkoła kapitału społecznego; Internet a kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Jagoda Gandziarowska-Ziołecka, Joanna Średnicka, Karol Zyskowski.
Zawiera: Polityka i władza; Pytanie wprowadzające: czy w Polsce podział na lewicę i prawicę ma sens?; Polityka i władza - główne pojęcia i teorie; Władza i elity władzy; Ustroje polityczne; Rewolucje i ruchy społeczne; Najważniejsze nurty badawcze w ramach socjologii polityki i politologii; Polityka i władza - wskaźniki i sposób badania; Wpadka pracowni sondażowych w 2010 roku; Międzynarodowe badania porównawcze w socjologii polityki; Polityka i władza w Polsce w perspektywie historycznej; Trumny w polityce; Kluczowe pojęcia dotyczące zmiany ustrojowej; Polityka i władza we współczesnej Polsce; Instytucje polityczne; Dyskusja na temat likwidacji senatu; Parlamentaryzm i prezydencjalizm; Wpływ systemu wyborczego na liczbę mandatów przydzielanych partiom na przykładzie wyborów parlamentarnych w 1993 roku; Problemy polityczne: postawy obywateli wobec instytucji; Problemy polityczne: zaangażowanie obywateli w życie publiczne; Polityka i władza w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Systemy wyborcze / Wojciech Rafałowski, Przemysław Sadura.
Zawiera: Polska w Unii Europejskiej; Pytanie wprowadzające: dlaczego w Unii Europejskiej mierzy się wielkość truskawek?; Lobbing w Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - główne pojęcia i teorie; Unia Europejska - zasady i instytucje; Instytucje Unii Europejskiej; Unia Europejska - spór wokół charakterystyki; Porządek prawny (acquis communautaire); Kalendarium rozszerzania Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki; Eurobarometr; Polskie badania zmian związanych z akcesją; Rolnicy i integracja europejska; Badanie zmian zachodzących w związku z procesem integracji europejskiej; Polska w Unii Europejskiej w perspektywie historycznej; Polska droga do Unii Europejskiej; Kalendarium - Polska w Unii Europejskiej; Chłodne powitanie, czyli Unia Europejska w okresie rozszerzenia; Deficyt demokracji; Konsekwencje traktatu lizbońskiego; Współczesna Polska w Unii Europejskiej; Fundusze europejskie; Fundusze strukturalne; Prawa obywateli Unii; Migracje; Prezydencja Polski w UE; Polska na tle innych krajów Unii Europejskiej; Wykorzystanie funduszy strukturalnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej; Autostereotypy; Kim jest Polak, a kim Europejczyk?; Na zakończenie: kryzys, czyli co dalej z Europą? / Magdalena Tomasik, Marianna Zieleńska.
Zawiera: Część czwarta. W stronę rynku.
Zawiera: Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne; Pytanie wprowadzające: kiedy będziemy zarabiać tyle, ile na Zachodzie?; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - główne pojęcia i teorie; Definicje relacji gospodarczych - spojrzenie socjologiczne; Czym jest rynek?; Trzy typy wizji rynku; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - wskaźniki i sposób badania; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce w perspektywie historycznej; Polska: trwanie feudalizmu; Modernizacja w okresie PRL; Transformacja po 1989 roku; Rozwój współczesnej przedsiębiorczości; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne we współczesnej Polsce; Przedsiębiorstwa w Polsce; Przedsiębiorczość Polaków jako postawa; Klasa średnia i prekariat; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Mikołaj Lewicki.
Zawiera: Rynek pracy; Pytanie wprowadzające: po co ludzie pracują?; Rynek pracy - główne pojęcia i teorie; Społeczne determinanty i społeczne konsekwencje pracy; Tayloryzm; fordyzm i postfordyzm; Motywacje do pracy; Społeczne postrzeganie pracy; Współczesny rynek pracy; Szwecja jako przykład gospodarki opartej na wiedzy; Rynek pracy - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki ekonomiczne; Wskaźniki socjologiczne; Rynek pracy w Polsce w perspektywie historycznej; Praca w PRL: "Czy się stoi, czy się leży..."; Związki zawodowe; Rynek pracy: zmiany po transformacji ustrojowej; Rynek pracy we współczesnej Polsce; Główne tendencje na rynku pracy; Czy rosnąca liczba osób prowadzących działalność gospodarczą powinna cieszyć?; Czy praca jest ważna dla Polaków?; Demografia a rynek pracy; Płeć a rynek pracy; Wolontariat i nieodpłatna praca kobiet; Rynek pracy w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Na zakończenie / Łucja Krzyżanowska, Magdalena Stec.
Zawiera: Ubóstwo i zamożność; Pytanie wprowadzające: czy ludziom biednym należy pomagać i czy powinno robić to państwo?; Ubóstwo i zamożność - główne pojęcia i teorie; Definicje ubóstwa i zamożności; Czy biedni głosują rzadziej niż zamożni?; Koncepcja ubóstwa jako niedostatku możliwości działania; Ubóstwo a ludzkie potrzeby; Teoria potrzeb Abrahama Maslowa; Koncepcja potrzeb Lena Doyala i Iana Gougha; Kim są ludzie zamożni? Podstawowe problemy definicyjne; Ubóstwo i zamożność - wskaźniki i sposób badania; Linie ubóstwa; Ustawowe kryteria przyznawania świadczenia socjalnego z pomocy społecznej; Miary ubóstwa; Skale ekwiwalentności; Granice dostatku i zamożności; Jak zmienia się stopa ubóstwa w zależności od przyjętych wskaźników?; Ubóstwo i zamożność w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany w postrzeganiu ubóstwa i zamożności; Koncepcja cyklów biedy według Benjamina S. Rowntree; Ubóstwo i zamożność w II RP; Herbert Clark Hoover i Polsko-Amerykański Komitet Pomocy Dzieciom; Ubóstwo i zamożność w PRL; Badylarze, spekulanci i cinkciarze; Zmiany po transformacji ustrojowej; Ubóstwo i zamożność we współczesnej Polsce; Ubóstwo i zamożność - zmiany w liczbach; Wykształcenie a ubóstwo i zamożność; Społeczne postrzeganie ubóstwa i zamożności; Juwenalizacja i feminizacja ubóstwa; Enklawy biedy i zamożności; Współczesna debata o przeciwdziałaniu ubóstwu, czyli jak pomagać ludziom biednym?; Negatywny podatek dochodowy oraz powszechny dochód gwarantowany; Ubóstwo i zamożność w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Dariusz Zalewski.
Zawiera: Zakończenie. Współczesne społeczeństwo polskie: ludzie i instytucje w procesie zmian; Pytanie wprowadzające: dlaczego hoplici odrzucali używanie łuku?; Współczesne społeczeństwo polskie - główne pojęcia i teorie; Społeczeństwo jako ład indywidualnych działań; Reguły; Trwanie i zmiana; Kultura materialna i kultura symboliczna; Postawy; Proces cywilizacyjny: obiektywizacja reguł; Instytucje i praktyki społeczne; Społeczeństwo, naród a globalizujący się świat; Współczesne społeczeństwo polskie w perspektywie historycznej; Współczesne społeczeństwo polskie - instytucje i postawy / Anna Giza.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 125)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 15-30 : Filozofia probacji propozycją racjonalnych i skutecznych oddziaływań wychowawczych / Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: S. 31-37 : Poprawianie niepoprawnych w tradycji judeochrześcijańskiej / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 38-45 : Niespełnione dążenia a agresywność nastolatków / Irena Pufal-Struzik, Andrzej Zieja.
Zawiera: S. 46-53 : Powiązania między agresją i odrzuceniem rówieśniczym - inspiracje dla profilaktyki i praktyki / Bronisław Urban.
Zawiera: S. 54-60 : Nieletni sprawcy czynów karalnych na terenie województwa świętokrzyskiego / Waldemar Cisowski.
Zawiera: S. 61-66 : Netoholizm w lokalnym systemie profilaktyki na przykładzie działań realizowanych przez Stowarzyszenie "Nadzieja Rodzinie" / Paulina Forma.
Zawiera: S. 67-70 : Alkohol a przestępczość nieletnich / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 71-79 : Sekty w Polsce - skala zagrożenia / Beata łyżwa, Monika Wojtkowiak, Krystian Wojtkowiak.
Zawiera: S. 83-93 : Wykroczenia uczniów. Jak im zapobiegać / Krzysztof Konarzewski.
Zawiera: S. 94-105 : Skuteczność i jakość oddziaływań wychowawczych w warunkach nadzorów kuratorskich / Andrzej Węgliński.
Zawiera: S. 106-114 : Styl radzenia sobie ze stresem a uzależnienie od Internetu / Anna Siudem.
Zawiera: S. 115-126 : Ocena zagrożeń i oddziaływań profilaktycznych w opiniach młodzie4zy z Kielc / Krzysztof Gąsior.
Zawiera: S. 127-133 : Zaburzenia młodzieży w odżywaniu się - porażka wychowawcza rodziców czy wyraz wewnętrznego bólu w postrzeganiu swojej "niedoskonałości" / Małgorzata Kubicka.
Zawiera: S. 134-142 : Społeczne funkcjonowanie osób bezdomnych / Maciej Grudzień.
Zawiera: S. 143-153 : Popularność metod oddziaływań wychowawczych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych w Polsce / Joanna Moleda.
Zawiera: S. 154-160 : Cele osobiste a możliwości zmian w zachowaniu nieletniego w placówce resocjalizacyjnej / Anna Kieszkowska.
Zawiera: S. 161-166 : Osadzeni jako grupa zwiększonego ryzyka suicydalnego / Anna Komisarska.
Zawiera: S. 167-175 : Poczucie sensu życia u więźniów uczestniczących w programach kulturalno-oświatowych i sportowych w zakładzie karnym / Katarzyna Mirosław.
Zawiera: s. 179-189 : System pomocy terapeutycznej osobom uzależnionym od środków psychoaktywnych i odbywającym karę pozbawienia wolności / Krzysztof Czekaj.
Zawiera: S. 190-198 : Resocjalizacja skazanych w warunkach programowanego systemu odbywania kary pozbawienia wolności / Eliza Mazur.
Zawiera: S. 199-205 : Przygotowanie do życia na wolności. Opinie i oczekiwania skazanych / Monika Marczak.
Zawiera: S. 206-211 : Pomoc osobom uzależnionym na przykładzie działalności Licheńskiego Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym / Jacek Biskupski.
Zawiera: S. 212-221 : Zapobieganie narkomanii w miejscu rekreacji i wypoczynku młodzieży / Ireneusz Siudem.
Zawiera: S. 222-229 : Resocjalizacja prostytutek w Polsce międzywojennej / Piotr Gołdyn.
Zawiera: S. 230-237 : Przygotowanie pedagogów środowiskowych do pracy z młodzieżą zagrożoną w środowisku.
Zawiera: S. 238-256 : Zaangażowanie wychowawców w proces resocjalizacji a sukcesy wychowawcze / Sławomir Sobczak.
Zawiera: S. 257-267 : Wypalenie zawodowe czy wyczerpanie / zmęczenie pracą wychowawców w domach dziecka / Elżbieta Lisowska.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Macieja Tanasia. - Kraków : "Impuls", 2007. - 349 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. po rozdziałach.
Zawiera: S. 7-14 : O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów / Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 15-25 : Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 27-35 : Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji / Bronisław Siemieniecki.
Zawiera: S. 37-45 : Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego / Jan Łaszczyk.
Zawiera: S. 47-61 : Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV / Andrzej Hankała.
Zawiera: S. 61-89 : Internet jako środowisko komunikacyjne / Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil.
Zawiera: S. 91-97 : Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę / Jerzy M. Mischke, Anna K. Stanisławska.
Zawiera: S. 99-106 : Praca w Sieci / Włodzimierz Gogołek.
Zawiera: S. 135-152 : Pismo naukowe w wersji elektronicznej / Janusz K. Tanaś, Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 153-177 : Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME / Grażyna Wieczorkowska, Izabella Bednarczyk.
Zawiera: S. 249-259 : Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji / Lechosław Hojnacki.
Zawiera: S. 261-270 : Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie / Agnieszka Wierzbicka.
Zawiera: S. 297-310 : Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna / Zbigniew Osiński.
Zawiera: S. 311-322 : Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty / Anna Grabowska.
Zawiera: S. 339-349 : Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu / Jakub Czarkowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [456]. Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Zawiera: S. 15-22 : Szanse i bariery tworzenia demokratycznej szkoły we współczesnym społeczeństwie / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 23-32 : Badania pedagogiczne dla praktyki i w praktyce kształcenia szkolnego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 33-55 : Wybrane problemy edukacji szkolnej w Polsce / Teresa Gumuła, Tadeusz Dyrda.
Zawiera: S. 56-66 : Współczesne wymogi dotyczące rangi i treści kształcenia a kultura pedagogiczna nauczycieli i sytuacja szkoły / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 67-77 : Wychowanie - między dyktaturą a kokieterią, czyli o miejscu i znaczeniu sztuki w szkole współczesnej / Henryk Depta.
Zawiera: S. 78-91 : Pedagogika pamięci - uciążliwy obowiązek czy szansa edukacji ? / Marcin Zaborski.
Zawiera: S. 92-99 : Jaka jest szkoła współczesna? O konieczności postrzegania jej wartości z perspektywy doświadczeń i przeżyć uczniów. Szkic metodologiczny / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 100-114 : Jakiej szkoły potrzebują uczniowie zdolni? / Teresa Giza.
Zawiera: S. 115-127 : Rozwijanie samowiedzy i samorealizacji uczniów zdolnych - jako ważne zadanie szkoły / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 128-139 : Znaczenie doskonalenia nauczycieli w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska.
Zawiera: S. 140-148 : Umiejętności wychowawcze nauczyciela potrzebą współczesnej szkoły / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 149-158 : Efektownie czy efektywnie... O dylematach współczesnego nauczyciela / Anna Wileczek.
Zawiera: S. 161-174 : Modernizowanie programów kształcenia akademickiego. Prolog systemologiczny / Barbara Klasińska.
S. 175-192 : Kognitywizm - uczenie się - dydaktyka. Co z tego wynika? / Tadeusz Dyrda, Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 193-201 : Ku radosnej szkole / Jadwiga Daszykowska.
Zawiera: S. 202-208 : Zmiana w szkole. Koncepcja uczącej się społeczności i uczenie się we współpracy / Dorota Kowalczyk.
Zawiera: S. 209-214 : Dialog w edukacji jako podstawa wychowania i autorytetu nauczyciela / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 215-227 : Specyfika szkoły a tworzenie wizerunku absolwenta. Uczeń liceum ogólnokształcącego, profilowanego i technikum w dobie XXI wieku / Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 228-240 : Aktywowanie myślenia krytycznego uczniów wobec różnorodności przekazów tekstowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 241-250 : Internetowe źródła informacji dla nauczycieli / Tomasz Chrząstek.
Zawiera: S. 251-263 : Analiza wybranych programów komputerowych pod katem możliwości ich wykorzystania w edukacji matematycznej w klasach początkowych / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: S. 264-280 : Juliusz Poniewierski (1886-1975) i jego wizja nowoczesnej szkoły / Tomasz Maliszewski.
Zawiera: S. 283-290 : Drama - nauczanie przez przeżywanie / Marek Świeca.
Zawiera: S. 291-302 : Pytania w procesie edukacyjnym. Z obserwacji szkolnej rzeczywistości / Dorota Szumna.
Zawiera: S. 303-307 : Postacie gier komputerowych jako modele zachowań współczesnej młodzieży szkolnej / Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 308-315 : Edukacja ekologiczna jako wyzwanie przemian cywilizacyjnych na przełomie XX/XXI wieku / Edyta Wolter.
Zawiera: S. 316-323 : W poszukiwaniu idealnej metody nauczania języka angielskiego / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 324-328 : Szkoła na miarę ucznia czy nauczania ? / Halina Natora.
Zawiera: S. 329-336 : Nauczyciel przyjazny uczniowie z dysleksją, czyli jaki? / Aneta Jałowiecka.
Zawiera: S. 337-341 : Kompetencje muzyczne nauczyciela nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego do prowadzenia zajęć muzycznych / Katarzyna Rogozińska.
Zawiera: S. 342-347 : Pedagogiczna działalność ośrodków kultury szansą dla powszechnej edukacji muzycznej (na przykładzie Gminnego Ośrodka Kultury "Sokół" w Czerwonaku) / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 348-355 : Wychowanie do kultury fizycznej na etapie wczesnoszkolnym / Irena Stańczak, Marcin Stańczak.
Zawiera: S. 356-363 : Metoda projektów lekarstwem na nudę i monotonię w szkole / Eugeniusz Szymik, Barbara Marcol.
Zawiera: S. 367-376 : Strategie reform edukacyjnych na rzecz Wspólnoty Europejskiej / Zofia Gawlina.
Zawiera: S. 377-394 : Edukacja europejska w polskiej szkole / Maria Kocór.
Zawiera: S. 395-405 : Dyskusja o wychowaniu obywatelskim w Hiszpanii / Eugeniusz Górski.
Zawiera: S. 406-415 : Udział nauczyciela w modelowaniu edukacji europejskiej / Lidia Pawelec.
Tekst częśc. ang., czes., ros. Wstęp i spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zawiera: S. 11-21 : Poradnictwo zawodowe jako strategia zaradcza dla osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy / Elżbieta Antosz, Marzena Stępień.
Zawiera: S. 22-41 : Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnością / Daniel Pietrzak.
Zawiera: S. 42-52 : Niepełnosprawni mieszkańcy Sandomierza wobec codziennych wyzwań / Jacek Gajewski.
Zawiera: S. 53-72 : Niepełnosprawni "pełnosprawni" w pracy w kontekście poradnictwa zawodowego / Agnieszka Tokarska-Siudeja.
Zawiera: S. 73-84 : E-learning jako droga do wzrostu aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością / Ewelina Bojarska, Łukasz Bednarczyk.
Zawiera: S. 85-106 : Wybrane zagadnienia poradnictwa zawodowego głuchych / Mariusz Sak.
Zawiera: S. 107-119 : Hipoterapia jako forma wsparcia społecznego umożliwiająca lepszą adaptację do społeczeństwa osobom niepełnosprawnym / Monika Czerw.
Zawiera: S. 120-126 : Niepełnosprawni a kwestia wykluczenia finansowego / Artur Borcuch.
Zawiera: S. 129-135 : Metody pracy doradcy zawodowego z bezrobotnym-bezdomnym. Teoria i praktyka / Milena Firańska.
Zawiera: S. 136-151 : Pasywność jako psychologiczne źródło trudności w pracy z osobami chronicznie bezrobotnymi / Anna Pierzchała.
Zawiera: S. 152-165 : Poradnictwo zawodowe osób długotrwale bezrobotnych / Grażyna Makula.
Zawiera: S. 166-184 : Praca kobiet w Polsce - perspektywa prawno-społeczna-ekonomiczna / Ewa Podsiadła.
Zawiera: S. 185-209 : Możliwości byłych skazanych na rynku pracy / Gertruda Wieczorek.
Zawiera: S. 210-219 : Doradztwo zawodowe w reorientacji zawodowej osób odchodzących z rolnictwa / Wioleta Duda.
Zawiera: S. 220-231 : Wykorzystanie kompetencji komunikacyjnych doradcy zawodowego w pracy z młodzieżą sprawiającą problemy wychowawcze / Daniel Kukla.
Zawiera: S. 232-246 : Poradnictwo zawodowe młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym z powodu zachowań przestępczych w świetle teorii dewiacji społecznej / Katarzyna Budziałowska.
Zawiera: S. 247-257 : Rola doradcy zawodowego w aktywizacji osób korzystających z systemu pomocy społecznej / Łukasz Bednarczyk, Daniel Kukla.
Zawiera: S. 258-275 : Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu chorych po zabiegach kardiochirurgicznych / Magdalena Piłat-Borcuch, Izabela Wcisło-Gajewska.
Zawiera: S. 276-299 : Metody warsztatowe jako forma pracy z osobami długotrwale bezrobotnymi / Elżbieta Filutowicz.
Poradnictwo zawodowe jako strategia. Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w grudniu 2007 r. przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie wśród firm powiatu częstochowskiego, dotyczące zatrudnienia osób bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji. Działania doradcy zawodowego z klientem, których celem było doprowadzenie do znalezienia zatrudnienia - opis przypadku.
Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnością. Dane statystyczne GUS z 2008 roku dotyczące osób z orzeczoną niepełnosprawnością.
Wyjaśnienie terminu "niepełnosprawny". Niepełnosprawni w Sandomierzu skupieni w trzech ośrodkach: w Środowiskowym Domu Pomocy Społecznej, na Warsztatach Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "Integracja", w Stowarzyszeniu na Rzecz Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "Tratwa".
Niepełnosprawni "pełnosprawni" w pracy. Kryteria określające stopień niepełnosprawności, stan zdolności do pracy w świetle prawa. Rodzaje, modele poradnictwa zawodowego - podział ze względu na przyjęte kryteria. Definicja pracy. Praca w kontekście uniwersalistycznym, chrześcijańskim i pragmatycznym. Rola pracy w rehabilitacji zawodowej i społecznej niepełnosprawnych. Poradnictwo zawodowe wobec osób niepełnosprawnych - praca doradcy.
E-learning. Rodzaje szkoleń e-learningowych. Wady e-learningu.
Zarys historii kształcenia głuchych. Klasyfikacja uszkodzenia słuchu BIAP. Komunikacyjny aspekt głuchoty. Zagadnienia doradztwa zawodowego dla głuchych. Kulturowy versus rehabilitacyjny charakter doradztwa zawodowego. Aktywizacja zawodowa głuchych. Możliwości i ograniczenia w doborze zajęć i zawodów dla głuchych. Problemy poradnictwa zawodowego osób głuchych. Poradnictwo indywidualne i grupowe.
Niepełnosprawność i ograniczenia z niej wynikające. Hipoterapia - forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Wykluczenie społeczne. Wykluczenie finansowe. Wymiary ekskluzji finansowej. Relacja między wykluczeniem społecznym a wykluczeniem finansowym. Niepełnosprawni a wykluczenie finansowe. Ograniczenie wykluczenia finansowego.
Doradca zawodowy a jego bezdomny, bezrobotny klient. Profil bezdomnego. Metody pracy doradcy zawodowego z bezdomnym - bezrobotnym.
Poradnictwo zawodowe dla osób długotrwale bezrobotnych.
Dane statystyczne dotyczące zatrudnienia kobiet w Polsce. Gwarancje prawne równouprawnienia kobiet - m.in. Konwencja w sprawie likwidacji wszelkich form dyskryminacji kobiet. Stereotyp kobiety pracownika. Praca i życie prywatne kobiet. Podział ról przy wykonywaniu obowiązków domowych 9dane COBOS). Pozycja zawodowa Polek - dane statystyczne.
Aktywizacja zawodowa jako jedna z metod readaptacji środowiskowej byłych więźniów. Rola kuratora zawodowego w systemie pomocy postpenitencjarnej. Zasady i zadania udzielania pomocy postpenitencjarnej. Przepisy wspomagające readaptację skazanych do życia na wolności. EQUAL jako forma wspomagania powrotu więźniów do społeczeństwa.
Sytuacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa. Doradztwo zawodowe dla osób odchodzących z rolnictwa.
Rola doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości. Kompetencje komunikacyjne drogą do porozumienia.
Definiowanie wykluczenia społecznego. Wykluczenie postrzegane jako zjawisko społeczne. Kryteria, według których odbywa się wykluczenie społeczne. Problem wykluczenia w Polsce. Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Organizacja pomocy społecznej w Polsce.
Zdrowie i choroba - wprowadzenie do socjologii medycyny. Podano definicje "zdrowia"i "roli społecznej". Trzy typy roli chorego według Eliota Friedsona. Choroba jako przypadek do społecznej ekskluzji. Styl życia a powrót do zdrowia po zabiegu kardiochirurgicznym.
Bezrobocie jako zjawisko społeczne: istota bezrobocia, skutki bezrobocia (psychologiczne, pedagogiczne). Typy zachowań osób bezrobotnych. Warsztaty jako forma grupowej metody doradczej. Zalety i wady grupowej metody doradczej. Zalety i wady indywidualnej metody doradczej. Warsztatowe metody grupowego poradnictwa zawodowego stosowane w Polsce (kurs inspiracji, metoda hiszpańska). Grupowa metoda doradcza na przykładzie warsztatów "Szukanie pracy krok po kroku" w Ośrodku Aktywizacji Zawodowej i Społecznej OAZiS Caritas Archidiecezji Łódzkiej. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród beneficjentów OAZiS Caritas Diecezji Łódzkiej, dotyczące wpływu warsztatów na rozwój zawodowy bezrobotnych. Efekty pracy doradcy zawodowego z bezrobotnymi z zastosowaniem metod aktywizujących - opisy przypadków.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej