Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Mapy
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(5)
Autor
Bugajska-Pająk Anna
(3)
Gągol Jerzy
(3)
Rubinowski Zbigniew
(3)
Wróblewski Tymoteusz
(3)
Awramiuk Alina
(1)
Cukierski Mieczysław
(1)
Jadczak Maria
(1)
Lankamer Tadeusz
(1)
Nikoleizig Hanna
(1)
Woźniak Hanna (kartografia)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(3)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(7)
Temat
Przyroda
(5)
Minerały
(3)
Analiza SWOT(metoda nauczania)
(1)
Burza mózgów(metoda nauczania)
(1)
Debata oksfordzka(metoda nauczania)
(1)
Drzewko decyzyjne(metoda nauczania)
(1)
Dyskusja punktowana(metoda nauczania)
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Geografia
(1)
Gra edukacyjna(metoda nauczania)
(1)
Gra symulacyjna(metoda nauczania)
(1)
Interaktywne metody nauczania zob. metody nauczania,interaktywne
(1)
Mapa mentalna(metoda nauczania)
(1)
Mapa wyobrażeniowa (geogr.)
(1)
Metaplan(metoda nauczania)
(1)
Metody nauczania,interaktywne
(1)
Mniejszości narodowe w Polsce
(1)
Nauczanie problemowe
(1)
Parki narodowe
(1)
Percepcja
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
(1)
Portfolio(metoda nauczania)
(1)
Programy nauczania
(1)
Region
(1)
Regionalizm
(1)
Rezerwaty przyrody
(1)
Studium przypadku(metoda nauczania)
(1)
Symulacja(metoda nauczania)
(1)
Techniki twórczego myślenia
(1)
Tekst źródłowy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Środowisko
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie Góry
(3)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Województwo świętokrzyskie
(1)
Gatunek
Mapa turystyczna
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na odwrocie inf. o obiektach przyrodniczych woj. świętokrzyskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9534 B/P/czyt.R 912 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 191436/czyt.R 55 A, 191437/czyt.R 55 A (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 191438/czyt.R 55 A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 191439/czyt.R 55 A (1 egz.)
Mapa
W koszyku
Pobocznie 12 mapek parków narodowych w skali 1:300 000 i 1:150 000 oznaczonych na mapie głównej numerami I-XII.
Rzeźba terenu przedstawiona cieniowaniem.
Verso: treść informormacyjna oraz bibliograficzna
Tytuł, legenda i tekst w językach polskium i angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7049 B/P/czyt.502 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195.
Zawiera: Wstęp: Wyjaśnienie najważniejszych terminów, Cel i przedmiot badań oraz hipotezy badawcze, Metody badawcze (Badania sondażowe wśród uczniów, Analiza dokumentów), Literatura przedmiotu.
Zawiera: Koncepcja regionu w naukach geograficznych: Definicje regionu oraz najważniejsze podejścia badawcze, Ewolucja koncepcji regionu w geografii, Pojęcie regionu w dydaktyce geografii, Region naturalny a region sztuczny, Koncepcja "własnego regionu" w edukacji regionalnej.
Zawiera: Percepcja środowiska w badaniach geograficznych: Geneza badań nad percepcją środowiska, Kluczowe pojęcia - percepcja środowiska, wyobrażenia środowiskowe, mapy wyobrażeniowe, Wyobrażenia środowiskowe - ich postacie i źródła, Mapy wyobrażeniowe - charakterystyka i metody badań, Kierunki badań i główne problemy badawcze, Badania percepcji środowiska przez dzieci.
Zawiera: Charakterystyka obszaru badań oraz badanej grupy uczniów: Podlasie - pogranicze religijno-narodowościowe, specyfika obszaru badań, Szkolnictwo dla mniejszości białoruskiej na Podlasiu (Szkoły, w których prowadzono badania sondażowe), Charakterystyka statystyczna badanej grupy uczniów (Udział uczniów szkół miejskich i wiejskich, Udział dziewcząt, Miejsce zamieszkania uczniów).
Zawiera: Percepcja "własnego regionu" przez uczniów województwa podlaskiego: Percepcja najbliższej okolicy przez uczniów (Najbliższa okolica w wyobrażeniach uczniów - analiza map wyobrażeniowych, Miejsca lubiane i nielubiane oraz miejsca "znaczące"), Obszar poznania wychodzący poza miejscowość zamieszkania ("Obszar poznania" uczniów szkół wiejskich, "Obszar poznania" uczniów z miasta średniej wielkości (Bielsk Podlaski), "Obszar poznania" uczniów z dużego miasta - Białystok), Pojęcie "własnego regionu" w rozumieniu uczniów (Własny region" w rozumieniu uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, Analiza odpowiedzi uczniów według poziomów kształcenia, "Własny region" w rozumieniu uczniów z miejscowości różnej wielkości, Plany uczniów na przyszłość względem "własnego regionu").
Zawiera: "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach szkolnych: "Własny region" w podstawie programowej kształcenia ogólnego według etapów edukacji (Podstawa programowa nauczania przyrody w szkole podstawowej, Podstawa programowa nauczania geografii w gimnazjum, Podstawa programowa nauczania geografii w szkołach ponadgimnazjalnych, Podstawa programowa ścieżki edukacyjnej "Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie"), W "Własny region" w wybranych programach nauczania i podręcznikach szkolnych ("Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do przyrody - szkoła podstawowa, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - gimnazjum, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - liceum ogólnokształcące).
Zawiera: "Własny region" w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników szkolnych do przyrody i geografii: Okolica zamieszkania w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników (Okolica w wyobrażeniach uczniów, Okolica w rozumieniu autorów podręczników), Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów oraz autorów podręczników (Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów, Okolica miejscowości i miejsca zamieszkania w rozumieniu autorów podręczników), Własny region w rozumieniu uczniów, Region w rozumieniu autorów podręczników.
Niniejsza książka jest skróconą i nieco zmodyfikowaną wersją rozprawy doktorskiej pod tytułem "Percepcja własnego regionu przez uczniów a edukacja regionalna", analizującą realizaję edukacji regionalnej w szkole na lekcjach przyrody i geografii z punktu widzenia jej odbiorców - uczniów oraz jej twórców - autorów programów nauczania i podręczników.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej