Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Banach Czesław
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Czapiński Janusz
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Golinowski Janusz
(1)
Karpiński Jarosław
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Magiera Elżbieta
(1)
Panek Janusz
(1)
Raczyńska Anna
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Oświata
(4)
Szkolnictwo
(4)
Nauczyciele
(3)
Reforma oświaty
(3)
Badania edukacyjne
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Polityka społeczna
(2)
Polska
(2)
Reforma systemu ochrony zdrowia
(2)
Reforma systemu ubezpieczeń emerytalno-rentowych
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
System oświaty
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wykształcenie
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Absolwenci
(1)
Agresja
(1)
Agroturystyka
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm a rodzina
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Bezrobocie
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Cenzura
(1)
Choroby
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytelnictwo prasy
(1)
DINKS (Double Income, No Kids)
(1)
Demografia
(1)
Diagnoza społeczna
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Docymologia
(1)
Dom Dziecka (Przybysławice)
(1)
Domy dziecka
(1)
Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
Dymisja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną
(1)
Dziecko z zaburzeniami
(1)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina
(1)
Dzietność zob. Rozród
(1)
Edukacja
(1)
Eurobarometr
(1)
Ewaluacja
(1)
Fordyzm (ekonom.)
(1)
Frekwencja wyborcza
(1)
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
(1)
Fundusz sołecki
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy
(1)
Grono przyjacielskie
(1)
Głusi
(1)
Indeks wolności mediów
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Ja (psychol.)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Kara cielesna
(1)
Kazirodztwo
(1)
Klasa średnia
(1)
Klasyfikacja ISCED
(1)
Kompetencja komunikacyjna
(1)
Konkubinat
(1)
Kościoły (wyznania)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kość, Ilona
(1)
Kryteria oceniania (szkolnictwo)
(1)
Kształcenie dorosłych
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Kuratorzy oświaty
(1)
Lobbing
(1)
Macierzyństwo
(1)
Makdonaldyzacja
(1)
Małżeństwo
(1)
Metoda PAC Gunzburga
(1)
Metody
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej (Polska)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Temat: dzieło
Przemiany systemu polskiej edukacji w warunkach procesu europeizacji
(1)
Ustawa o systemie oświaty
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Edukacja a transformacja ustrojowa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
Transformacja ustrojowa
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Wpływ przemian społeczno-gospodarczych na edukację w Polsce. System oświaty w l. 90.tych 20 w. Treści kształcenia i plany nauczania. Zarządzanie oświatą. Nauka i szkolnictwo wyższe: system, sieć szkół, studenci i abslwenci. Badania edukacyjne: cele, finansowanie, wydatki na tle innych państw. Absolwenci - problemy bezrobocia i zatrudnienia. Zmiany i innowacje: kierunki polityki państwa, innowacje organizacyjne i strukturalne, licea techniczne, centra kształcenia praktycznego, wyższe szkoły zawodowe. Problemy edukacji nauczycielskiej: kształcenia w różnych typach uczelni, kształcenie pedagogów specjalnych, dokształcanie i doskonalenie. Perspektywy rozwoju systemu edukacji - priorytety i zagrożenia]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Edukacja jako element integrujący Europę / Elżbieta Magiera. W: Nowa Szkoła. - R. 64, nr 4 (2008), s. 57-60.
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Zawiera rec. książki: Przemiany systemu polskiej edukacji w warunkach procesu europeizacji / Ilona Kość. - Szczecin, 2006.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: Modele polityki społecznej. Środki na realizację polityki społecznej. Nowe instytucje polityki społecznej. Reformy w głównych dziedzinach polityki społecznej: zasiłki dla bezrobotnych, system emerytalno-rentowy, pomoc społeczna, opieka zdrowotna. Rodzina i edukacja - główny adresat i priorytet polityki społecznej państwa. Reforma systemu edukacji. Decentralizacja - inny wymiar polityki społecznej. Polityka społeczna Unii Europejskiej i jej konsekwencje dla Polski. Tendencje w rozwoju instytucji polityki społecznej.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-185.
Zawiera: S. 5-8 : Wstęp.
Zawiera: S. 9-54 : Część I : System edukacji wobec globalnych i polskich wyzwań cywilizacyjnych (System edukacji narodowej : funkcje, cele, zadania i uwarunkowania ; Wyzwania cywilizacyjne a zadania systemu edukacji ; Polityka edukacyjna w okresie transformacji ustrojowej ; Integracja europejska a zadania systemu edukacji).
Zawiera: S. 55-96 : Część II : Kierunki doskonalenia i przemiany systemu edukacji w Polsce w latach dziewięćdziesiątych (Doskonalenie i reformowanie systemu edukacji w latach 1989-1994 ; Kształcenie ogólne ; Kształcenie zawodowe ; Kształcenie specjalne ; Edukacja dorosłych i edukacja równoległa (nieszkolna) ; Opieka nad dziećmi i młodzieżą - wspieranie ich rozwoju ; Szkolnictwo wyższe ; Budżet oświatowy i inwestycje ; Główne kierunki przebudowy edukacji i model założony szkolnictwa).
Zawiera: S. 97-114 : Część III : Szkoła polska w opinii społecznej (Pedagodzy o szkole ; Uczniowie o szkole ; Nauczyciele o szkole ; Rodzice o szkole ; Wnioski i propozycje działań doskonalących pracę szkoły).
Zawiera: S. 115-164 : Część IV : Nauczyciele wobec zmiany społecznej, doskonalenia i reformowania systemu edukacji (Zadania i postawy nauczycieli ; Nauczyciele - podmiot procesu dydaktyczno-wychowawczego ; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli ; Kultura pedagogiczna : cechy - właściwości osobowościowe nauczycieli ; Oświatowa kadra kierownicza wobec uspołecznienia i modernizacji szkoły).
Zawiera: S. 165-178 : Część V : Nauki pedagogiczne - w projektowaniu i realizacji strategii doskonalenia i reformowania systemu edukacji (Wyzwania, funkcje i zadania nauk pedagogicznych ; Priorytety badań edukacyjnych ; Teoria a praktyka pedagogiczna : szanse i bariery współpracy).
Zawiera: S. 172-178 : Refleksje i wnioski w sprawie strategii oraz metod doskonalenia i przemiany systemu edukacji w Polsce.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-183.
[Program ewaluacji reform systemowych w Polsce przeprowadzony w 2000 roku. Badaniem objęto 3007 gospodarstw domowych, a w ich ramach wszystkie osoby dorosłe w liczbie 6435. Program zawiera wyniki badań dotyczące następujących zagadnień : warunki ľycia gospodarstw domowych, indywidualna jakość życia, indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem życiowym. Doświadczenia społeczne z reformami systemowymi. Reforma systemu ochrony zdrowia. Reforma systemu oświaty. Reforma systemu ubezpieczeń emerytalno-rentowych. Reforma administracji publicznej.]
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 341-346.
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264765 /czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29107 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43023 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Bourdieu, Pierre (1930-2002) Cenzura Simmel, George (1858-1918) Veblen, Thorstein B. (1857-1929) Agroturystyka Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego Bezrobocie Bogactwo Choroby Czas wolny od pracy Czytelnictwo prasy Demografia DINKS (Double Income, No Kids) Dobro wspólne Dziecko pozamałżeńskie Dzietność zob. Rozród Edukacja Eurobarometr Fordyzm (ekonom.) Frekwencja wyborcza Fundusz sołecki Fundusze strukturalne UE Globalizacja Gospodarka Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy Grono przyjacielskie Indeks wolności mediów Instytucje europejskie Internet Kapitał społeczny Kara cielesna Klasa średnia Klasyfikacja ISCED Konkubinat Kościoły (wyznania) Kościół katolicki Kultura masowa Kultura Lobbing Macierzyństwo Makdonaldyzacja Małżeństwo Miasta Migracje Mniejszości narodowe Mniejszość Monoparentność Obszary podmiejskie zob. Strefa podmiejska Ojcostwo Oświata Parlamentaryzm Pary homoseksualne Piramida wieku ludności PISA (program) Płace Płeć Polacy za granicą Polityka Metody Polityka rodzinna Polska Postfordyzm (ekonom.) Potrzeby Praca Prestiż Prezydencjalizm Prokreacja zob. Rozród Przedsiębiorczość (postawa) Przedszkola Reprodukcja ludności Religia Religijność Rodzina Rodzina patchworkowa Rolnictwo Rozród Rozwód Rozwój gospodarczy Rynek Rynek pracy Sekularyzacja społeczna Single Społeczeństwo Społeczeństwo informacyjne Stereotyp (psychol., socjol.) Środki masowego przekazu Strefa podmiejska Styl życia System oświaty Systemy wyborcze Szkolnictwo Szkolnictwo wyższe Tayloryzm (ekonom.) Telemetria Telewizja Tożsamość narodowa Ubóstwo Układy sieciowe seniorów Unia Europejska Urodzenia pozamałżeńskie zob. Dziecko pozamałżeńskie Wieś Wychowanie przedszkolne Wykształcenie Zachowania zdrowotne Zatrudnienie Zdrowie Zdrowie publiczne Związki zawodowe Życie seksualne Żywność ekologiczna Polska
Bibliogr. s. 659-684.
Zawiera: Wstęp / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Część pierwsza. Populacja i kapitał ludzki.
Zawiera: Pytanie wprowadzające: dlaczego polityków tak bardzo interesują nasze dzieci?; Kapitał ludzki; Mieszkańcy Polski; Mieszkańcy Polski - główne pojęcia i teorie; Populacja; Statystyki witalne, czyli ruch ludności; Teoria przejścia demograficznego; Migracje; Sytuacja demograficzna w krajach o różnym stopniu rozwoju; Co oznacza transnarodowość; Mieszkańcy Polski - wskaźniki i sposób badania; Piramidy wieku ludności: społeczeństwo "młode" (Meksyk) i "stare" (Szwecja); Polska piramida wieku: prognoza na rok 2035; Mieszkańcy polskie w perspektywie historycznej; Procesy demograficzne w Polsce; Strumienie migracyjne Polaków; Mieszkańcy współczesnej Polski; Sytuacja demograficzna Polski; Zróżnicowanie narodowo-etniczne społeczeństwa polskiego; Definiowanie pojęcia "mniejszość"; Zagraniczni Polacy; Mieszkańcy Polski na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Giza, Małgorzata Głowacka-Grajper, Sylwia Urbańska.
Zawiera: Edukacja; Pytanie wprowadzające: po co nam szkoła?; Edukacja - główne pojęcia i teorie; Definicja i zakres edukacji; Główni "aktorzy" systemu edukacji i ich rola; Klasyfikacja ISCED; Nauczyciel - zawód i powołanie?; Społeczne funkcje edukacji; Nowe tendencje w edukacji; Edukacja - wskaźniki i sposób badania; Edukacja w Polsce w perspektywie historycznej; Edukacja we współczesnej Polsce; Organizacja systemu edukacji w Polsce; Schemat systemu oświaty w Polsce; Poziom edukacji w Polsce; Nierówności edukacyjne; Debata publiczna na temat edukacji; Edukacja małych dzieci; Edukacja w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Baczko-Dombi, Tomasz Żółtak.
Zawiera: Stan zdrowia; Pytanie wprowadzające: dlaczego czekamy w kolejkach do lekarza?; Stan zdrowia - główne pojęcia i teorie; Skąd się biorą choroby?; Rola chorego - podejście funkcjonalne; Choroba jako piętno - podejście interakcyjne; Choroba jako doświadczenie; Stan zdrowia a struktura społeczna; Czy biedni chorują częściej; Stan zdrowia a płeć; Przejście od modelu biomedycznego do modelu środowiskowego; Medykalizacja; Stan zdrowia - wskaźniki i sposób badania; Miary i wskaźniki epidemiologiczne; Wskaźniki ekonomiczne i systemowe; Miejsce dla badań socjologicznych; Stan zdrowia w Polsce w perspektywie historycznej; Powojenne wyzwania; Lecznictwo niemedyczne; Przemiany stanu zdrowia Polaków; Przemiany prawno-instytucjonalne po 1989 roku; Stan zdrowia we współczesnej Polsce; Instytucje i grupy społeczne; Style życia i zachowania prozdrowotne; Stan zdrowia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Łukasz Raciborski.
Zawiera: Miasto i wieś; Pytanie wprowadzające: czy nazwanie kogoś "wieśniakiem" jest jeszcze obraźliwe?; Czy współczesnego chłopa dawniej opisano by za pomocą określenia "wieśniak"; Czy Polacy wolą mieszkać na wsi, czy w mieście?; Miasto i wieś - główne pojęcia i teorie; Czym jest miasto?; Czy wieś jeszcze istnieje?; Czy Polska jest krajem rolniczym; Jaką misję ma do spełnienia współczesne rolnictwo; Oscypek z truskawką, czyli produkty tradycyjne i regionalne w Polsce; Miasto i wieś - wskaźniki i sposób badania; NYS w Polsce; Miasto i wieś w Polsce w perspektywie historycznej; Polski Manchester i Alternatywy 4, czyli od przeszłości do teraźniejszości polskich miast; Zarys historii wsi polskiej; Miasto i wieś we współczesnej Polsce; Polskie metropolie; Akcja lokatorska - Wrocław. Ruch społeczny w odpowiedzi na działania rewitalizacyjne władz miasta; Obszary podmiejskie; Fundusz sołecki - pieniądze dla wsi, by brała sprawy w swoje ręce; Współczesna polska wieś; Agroturystyka, czyli wieś nie tylko rolnicza; Żywność z metką eko; Co ma wspólnego wioska hobbitów z programem LEADER?; Miasto i wieś w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Polskie miasta - między urodą północy a problemami południa; Polska wieś i rolnictwo - wiele słabych ekonomicznie gospodarstw / Katarzyna Kajdanek.
Zawiera: Część druga. Przemiany obyczajowości.
Zawiera: Życie rodzinne; Pytanie wprowadzające: po co ludziom dzieci?; Życie rodzinne - główne pojęcia i teorie; Problem z definiowaniem rodziny; Współczesna definicja rodziny; Co rodzina ma wspólnego z reprodukcją struktury społecznej?; "Czysta relacja" i "miłość współbieżna", czyli jak socjologowie opisują współczesne związki; Życie rodzinne - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki demograficzne wykorzystywane przy opisie życia rodzinnego; Typy rodzin; Gospodarstwo domowe a rodzina; Życie rodzinne w Polsce w perspektywie historycznej; Początki współczesnego modelu rodziny; Skąd się wzięły zmiany?; Przykłady nowych form życia rodzinnego; Rodziny w PRL; Życie rodzinne we współczesnej Polsce; Partnerstwo - deklaracje czy praktyka?; Macierzyństwo - między matką Polką a "supermatką" i "nową matką"; "Niedokończony proces indywidualizacji", "kobieca pułapka", "pułapka familijna"; Rynek pracy i przedszkola; Nowy model ojcostwa; Zmiana w podejściu do wychowywania dzieci; Życie intymne; Jak badać zachowania seksualne?; Życie rodzinne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; W jaki sposób państwo może wpływać na prokreację?; Zasady współczesnej efektywnej polityki rodzinnej / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Życie religijne; Pytanie wprowadzające: czy Polacy są wierzący?; Życie religijne - główne pojęcia i teorie; Spór o definicję religii; Czy jediizm jest religią?; Religia a proces sekularyzacji; Życie religijne - wskaźniki i sposób badania; Jak socjolog może badać religię?; Wskaźniki mierzące religijność; Życie religijne w Polsce w perspektywie historycznej; Życie religijne na ziemiach polskich do II wojny światowej; Kościół katolicki i religia w okresie PRL; Rodzinność polskiej religijności; Kościół katolicki w III Rzeczypospolitej; "Pokolenie JP2"?; Życie religijne we współczesnej Polsce; Religia w państwie - regulacje prawne i dane statystyczne; Rozwój instytucjonalny Kościoła katolickiego i jego stan posiadania; Finanse Kościoła katolickiego w krajach europejskich; Religijność w doświadczeniu jednostek; Życie religijne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Sławomir Mandes.
Zawiera: Style życia; Pytanie wprowadzające: dlaczego Polacy nie zawsze chcą się przyznawać do robienia zakupów w supermarkecie?; Makdonaldyzacja; Style życia - główne pojęcia i teorie; Styl życia i refleksyjność; Społeczeństwa klasy średniej; Konsumpcja masowa i uniformizacja; Nierówności i fragmentacja; Najważniejsze teorie: Veblen, Simmel, Bourdieu; Style życia - wskaźniki i sposób badania; Najczęściej stosowane wskaźniki; Jak badać style życia?; Style życia w Polsce w perspektywie historycznej; Style życia i praktyki kulturowe w PRL; Lata 90. XX wieku; McDonald's w Polsce; Style życia we współczesnej Polsce; Tendencje w różnicowaniu się stylów życia we współczesnej Polsce; Czy ludzie biedni mają jakiś styl życia?; Styl życia klasy średniej czy style życia klas średnich?; Co Polacy robią w czasie wolnym?; Style życia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Badania nad stylami życia w krajach europejskich / Małgorzata Jacyno.
Zawiera: Korzystanie z mediów; Pytanie wprowadzające: czy media zastąpią nam spotkania z rodziną i znajomymi?; Oferta medialna jest coraz bogatsza i bardziej różnorodna; Korzystanie z mediów - główne pojęcia i teorie; Funkcje mediów; Typologia dziennikarstwa; Media, sfera publiczna i świat wielkiej polityki; Media i kontrola społeczna; Indeks wolności mediów; Pierwsze strony gazet i efekt porządku dnia; Cenzura; Odbiorca: masowy, racjonalny, refleksyjny; Korzystanie z mediów - wskaźniki i sposób badania; Czytelnictwo prasy a poziom obywatelskości; Telemetria a oferta programowa; Badania atrakcyjności treści w internecie; Korzystanie z mediów w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany na rynku mediów w Polsce po 1989 roku; Korzystanie z mediów we współczesnej Polsce; Czytelnicy poszukiwani; Czytając kobiece magazyny. Interpretacja praktyki z perspektywy kulturowej; Kultura dźwięku i obrazu; Nowe horyzonty komunikacji; Korzystanie z mediów w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Przybylska.
Zawiera: Część trzecia. Przemiany w sferze publicznej.
Zawiera: Kapitał społeczny i dobro wspólne; Pytanie wprowadzające: dlaczego na polskich chodnikach jest tak dużo psich kup?; Kapitał społeczny i dobro wspólne - główne pojęcia i teorie; Dobro wspólne; Dlaczego kapitał społeczny jest tak ważny dla dóbr wspólnych?; Kapitał społeczny; "Brudny" kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne - wskaźniki i sposób badania; Jak mierzyć kapitał społeczny?; Krótka historia badań kapitału społecznego; "Być w sieci", czyli narzędzia pomiaru kapitału społecznego w perspektywie sieciowej; Jak badać dobra wspólne?; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce w perspektywie historycznej; "Tysiąc szkół na tysiąclecie"; Kapitał społeczny i dobro wspólne we współczesnej Polsce; Dobro wspólne; Dobro wspólne - gorące tematy; Kapitał społeczny; Nie tracić zdrowego rozsądku, czyli krytycznie wobec miar, statystyk i sondaży; Wpływ kapitału społecznego na rozwój; Rzeczpospolita szkolna, czyli szkoła kapitału społecznego; Internet a kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Jagoda Gandziarowska-Ziołecka, Joanna Średnicka, Karol Zyskowski.
Zawiera: Polityka i władza; Pytanie wprowadzające: czy w Polsce podział na lewicę i prawicę ma sens?; Polityka i władza - główne pojęcia i teorie; Władza i elity władzy; Ustroje polityczne; Rewolucje i ruchy społeczne; Najważniejsze nurty badawcze w ramach socjologii polityki i politologii; Polityka i władza - wskaźniki i sposób badania; Wpadka pracowni sondażowych w 2010 roku; Międzynarodowe badania porównawcze w socjologii polityki; Polityka i władza w Polsce w perspektywie historycznej; Trumny w polityce; Kluczowe pojęcia dotyczące zmiany ustrojowej; Polityka i władza we współczesnej Polsce; Instytucje polityczne; Dyskusja na temat likwidacji senatu; Parlamentaryzm i prezydencjalizm; Wpływ systemu wyborczego na liczbę mandatów przydzielanych partiom na przykładzie wyborów parlamentarnych w 1993 roku; Problemy polityczne: postawy obywateli wobec instytucji; Problemy polityczne: zaangażowanie obywateli w życie publiczne; Polityka i władza w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Systemy wyborcze / Wojciech Rafałowski, Przemysław Sadura.
Zawiera: Polska w Unii Europejskiej; Pytanie wprowadzające: dlaczego w Unii Europejskiej mierzy się wielkość truskawek?; Lobbing w Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - główne pojęcia i teorie; Unia Europejska - zasady i instytucje; Instytucje Unii Europejskiej; Unia Europejska - spór wokół charakterystyki; Porządek prawny (acquis communautaire); Kalendarium rozszerzania Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki; Eurobarometr; Polskie badania zmian związanych z akcesją; Rolnicy i integracja europejska; Badanie zmian zachodzących w związku z procesem integracji europejskiej; Polska w Unii Europejskiej w perspektywie historycznej; Polska droga do Unii Europejskiej; Kalendarium - Polska w Unii Europejskiej; Chłodne powitanie, czyli Unia Europejska w okresie rozszerzenia; Deficyt demokracji; Konsekwencje traktatu lizbońskiego; Współczesna Polska w Unii Europejskiej; Fundusze europejskie; Fundusze strukturalne; Prawa obywateli Unii; Migracje; Prezydencja Polski w UE; Polska na tle innych krajów Unii Europejskiej; Wykorzystanie funduszy strukturalnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej; Autostereotypy; Kim jest Polak, a kim Europejczyk?; Na zakończenie: kryzys, czyli co dalej z Europą? / Magdalena Tomasik, Marianna Zieleńska.
Zawiera: Część czwarta. W stronę rynku.
Zawiera: Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne; Pytanie wprowadzające: kiedy będziemy zarabiać tyle, ile na Zachodzie?; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - główne pojęcia i teorie; Definicje relacji gospodarczych - spojrzenie socjologiczne; Czym jest rynek?; Trzy typy wizji rynku; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - wskaźniki i sposób badania; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce w perspektywie historycznej; Polska: trwanie feudalizmu; Modernizacja w okresie PRL; Transformacja po 1989 roku; Rozwój współczesnej przedsiębiorczości; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne we współczesnej Polsce; Przedsiębiorstwa w Polsce; Przedsiębiorczość Polaków jako postawa; Klasa średnia i prekariat; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Mikołaj Lewicki.
Zawiera: Rynek pracy; Pytanie wprowadzające: po co ludzie pracują?; Rynek pracy - główne pojęcia i teorie; Społeczne determinanty i społeczne konsekwencje pracy; Tayloryzm; fordyzm i postfordyzm; Motywacje do pracy; Społeczne postrzeganie pracy; Współczesny rynek pracy; Szwecja jako przykład gospodarki opartej na wiedzy; Rynek pracy - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki ekonomiczne; Wskaźniki socjologiczne; Rynek pracy w Polsce w perspektywie historycznej; Praca w PRL: "Czy się stoi, czy się leży..."; Związki zawodowe; Rynek pracy: zmiany po transformacji ustrojowej; Rynek pracy we współczesnej Polsce; Główne tendencje na rynku pracy; Czy rosnąca liczba osób prowadzących działalność gospodarczą powinna cieszyć?; Czy praca jest ważna dla Polaków?; Demografia a rynek pracy; Płeć a rynek pracy; Wolontariat i nieodpłatna praca kobiet; Rynek pracy w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Na zakończenie / Łucja Krzyżanowska, Magdalena Stec.
Zawiera: Ubóstwo i zamożność; Pytanie wprowadzające: czy ludziom biednym należy pomagać i czy powinno robić to państwo?; Ubóstwo i zamożność - główne pojęcia i teorie; Definicje ubóstwa i zamożności; Czy biedni głosują rzadziej niż zamożni?; Koncepcja ubóstwa jako niedostatku możliwości działania; Ubóstwo a ludzkie potrzeby; Teoria potrzeb Abrahama Maslowa; Koncepcja potrzeb Lena Doyala i Iana Gougha; Kim są ludzie zamożni? Podstawowe problemy definicyjne; Ubóstwo i zamożność - wskaźniki i sposób badania; Linie ubóstwa; Ustawowe kryteria przyznawania świadczenia socjalnego z pomocy społecznej; Miary ubóstwa; Skale ekwiwalentności; Granice dostatku i zamożności; Jak zmienia się stopa ubóstwa w zależności od przyjętych wskaźników?; Ubóstwo i zamożność w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany w postrzeganiu ubóstwa i zamożności; Koncepcja cyklów biedy według Benjamina S. Rowntree; Ubóstwo i zamożność w II RP; Herbert Clark Hoover i Polsko-Amerykański Komitet Pomocy Dzieciom; Ubóstwo i zamożność w PRL; Badylarze, spekulanci i cinkciarze; Zmiany po transformacji ustrojowej; Ubóstwo i zamożność we współczesnej Polsce; Ubóstwo i zamożność - zmiany w liczbach; Wykształcenie a ubóstwo i zamożność; Społeczne postrzeganie ubóstwa i zamożności; Juwenalizacja i feminizacja ubóstwa; Enklawy biedy i zamożności; Współczesna debata o przeciwdziałaniu ubóstwu, czyli jak pomagać ludziom biednym?; Negatywny podatek dochodowy oraz powszechny dochód gwarantowany; Ubóstwo i zamożność w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Dariusz Zalewski.
Zawiera: Zakończenie. Współczesne społeczeństwo polskie: ludzie i instytucje w procesie zmian; Pytanie wprowadzające: dlaczego hoplici odrzucali używanie łuku?; Współczesne społeczeństwo polskie - główne pojęcia i teorie; Społeczeństwo jako ład indywidualnych działań; Reguły; Trwanie i zmiana; Kultura materialna i kultura symboliczna; Postawy; Proces cywilizacyjny: obiektywizacja reguł; Instytucje i praktyki społeczne; Społeczeństwo, naród a globalizujący się świat; Współczesne społeczeństwo polskie w perspektywie historycznej; Współczesne społeczeństwo polskie - instytucje i postawy / Anna Giza.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej