Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Autor
Aouil Bassam. Internet jako środowisko komunikacyjne
(1)
Bednarczyk Izabella. Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME
(1)
Czarkowski Jakub. Przemiany mass mediów
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Gogołek Włodzimierz. Praca w Sieci
(1)
Grabowska Anna. Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty
(1)
Hankała Andrzej. Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV
(1)
Hojnacki Lechosław. Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji
(1)
Kajdasz-Aouil Maria. Internet jako środowisko komunikacyjne
(1)
Marszałek-Kawa Joanna
(1)
Mischke Jerzy M. Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę
(1)
Osiński Zbigniew. Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Stanisławska Anna K. Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę
(1)
Tanaś Janusz K. Pismo naukowe w wersji elektronicznej
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Tanaś Maciej. Pismo naukowe w wersji elektronicznej
(1)
Wieczorkowska Grażyna. Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME
(1)
Wierzbicka Agnieszka. Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Łaszczyk Jan. Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Płeć
(2)
Telewizja
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agresja
(1)
Agroturystyka
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Antysemityzm
(1)
Atrakcyjność
(1)
Atrybucja (psychologia)
(1)
Autopercepcja
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezradność intelektualna
(1)
Bezrobocie
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Cele
(1)
Cenzura
(1)
Choroby
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czytelnictwo prasy
(1)
DINKS (Double Income, No Kids)
(1)
Demografia
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dysonans poznawczy
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Dzietność zob. Rozród
(1)
E-nauczanie
(1)
E-nauczanie a nauczanie tradycyjne
(1)
E-nauczanie a nauczyciele
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efekt Wertera (socjologia)
(1)
Eurobarometr
(1)
Fordyzm (ekonom.)
(1)
Frekwencja wyborcza
(1)
Fundusz sołecki
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gazety polskie
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy
(1)
Grono przyjacielskie
(1)
Gronowy model zmian społecznych
(1)
Grupy społeczne
(1)
Historia
(1)
Indeks wolności mediów
(1)
Informacja a polityka
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Internet
(1)
Internet a edukacja
(1)
Internet a komunikacja
(1)
Internet a kultura
(1)
Internet a praca
(1)
Irak
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kara cielesna
(1)
Klasa średnia
(1)
Klasyfikacja ISCED
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Koncesja
(1)
Konkubinat
(1)
Korespondenci wojenni
(1)
Korespondenci zagraniczni
(1)
Kościoły (wyznania)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Lobbing
(1)
Macierzyństwo
(1)
Makdonaldyzacja
(1)
Małżeństwo
(1)
Media
(1)
Media a rozwój intelektualny
(1)
Metody
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mniejszość
(1)
Monoparentność
(1)
Obraz siebie
(1)
Obszary podmiejskie zob. Strefa podmiejska
(1)
Ofiary gwałtu
(1)
Ojcostwo
(1)
Optymizm
(1)
Opór psychiczny
(1)
Oświata
(1)
PISA (program)
(1)
Parlamentaryzm
(1)
Pary homoseksualne
(1)
Piramida wieku ludności
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka
(1)
Polityka a środki masowego przekazu
(1)
Polityka rodzinna
(1)
Temat: dzieło
Gazeta Wyborcza
(1)
Rzeczpospolita (czasop. ; 1982- )
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1989-
(3)
2001-0
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Polska
(1)
Przestępczość a pogoda
(1)
Reklamy a podświadomość
(1)
Rozwód a dziecko
(1)
Telewizja a obraz świata
(1)
Telewizja a wybory polityczne
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Temat
Bourdieu, Pierre (1930-2002) Cenzura Simmel, George (1858-1918) Veblen, Thorstein B. (1857-1929) Agroturystyka Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego Bezrobocie Bogactwo Choroby Czas wolny od pracy Czytelnictwo prasy Demografia DINKS (Double Income, No Kids) Dobro wspólne Dziecko pozamałżeńskie Dzietność zob. Rozród Edukacja Eurobarometr Fordyzm (ekonom.) Frekwencja wyborcza Fundusz sołecki Fundusze strukturalne UE Globalizacja Gospodarka Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy Grono przyjacielskie Indeks wolności mediów Instytucje europejskie Internet Kapitał społeczny Kara cielesna Klasa średnia Klasyfikacja ISCED Konkubinat Kościoły (wyznania) Kościół katolicki Kultura masowa Kultura Lobbing Macierzyństwo Makdonaldyzacja Małżeństwo Miasta Migracje Mniejszości narodowe Mniejszość Monoparentność Obszary podmiejskie zob. Strefa podmiejska Ojcostwo Oświata Parlamentaryzm Pary homoseksualne Piramida wieku ludności PISA (program) Płace Płeć Polacy za granicą Polityka Metody Polityka rodzinna Polska Postfordyzm (ekonom.) Potrzeby Praca Prestiż Prezydencjalizm Prokreacja zob. Rozród Przedsiębiorczość (postawa) Przedszkola Reprodukcja ludności Religia Religijność Rodzina Rodzina patchworkowa Rolnictwo Rozród Rozwód Rozwój gospodarczy Rynek Rynek pracy Sekularyzacja społeczna Single Społeczeństwo Społeczeństwo informacyjne Stereotyp (psychol., socjol.) Środki masowego przekazu Strefa podmiejska Styl życia System oświaty Systemy wyborcze Szkolnictwo Szkolnictwo wyższe Tayloryzm (ekonom.) Telemetria Telewizja Tożsamość narodowa Ubóstwo Układy sieciowe seniorów Unia Europejska Urodzenia pozamałżeńskie zob. Dziecko pozamałżeńskie Wieś Wychowanie przedszkolne Wykształcenie Zachowania zdrowotne Zatrudnienie Zdrowie Zdrowie publiczne Związki zawodowe Życie seksualne Żywność ekologiczna Polska
Bibliogr. s. 659-684.
Zawiera: Wstęp / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Część pierwsza. Populacja i kapitał ludzki.
Zawiera: Pytanie wprowadzające: dlaczego polityków tak bardzo interesują nasze dzieci?; Kapitał ludzki; Mieszkańcy Polski; Mieszkańcy Polski - główne pojęcia i teorie; Populacja; Statystyki witalne, czyli ruch ludności; Teoria przejścia demograficznego; Migracje; Sytuacja demograficzna w krajach o różnym stopniu rozwoju; Co oznacza transnarodowość; Mieszkańcy Polski - wskaźniki i sposób badania; Piramidy wieku ludności: społeczeństwo "młode" (Meksyk) i "stare" (Szwecja); Polska piramida wieku: prognoza na rok 2035; Mieszkańcy polskie w perspektywie historycznej; Procesy demograficzne w Polsce; Strumienie migracyjne Polaków; Mieszkańcy współczesnej Polski; Sytuacja demograficzna Polski; Zróżnicowanie narodowo-etniczne społeczeństwa polskiego; Definiowanie pojęcia "mniejszość"; Zagraniczni Polacy; Mieszkańcy Polski na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Giza, Małgorzata Głowacka-Grajper, Sylwia Urbańska.
Zawiera: Edukacja; Pytanie wprowadzające: po co nam szkoła?; Edukacja - główne pojęcia i teorie; Definicja i zakres edukacji; Główni "aktorzy" systemu edukacji i ich rola; Klasyfikacja ISCED; Nauczyciel - zawód i powołanie?; Społeczne funkcje edukacji; Nowe tendencje w edukacji; Edukacja - wskaźniki i sposób badania; Edukacja w Polsce w perspektywie historycznej; Edukacja we współczesnej Polsce; Organizacja systemu edukacji w Polsce; Schemat systemu oświaty w Polsce; Poziom edukacji w Polsce; Nierówności edukacyjne; Debata publiczna na temat edukacji; Edukacja małych dzieci; Edukacja w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Baczko-Dombi, Tomasz Żółtak.
Zawiera: Stan zdrowia; Pytanie wprowadzające: dlaczego czekamy w kolejkach do lekarza?; Stan zdrowia - główne pojęcia i teorie; Skąd się biorą choroby?; Rola chorego - podejście funkcjonalne; Choroba jako piętno - podejście interakcyjne; Choroba jako doświadczenie; Stan zdrowia a struktura społeczna; Czy biedni chorują częściej; Stan zdrowia a płeć; Przejście od modelu biomedycznego do modelu środowiskowego; Medykalizacja; Stan zdrowia - wskaźniki i sposób badania; Miary i wskaźniki epidemiologiczne; Wskaźniki ekonomiczne i systemowe; Miejsce dla badań socjologicznych; Stan zdrowia w Polsce w perspektywie historycznej; Powojenne wyzwania; Lecznictwo niemedyczne; Przemiany stanu zdrowia Polaków; Przemiany prawno-instytucjonalne po 1989 roku; Stan zdrowia we współczesnej Polsce; Instytucje i grupy społeczne; Style życia i zachowania prozdrowotne; Stan zdrowia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Łukasz Raciborski.
Zawiera: Miasto i wieś; Pytanie wprowadzające: czy nazwanie kogoś "wieśniakiem" jest jeszcze obraźliwe?; Czy współczesnego chłopa dawniej opisano by za pomocą określenia "wieśniak"; Czy Polacy wolą mieszkać na wsi, czy w mieście?; Miasto i wieś - główne pojęcia i teorie; Czym jest miasto?; Czy wieś jeszcze istnieje?; Czy Polska jest krajem rolniczym; Jaką misję ma do spełnienia współczesne rolnictwo; Oscypek z truskawką, czyli produkty tradycyjne i regionalne w Polsce; Miasto i wieś - wskaźniki i sposób badania; NYS w Polsce; Miasto i wieś w Polsce w perspektywie historycznej; Polski Manchester i Alternatywy 4, czyli od przeszłości do teraźniejszości polskich miast; Zarys historii wsi polskiej; Miasto i wieś we współczesnej Polsce; Polskie metropolie; Akcja lokatorska - Wrocław. Ruch społeczny w odpowiedzi na działania rewitalizacyjne władz miasta; Obszary podmiejskie; Fundusz sołecki - pieniądze dla wsi, by brała sprawy w swoje ręce; Współczesna polska wieś; Agroturystyka, czyli wieś nie tylko rolnicza; Żywność z metką eko; Co ma wspólnego wioska hobbitów z programem LEADER?; Miasto i wieś w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Polskie miasta - między urodą północy a problemami południa; Polska wieś i rolnictwo - wiele słabych ekonomicznie gospodarstw / Katarzyna Kajdanek.
Zawiera: Część druga. Przemiany obyczajowości.
Zawiera: Życie rodzinne; Pytanie wprowadzające: po co ludziom dzieci?; Życie rodzinne - główne pojęcia i teorie; Problem z definiowaniem rodziny; Współczesna definicja rodziny; Co rodzina ma wspólnego z reprodukcją struktury społecznej?; "Czysta relacja" i "miłość współbieżna", czyli jak socjologowie opisują współczesne związki; Życie rodzinne - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki demograficzne wykorzystywane przy opisie życia rodzinnego; Typy rodzin; Gospodarstwo domowe a rodzina; Życie rodzinne w Polsce w perspektywie historycznej; Początki współczesnego modelu rodziny; Skąd się wzięły zmiany?; Przykłady nowych form życia rodzinnego; Rodziny w PRL; Życie rodzinne we współczesnej Polsce; Partnerstwo - deklaracje czy praktyka?; Macierzyństwo - między matką Polką a "supermatką" i "nową matką"; "Niedokończony proces indywidualizacji", "kobieca pułapka", "pułapka familijna"; Rynek pracy i przedszkola; Nowy model ojcostwa; Zmiana w podejściu do wychowywania dzieci; Życie intymne; Jak badać zachowania seksualne?; Życie rodzinne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; W jaki sposób państwo może wpływać na prokreację?; Zasady współczesnej efektywnej polityki rodzinnej / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Życie religijne; Pytanie wprowadzające: czy Polacy są wierzący?; Życie religijne - główne pojęcia i teorie; Spór o definicję religii; Czy jediizm jest religią?; Religia a proces sekularyzacji; Życie religijne - wskaźniki i sposób badania; Jak socjolog może badać religię?; Wskaźniki mierzące religijność; Życie religijne w Polsce w perspektywie historycznej; Życie religijne na ziemiach polskich do II wojny światowej; Kościół katolicki i religia w okresie PRL; Rodzinność polskiej religijności; Kościół katolicki w III Rzeczypospolitej; "Pokolenie JP2"?; Życie religijne we współczesnej Polsce; Religia w państwie - regulacje prawne i dane statystyczne; Rozwój instytucjonalny Kościoła katolickiego i jego stan posiadania; Finanse Kościoła katolickiego w krajach europejskich; Religijność w doświadczeniu jednostek; Życie religijne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Sławomir Mandes.
Zawiera: Style życia; Pytanie wprowadzające: dlaczego Polacy nie zawsze chcą się przyznawać do robienia zakupów w supermarkecie?; Makdonaldyzacja; Style życia - główne pojęcia i teorie; Styl życia i refleksyjność; Społeczeństwa klasy średniej; Konsumpcja masowa i uniformizacja; Nierówności i fragmentacja; Najważniejsze teorie: Veblen, Simmel, Bourdieu; Style życia - wskaźniki i sposób badania; Najczęściej stosowane wskaźniki; Jak badać style życia?; Style życia w Polsce w perspektywie historycznej; Style życia i praktyki kulturowe w PRL; Lata 90. XX wieku; McDonald's w Polsce; Style życia we współczesnej Polsce; Tendencje w różnicowaniu się stylów życia we współczesnej Polsce; Czy ludzie biedni mają jakiś styl życia?; Styl życia klasy średniej czy style życia klas średnich?; Co Polacy robią w czasie wolnym?; Style życia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Badania nad stylami życia w krajach europejskich / Małgorzata Jacyno.
Zawiera: Korzystanie z mediów; Pytanie wprowadzające: czy media zastąpią nam spotkania z rodziną i znajomymi?; Oferta medialna jest coraz bogatsza i bardziej różnorodna; Korzystanie z mediów - główne pojęcia i teorie; Funkcje mediów; Typologia dziennikarstwa; Media, sfera publiczna i świat wielkiej polityki; Media i kontrola społeczna; Indeks wolności mediów; Pierwsze strony gazet i efekt porządku dnia; Cenzura; Odbiorca: masowy, racjonalny, refleksyjny; Korzystanie z mediów - wskaźniki i sposób badania; Czytelnictwo prasy a poziom obywatelskości; Telemetria a oferta programowa; Badania atrakcyjności treści w internecie; Korzystanie z mediów w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany na rynku mediów w Polsce po 1989 roku; Korzystanie z mediów we współczesnej Polsce; Czytelnicy poszukiwani; Czytając kobiece magazyny. Interpretacja praktyki z perspektywy kulturowej; Kultura dźwięku i obrazu; Nowe horyzonty komunikacji; Korzystanie z mediów w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Przybylska.
Zawiera: Część trzecia. Przemiany w sferze publicznej.
Zawiera: Kapitał społeczny i dobro wspólne; Pytanie wprowadzające: dlaczego na polskich chodnikach jest tak dużo psich kup?; Kapitał społeczny i dobro wspólne - główne pojęcia i teorie; Dobro wspólne; Dlaczego kapitał społeczny jest tak ważny dla dóbr wspólnych?; Kapitał społeczny; "Brudny" kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne - wskaźniki i sposób badania; Jak mierzyć kapitał społeczny?; Krótka historia badań kapitału społecznego; "Być w sieci", czyli narzędzia pomiaru kapitału społecznego w perspektywie sieciowej; Jak badać dobra wspólne?; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce w perspektywie historycznej; "Tysiąc szkół na tysiąclecie"; Kapitał społeczny i dobro wspólne we współczesnej Polsce; Dobro wspólne; Dobro wspólne - gorące tematy; Kapitał społeczny; Nie tracić zdrowego rozsądku, czyli krytycznie wobec miar, statystyk i sondaży; Wpływ kapitału społecznego na rozwój; Rzeczpospolita szkolna, czyli szkoła kapitału społecznego; Internet a kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Jagoda Gandziarowska-Ziołecka, Joanna Średnicka, Karol Zyskowski.
Zawiera: Polityka i władza; Pytanie wprowadzające: czy w Polsce podział na lewicę i prawicę ma sens?; Polityka i władza - główne pojęcia i teorie; Władza i elity władzy; Ustroje polityczne; Rewolucje i ruchy społeczne; Najważniejsze nurty badawcze w ramach socjologii polityki i politologii; Polityka i władza - wskaźniki i sposób badania; Wpadka pracowni sondażowych w 2010 roku; Międzynarodowe badania porównawcze w socjologii polityki; Polityka i władza w Polsce w perspektywie historycznej; Trumny w polityce; Kluczowe pojęcia dotyczące zmiany ustrojowej; Polityka i władza we współczesnej Polsce; Instytucje polityczne; Dyskusja na temat likwidacji senatu; Parlamentaryzm i prezydencjalizm; Wpływ systemu wyborczego na liczbę mandatów przydzielanych partiom na przykładzie wyborów parlamentarnych w 1993 roku; Problemy polityczne: postawy obywateli wobec instytucji; Problemy polityczne: zaangażowanie obywateli w życie publiczne; Polityka i władza w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Systemy wyborcze / Wojciech Rafałowski, Przemysław Sadura.
Zawiera: Polska w Unii Europejskiej; Pytanie wprowadzające: dlaczego w Unii Europejskiej mierzy się wielkość truskawek?; Lobbing w Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - główne pojęcia i teorie; Unia Europejska - zasady i instytucje; Instytucje Unii Europejskiej; Unia Europejska - spór wokół charakterystyki; Porządek prawny (acquis communautaire); Kalendarium rozszerzania Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki; Eurobarometr; Polskie badania zmian związanych z akcesją; Rolnicy i integracja europejska; Badanie zmian zachodzących w związku z procesem integracji europejskiej; Polska w Unii Europejskiej w perspektywie historycznej; Polska droga do Unii Europejskiej; Kalendarium - Polska w Unii Europejskiej; Chłodne powitanie, czyli Unia Europejska w okresie rozszerzenia; Deficyt demokracji; Konsekwencje traktatu lizbońskiego; Współczesna Polska w Unii Europejskiej; Fundusze europejskie; Fundusze strukturalne; Prawa obywateli Unii; Migracje; Prezydencja Polski w UE; Polska na tle innych krajów Unii Europejskiej; Wykorzystanie funduszy strukturalnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej; Autostereotypy; Kim jest Polak, a kim Europejczyk?; Na zakończenie: kryzys, czyli co dalej z Europą? / Magdalena Tomasik, Marianna Zieleńska.
Zawiera: Część czwarta. W stronę rynku.
Zawiera: Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne; Pytanie wprowadzające: kiedy będziemy zarabiać tyle, ile na Zachodzie?; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - główne pojęcia i teorie; Definicje relacji gospodarczych - spojrzenie socjologiczne; Czym jest rynek?; Trzy typy wizji rynku; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - wskaźniki i sposób badania; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce w perspektywie historycznej; Polska: trwanie feudalizmu; Modernizacja w okresie PRL; Transformacja po 1989 roku; Rozwój współczesnej przedsiębiorczości; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne we współczesnej Polsce; Przedsiębiorstwa w Polsce; Przedsiębiorczość Polaków jako postawa; Klasa średnia i prekariat; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Mikołaj Lewicki.
Zawiera: Rynek pracy; Pytanie wprowadzające: po co ludzie pracują?; Rynek pracy - główne pojęcia i teorie; Społeczne determinanty i społeczne konsekwencje pracy; Tayloryzm; fordyzm i postfordyzm; Motywacje do pracy; Społeczne postrzeganie pracy; Współczesny rynek pracy; Szwecja jako przykład gospodarki opartej na wiedzy; Rynek pracy - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki ekonomiczne; Wskaźniki socjologiczne; Rynek pracy w Polsce w perspektywie historycznej; Praca w PRL: "Czy się stoi, czy się leży..."; Związki zawodowe; Rynek pracy: zmiany po transformacji ustrojowej; Rynek pracy we współczesnej Polsce; Główne tendencje na rynku pracy; Czy rosnąca liczba osób prowadzących działalność gospodarczą powinna cieszyć?; Czy praca jest ważna dla Polaków?; Demografia a rynek pracy; Płeć a rynek pracy; Wolontariat i nieodpłatna praca kobiet; Rynek pracy w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Na zakończenie / Łucja Krzyżanowska, Magdalena Stec.
Zawiera: Ubóstwo i zamożność; Pytanie wprowadzające: czy ludziom biednym należy pomagać i czy powinno robić to państwo?; Ubóstwo i zamożność - główne pojęcia i teorie; Definicje ubóstwa i zamożności; Czy biedni głosują rzadziej niż zamożni?; Koncepcja ubóstwa jako niedostatku możliwości działania; Ubóstwo a ludzkie potrzeby; Teoria potrzeb Abrahama Maslowa; Koncepcja potrzeb Lena Doyala i Iana Gougha; Kim są ludzie zamożni? Podstawowe problemy definicyjne; Ubóstwo i zamożność - wskaźniki i sposób badania; Linie ubóstwa; Ustawowe kryteria przyznawania świadczenia socjalnego z pomocy społecznej; Miary ubóstwa; Skale ekwiwalentności; Granice dostatku i zamożności; Jak zmienia się stopa ubóstwa w zależności od przyjętych wskaźników?; Ubóstwo i zamożność w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany w postrzeganiu ubóstwa i zamożności; Koncepcja cyklów biedy według Benjamina S. Rowntree; Ubóstwo i zamożność w II RP; Herbert Clark Hoover i Polsko-Amerykański Komitet Pomocy Dzieciom; Ubóstwo i zamożność w PRL; Badylarze, spekulanci i cinkciarze; Zmiany po transformacji ustrojowej; Ubóstwo i zamożność we współczesnej Polsce; Ubóstwo i zamożność - zmiany w liczbach; Wykształcenie a ubóstwo i zamożność; Społeczne postrzeganie ubóstwa i zamożności; Juwenalizacja i feminizacja ubóstwa; Enklawy biedy i zamożności; Współczesna debata o przeciwdziałaniu ubóstwu, czyli jak pomagać ludziom biednym?; Negatywny podatek dochodowy oraz powszechny dochód gwarantowany; Ubóstwo i zamożność w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Dariusz Zalewski.
Zawiera: Zakończenie. Współczesne społeczeństwo polskie: ludzie i instytucje w procesie zmian; Pytanie wprowadzające: dlaczego hoplici odrzucali używanie łuku?; Współczesne społeczeństwo polskie - główne pojęcia i teorie; Społeczeństwo jako ład indywidualnych działań; Reguły; Trwanie i zmiana; Kultura materialna i kultura symboliczna; Postawy; Proces cywilizacyjny: obiektywizacja reguł; Instytucje i praktyki społeczne; Społeczeństwo, naród a globalizujący się świat; Współczesne społeczeństwo polskie w perspektywie historycznej; Współczesne społeczeństwo polskie - instytucje i postawy / Anna Giza.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa / Joanna Marzałek-Kawa.
Zawiera: Świat polityki a świat mediów / Longin Pastusiak.
Zawiera: Mass media. Narzędzie czy podmiot władzy / Marcin Brachfogel.
Zawiera: Medialna mitologia faktów / Mirosław Karwat.
Zawiera: Manipulatorzy masowej wyobraźni / Przemysław Kołak.
Zawiera: Informacja a polityka / Adam Marszałek.
Zawiera: Media lokalne i samorząd terytorialny wobec zasady jawności / Maria Orłowska-Bednarz.
Zawiera: Wojna z Gazetą na poziomie administracji samorządowej / Wojciech Krzysztof Szalkiewicz.
Zawiera: Zwykły, tani, krystaliczny? "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita" jako źródło wiedzy o populizmie / Maria Marczewska-Rytko.
Zawiera: Edukacja medialna w świecie globalnym. Wpływ przemocy medialnej i wirtualnej rzeczywistości na zachowania przestępcze młodzieży / Mirosława Skawińska.
Zawiera: Polskie radio podczas II wojny światowej / Lech Wyszczelski.
Zawiera: Prasa okresu międzywojennego jako źródło do dziejów radiofonii / Maciej Szczurowski.
Zawiera: Kilka słów o dziennikarzach / Joanna Marszałek-Kawa.
Zawiera: Fabryka strachu - czyli jaka będzie telewizja XXI wieku? / Michał Jankowski.
Zawiera: Sugestia jako forma wpływu społecznego / Jacek Ziółkowski.
Zawiera: Coś się chyba kończy / Radosław Rzeszotek.
Zawiera: Specyfika pracy dziennikarza gazety regionalnej / Sabina Waśko.
Zawiera: Z problematyki archiwizowania dokumentacji radiowej i telewizyjnej w Polsce / Wanda Krystyna Roman.
Zawiera: O specyfice i funkcjach dokumentu radiowego jako przedmiotu badań historyka / Maciej Szczurowski.
Zawiera: Funkcjonowanie rozgłośni studenckich na przykładzie radia "Sfera" / Bartłomiej Chludziński.
Zawiera: Polski system telewizji publicznej a rozwiązania europejskie / Mariusz Guzek.
Zawiera: Specyfika pracy korespondenta zagranicznego na przykładzie misji w Iraku / Jarosław Lewandowski.
Zawiera: Newsdesk w gazecie - nowe tendencje w organizacji pracy redakcji / Mariusz Załuski.
Zawiera: Audycje informacyjne na żywo i na nośnikach trwałych. Różnice i podobieństwa / Joanna Sikora.
Zawiera: Sąd młodości. O etyce i mediach / Adam Willma.
Zawiera: Postępowanie w sprawie udzielenia koncesji / Bartłomiej Chludziński.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Macieja Tanasia. - Kraków : "Impuls", 2007. - 349 s. : il. ; 24 cm.
Autor
Bibliogr. po rozdziałach.
Zawiera: S. 7-14 : O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów / Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 15-25 : Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 27-35 : Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji / Bronisław Siemieniecki.
Zawiera: S. 37-45 : Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego / Jan Łaszczyk.
Zawiera: S. 47-61 : Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV / Andrzej Hankała.
Zawiera: S. 61-89 : Internet jako środowisko komunikacyjne / Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil.
Zawiera: S. 91-97 : Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę / Jerzy M. Mischke, Anna K. Stanisławska.
Zawiera: S. 99-106 : Praca w Sieci / Włodzimierz Gogołek.
Zawiera: S. 135-152 : Pismo naukowe w wersji elektronicznej / Janusz K. Tanaś, Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 153-177 : Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME / Grażyna Wieczorkowska, Izabella Bednarczyk.
Zawiera: S. 249-259 : Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji / Lechosław Hojnacki.
Zawiera: S. 261-270 : Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie / Agnieszka Wierzbicka.
Zawiera: S. 297-310 : Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna / Zbigniew Osiński.
Zawiera: S. 311-322 : Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty / Anna Grabowska.
Zawiera: S. 339-349 : Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu / Jakub Czarkowski.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej