313794
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Publikacja skierowana do wychowawców i rodziców dzieci w wieku 4-14 lat z deficytem umiejętności wykonawczych, objawiającym się problemami z wykonaniem i organizacją swoich działań, samokontrolą oraz utrzymaniem dobrych relacji z otoczeniem. Autorzy objaśniają, czym są umiejętności wykonawcze, jaka jest ich funkcja, jak się rozwijają od chwili urodzenia. Wskazują jak pomóc dziecku rozwijać umiejętności wykonawcze takie jak: wykonywanie codziennych czynności, pamięć robocza, hamowanie reakcji, zwiększanie kontroli emocjonalnej, utrzymywanie uwagi, rozpoczynanie zadań, planowanie i ustalanie priorytetów, poprawienie organizacji, umiejętne zarządzanie czasem, pobudzenie elastyczności, zwiększenie wytrwałości w dążeniu do celu i kształtowanie umiejętności metapoznania, czyli zdolności nabrania dystansu i spojrzenia na siebie z boku. Autorzy zamieszczają też informacje jak współpracować ze szkołą w zakresie zwiększenia umiejętności wykonawczych, jak szukać fachowej pomocy, gdy sami sobie nie radzimy oraz jak pomóc dziecku w kolejnych etapach życia.
Status dostępności:
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29759 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 366-373. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Publikacja skierowana do wychowawców i rodziców dzieci w wieku 4-14 lat z deficytem umiejętności wykonawczych, objawiającym się problemami z wykonaniem i organizacją swoich działań, samokontrolą oraz utrzymaniem dobrych relacji z otoczeniem. Autorzy objaśniają, czym są umiejętności wykonawcze, jaka jest ich funkcja, jak się rozwijają od chwili urodzenia. Wskazują jak pomóc dziecku rozwijać umiejętności wykonawcze takie jak: wykonywanie codziennych czynności, pamięć robocza, hamowanie reakcji, zwiększanie kontroli emocjonalnej, utrzymywanie uwagi, rozpoczynanie zadań, planowanie i ustalanie priorytetów, poprawienie organizacji, umiejętne zarządzanie czasem, pobudzenie elastyczności, zwiększenie wytrwałości w dążeniu do celu i kształtowanie umiejętności metapoznania, czyli zdolności nabrania dystansu i spojrzenia na siebie z boku. Autorzy zamieszczają też informacje jak współpracować ze szkołą w zakresie zwiększenia umiejętności wykonawczych, jak szukać fachowej pomocy, gdy sami sobie nie radzimy oraz jak pomóc dziecku w kolejnych etapach życia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej