Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(35)
Forma i typ
Artykuły
(21)
Książki
(12)
Czasopisma
(1)
Fotografie
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Multimedialny
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Autor
Dolatowska Lidia
(2)
Krasówka Beata
(2)
Krysińska Ewa
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Mrzygłód Zuzanna
(2)
Radomyska Agnieszka
(2)
Stanisławski Damian
(2)
Badora Sylwia
(1)
Bakonyi Grażyna
(1)
Bazydło-Stodolna Karolina
(1)
Biała Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błasikowa Helena (?-1975)
(1)
Drabarek Marta
(1)
Falkiewicz Jolanta
(1)
Forma Paulina
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Godyla Beata
(1)
Greb Kazimierz (1900-1969)
(1)
Hanyga-Janczak Patrycja
(1)
Hoffmann Joanna
(1)
Iłowski Stanisław (1901-1978)
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Kozłowska Alicja
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kulka Monika
(1)
Marantowicz Dominika
(1)
Maszewski Edward
(1)
Muraszko Bożena
(1)
Podleśny Stanisława
(1)
Porąbaniec Małgorzata
(1)
Ratajczaqk Magdalena
(1)
Sieczczyńska Danuta
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Stanislawski Damian
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Sykuła Ewelina
(1)
Szczepanek Ewa
(1)
Wolska-Długosz Małgorzata
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Żabińska-Koster Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(35)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Temat
Świetlice szkolne
(16)
Nauczanie planowanie
(7)
Świetlice szkolne wychowanie
(7)
Dziecko
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Socjoterapia
(2)
1
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Klasy społeczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Pierwszy Maja
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Pomoce szkolne
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przezrocza
(1)
Robotnicy
(1)
Rycerstwo
(1)
Scenariusz
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szachy
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowanie
(1)
Świetlica
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(14)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Fotografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na grzb. i okł. oznaczono jako 8.
Bibliogr. 271-277.
Zawiera: Rola świetlic w systemie opieki nad dzieckiem w Polsce ; Wyznaczniki modelu świetlic jako formy dzielącej opiekę i wychowanie z rodziną dzieci i młodzieży ; Funkcje i zadania świetlic oraz ich udział w procesie opieki, wychowania i kształcenia ; Rodzaje świetlic w Polsce ; Stan świetlic w Polsce ; Elementy modelu świetlic ; Rola zainteresowań w pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicach ; Poznawanie podopiecznych ; Opiekun-wychowawca świetlicy ; Planowanie pracy w świetlicy ; Atmosfera w świetlicy ; Współpraca wychowawców świetlic z rodzicami, nauczycielami, ze środowiskiem lokalnym ; Rola świetlic pozaszkolnych w organizowaniu czasu wolnego w formie półkolonii podczas ferii zimowych i wakacji letnich ; Wolontariat w świetlicach.
Zawiera: Obraz świetlic szkolnych w dużym mieście - raport z badań ; Podstawy metodologiczne badań ; Modele badanych świetlic szkolnych ; Charakterystyka badanej grupy ; Satysfakcja dzieci z uczęszczania do świetlicy ; Ulubione formy działania dzieci w świetlicy ; Poczucie oparcia psychospołecznego w świetlicy ; Samopoczucie dzieci w świetlicy ; Obraz wychowawców w świetlicy szkolnej ; Obraz kierownika świetlicy szkolnej ; Braki w świetlicy podkreslone przez dzieci ; Porównanie pobytu w świetlicy z pobytem w domu rodzinnym ; Propozycje zmian w świetlicy ; Ocena świetlicy w opinii dzieci ; Świetlica szkolna w opinii dzieci w wieku od 9 do 16 lat (badania włąsne 1999-2000).
Zawiera: Świetlice pozaszkolne - wyniki badań z 2002 roku ; Poczucie wsparcia społecznego podopiecznych świetlic socjoterapeutycznych w mieście ; Oparcie społęczne - zaspokajanie potrzeb psychicznych podopiecznych świetlic socjoterapeutycznych ; Zaspokojenie potrzeb badanych w placówce opiekuńczo-wychowawczej, w rodzinie badanych dzieci, w szkole ; Oparcie społęczne podopiecznych świetlic mierzone skalą J. Fenglera ; Poczucie perspektywy życiowej podopiecznych świetlic ; Marzenia, plany życiowe podopiecznych świetlic.
Zawiera: Praca wychowawcza w świetlicy - wskazówki metodyczne - scenariusze zajęć ; Skarbiec rozmaitości ; Zajęcia integracyjne: Temat: "Dzień w wiosce indiańskiej" ; Zajęcia integracyjne - nietypowy wieczór andrzejkowy - temat: "Lesni ludzie" ; Zajęcia wprowadzajęce normy do swietlicy - temat: "Zasady - nasze wewnętrzne drogowskazy", "W kręgu grupy i zasad - wielka wyprawa. ; Zajęcia poprawiające komunikację w grupie - temat: "Na morzu komunikacji" ; Zajęcia dotyczące miłości - temat: "Miłość - dobry start, połowa sukcesu", Zabawa plenerowa dla dzieci i rodziców - temat: "Przygoda w Supełkowie", "Miasteczko smiechu".
Zawiera: Perełki ; Część I - Analiza sytuacji dziecka i jego funkcjonowania: kontakty z dorosłymi, z rówieśnikami, stosunek do zadania, do samego siebie ; Część II - Indywidualny plan pracy z dzieckiem.
Zawiera: Projekt półkolonii ; Statek życia ; Wskazówki dla pedagogów opiekunów ; Zajęcia integracyjne w świetlicy - temat: "Poznajmy się lepiej" ; Prawa i obowiązki w świetlicy - temat: "Wypracowywanie z dziećmi norm i regulaminu świetlicy" ; Zajęcia integrujące i motywujące do pracy w grupie - temat: "W grupie raźniej" ; Mikołajki - temat: "Zostań Elfem Mikołaja" ; Promocja zdrowia - pierwsza pomoc - cykl czterech zajęć - temat: "Zdrowie - choroba - ratowanie ludzkiego życia.
Zawiera: Kwestionariusz G. Gajewskiej do analizy oceny jakościowej opieki w świetlicy szkolnej.
Zawiera: Kwestionariusz G. Gajewskiej dla kierownika świetlicy szkolnej.
Zawiera: 0.Kwestionariusz G. Gajewskiej do badania obrazu świetlicy szkolnej w opinii dziecka.
Zawiera: Kwestionarusz G. Gajewskiej do badania oparcia i wsparacia społecznego dzieci w świetlicach pozaszkolnych ; Rodzina podopiecznych świetlic pozaszkolnych - wybrane rysunki dzieci.
Zawiera: Schematy organizacyjne świetlic o wysokiej efektywności opiekuńczo-wychowawczej.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49641 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-149.
Zawiera: Życie Marii Montessori ; Założena pedagogiki Montessori.
Zawiera: Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori: wewnętrzna siła dziecka, zmysł absorbujący, wrażliwe fazy, cztery okresy rozwoju, samodzielność, porządek, ruch, język.
Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori: wolność, szacunek, dyscyplina, praca i cykl pracy, normalizacja - znalezienie samego siebie, fantazja - wyobraźnia, kreatywność.
Zawiera: Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori: praktyczne porady, dlaczego pedagogika Montessori, jak uczą się dzieci.
Zawiera: Przedszkole Montessori: przedszkolak, przygotowanie otoczenia, nauczyciel Montessorii, materiał Montessori, prezentacja materiału, trzy kroki lekcyjne, codzienne ćwiczenia praktyczne, materiał sensoryczny, kulturalny, językowy, matematyczny.
Zawiera: Szkoła Montessori: dziecko w wieku szkolnym, przygotowane środowiska, sześciolatki w szkole, kontakt z domem i szkołą, świetlica, przedmioty, kosmiczne wykształcenie - holistyczny punkt widzenia, matematyka, geometria, język ojczysty, nauka języka obcego (angielskiego), przedmioty wiedzy o społęczeństwie, przedmioty nauk ścisłych, gimnastyka, muzyka, nauki plastyczne, prace ręczne, klasy wyższe.
Pojęcia i wyrażenia stosowane w pedagogice Montessori: dopasowanie, ekologia, engram, entropia i syntropia, horme, instynkt, kosmos, mneme, nauczanie, nebulosa, nieświadome, obserwacja, plan rozwoju, podświadome, potencjał, przygotowane otoczenie, rozwój, spadek, zachowanie, zmysł matematyczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 13-23 : Uwarunkowania realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej w rodzinach wielodzietnych / Paulina Forma.
Zawiera: S. 25-49 : Bezrobocie jako czynnik warunkujący realizację funkcji rodziny / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 51-57 : Rola rodziny w procesie wychowania do czasu wolnego / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 59-69 : Rodzina zastępcza jako forma pomocy dziecku osieroconemu w zapisach prawnych i rzeczywistości / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 73-80 : Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej szkoły / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 81-89 : Funkcjonowanie świetlicy szkolnej w zakresie opieki i wychowania / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 91-96 : Formy pomocy świadczone dzieciom ze środowiska biedy / Jolanta Biała.
Zawiera: S. 97-105 : Rola szkoły w procesie wychowania do czasu wolnego / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 109-120 : Samorząd terytorialny i instytucje pomocowe w Kielcach w latach 1990-2005 / Małgorzata Porąbaniec.
Zawiera: S. 121-132 : Zadania placówek wsparcia dziennego w kompensowaniu braków opiekuńczo-wychowawczych rodzin dysfunkcjonalnych / Reanata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 133-142 : Rodzinny Ośrodek Diagnostyczno-Konsultacyjny jako placówka wspierająca rodzinę / Paulina Forma.
Zawiera: S. 143-155 : Zakład leczniczy jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze dzieci przewlekle chorych / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 157-166 : Zagrożenia wynikające z oglądania niektórych programów telewizyjnych oraz korzystania z Internetu / Jolanta Biała.
Część publikacji dotyczy funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych w Kielcach i województwie świętokrzyskim. W rozdziale "Zadania placówek wsparcia dziennego..." opisano m.in. ogniska wychowawcze, świetlice terapeutyczne, działalność świetlic wspierająco-integracyjnych "Plus" w Kielcach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Teoretyczne problemy pedagogiki opiekuńczej i specjalnej.
Zawiera: W sprawie programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych / Grażyna Andrzejewska-Sroczyńska.
Zawiera: Teoretyczne problemy działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej / Marek Konopczyński.
Zawiera: Opieka nad dzieckiem w działalności resortu edukacji narodowej / Barbara Głowacka.
Zawiera: Potrzeby reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem / Sylwia Badora.
Zawiera: Rozwój metodologii pedagogiki opiekuńczej / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: Wspomaganie pracy opiekuńczo-wychowawczej rodziny.
Zawiera: Problemy rodzin adopcyjnych / Ewa Repelewicz.
Zawiera: Centrum Rodziny i Matki w Konigswiesen - nową formą samopomocy rodziców / Ludovika Aschenbrenner.
Zawiera: Poziom leku u rodziców dzieci niepełnosprawnych - niektóre uwarunkowania sytuacyjne / Ewa Pisula.
Zawiera: Prawne i pedagogiczne problemy wychowanków domów małego dziecka / Jarosława Lach.
Zawiera: Uczestnictwo w kulturze jako forma pracy opiekuńczo-wychowawczej i rewalidacyjnej w domach dziecka / Bożena Matyjas.
Zawiera: Zachowania przystosowawcze dzieci hospitalizowanych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Problematyka opieki i wychowania w ustawie o postępowaniu w sprawach nieletnich / Beata Zajęcka.
Zawiera: Opieka i pomoc społeczna na rzecz ludzi starszych / Helena Kościelak.
Zawiera: Problemy opieki i wychowania we współczesnej szkole.
Zawiera: Kierunki doskonalenia pracy opiekuńczo-wychowawczej we współczesnej szkole / Krystyna Socha-Kołodziej.
Zawiera: Rola świetlicy szkolnej w pracy dydaktyczno-wyrównawczej / Danuta Marzec.
Zawiera: Integracyjna opieka nad dziećmi niepełnosprawnymi w procesie rewalidacji / Wanda Zych.
Zawiera: Przystosowanie dzieci ze schyłkową niewydolnością nerek do środowiska szkolnego / Elżbieta Wojtasiak.
Zawiera: Zaburzenia w zachowaniu uczniów - wyniki badań niemieckich / Irmgard Schroll-Decker.
Zawiera: Zadania opiekuńczo-wychowawcze współczesnej szkoły w środowisku lokalnym / Aleksandra Siedlaczek.
Zawiera: Współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym / Longina Krzętowska.
Zawiera: Kompetencje kadry pedagogicznej.
Zawiera: Akademickie kształcenie w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: Uwagi o wychowaniu jako rozmowie wolnych partnerów / Wanda Woronowicz.
Zawiera: 00
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej; nr 54)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. Rozdział I. Teoretyczne i empiryczne podejście do środowiska lokalnego.
Zawiera: Środowisko lokalne - perspektywa edukacyjno-utylitarna / Wiesław Theiss.
Zawiera: Wybrane teoretyczne podstawy działań społeczno-pedagogicznych w środowisku otwartym / Danuta Urbaniak-Zając.
Zawiera: Metodologia systemowego ujęcia pomocowych postaw pedagogów wobec dzieci i ich rodzin / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: "Co zrobić, żeby się ludziom chciało chcieć" - sposoby uaktywniania dzieci w środowisku lokalnym / Małgorzata Zabłocka.
Zawiera: Formy pomocy dziecku i rodzinie w niektórych krajach Europy a nowe rozwiązania w systemie opieki w Polsce / Ewa Kantowicz.
Zawiera: Formy pomocy świadczone rodzinom wielodzietnym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej / Bożena Matyjas, Agnieszka Stopińska.
Zawiera: Formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym (na przykładzie Cieszyna) / Barbara Grabowska.
Zawiera: Oparcie dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym dużego miasta / Grażyna Gajewska.
Zawiera: Możliwości socjalnego i psychologicznego wspomagania rodzin z problemem bezrobocia w środowisku miejskim / Beata Krzesińska-Żach.
Zawiera: Wykorzystanie środowiska lokalnego w zagospodarowaniu czasu wolnego dzieci w średnim wieku szkolnym - z perspektywy opieki rodzicielskiej / Małgorzata Biedroń.
Zawiera: Pomoc społeczna w środowisku wielowyznaniowym / Wioletta Teresa Danilewicz.
Zawiera: Kobiety jako priorytetowa kategoria odbiorców działań pomocowych i profilaktycznych w środowisku lokalnym / Elżbieta Górnikowska-Zwolak.
Zawiera: Rozdział II. Dziecko i dzieciństwo w środowisku lokalnym.
Zawiera: Sytuacja dziecka u progu nowego wieku. Konieczność integracji różnych kierunków i form działania w środowisku / Jadwiga Izdebska.
Zawiera: Dziecko dziś i jutro - koniec beztroskiego świata?(refleksja teoretyczna) / Katarzyna Segiet.
Zawiera: Rozwój dziecka jako wartość w świadomości rodziców / Krystyna Ferenz.
Zawiera: Dziecko i rodzina między tradycją i ponowoczesnością / Bogusława Jodłowska.
Zawiera: Potrzeby dzieci i młodzieży oraz formy ich zaspokajania na przykładzie środowiska płockiego / Agnieszka Wielgus.
Zawiera: Potrzeby egzystencjalne dziecka a ich realizacja w rodzinach środowiska popegeerowskiego / Róża Pawłowska.
Zawiera: Wypełnianie wybranych zadań opiekuńczych przez samotnych ojców / Dorota Ruszkiewicz-Naturalna.
Zawiera: Oddziaływanie ojców na wypoczynek uczniów klas III i V / Anna Zawadzka.
Zawiera: Wspieranie uzdolnień uczniów w małych środowiskach / Teresa Giza.
Zawiera: Współpraca między rodziną i szkołą w rozwiązywaniu problemów wychowawczych - nowy obszar badań pedagogicznych / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: Role rodziców i nauczycieli w edukacji dzieci - możliwości i sposoby ich realizacji / Waldemar Segiet.
Zawiera: Świetlica jako jedna z form pomocy dziecku i rodzinie w środowisku / Ryszarda Czerniachowska.
Zawiera: Rodzina - dziecko - reklama / Jan Niewęgłowski.
Zawiera: Opieka nad dziećmi w zakresie korzystania ze środków masowego przekazu / Mirosława Wawrzak-Chodaczek.
Zawiera: Zajęcia teatralne jako forma racjonalnego spędzania czasu wolnego przez młodzież w środowisku lokalnym / Elżbieta Jundziłł.
Zawiera: 00
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-145.
Zawiera: Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu ; Czym jest zaburzone zachowanie? ; Jak rozpoznać zaburzone zachowanie? ; W jaki sposób przejawiają się zaburzone zachowania? Rodzina jako środowisko wychowawcze ; Rodzina jako system ; Dysfunkcje rodziny.
Zawiera: Wpływ dysfunkcji rodziny na powstawanie zaburzeń zachowania ; Życie w dwóch światach ; Działania urazu psychicznego ; Skutki urazu psychicznego dla funkcjonowania dziecka - mechanizm powstawania zaburzonego zachowania.
Zawiera: Dziecko z zaburzeniami zachowania w szkole i placówce opieki ; Zaburzenia zachowania jako procesy zachodzące w relacji wychowawcy z dzieckiem ; Wzmacnianie urazowych przekonań ; Zniekształcenia relacji wychowawczej ; Zaburzenia zachowania jako procesy zachodzące w grupie rówieśniczej: czarna owca, dziewak, lizus.
Zawiera: Wzmacnianie zaburzonych zachowań dziecka przez grupę rówieśniczą ; Rozprzestrzenianie się dysfunkcji w grupie.
Zawiera: Konsekwencje wzmacniania zaburzonych zachowań dziecka przez środowisko pozarodzinne ; Zaburzenia zachowania wychowanków jako procesy zachodzące w systemie społecznym organizacji: funkcjonalność organizacji, dysfunkcje organizacji.
Zawiera: Korygowanie zaburzonych zachowań dzieci w codziennej pracy wychowawcy i nauczyciela ; Jak działa system?: wyjasnianie zjawisk w systemie, mechanizmy działania systemu ; Korygowanie zaburzonych zachowań: przełamanie stereotypu, doświadczenia korygujące ; Zmiana schematów myślenia i działania - zmiana schamtu spostrzegania dziecka.
Zawiera: Strategia zaskoczenia ; Ujawnianie ukrytych możliwości, zmiana perspektywy, stworzenie przestrzeni do konstruktywnych działań.
Zawiera: Budowanie strategii pracy z dzieckiem i z klasą ; Analiza problemu - poszukiwanie "punktu najwyższego wzmocnienia".
Zawiera: Korygowanie zaburzeń zachowania dziecka w świetlicy socjoterapeutycznej - proces budowania więzi.
Zawiera: Przeciwdziałanie odrzuceniu i wykluczeniu społecznemu dziecka z zaburzeniami zachowania ; Budowanie pozycji dziecka w środowisku placówki ; Konstruktywne przejście dziecka do innej placówki ; Konstruktywne rozstanie dziecka z grupą.
Zawiera: Współpraca w pomocy dzieciom przejawiającym zaburzenia zachowania ; Kształtowanie norm w zespole ; Zespołowe uczenie się ; Wykorzystywanie zasobów organizacji ; Korzystanie ze wsparcia zewnętrznego.
Zawiera: 0.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 Maja-dzień pracy, dzień walki, dzień radości. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [b.r.]. - Teczka : 20 fotografii czarno-białych ; 25x30 cm.
Tytuł z okładki, 20 fotografii czarno-białych
Zawiera: 0. Strona tytułowa, 1. Widok jednej z tysięcy świetlic jakie powstają na wsiach, 2. Pierwsze majowe święto w wyzwolonej Warszawie, roku 1945, 3. Nowoczesne zabudowania powstające na polskiej wsi, 4. Indywidualna i masowa turystyka Polaków, 5. Elektryfikacja polskich wsi, 6. Powstawanie nowych wyższych uczelni, 7.Powstawanie nowych żłobków i przedszkoli prowadzonych przez zakłady pracy i rady narodowe, 8. Powstawanie nowych placówek kulturalno-oświatowych, 9. Ciągły rozwój Polskich Kolei Państwowych, 10. Budowanie nowych dróg w miastach i wsiach, 11. Nowoczesne budownictwo w Warszawie, 12. Powszechne uprawianie sportu, 13. Wakacyjny wypoczynek Polaków, 14. Budowa wokół miast i ośrodków wielkoprzemysłowych ośrodków rekreacyjno-sportowych, 15. Budowa nowocześnie zorganizowanych i wyposażonych sanatorii, 16. Rozbudowująca się sieć placówek służby zdrowia, 17. Powstanie ponad tysiąca nowych szkół na Tysiąclecie Państwa Polskiego, 18. Powstawanie nowych bibliotek i ciągły wzrost czytelnictwa mieszkańców miast i wsi, 19. Rozwój kultury społeczeństwa polskiego, 20. Pochody pierwszomajowe, w których biorą udział tysiące ludzi-świętem wszystkich ludz pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 57 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-132.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Rozdział I. Instytucje oświatowo-wychowawcze.
Zawiera: 1. Żłobki ; Przedszkola ; Szkoły podstawowe ; Gimnazja ; Szkoły ponadgimnazjalne ; Pedagodzy szkolni ; Świetlice szkolne ; Internaty ; Bursy ; Poradnie psychologiczno-pedagogiczne ; Ochotnicze Hufce Pracy ; Placówki wychowania pozaszkolnego ; Szkolne schroniska młodzieżowe ; Domy wczasów dziecięcych.
Zawiera: Rozdział II. Placówki kształcenia specjalnego.
Zawiera: Szkoły specjalne ; Młodzieżowe ośrodki wychowawcze ; Młodzieżowe ośrodki socjoterapii ; Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze ; Specjalne ośrodki wychowawcze ; Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze ; Warsztaty terapii zajęciowej.
Zawiera: Rozdział III. Podmioty resocjalizacyjne.
Zawiera: Rodzinne ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne ; Kuratorzy sądowi ; Ośrodki kuratorskie ; Policyjne izby dziecka ; Schroniska dla nieletnich ; Zakłady poprawcze.
Zawiera: Rozdział IV. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze.
Zawiera: Rodziny adopcyjne ; Rodziny zastępcze ; Placówki opiekuńczo-wychowawcze ; Oratoria ; Ośrodki adopcyjno-opiekuńcze.
Zawiera: Rozdział V. Instytucje pomocy społecznej.
Zawiera: Ośrodki pomocy społecznej ; Powiatowe centra pomocy rodzinie ; Regionalne ośrodki polityki społecznej ; Ośrodki interwencji kryzysowej ; Domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży ; Ośrodki wsparcia ; Specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie ; Mieszkania chronione ; Rodzinne domy pomocy ; Domy pomocy społecznej.
Zawiera: Rozdział VI. Podmioty wielofunkcyjne.
Zawiera: Sądy rodzinne ; Rzecznik Praw Dziecka.
Zawiera: Rozdział VII. Organizacje pozarządowe.
Zawiera: Caritas ; Polski Czerwony Krzyż ; Polski Komitet Pomocy Społecznej ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Komitet Ochrony Praw Dziecka ; Monar ; Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ; Polska Akcja Humanitarna ; Fundacja "Dzieci Niczyje" ; Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia".
Zawiera: Podsumowanie.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 589-595.
Zawiera: CZĘŚĆ I. FORMY OPIEKI I POMOCY RODZINIE.
Zawiera: Rozdział I. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny.
Zawiera: Żłobek / Alicja Kurcz.
Zawiera: Przedszkole / Alicja Kurcz.
Zawiera: Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze / Anna Weissbrot-Koziarska.
Zawiera: Internat i bursa / Beata Zięba-Kołodziej.
Zawiera: Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza / Jan Żebrowski.
Zawiera: Centrum informacji zawodowej / Beata Świątek.
Zawiera: Rozdział II. Instytucje wsparcia
Zawiera: Powiatowe centrum pomocy rodzinie / Alicja Kurcz.
Zawiera: Ośrodek pomocy społecznej / Piotr Sikora.
Zawiera: Poradnie rodzinne / Danuta Kowalczyk.
Zawiera: Poradnie psychologiczno-pedagogiczne / Danuta Kowalczyk.
Zawiera: Rozdział III. Instytucje interwencji kryzysowej.
Zawiera: Ośrodek interwencji kryzysowej / Barbara Juszczak.
Zawiera: Dom dla matki i dziecka / Ewa Bogdańska.
Zawiera: System wsparcia osób bezdomnych / Adrian Matuszczyk.
Zawiera: CZĘŚĆ II. FORMY OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ.
Zawiera: Rozdział I. Placówki wsparcia dziennego.
Zawiera: Świetlica środowiskowa / Iwona Dąbrowska-Jabłońska.
Zawiera: Świetlica socjoterapeutyczna / Anna Róg.
Zawiera: Ognisko wychowawcze / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: Warsztaty terapii zajęciowej / Wiesław Sikorski.
Zawiera: Rozdział II. Rodzinne formy opieki.
Zawiera: Rodzina adopcyjna / Alicja Kalus.
Zawiera: Rodzina zastępcza / Sylwia Badora.
Zawiera: Rozdział III. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego.
Zawiera: Pogotowie opiekuńcze / Józefa Brągiel.
Zawiera: Policyjna izba dziecka / Anna Wawrzszczak-Gazda.
Zawiera: Rozdział IV. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego.
Zawiera: Rodzinny dom dziecka / Sylwia Badora.
Zawiera: Wioska dziecięca / Anna Róg.
Zawiera: Rozdział V. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego.
Zawiera: Dom dziecka / Sylwia Badora.
Zawiera: Placówka wielofunkcyjna / Barbara Czeredrecka, Anna Róg.
Zawiera: Ochotnicze hufce pracy / Anna Glińska-Lachowicz.
Zawiera: Rozdział VI. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym.
Zawiera: Ośrodki szkolno-wychowawcze / Beata Górnicka.
Zawiera: Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych / Elena Karpuszenko.
Zawiera: Szkoła przyszpitalna / Jolanta Żarczyńska-Hyla.
Zawiera: Rozdział VII. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego.
Zawiera: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy / Irena Mudrecka.
Zawiera: Schronisko dla nieletnich / Irena Mudrecka.
Zawiera: Zakład poprawczy / Irena Mudrecka.
Zawiera: Rodzinny kurator sądowy / Irena Mudrecka.
Zawiera: Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych / Piotr Sasin.
Zawiera: CZĘŚĆ III. FORMY OPIEKI NAD LUDŹMI STARYMI I NIEPEŁNOSPRAWNYMI.
Zawiera: Rozdział I. Formy kreacyjne.
Zawiera: Uniwersytet trzeciego wieku / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Biblioteka terapeutyczna / Monika Noszczyk.
Zawiera: Rozdział II. Formy wsparcia i opieki.
Zawiera: Ośrodki wsparcia dziennego / Piotr Sikora.
Zawiera: Dom pomocy społecznej / Piotr Sikora.
Zawiera: Hospicjum / Przemysław Kaniok.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej