Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1058)
IBUK Libra
(152)
Forma i typ
Książki
(1056)
E-booki
(152)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(1606)
tylko na miejscu
(195)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(875)
Kielce - Czytelnia
(86)
Kielce - Informatorium
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(19)
Busko zdrój - czytelnia
(15)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(94)
Jędrzejów - czytelnia
(6)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(59)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(105)
Końskie - czytelnia
(13)
Opatów - wypożyczalnia
(45)
Opatów - czytelnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(37)
Ostrowiec - czytelnia
(18)
Pińczów - wypożyczalnia
(16)
Pińczów - czytelnia
(20)
Sandomierz - wypożyczalnia
(92)
Sandomierz - czytelnia
(15)
Starachowice - wypożyczalnia
(106)
Starachowice - czytelnia
(10)
Staszów - wypożyczalnia
(76)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(79)
Włoszczowa - czytelnia
(16)
Autor
Szuścik Urszula
(24)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(18)
Opacki Ireneusz
(15)
Ratajczak Zofia
(14)
Porębina Gabriela (1927-1996)
(13)
Bojarski Zbigniew (1921-2010)
(11)
Ratajczak Zofia (1937- )
(11)
Wójcik Włodzimierz
(11)
Bańka Józef (1934- )
(9)
Piecha Jan
(9)
Zieliński Tadeusz (1926-2003)
(9)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003)
(8)
Gąsior Henryk (1928- )
(8)
Kojs Wojciech
(8)
Syrek Mieczysław
(8)
Wódz Jacek
(8)
Bujnicki Tadeusz (1935- )
(7)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(7)
Gładysz Antoni (1915-2002)
(7)
Habla Halina
(7)
Jarosz Adam (1928- )
(7)
Langner Marian
(7)
Opacki Ireneusz (1933-2005)
(7)
Pieter Józef (1904-1989)
(7)
Polański Edward (1932- )
(7)
Przewłocki Jan
(7)
Syrek Mieczysław (1928- )
(7)
Topol Andrzej
(7)
Wosińska Wilhelmina
(7)
Bolechowska Maria (1921-1993)
(6)
Bursztyńska Halina
(6)
Danel-Bobrzyk Helena
(6)
Gajdzica Zenon
(6)
Helman Alicja (1935- )
(6)
Kalaga Wojciech
(6)
Malach Josef
(6)
Morze Nataliia
(6)
Noskova Tatiana
(6)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(6)
Pytasz Marian (1923- )
(6)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(6)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(6)
Surowiak Zygmunt
(6)
Barczyk Piotr Paweł
(5)
Dajewska Czesława
(5)
Dajewski Witold
(5)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(5)
Grzywna Paweł
(5)
Helman Alicja
(5)
Iwanek Jan
(5)
Jarosz Ewa
(5)
Lubaś Władysław (1932- )
(5)
Nowak Zbigniew Jerzy (1919-1993)
(5)
Pazdan Maksymilian
(5)
Poręba Stanisław
(5)
Radek Robert
(5)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(5)
Ratajewski Jerzy (1928-1999)
(5)
Reis Antonio Dos
(5)
Stankowski Adam
(5)
Syrek Ewa
(5)
Sławek Tadeusz
(5)
Trembaczowski Jan
(5)
Wilkoń Aleksander
(5)
Wilkoń Aleksander (1935- )
(5)
Bińczycka Jadwiga
(4)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(4)
Buhl Franciszek (1935- )
(4)
Cudak Romuald
(4)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(4)
Czerwiński Piotr
(4)
Dawid Łucja
(4)
Dobrowolska Anna
(4)
Dudek Wiesław
(4)
Goriszowski Włodzimierz
(4)
Górbiel Andrzej (1930- )
(4)
Jarosz Adam
(4)
Kita Małgorzata
(4)
Kocój Henryk
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Kłak Tadeusz
(4)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(4)
Lubaś Władysław
(4)
Pańków Maria
(4)
Surowiec Marian
(4)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(4)
Udalska Eleonora
(4)
Żechowska Barbara
(4)
Abłamowicz Aleksander (1932-2011)
(3)
Bajerowa Irena (1921- )
(3)
Banaszczyk Tadeusz
(3)
Barłowska Maria
(3)
Bańka Józef
(3)
Blicharski Michał
(3)
Bratnicki Mariusz
(3)
Bujnicki Tadeusz (1933- )
(3)
Czarnecki Kazimierz
(3)
Cząstka Bożena
(3)
Dobrowolski Piotr (1938- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(136)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(495)
1970 - 1979
(357)
1960 - 1969
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1178)
nieznany (pol)
(20)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(1190)
angielski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Bibliografowie
(1)
Bibliolodzy
(1)
Bibliotekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Temat
Język polski
(61)
Literatura polska
(39)
Pedagogika
(27)
Nauczanie początkowe
(23)
Język rosyjski
(21)
Praca
(21)
Psychologia
(19)
Wychowanie
(19)
Wychowanie przedszkolne
(18)
Historia
(17)
Poezja polska
(17)
Literatura
(16)
Nauczanie
(15)
Nauczyciele
(15)
Geografia
(14)
Matematyka
(13)
Szkolnictwo
(13)
Szkolnictwo zawodowe
(13)
Dziecko
(12)
Językoznawstwo
(12)
Komunikacja społeczna
(12)
Prawo pracy
(12)
Rodzina
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Fizyka
(11)
Historiografia
(11)
Krystalografia
(11)
Bibliotekarstwo
(10)
Oświata
(10)
Pedagogika społeczna
(10)
Polityka społeczna
(10)
Uczniowie
(10)
Chemia
(9)
Czasopisma geograficzne polskie
(9)
Film
(9)
Krytyka literacka polska
(9)
Kultura
(9)
Literatura rosyjska
(9)
Muzyka
(9)
Osobowość
(9)
Praca kulturalno-oświatowa
(9)
Socjologia
(9)
Studenci
(9)
Technika
(9)
Informacja naukowa
(8)
Młodzież
(8)
Pedagogika opiekuńcza
(8)
Powieść polska
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Etyka
(7)
Fotogrametria
(7)
Marksizm
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Polityka międzynarodowa
(7)
Psychologia pracy
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Semantyka
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Zarządzanie
(7)
Filozofia
(6)
Fotografia
(6)
Kształcenie
(6)
Miasta
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Teledetekcja
(6)
Teoria poznania
(6)
Uniwersytet Śląski (Katowice)
(6)
Zwierzęta
(6)
Bezrobocie
(5)
Dziecko trudne
(5)
Ekonomia
(5)
Elektronika
(5)
Informacja naukowa i dokumentacja
(5)
Literatura angielska
(5)
Młodzież szkolna
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Opieka społeczna
(5)
Opowiadanie polskie
(5)
Prawo
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Uniwersytet Śląski
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zawód
(5)
Zdanie polskie
(5)
Antropologia filozoficzna
(4)
Astronomia
(4)
Czasopisma polskie
(4)
Dzieci
(4)
Edukacja regionalna
(4)
Folklor
(4)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nauki społeczne
(4)
Organizacja
(4)
Państwo
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Polityka
(4)
Prawo międzynarodowe
(4)
Temat: dzieło
"Aecjusz ostatni Rzymianin"
(1)
"Bliscy i oddaleni"
(1)
"Ciemna miłość"
(1)
"Czarna wiosna"
(1)
"Czasy pogardy"
(1)
"Droga powrotna"
(1)
"Duma o hetmanie"
(1)
"Dziady"
(1)
"Dzieje"
(1)
"Dzień Apokaliptyczny"
(1)
"Esse"
(1)
"Kluczyki"
(1)
"Kobiety wyśnione"
(1)
"Kronika Tygodniowa"
(1)
"Latarnik"
(1)
"Lawa"
(1)
"Mazowsze"
(1)
"Palę Paryż"
(1)
"Pełnia czerwca"
(1)
"Pieśń o Stefanie Starzyńskim"
(1)
"Popioły"
(1)
"Popiól i diament"
(1)
"Posiłek"
(1)
"Południe"
(1)
"Próchno"
(1)
"Toast"
(1)
"Ulałabym ci wina..."
(1)
"Ulisses"
(1)
"Wita"
(1)
"Z wierszy o państwie"
(1)
Ciżba
(1)
Geschichte und Klassenbewusstsein
(1)
Królewicz
(1)
Latarnik
(1)
Literatura i polityka
(1)
Młyn nad Kamionną
(1)
Oda do młodości
(1)
Officina ferraria...
(1)
Pani Ewa
(1)
Salon warszawski 1944
(1)
Trans-Atlantyk
(1)
Wyraz uczuć u człowieka i zwierząt
(1)
Śpiewać ze szczęścia
(1)
Temat: czas
1901-
(157)
1801-
(69)
1701-
(24)
2001-
(18)
1601-
(17)
1989-
(16)
1501-
(14)
1918-
(8)
2001-0
(7)
1945-
(6)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1201-
(3)
1301-
(3)
1401-
(3)
1989-2000
(3)
1001-
(2)
1101-
(2)
201-
(2)
301-
(2)
401-
(2)
1-
(1)
101-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Śląsk, Górny
(10)
Katowice (woj. śląskie)
(9)
Śląsk
(9)
Śląsk Górny
(5)
Francja
(3)
Bizancjum
(2)
Chorzów (woj. śląskie)
(2)
Dąbrowskie, Zagłębie
(2)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(2)
Ostrawa (Czechy)
(2)
Rosja
(2)
Rzym
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
ZSRR
(2)
Zagłębie Dąbrowskie
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Chorzy umysłowo a społeczeństwo
(1)
Czarownice a społeczeństwo
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie (Polska ; region)
(1)
Europa
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Katowice (okręg)
(1)
Konstantynopol
(1)
Ludzie "luźni" a społeczeństwo
(1)
Małopolska
(1)
Małopolska, Wyżyna
(1)
Niemcy (Republika Federalna)
(1)
Niepełnosprawność a uprzedzenia
(1)
Przestępcy a społeczeństwo
(1)
Rodzina a komunikacja interpersonalna
(1)
Rodzina a zdrowie
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Siemianowice Śląskie (woj. śląskie)
(1)
Spisz
(1)
Słowacja
(1)
Unia Europejska
(1)
Wietnam
(1)
Wisła (woj. śląskie)
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Śląsk, Górny (Polska ; region)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Śląskie, województwo (1918-1939)
(1)
Śląsko-Krakowska, Wyżyna
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(110)
Materiały konferencyjne
(28)
Literatura polska
(22)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(18)
Praca zbiorowa
(16)
Literatura
(9)
Monografia
(6)
Poezja polska
(6)
Film
(5)
Informatory
(5)
Literatura rosyjska
(5)
Bibliografia
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(4)
Opracowanie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Antologie
(3)
Literatura angielska
(3)
Podręcznik
(3)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(3)
Proza rosyjska
(3)
Raport z badań
(3)
Dramat angielski
(2)
Kras
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Podręczniki
(2)
Poezja rosyjska
(2)
Powieść polska
(2)
Powieść rosyjska
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Speleologia
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(2)
Czasopisma polskie
(1)
Dramat polski
(1)
Film polski
(1)
Grafika
(1)
Korespondencja dyplomatyczna austriacka
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura pozytywizmu
(1)
Literatura romantyzmu
(1)
Literatura rumuńska
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Poezja rumuńska
(1)
Powieść angielska
(1)
Proza polska
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki polsko-czeskie
(1)
Słowniki polsko-rosyjskie
(1)
Słowniki rosyjsko-polskie
(1)
Słowniki słowiańskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Językoznawstwo
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
1210 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Tematyka czasopisma naukowego International Journal of Research in E-learning odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom 3(2) 2017 zawiera 4 rozdziały i 9 artykułów Autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF TEACHING INFORMATION SYSTEMS COURSES. Rozdział 2: ICT LITERACY AND INTERCULTURAL COMPETENCIES DEVELOPMENT. Rozdział 3: METHOGOLOGICAL ASPECTS OF E-LEARNING IMPLEMENTATION. Rozdział 4: REPORTS. W czwartym rozdziale został przedstawiony między innymi Raport WP6 unijnego projektu IRNet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Poszczególne szkice, dotycząc twórców tak różnych jak Banksy i Bruno Schulz, Bruno Jasieński i Roman Dmowski, Vishal Bhardwaj i Mieczysław Berman, czy też Wacław Nałkowski i Alfred Döblin, ukazują to, co ich łączy – „obrazy nieobojętności” wobec spraw społecznych. Humanistyczna, wielowątkowa analiza tych obrazów dowodzi, że literatura, film, fotografia, reportaż, fotomontaż, teatr, sztuka uliczna bez względu na czas i przestrzeń, w jakich powstają, zawsze pozostają zaangażowane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja zawiera rozprawy sytuujące się tematycznie w obrębie problematyki bibliologicznej, literaturoznawczej i kulturoznawczej. Księgę otwierają artykuły poświęcono szeroko rozumianej kulturze książki, w tym przede wszystkim czytelnictwu w konkretnych środowiskach. W bloku tekstów literaturoznawczych znalazły się artykuły dotyczące wybranych aspektów twórczości pisarzy staropolskich, z okresu romantyzmu i epoki pozytywizmu, a także analizy poezji Adama Czerniawskiego, Anny Frajlich, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Jerzego Kronholda, Jana Lechonia. Kolejną część publikacji tworzą wypowiedzi o tematyce kulturoznawczej, poruszające problematykę: dobrych obyczajów uniwersyteckich, zwyczajów językowych, tradycji współtworzących tożsamość narodową, etyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikowany numer czasopisma „Nowa Biblioteka” poświęcony jest książce regionalnej w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. Autorki zamieszczonych tekstów swoją uwagę skoncentrowały na analizie zbiorów i działalności wydawniczej bibliotek funkcjonujących w danym regionie, z uwzględnieniem np. obecności w ich zbiorach publikacji o tematyce regionalnej (Bernadeta Iwańska-Cieślik: Biblioteki stowarzyszeniowe we Włocławku w latach 1815–1918; Beata Langer: Serie wydawnicze publikowane przez wybrane biblioteki wojewódzkie w latach 2000–2015). Do tej grupy wypowiedzi należy zaliczyć również dwa komunikaty o przedsięwzięciach z zakresu edukacji regionalnej zainicjonowanych przez pracowników „Biblioteki pod Atlantami” w Wałbrzychu (Iwona Bany, Sława Janiszewska: Formy edukacji regionalnej w „Bibliotece pod Atlantami” w Wałbrzychu, Agnieszka Heidinger, Iwona Bany: Kultywowanie pamięci o Marianie Jachimowiczu przez „Bibliotekę pod Atlantami” w Wałbrzychu). Agata Arkabus (Treści z zakresu edukacji regionalnej w podstawach programowych w latach 1999–2017) i Adriana Piechota (Źródła informacji w pracy nauczyciela regionalisty na przykładzie Gimnazjum nr 9 w Bytomiu) zanalizowały stopień obecności oraz sposoby wykorzystania treści regionalnych w pracy nauczycieli. Jedno ze źródeł mogących stanowić pomoc w inicjatywach edukacyjnych omówiła Marzena Przybysz w artykule Działalność Zespołu ds. Bibliografii Regionalnej na rzecz popularyzacji wiedzy o regionie). Na celowe wykorzystanie publikacji o tematyce lokalnej, przypisujące książce regionalnej określone funkcje, zwróciły uwagę Bogumiła Warząchowska oraz Nikoleta Saluk. Pierwsza autorka w artykule „Książka zła” – edukacyjne funkcje czasopism katolickich w II Rzeczypospolitej na przykładzie periodyków diecezji katowickiej (prolegomena) dokonała analizy zawartości czasopism katolickich wydawanych w diecezji katowickiej o okresie II Rzeczypospolitej. Zaprezentowała artykuły, które traktowały książkę jako narzędzie w realizacji określonych zadań. Nikoleta Saluk w tekście Funkcje książek i prasy regionalnej w sieci. Studium przypadku na wybranych przykładach opisała funkcjonowanie książki i obecność informacji o niej w lokalnych mediach sieciowych. Lucyna Sadzikowska (Nadskawie. A literary anthology, that is a literary bouquet of flowers from the region of Wadowice) dokonała wnikliwej analizy historycznoliterackiej antologii, na którą złożyły się teksty autorów związanych z regionem wadowickim. W numerze 3/2018 zamieszczono siedem sprawozdań i cztery recenzje.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka składa się z pięciu esejów dotyczących W. Broniewskiego. Pierwszy: Jednorazowa historia… dotyczy historiozofii poety (świadomości niekonsekwencji procesów historycznych). Drugi: Pamiętnik – wstęp do lektury prezentuje powstawanie dokumentu towarzyszącego Broniewskiemu podczas służby wojskowej. Trzeci: Pożegnanie z Jerozolimą przedstawia okoliczności powstania kanonicznego wiersza Broniewskiego – Ballady i romanse, a zarazem jest gramatologiczną interpretacją rękopisu. Czwarty: Literatura zawadzająca poezji dotyczy publicystyki Broniewskiego. Ostatni esej: Doczekać się bezimienności. Broniewski chórem i na głosy jest próbą analizy fenomenu popularności i „wspólnotowego” traktowania poezji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia powstała w oparciu o publikacje uczestników konferencji pod tym samym tytułem, zorganizowanej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Śląskiego dla upamiętnienia prof. Władysława Jachera w dziesiątą rocznicę śmierci. Tematyka publikacji skoncentrowana jest w obszarze zainteresowań badawczych prof. W. Jachera (choć nie jest ograniczona do jego myśli). Artykuły zaprezentowane w tomie stanowią analizę aktualności dorobku prof. Jachera (np. tekst prof. Mariańskiego), poszerzają zakres rozumienia poszczególnych zagadnień (np. problem więzi konfliktowych), analizują granice aplikacji dotychczasowych teorii w kontekście przemian (np. koncepcja moralnej transgresji w kontekście sztucznej inteligencji i gospodarki zalgorytmizowanej), rozważają potencjał nowych zastosowań dotychczasowych koncepcji (np. rozszerzenia pojęcia pracy na klientów fanów i użytkowników), prezentują wyniki bieżących badań empirycznych (np. badania U. Swadźby nad motywacjami podejmowania pracy przez studentów z krajów grupy wyszehradzkiej) oraz przywracają pamięć o zapoznanym dorobku (tekst poświęcony badaniom społecznego świata rzeki Odry). Główne obszary zainteresowań znalazły odzwierciedlenie w strukturze treściowej monografii podzielonej na 3 części: problematykę więzi społecznych, socjologię pracy oraz część zatytułowaną obrzeża myśli prof. Jachera (tematyka problemowo-regionalna).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Socjalizm jako rodzaj filozofii moralnej zaszczepił w ludziach świata środkowej i wschodniej kultury europejskiej ideę braterstwa ludzkiego. Kapitalizm zakłada przede wszystkim samodzielność i realizację indywidualnego interesu. Obywatele krajów postkomunistycznych z jednej strony pragną realizacji demokratycznego modelu państwa, z drugiej strony nie potrafią zrezygnować z idei braterstwa, z idei sprawiedliwości społecznej, z instytucjonalnych form socjalizmu, który w swoich zamierzeniach miał być realizacją tych idei. Kłopotem zatem staje się fundamentalna idea państwa demokratycznego – wolność. W imię „wolności” obywatele świata jałtańskiego dokonywali czynów heroicznych, aby przezwyciężyć komunizm i przynależeć do świata cywilizacji zachodniej. Świata, w którym realizuje się przede wszystkim zasada liberalizmu o posiadaniu wolności, więcej, o obowiązku gwarancji owej wolności. Ojcowie liberalizmu zakładali, że istota ludzka jest wolna na mocy natury samego człowieczeństwa, że z przyrodzenia cieszy się wolnością niezbywalną. Wolność w tym sensie jest zdolnością wyboru, który nie jest wymuszany przez jakiekolwiek siły, przez jakąkolwiek formę zewnętrzną. Nic nie dzieje się poza świadomością człowieka. Można mówić zatem o wolności w sensie wolności negatywnej. Ten rodzaj wolności stoi w opozycji do wolności pozytywnej. Jeśli chcielibyśmy przełożyć problem relacji pomiędzy wolnością negatywną a wolnością, to możemy mówić o dwóch potrzebach obywateli: ochronie przed ingerencją i przymusem zewnętrznym oraz gwarancji odpowiednich środków do samorealizacji. Pierwszy rodzaj wolności I. Berlin wiąże z ideą wolności dla samej wolności, drugi rodzaj z możliwością ograniczenia jednostki, aby zagwarantować jej realizację własnego „ja” i związanych z tym celów. Problem wolności zatem przekłada się również na potrzeby zwykłego obywatela w cywilizacji europejskiej, zarówno zachodniej, jak i wschodniej. W tej ostatniej jednak, w związku z historią można uwidocznić problem pomiędzy chęcią posiadania wolności negatywnej, a nostalgią lub bardziej próbą urzeczywistnienia również wolności pozytywnej. Niesie to za sobą wiele problemów badawczych, które można odnieść w szczególności do państw, których historia sprawiła, że możemy zastanawiać się nad relacją wolności negatywnej i pozytywnej w praktycznym, nie tylko teoretycznym, jej pojmowaniu przez obywateli. W zakresie badania nad ideą wolności stanowi to ważny problem. Monografia naukowa będzie starała się ukazać relację wolności negatywnej i pozytywnej w kontekście zmian, jakie miały miejsce w kulturze europejskiej i poza nią zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym dawniej i dziś.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria: Czytaj po polsku (15), ISSN 2720-5800 Ukazujące się w serii "Czytaj po polsku. Materiały pomocnicze do nauki języka polskiego jako obcego" utwory Sławomira Mrożka: jednoaktówka "Na pełnym morzu" oraz opowiadanie "List w butelce", opracowane przez Marię Wacławek, skierowane są do osób uczących się języka polskiego na poziomie średnio zaawansowanym (B1–B2). Utwory są przytoczone w oryginale, przy czym dla celów glottodydaktycznych jednoaktówka została lekko skrócona. Opracowane zadania opierają się na materiale gramatycznym i leksykalnym użytym w obu tekstach. Z publikacji mogą korzystać studenci uczący się języka polskiego jako obcego/drugiego/odziedziczonego, chcący samodzielnie doskonalić język, nauczyciele podczas pracy z grupą lektoratową, a także polscy odbiorcy, zainteresowani współczesną literaturą polską, którzy chcą kształtować kompetencje językowo-kulturowe w zakresie języka i kultury polskiej. Książkę przygotowano z uwzględnieniem standardów egzaminacyjnych Państwowej Komisji ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży – uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy. Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie „Forum Akademickie” nr 5/2016, s. 70 (Aleksandra Urbańczyk: Dziecko w sieci).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Gatunki dramatyczne. Rekonfiguracje to zbiór esejów na temat przeobrażeń gatunkowych i estetycznych w najnowszej dramaturgii scenicznej, radiowej i telewizyjnej, rozpatrywanych w kontekście zmiany modelu współczesnego teatru. Autorki i autorzy proponują zróżnicowane refleksje: zarówno nad tradycyjnymi gatunkami, takimi jak komedia, jak i odmianami gatunkowymi stosunkowo świeżej daty. Prezentują ujęcia oferujące odmienne od tradycyjnych kryteria klasyfikacji i narzędzia opisu – rozpoznanie politycznego wymiaru genologii, pamięć i afekt jako kategorie gatunkowe, analizę formy z perspektywy intertekstualnych odniesień i rekombinacji, transformacje gatunkowe jako efekt powiązań dramatu z muzyką. Wiele miejsca zajmuje genologia multimedialna w rozmaitych odsłonach, a więc słuchowisko radiowe zrewolucjonizowane przez nowoczesną technologię emisji dźwięku, dramat telewizyjny czy nawigacja internetowa, modernizująca konstrukcję tekstu dramatycznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsze opracowanie poświęcone jest rywalizacji Platformy Obywatelskiej z Prawem i Sprawiedliwością od momentu powstania tych ugrupowań do momentu wyborów parlamentarnych w 2015 roku. Głównym celem badawczym jest odnalezienie źródeł konfliktu, przyczyn jego eskalacji oraz skutków jego trwania – zarówno dla obu partii, dla systemu partyjnego obraz dla społeczeństwa. Badacz stawia sobie za cel znalezienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań badawczych oraz weryfikację wybranych hipotez pojawiających się w przestrzeni publicznej, aby spróbować opisać ten długotrwały spór między PO a PiS. W którym momencie wybuchła wojna między dwoma Polskami? Jaki interes miały PO i PiS w tym, by rozbić początkowo jednolite grono wyborców na dwie wrogie sobie grupy? Jakimi narzędziami i metodami posłużono się, aby kontrolować przebieg konfliktu politycznego w Polsce? Czy Platforma i PiS są naprawdę tak zaciekłymi przeciwnikami jak przedstawia się to w mediach, czy też ich rywalizacja ma „drugie dno”? Być może ta publikacja rzuci nowe światło na wydarzenia polityczne z lat 2001-2015 i pozwoli Czytelnikowi obrać zupełnie inną perspektywę patrzenia na toczący się od wielu lat w Polsce spór międzypartyjny. Warto również odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak ostry spór polityczny mógł zaistnieć w Polsce. Czy jako Naród jesteśmy skazani na wojnę polsko-polską?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ósmy tom serii Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii jest publikacją, która przedstawia dorobek ogólnopolskiej konferencji naukowej (Katowice, 7 XI 2018). Autorzy zgromadzonych w tomie artykułów przedmiotem oglądu badawczego uczynili różnorodne zagadnienia historycznojęzykowe, przede wszystkim: opis leksyki dawnej i współczesnej zorientowany słowotwórczo, semantycznie czy etymologicznie; problemy nominacji w historii polszczyzny; konceptualizację pojęć w języku i kulturze. Zróżnicowanie kręgów tematycznych stało się podstawą podziału niniejszej książki na trzy części (Od historii do współczesności – ciągłość zmienność, inspiracje; Od słowa do znaczenia – etymologia, przemiany, warianty; Od znaku do tekstu – składnia, gatunki, funkcje), ukazujące szerokie spektrum naukowych zainteresowań badaczy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czwarty już tom pt. Przestrzeń i odmienność – pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych prezentuje głownie (choć nie tylko) osiągnięcia studentów kierunku oligofrenopedagogika, rozwijających się pod opieką pracowników prowadzących działalność naukową i praktyczną w obrębie pedagogiki specjalnej oraz inkluzji społecznej i edukacyjnej. Pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Zenona Gajdzicy zespół ten od lat prowadzi w kraju i poza jego granicami badania naukowe na temat społecznych i kulturowych uwarunkowań edukacji i socjalizacji uczniów z upośledzeniem umysłowym3. Koncentruje się głownie na: postawach społecznych wobec osób niepełnosprawnych (w tym upośledzonych umysłowo); instytucjach wspierających edukację i socjalizację osób niepełnosprawnych; kształceniu, wychowaniu, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; socjalizacji osób niepełnosprawnych; modelach i koncepcjach edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. W czwartym tomie „Cieszyńskiego Naukowego Forum Studenckiego” poza tekstami studentów znalazły się też wypowiedzi pracowników naukowych, doktorantów, członków Koła Naukowego Pedagogów UŚ. Redaktorem tomu jest mgr Anna Wojtas‐Rduch pełniąca także funkcję kierownika Choru „Niemego” działającego na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji. (fragment przedmowy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest poświęcona rozważaniom teoretycznym na temat zjawiska korridy. W publikacji przedstawiono najnowsze teksty anglojęzyczne wykorzystujące motyw walki z bykami oraz porównano je z teoriami zachowań ludycznych i tematami tabu, takimi jak przemoc, erotyzm i śmierć.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo stanowi kontynuację dzieła prof. zw. dr. hab. Kazimierza Marszała, który stworzył i redagował Problemy Prawa Karnego przez wiele lat, czyniąc z nich szanowaną i rozpoznawaną wśród przedstawicieli nauki prawa pozycję. Po kilku latach nieobecności na rynku wydawniczym Problemy Prawa Karnego pojawiają się znowu, a na ich kartach poruszone zostaną nurtujące kwestie z zakresu prawa i procesu karnego. Autorzy tekstów opublikowanych na łamach czasopisma podejmują się zarówno rozważań teoretycznych, jak i analizy obowiązujących rozwiązań z perspektywy praktycznego stosowania prawa. Praca zaadresowana jest do przedstawicieli nauki szeroko pojętej karnistyki, praktyków zmagających się z problemami prawa karnego na co dzień, jak również studentów zainteresowanych powyższą tematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo stanowi kontynuację dzieła prof. zw. dr. hab. Kazimierza Marszała, który stworzył i redagował Problemy Prawa Karnego przez wiele lat, czyniąc z nich szanowaną i rozpoznawaną wśród przedstawicieli nauki prawa pozycję. Po kilku latach nieobecności na rynku wydawniczym Problemy Prawa Karnego pojawiają się znowu, a na ich kartach poruszone zostaną nurtujące kwestie z zakresu prawa i procesu karnego. Autorzy tekstów opublikowanych na łamach czasopisma podejmują się zarówno rozważań teoretycznych, jak i analizy obowiązujących rozwiązań z perspektywy praktycznego stosowania prawa. Praca zaadresowana jest do przedstawicieli nauki szeroko pojętej karnistyki, praktyków zmagających się z problemami prawa karnego na co dzień, jak również studentów zainteresowanych powyższą tematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria: Musica-Score (1), ISSN 2719-8103 "Ryszard Gabryś. Utwory chóralne" to publikacja, której trzon tworzy wybór dwunastu partytur utworów wraz z trzynastą – stanowiącą muzyczne ,,Motto”. Ich autorem jest Ryszard Gabryś – znany śląski kompozytor, teoretyk muzyki, pedagog, działacz kultury. Nigdy dotychczas nieedytowane kompozycje – przygotowane w oparciu o rękopisy artysty – powstały w latach 1969-2020. Innowacyjnym elementem wydania są informacje od artysty dotyczące charakterystyki utworów oraz wskazówki interpretacyjne dla odtwórców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii zaproponowano postrzeganie klasyfikowania jako nie tylko procesu poznawczego porządkującego wiedzę, lecz także sprzyjającego dynamicznemu rozwojowi nauki: inicjowaniu nowych kierunków, koncepcji, działów nauki, nurtów, subdyscyplin itp. W wiedzy uporządkowanej łatwiej bowiem wykryć miejsca jeszcze nieoznaczone w nauce. Przedmiot zaprezentowanych badań stanowi więc znaczenie porządkowania wiedzy naukowej w postaci klasyfikacji w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie pedagogika. Metodologiczne zasoby hermeneutyki okazały się użyteczne w analizie oraz interpretacji naukowych tekstów źródłowych i dokumentów oficjalnych. Na strukturę monografii składa się spis treści, wprowadzenie, cztery rozdziały, zakończenie, bibliografia, wykaz schematów i tabel, indeks osobowy, summary oraz nota o autorkach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej