Całek Grzegorz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(3)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Całek Grzegorz
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Rada rodziców
(2)
Chorzy z zespołem Aspergera a rodzina
(1)
Dzieci z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Katalogi
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Organizacje pozarządowe
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Stowarzyszenia
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wolontariat
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Poradniki
(3)
Poradniki dla rodziców
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści: Jak założyć stowarzyszenie? Podstawy promocji organizacji pozarządowej. Identyfikacja wizualna organizacji. Internet w promocji organizacji. Współpraca organizacji z mediami. Najczęściej popełniane błędy w działalności promocyjnej. Jak być partnerem w gminie. Wolontariat. Motywowanie w NGOS. Co to jest ekonomia społeczna. Rozwój organizacji. Aneks: Ustawa Prawo o Stowarzyszeniach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści: Od czego zacząć? Kto nam może pomóc?Czy dziecko z ZA jest uznawane za niepełnosprawne? (system pomocy społecznej, system oświaty). Czym różnią się od siebie orzeczenia: o niepełnosprawności, o potrzebie kształcenia specjalnego i o potrzebie indywidualnego nauczania? Jak uzyskać dla dziecka z ZA orzeczenie o niepełnosprawności? (kto orzeka, wniosek, terminy, zespół orzekajacy, wydanie orzeczenia, odwołanie. Jakie uprawnienia lub ulgi daje orzeczenie o niepełnosprawności? Co to jest zasiłek pielęgnacyjny i świadczenie pielęgnacyjne? Szkoła i orzeczenie - od czego zacząć?
Wybrane formy terapii dzieci ze spektrum autyzmu: integracja sensoryczna (SI)trening umiejetności społecznych (TUS), trening zastepowania agresji (TZA lub ART), Indywidualna Stymulacja Słuchu Johansena (JIAS),trening słuchowy Tomatisa, terapia czaszkowo-krzyzowa (cranio-sacral), terapia komunikacji, biofeedback, hipoterapia, dogoterapia/kynoterapia, artterapia, terapia sportem (ruchem), metoda Carol Sutton, metoda opcji, metoda behawioralna, teacch, metoda holding, niedyrektywne formy terapii, Metoda Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne, zmodyfikowana metoda dobrego startu, system Maranny Frostig, terapia ręki, metoda Felicji Affolter, metoda Knilla, sala doświadczania świata (snoezellon).
Co czytać o zespole Aspergera - adnotowany wykaz pozycji książkowych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: Wprowadzenie, Podstawy formalne działania rady rodziców, Dokumenty, pisma rady rodziców, Finanse rady rodziców, Działalność rady rodziców, Rodzice na rzecz społeczności lokalnej, Rodzic zawodowiec, Aneks.
Zawiera: Podstawy prawne działania rady rodziców, Powstawanie rady rodziców, Kompetencje rady rodziców, Dokumenty rady rodziców, Wewnętrzna struktura rady rodziców, Tryb pracy rady rodziców, Tryb wyborów do rad oddziałowych (klasowych), Zasady wydatkowania funduszy, Elementy dodatkowe w regulaminie, Uchwały rady rodziców (przykłady), Formalności związane z finansami rady rodziców, Prowadzenie księgowości, Deklaracje podatkowe i podatki, Źródła funduszy rady rodziców, Wydatkowanie funduszy rady rodziców, Planowanie pracy rodziców - etap I - identyfikacja problemów, etap II - konstruowanie celów, etap III - wyznaczanie zadań, etap IV - wyznaczanie terminów i osób odpowiedzialnych, etap V - opracowanie budżetu, Formy pracy rady rodziców (spotkania, strona www, gazetka, warsztaty, akcje zarobkowe, wolontariat - zajęcia pozalekcyjne, wolontariat - praca rodziców na rzecz szkoły, pozyskiwanie sponsorów, prowadzenie korespondencji), Przykładowe działania rodziców w celu rozwiązania problemów w szkole (przemoc i agresja w szkole, problemy finansowe w szkole, uboga oferta zajęć pozalekcyjnych, duże zubożenie rodzin, złe nawyki żywieniowe dzieci, niewłaściwe traktowanie uczniów przez nauczyciela, nieadekwatna do potrzeb i możliwości uczniów oferta wycieczek szkolnych), Sposoby aktywizowania rodziców do działań w szkole (mała aktywność rodziców, różne ciekawe pomysły), O angażowaniu rodziców, Współpraca z samorządem uczniowskim, Rodzice na rzecz społeczności lokalnej (przykłady działań), Wolontariat rodziców (przykłady działań), Wolontariat kompetencji. W aneksie fragmenty aktów prawnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. O radach rodziców - repetytorium. Co to jest stowarzyszenie i dlaczego warto. Rada rodziców a stowarzyszenie rodziców. Tworzenie nowego stowarzyszenia. Rozwój stowarzyszenia rodziców. Uzyskiwanie statusu organizacji pożytku publicznego. Wolontariat - podstawowe informacje. Wolontariat w szkole - wolontariat kompetencji. Aneks (Ustawa Prawo o stowarzyszeniach, Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
Podstawy prawne działania rady rodziców. Tworzenie rady rodziców. Kompetencje rady rodziców. Problemy związane z finansami rady rodziców. Podsumowanie - ograniczenia i problemy. Kto może założyć stowarzyszenie? Co nam jest potrzebne? Czy warto? Stowarszyszenie zwykłe. Korzyści. Rada rodziców a stowarzyszenie rodziców (odrębność od szkoły, partnerstwo, granty, inne źródła, misja). Tworzenie nowego stowarzyszenia (ćwiczenie, misja organizacji, co chcemy robić, określenie misji organizacji, przykłady misji organizacji, co i jak będziemy robić - przykłady), Nazwa stowarzyszenia, Członkowie stowarzyszenia, Przykład statutu stowarzyszenia, Władze stowarzyszenia, Statut stowarzyszenia, Formalności. Rozwój stowarzyszenia rodziców (strefy rozwoju, szczegółowe aspekty, poziomu rozwoju organizacji, wskazówki do diagnozy i rozwoju, Aspekty i poziomy rozwoju stowarzyszenia w sferze realizacji misji). Etapy rozwoju stowarzyszenia w sferze realizacji misji. Etapy rozwoju stowarzyszenia w sferze pracy z kadrą. Etapy rozwoju stowarzyszenia w sferze promocji. Etapy rozwoju stowarzyszenia w sferze zarządzania. Etapy rozwoju stowarzyszenia w sferze finansów. Uzyskiwanie statusu organizacji pożytku publicznego. Korzyści ze statusu opp. Obowiązki opp. Warunki uzyskania statusu opp. Procedura uzyskiwania statusu opp. Kto to jest wolontariusz. Kto to jest korzystający. Porozumienie. Obowiązki wolontariusza. Prawa i obowiązki korzystających. Przykład porozumienia. Słowniczek szkolnej użyteczności zawodów. W aneksie: Ustawa Prawo o stowarzyszeniach, Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Raport z badań dotyczących dzieci z zespołem Aspergera: uczestnicy badania, symptomy, sugestia diagnozy w kierunku ZA, inna diagnoza przed ZA, opieka specjalistów, korzystanie z terapii, opinie i orzeczenia. Raport z badań na temat: Dziecko z zespołem Aspergera i jego rodzina: negatywne zjawiska, problemy rodzin dzieci z ZA.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41344 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka dotyczy zagadnień metodologiczno-teoretycznych, w tym podmiotowości i tożsamości, a także edukacji i aktywności zawodowej oraz pozazawodowej osób z niepełnosprawnościami. Zwrócono w niej uwagę na szanse i zagrożenia wynikające z kontekstu kulturowo-społecznego oraz systemowo-instytucjonalnego w badaniach nad niepełnosprawnością. Poszczególne rozdziały zawierają konkretne przykłady ilustrujące podejmowane zagadnienia badawcze oraz bezpośrednie doświadczenia osób badających zjawisko niepełnosprawności w różnych obszarach życia społecznego. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i praktycznego poradnika z wnioskami o charakterze rekomendacji. Z tego względu powinna zainteresować nie tylko przedstawicieli nauki, lecz także praktyków zatrudnionych w instytucjach pomocowych, organizacjach pozarządowych i rządowych, których jednym z zasadniczych obszarów działania jest diagnozowanie sytuacji osób z niepełnosprawnościami i projektowanie zmian mających na celu aktywizację tego środowiska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej