Domagała-Kręcioch Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(1)
Temat
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostosowanie społeczne
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne a niepowodzenia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Powodzenia szkolne
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim.
Celem niniejszego opracowania jest szeroko rozumiana refleksja nad kategoriami (nie)obecnymi w obszarze współczesnej edukacji. Staje się ona szczególnie istotna w kontekście permanentnych reform w systemie oświaty, które choć wprowadzają wiele deklarowanych zmian, to nadal pozostają na poziomie strukturalnym, tzn. dotyczą zewnętrznych aspektów szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 502)
ISSN 0239-6025 odnosi się do poprz. tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia s. 179-190.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251932/czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47503 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26301 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50255, 50254 (2 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26223 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 502.)
Bibliogr. s. 179-190.
Zawiera: Rozdział I. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny. 1. Analiza podstawowych pojęć: dostosowanie i niedostosowanie społeczne, powodzenia i niepowodzenia szkolne. 2. Uczeń wobec wymogów gimnazjum. 3. Niedosotosowanie społeczne w literaturze pedagogicznej: objawy niedostosowania społecznego, rodzaje niedostosowania (zahamowanie, zachowanie demonstracyjno-bojowe, krańcowe formy aspołeczności, zachowania niekonsekwentne). Uczeń niedostosowany społecznie. 4. Niepowodzenia szkolne w literaturze pedagoiczno-psychologicznej: przyczyny i fazy niepowodzeń szkolnych.
Zawiera: Rozdział II. Metodologia badań włąsnych. 1. Problematyka badań. 2. Metody, techniki i narzędzia badawcze. 3. Teren i organizacja badań.
Zawiera: Rozdział III. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle przeprowadzonych badań. 1. Rodzaje niedostosowania społecznego uczniów szkół gimnazjalnych. 2. Objawy niedostosowania badanej młodzieży i warunkujące je czynniki. 3. Uwarunkowania socjokulturowe dzieci niedostosowanych społecznie.
Zawiera: Rozdział IV. Niepowodzenia szkolne uczniów szkół gimnazjalnych. 1. rodzaje niepowodzeń w nauce. 2. Przyczyny niepowodzeń szkolnych w opinii uczniów i nauczycieli: przyczyny społeczno-ekonomiczne (warunki materialne, praca rodziców, atmosfera domowa, zainteresowania kulturalne rodziców, zainteresowania rodziców nauką swoich dzieci).Przyczyny niepowodzeń w nauce tkwiące w uczniu (stan zdrowia badanych uczniów, motywacja do nauki, postawa wobec szkoły, wagary, uczniowskie plany na przyszłość, czas poświęcany na naukę, zainteresowania gimnazjalistów). Szkolne przyczyny niepowodzeń (liczba uczniów w klasie a niepowodzenia, stosunek nauczyciela do ucznia przejawiający się w sprawiedliwym ich traktowaniu).
Zawiera: Rozdział V. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi. 1. Rodzaj niedostosowania społecznego a skala niepowodzeń w nauce. 2. uwarunkowania biopsychiczne i socjokulturowe dzieci niedostosowanych społecznie z niepowodzeniami szkolnymi. 3. Związek pozycji w klasie ucznia niedostosowanego społecznie i ucznia z niepowodzeniami szkolnymi.
Zawiera: Zakończenie. Wnioski. Postulaty. Wykaz tabel. Wykaz wykresów i schematów.
Książka
W koszyku
Pedagog szkolny : "homo viator" w labiryncie życia szkolnego / Agnieszka Domagała-Kręcioch. - Wydanie II uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2021. - 182, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych... Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi. Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość. Podróż, w którą wyruszy Czytelnik, zawiera sześć podstawowych wyzwań, z jakimi najczęściej muszą się mierzyć pedagodzy szkolni (ale nie tylko oni) w swojej pracy. Każde wyzwanie stanowi oddzielny rozdział tej książki.
Zgodnie z podróżą bohatera czeka na niego kilkanaście etapów, z których przynajmniej kilka może mieć miejsce w jego zawodowej podróży. Są to: 1. Zwyczajny świat, kiedy młody człowiek kończy studia i podejmuje swoją pierwszą pracę w zawodzie. 2. Zew przygody – pierwsze wyzwania, problemy. 3. Opór bohatera – wiedza i kompetencje nie dają poczucia sprawstwa, więc lepiej nie podejmować na razie żadnych działań. 4. Mądry starzec – pojawia się w pracy starszy, doświadczony kolega, który pozwala podjąć wyzwanie. 5. Nowy świat – podróż się rozpoczyna. 6. Próba, sprzymierzeńcy i wrogowie – w labiryncie życia szkolnego będą tacy, którzy staną się wsparciem, ale też znajdą się chętni do „walki”. Jest to próba odkrywania własnych, słabych i mocnych, stron. 7. Jaskinia mroku – bohater wprowadza własny ład, osiąga cel. 8. Cierpienie – klęska, która jednak daje siłę. 9. Droga z powrotem – powrót do siebie, ale ze świadomością, że świat wrogów wciąż istnieje.
Ta fragmentaryczna analogia, choć może dotyczyć bohaterów o różnym imieniu i w różnych miejscach, jest typowa dla wszystkich pedagogów. Czasami przeszkody, które pojawiają się na drodze, zmuszają do klęski, upadku, przyznania się do błędu, ciągłej walki. Innym razem stają się przyjemnością, sukcesem, spełnieniem.
Z radością i nadzieją należy przyjąć informację, że na rynku wydawniczym pojawi się książka, którą warto przeczytać z kilkunastu powodów, co więcej ‒ wykorzystać w pracy wychowawczej […]. Posiada ona bardzo adekwatną do tematu analizę literatury przedmiotu. Nie jest to tekst „przegadany”. Nie ma w nim niepotrzebnych dygresji czy „nowomowy pedagogicznej”, z której często nic nie wynika. W książce wychowawcy znajdą także wiele pomocy potrzebnej do skutecznego przebijania się przez labirynt zawiłości wychowawczych, a także „papierologii” szkolnej. Należy pogratulować Autorce, która swoimi propozycjami nie zniechęca pedagogów, ale raczej wyzwala nową motywację do pracy. […] Agnieszka Domagała-Kręcioch napisała tekst naukowy, ale […] ma on walory kształceniowe także dla tych, którzy nie zajmują się badawczo i zawodowo pedagogiką szkolną. Może więc stanowić ważną lekturę dla praktyków. Tematyka poruszana przez Autorkę jest bardzo trudna. Stąd istnieje pokusa ucieczki od konkretów, ryzykownych i niewygodnych wniosków. Nie można jednak tego znaleźć w niniejszej publikacji. Uczy ona uczciwości naukowej, precyzji pojęciowej, jak również solidności analiz. Książka pozwala na ponowną radość z pracy szkolnej mimo wielu przeciwności. - Z recenzji bp. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego
Przedstawiona w książce problematyka oraz propozycje konkretnych działań i narzędzi do wykorzystania w pracy pedagogicznej umożliwiają lepsze zrozumienie zagadnień związanych z pracą pedagoga szkolnego, skłaniają do refleksji nad jego działaniem i doskonaleniem oraz nad strategiami zwiększającymi jego skuteczność w pracy nie tylko z uczniami, rodzicami, lecz także z gronem pedagogicznym. Agnieszka Domagała-Kręcioch włącza się w nurt poszukiwań zmierzających do stworzenia optymalnego modelu funkcjonowania pedagoga szkolnego. […] Uwagi i przemyślenia Autorki, uzupełnione narzędziami rozwijającymi warsztat pracy pedagoga, znacząco wzbogacają rozważania i dyskusje o kształcie polskiej szkoły. Książka stanowi trafne połączenie analiz teoretycznych z propozycją praktycznych rozwiązań przydatnych w pracy pedagoga szkolnego. - Z recenzji prof. dr hab. Jolanty Szempruch
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33326 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.064.2(438) 37.015:316(438) 316.77(438)
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. niem. Streszcz. ang. przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256479 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256478/czyt. 37 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31644 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29612 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej