Gruszka Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Gruszka Aleksandra
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Psychologia
(2)
Kreatywność
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tekst dwuszpaltowy.
Stanowi nową wersję podręcznika wydanego po raz pierwszy w 1989.
Bibliogr. s. 167-170. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48529 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-285.
Zawiera: Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa ; Czym jest psychologia - a czym nie jest? ; Psychologia to nie psychiatria.
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - myśląc krytycznie o psychologii i pseudopsychologii.
Zawiera: W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? ; Pięć kroków metody naukowej ; Pięć rodzajów badań psychologicznych ; Zagadnienia etyczne w badaniach psychologicznych ; pytania, na które nauka nie może odpowiedzieć.
Zawiera: Zagadnienia psychologiczne - zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii.
Zawiera: Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii? ; Rozdzielenie umysłu i ciała oraz współczesna perspektywa biologiczna ; Powstawanie psychologii naukowej i współczesna perspektywa poznawcza ; Perspektywa behawiorystyczna: odrzucenie introspekcji i koncentracja na obserwowalnym zachowaniu ; Perspektywa holistyczna w podejściu do człowieka: stanowisko psychodynamiczne, humanistyczne oraz oparte na pojęciach cechy i temperamentu ; Perspektywa rozwojowa: zmiany wynikające z natury i wychowania ; Perspektywa socjokulturowa: jednostka w kontekście społęcznym.
Zawiera: Psychologia jako główny kierunek studiów.
Zawiera: Komunikacja wspomagana.
Zawiera: Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka ; W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie: ewolucja i dobór naturalny, genetyka i dziedziczenie ; Wybierając geny swojego dziecka.
Zawiera: Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu: neuron - podstawowa jednostka składowa układu nerwowego, układ nerwowy, układ dokrewny.
Zawiera: Jak substancje psychoaktywne wpływają na układ nerwowy?
Zawiera: Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe: odsłanianie portretów mózgu, trzy warstwy mózgu, płaty kory mózgowej, współpracujący mózg, dominacja półkulowa, rozszczepiony mózg po raz kolejny - "Jedno ciało - dwa umysły..."
Zawiera: Lewa półkula versus prawa półkula mózgu.
Zawiera: Rozwój przez całe życie ; Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek? ; Rozwój prenatalny ; Okres noworodkowy: zdolności nowo narodzonego dziecka ; Niemowlęctwo: realizacja inwestycji według projektu z okresu noworodkowego. ; Cechy psychiczne zapisane w genach.
Zawiera: Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? ; Jak dzieci przyswajają język ; Rozwój poznawczy: teoria Piageta ; Rozwój społeczny i emocjonalny ; Zagadka ADHD.
Zawiera: Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? ; Dorastanie a kultura ; Dojrzewanie fizyczne w okresie dorastania ; Rozwój moralny: teoria Kolberga ; Problemy społeczne i emocjonalne w okresie dorastania.
Zawiera: Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli? ; Wczesna dorosłość: poszukiwanie, autonomia i intymność ; Wyzwania średniej dorosłości: wszechstronność i więź pokoleniowa ; Późna dorosłość: wiek integralności.
Zawiera: Ponowne spojrzenie na badania bliźniąt.
Zawiera: Efekt Mozarta.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41108 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
Zawiera: Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia ; Jak stymulacja staje się wrażeniem? ; Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia ; Progi: granice wrażeń ; Teoria detekcji sygnałów ; Adaptacja sensoryczna.
Zawiera: Co łączy zmysły? Co je różni? ; Wzrok: jak układ nerwowy przetwarza światło ; Słuch: kiedy w lesie zwali się drzewo... ; W czym inne zmysły przypominają wzrok i słuch ; Synestezja: wrażenia między zmysłami ; Doświadczenie bólu.
Zawiera: Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu ; Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne ; Teoretyczne wyjaśnienia percepcji ; Zobaczyć i uwierzyć ; Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja.
Zawiera: Jakie są komponenty myślenia: pojęcia, wyobrażenia i mapy poznawcze, myślenie i mózg.
Zawiera: Jakie umiejętności posiadaja osoby, które potrafią skutecznie myśleć: rozwiązywanie problemów, ocenianie i podejmowanie decyzji, stawanie się twórczym geniuszem.
Zawiera: Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych ; Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona ; Problemy z obliczaniem ilorazu inteligencji ; Obliczanie IQ "na krzywej" ; Pomiar IQ dzisiaj ; Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka?
Zawiera: Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? ; Psychometryczne teorie inteligencji ; Kulturowe definicje inteligencji ; Zwierzęta mogą być inteligentne, ale czy myślą?
Zawiera: W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? ; Inteligencja a polityka imigracyjna ; Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? ; Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? ; Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe ; Groźba stereotypu ; Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności.
Zawiera: Stany świadomości ; Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Narzędzia do badania świadomości ; Modele umysłów świadomego i nieświadomego ; Co daje nam świadomość? ; Poziomy świadomości.
Zawiera: Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Marzenia na jawie ; Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia ; Marzenia senne: nocne widowisko ; Zaburzenia snu.
Zawiera: Jakie inne formy może przyjmować świadomość? ; Hipnoza ; Medytacje ; Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych.
Zawiera: Uzależnienie i nałóg.
Zawiera: Zrewidowany pogląd na nieświadomość.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej