Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
tylko na miejscu
(28)
wypożyczone
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(6)
Kielce - Czytelnia
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(6)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Jędrzejów - czytelnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Opatów - czytelnia
(2)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(4)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(4)
Staszów - czytelnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(5)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Pedagogika
(7)
Oświata
(2)
Pedeutologia
(2)
Wychowanie
(2)
Kongresy pedagogiczne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pierwszy Kongres Nauki Polskiej
(1)
Raport o stanie edukacji 2010
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uczenie się
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
2001-0
(2)
1701-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Edukacyjna 3)
Temat
Symbol UKD: 37.01.001(438):37
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 35615 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Odbiorca
Temat
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 37 (075.8)
Bibliogr. s. 279-286. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258268 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258267/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43156 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45543, 45201, 45542 (3 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32366 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51784 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27912 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30738 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności.)
Bibliogr. s. 440-455. Indeks.
Zawiera m.in.: S. 29-69 : Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy.
Zawiera m.in.: S. 70-124 : Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki (Przyjęta definicja nauki; Cywilizacyjne uwarunkowania instytucjonalizacji pedagogiki jako dyscypliny naukowej).
Zawiera m.in.: S. 125-166 : ,,Uczenie się " jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej.
Zawiera m.in.: S. 169-209 : Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przełomu wieków.
Zawiera m.in.: S. 210-257 : Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną.
Zawiera m.in.: S. 258-302 : Język współczesnej pedagogiki.
Zawiera m.in.: S. 303-351 : Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej.
Zawiera m.in.: S. 355-407 : Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związane z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii.
Zawiera m.in.: S. 408-439 : Ewolucja tożsamości pedagogiki.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliografia s. 440-455. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 15 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 244961, 244962, 251833, 251832 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 244099/czyt.37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41964 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/1829 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (41688) (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46891 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 26051 (1 egz.)
Opatów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26050 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50359 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50358 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45720 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40346 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39081 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25856 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z VII Ogólnopolskiej Konferencji Zespołu Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, 28-20 września 2009 r., Ciechocinek.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S/2383 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30063 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256246 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256245/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42951 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 428-444.
Zawiera: Spis treści: Wstęp. Rozdział 1. Ramy teoretyczno-metodologiczne narracji o praktyce edukacyjnej XX wieku: wprowadzenie, badanie kultury, model badań społecznej praktyki edukacyjnej w przestrzeni kulturowej, transgresja historyczna jako teoretyczny kontekst badań nad społeczną praktyką edukacyjną, narracja jako forma wypowiedzi (kontekst filozoficzno-teoretyczny zainteresowania się narracjami w naukach humanistycznych, "narratologia" jako dziedzina współczesnych badań kultury, wykorzystanie wiedzy o narracjach w badaniach nad edukacją, narracje historyczne w naukach humanistycznych), założenia konstytuujące formę, strukturę i treść narracji. Podsumowanie - Czym jest prezentowany tekst kulturowy.
Zawiera: Rozdział 2. Druga Rzeczypospolita (1918-1939): wprowadzenie, uwarunkowania polityczne, społeczne i ekonomiczne związane z powstawaniem państwa oraz budowanie struktur administracyjnych II RP, problemy związane z budowaniem i funkcjonowaniem systemu oświatowego (lata 1921-1932, kształcenie nauczycieli, sieć szkolna), reforma oświatowa 1932 roku - ustawa Jędrzejewiczowska. Problem kształcenia na poziomie wyższym. Włączanie kształcenia nauczycieli w struktury akademickie. Najważniejsze problemy rozwiązywane przez II RP za pomocą instytucji edukacyjnych (likwidacja analfabetyzmu, zmiana struktury społęcznej, budowanie tożsamości narodowej, państwowej i społecznej).
Zawiera: Kontekst kulturowy zmian w praktyce edukacyjnej: najważniejsze idee epoki nowoczesnej w Europie Zachodniej i reformy oświatowe z nimi związane, kształtowanie się Europy jako współnoty kulturowej.
Zawiera: Najważniejsze idee Europy Zachodniej w epoce nowoczesnej: praktyka oświatowa niektórych krajów Europy od XVIII wieku (praktyka oświatowa Francji, praktyka oswiatowa w państwach, do których zostały włączone ziemie polskie w wyniku zaborów). Wzorce osobowe możliwe do zaakceptowania w II RP ("człowiek zabawy" jako wzór kultury szlacheckiej i chłopskiej, "człowiek dobrze wychowany" jako wzór kultury inteligenckiej).
Zawiera: Odpowiedź pedagogika polskiej na wyzwania przełomu XIX i XX wieku: Uniwersytet Lwowski - inicjatywy profesora Kazimierza Twardowskiego, Uniwersytet Jagielloński - inicjatywy profesora Władysława Heinricha, nurt pedologiczny w Polsce. Popularyzacja wiedzy o edukacji. Kongresy pedagogiczne i czasopisma. Podsumowanie - Logika zmian w społecznej praktyce edukacyjnej w II RP.
Zawiera: Rozdział 3. Między Drugą Rzeczypospolitą a Polską Rzeczypospolitą Ludową (1939-1952). Polska w warunkach utraty niepodległości i zagrożenia dwoma totalitaryzmami. Polityka oświatowa na ziemiach polskich po ich włączeniu do III Rzeszy i ZSRR (polityka oswiatowa na ziemiach włączonych bezposrednio do Rzesz, w Generalnym Gubernatorstwie, na ziemiach włączonych bezpośrednio do ZSRR).
Zawiera: Polska w konspiracji: tajne szkolnictwo ogólnokształcące, szkolnictwo wyższe).
Zawiera: Tryumf Wielkiego Przymierza a sprawa Polski na arenie międzynarodowej: Polska w strefie wpływów ZSRR, program przejęcia władzy w Polsce (likwidacja struktur Polskiego Państwa Podziemnego, likwidacja własności prywatnej środków produkcji, stworzenie rozbudowanego aparatu przymusu /kontroli, inwigilacji, represji i terroru/, legitymizacja nowej władzy).
Zawiera: Tworzenie warunków do przeprowadzenia "wielkiej zmiany kulturowej": totalitaryzm komunistyczny, program i proces sowietyzacji, fenomen sowietyzacji, cele i zadania związane z uruchomieniem "ofensywy ideologicznej".
Zawiera: Ofensywa ideologiczna w Polsce: kierunek zmian w dziedzinie języka, w nauce, w literaturze i innych sztukach - socrealizm, kierunek zmian w relacjach między państwem a Kościołem.
Zawiera: Posumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej w latach wielkiej zmiany polityczno-kulturowej.
Zawiera: Rozdział 4. Polska Rzeczypospolita Ludowa (1952-1989). Bilans strat - diagnoza stanu.
Zawiera: Lata 1944-1956: zmiany w systemie oświatowym (ogólnokształcącym): tworzenie administracji oświatowej, przygotowanie do reformy oświatowej, najważniejsze dekrety dotyczące organizacji szkolnictwa w latach 1944-1948, przygotowanie do przeprowadzenia ofensywy ideologicznej w systemie oświaty, akcja likwidacji analfabetyzmu, zmiany w obszarze ideałów i celów edukacyjnch, reforma programowa - zmiany w treściach i celach kształcenia (nauczania i wychowania).
Zawiera: Realizacja zmian w segmencie kształcenia zawodowego.
Zawiera: Polityka kadrowa i kształcenie nauczycieli dla szkół podstawowych.
Zawiera: Zmiany w nauce i szkolnictwie wyższym: Pierwszy Kongres Nauki Polskiej, nowa organizacja nauki, zmiany w strukturze i funkcjonowaniu uczelni.
Zawiera: Konstytucyjne zmiany w obszarze edukacji.
Zawiera: Lata 1957-1989.
Zawiera: Transgresyjne ujęcie zmian dokonanych w latach 1944-1956.
Zawiera: Proces destalinizacji po roku 1956.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w systemie oświatowym lat 1957-1989 (proces zmian oświatowych w l. 1952-1961 oraz 1961-1973, reforma oświaty w roku 1973, dryfowanie oświaty po roku 1973.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w polityce wobec nauki i szkolnictwa wyższego: kierunek zmian w nauce i szkolnictwie wyższym po 1956 roku, zmiany w kształceniu nauczycieli i pedagogów po 1956 roku.
Zawiera: Pedagogika w procesie wielkiej zmiany kulturowej
Zawiera: Ruch oporu wobec zmiany kulturowej i jej skutków w oświacie i nauce: opozycja antysystemowa w PRL-u, problem reformy oświatowej w działaniach opozycji demokratycznej.
Zawiera: Podumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej PRL-u.
Zawiera: Rozdział 5. Trzecia Rzeczypospolita (po 1989 r.)
Zawiera: Uwikłanie zmiany kulturowej w proces transformacji systemowej.
Zawiera: Problem zmian oświatowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Zawiera: Reformy oświatowe po 1989 roku - ustawy o sytemie oświaty z 1991 i 1999 roku.
Zawiera: Monitorowanie zmian w systemie oświaty: Raporty OECD, Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie edukacji 2010, badania nad młodzieżą.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w szkolnictwie wyższym.
Zawiera: Pedagogika w warunkach zmiany kulturowej.
Zawiera: Kształcenie naucycieli i pedagogów.
Zawiera: Podsumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej III RP (w praktyce oświatowej i szkolnictwie wyższym).
Zawiera: Zakończenie. Imponderabilia wielkiej zmiany.
Zawiera: Kalendarium (wydarzenia i fakty XX wieku, które miały znaczenie dla polskiej praktyki edukacyjnej).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 37(061)
Publikacja przygotowana na dziesięciolecie Zespołu Problemowego Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37725 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23045 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46144, 46241 (2 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39063 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 14 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 223310, 223309 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 222349/czyt.37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41241 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36366 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40751 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (38457) (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23012 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45955, 45956 (2 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45957 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24132, 29805 (2 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40183 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21740, 21240, 21239 (3 egz.)
Staszów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21241 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233042, 233041, 233040 (3 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (39390) (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ped. 29078 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44756 (1 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44517[37] (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 37.01:37.091.2-057.16](075.8)
Bibliogr. s. 247-253. Indeksy.
Zawiera: Pedeutologia - znaczące fakty genezy i historii.
Zawiera: Nauczyciel - ujęcia osobowościowe, zawodowe funkcje ; Ewolucja pojęcia "nauczyciel" ; Teoretyczne ujęcia osoby nauczyciela: ujęcie psychologiczne - nauczyciel jako struktura idealnych cech, ujęcie technologiczne - kwalifikacje zawodowe jako struktura kompetencji, ujęcie humanistyczne - prymat indywidualności nauczyciela, ujęcie socjologiczne - wyznaczone rolą zawodową, ujęcie pedagogiki krytycznej - nauczyciel "trnsformowany intelektualista".
Zawiera: Ewolucja funkcji zawodowych nauczyciela ; Od przekazu wiedzy do uczenia samodzielności poznawczej i egzystencjalnej ; Od sterowania do inspirowania rozwoju ; Od prostego przekazu do wprowadzania ucznia w świat wiedzy ; Od funkcji przekazu wiedzy do czynienia ładu w informacjach ; Od dominacji intelektu do równowagi świata myśli i uczuć w edukacji szkolnej ; Od alternatywy do dialogu.
Zawiera: Kształcenie nauczycieli ; Współczesne orientacje w edukacji nauczycielskiej: orientacja technologiczna, humanistyczna, funkcjonalna ; Koncepcje kształcenia nauczycieli ; Koncepcja "refleksyjnej praktyki": założenia koncepcji, walory, ograniczenia, bariery w stosowaniu ; Koncepcja kształcenia poprzez "poprzez praktykę": założenia koncepcji, uczenie się "poprzez praktykę" jako podstawa "profesjonalnego artyzmu", co budzi dyskusję, a co ogranicza wartość koncepcji ; Humanistyczna koncepcja kształcenia nauczycieli: założenia, wizja "dobrego nauczyciela", dobór kandydatów na studia i do zawodu nauczycielskiego, cele kształcenia nauczycieli, proces i program kształcenia, metoda kształcenia w koncepcji Combsa, integracja poznania i działania, znaczenie kwalifikacji psychologicznych, wartość koncepcji Combsa.
Zawiera: Kształcenie teoretyczne i praktyczne nauczycieli: związek teorii z praktyką, ogólnofilozoficzne prawidłowości związku poznania z działaniem - znaczenie teorii naukowej w działaniu pedagogicznym nauczyciela, czym jest "wpływ" wiedzy na działanie praktyczne nauczycieli? ; Osobiste teorie nauczycieli jako łącznik między teorią naukową a praktyką: definicje, teorie wyjasniające kategorię "wiedza osobista nauczyciela", geneza i struktura teorii indywidualnych, funkcje teorii osobistych, co teoria osobista wnosi do wiedzy o nauczycielu i jego pracy? ; Funkcje wiedzy w działaniu praktycznym nauczyciela: mozliwości, bariery i ograniczenia, dezintegracja poznania, odmienność kontekstu poznania i kontekstu zdobywania wiedzy, negacja zdroworozsądkowych struktur wiedzy pedagogicznej studenta, kult logiki i obiektywności, zbyt instrumentalny charakter kształcenia praktycznego.
Zawiera: Spory wokół kwalifikacji pragmatycznych nauczycieli: trwałość opozycje techniczność - humanistyczność, kontrowersja techniczność - humanistyczność a przyszłość edukacji nauczycielskiej, nauczycielskie preferencje wobec własnych kwalifikacji zawodowych ; Czy edukacja nauczycieli może byc pułapką dla ich zawodowego funkcjonowania: pułapki związane z kwestią nauczycielskiego autorytetu, edukacja, która ujednoznacznia i redukuje problematyczność, zagrożenia wynikające z idealizacji roli zawodowej, prymat racjoanlności poznania.
Zawiera: Natura działania pedagogicznego ; Trudności pracy nauczyciela ; Swoistość działania pedagogicznego: komunikacyjny charakter pracy nauczyciela, psychospołeczny kontekst pracy nauczyciela, intelektualny charakter czynności zawodowych nauczyciela, podmiotowość, indywidualność.
Zawiera: Profesjonalizm nauczyciela: ustalenia definicyjne, swoistość nauczycielskiego profesjonalizmu ; Profesjonalizm nauczyciela budowany na koncepcji "profesjonalnego osądu": geneza, "zdarzenia krytyczne", "profesjonalny osąd - czym jest, jego funkcje edukacyjne, rodzaje osądów. ; Profesjonalizm rozszerzony Erica Hoyle,a ; "Nowy profesjonalizm" Juliana Elliotta - założenia koncepcji.
Zawiera: Dylematy bycia nauczycielem: czy nauczyciel jest samotny w uczniowskiej społeczności? Wpływ wychowawczy - potrzebny, ale i zbędny? Wdzięczność - dylematy nauczycielskiego zawodu, wymagania - obojętność - bezinteresowność, pewność, wątpliwość, pokora - wykluczenia czy dopełnienia? Ambiwalencja roli zawodowej nauczyciela.
Zawiera: Rozwój zawodowy nauczyciela ; Podstawa teoretyczna analizy rozwoju zawodowego nauczyciell ; Swoistość nauczycielskiego rozwoju w zawodzie ; Dynamika rozwoju zawodowego nauczycieli w świetle wyników badań: stadium przedkonwencjonalne, konwencjonalne, postkonwencjonalne - "autonomiczne ja" ; "Badanie w działaniu" sposobem doskonalenia nauczycielskiej praktyki: stosunek "action research" do znanych prawd teorii i praktyki kształcenia nauczycieli, główne założenia, walory poznawcze i pragmatyczne, proces "badania w działaniu" - jego struktura, wątpliwości i ograniczenia.
Zawiera: Tożsamość zawodowa polskich nauczycieli ; Tożsamość - jej rozumienie, funkcje, ewolucja ; Tożsamośc zawodowa nauczycieli - wyniki badań: tożsamość osiągnięta, nadana, moratoryjna, rozproszona, dyskusja o uzyskanych wynikach.
Zawiera: Dominanta standardu przedmiotowego w nauczycielskiej tożsamości zawodowej - implikacje edukacyjne.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliografia na stronach 247-253. Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 16 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 244219, 244218, 247905 (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 244158/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/1693 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46996 (1 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46962[37] (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26055 (1 egz.)
Opatów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26054 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50433 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50432 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45723 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46049 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39853 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39854 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25829 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29308 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28906 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej