Jaworska-Witkowska Monika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Jaworska-Witkowska Monika
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Pedagogika
(5)
Pedagogika kultury
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Kultura
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Sztuka
(1)
Temat: czas
1945-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Pomorze Zachodnie
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 453-476.
Zawiera: Przedmowa: dyskurs konieczny / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: Część I. Próba bilansu i nowego otwarcia. O stanie i problemach recepcji amerykańskiej pedagogiki radykalnej w Polsce. Próba świadectwa osobistego i refleksji o "doświadczeniu pokoleniowym".Wstęp i teza: jest inna pedagogika - pedagogika jest inna. O (po)wadze spotkania z Henrym A. Giroux. O oporze i odporze recepcyjnym: przykład polski i niemiecki. Przejawy otwarcia w Polsce: cztery fale recepcji. O naszej inicjacji pokoleniowej. Spór o zakres pedagogiki radykalnej. O obosieczności etykietek dla pedagogiki: przykłąd alternatywności. Zakończenie: pytanie o minimum radykalności i filozoficzności.
Zawiera: Rozmowy: O wyzwaniach, marzeniach i uczelniach. Edukacja wobec wyzwania demokracji. Rozmowa Lecha Witkowskiego z Henrym A. Giroux. Marzenia o edukacji radykalnej. Wywiad bernarda Murchlanda z Henrym A. Giroux. Czy jest miejsce dla pedagogiki krytycznej na uniwersytecie? Manuela Guilherme rozmawia z Henrym A. Giroux.
Zawiera: Część II. Od reprodukcji, przez troskę o tożsamość, ideę pogranicza i walkę o media po odzyskaniu uniwersytetu. Reprodukcja. Opór i akomodacja. Podsumowanie przeglądu i krytyki teorii reprodukcji społecznej. Teorie reprodukcji kulturowej: Pierre Bourdieu, Basil Bernstein. W stronę teorii oporu.
Zawiera: Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej. Teoretyczne podstawy w teorii i praktyce edukacji: racjonalność, pole problemowe. Ideologia amerykańska: społeczna i kulturowa reprodukacj w szkołach, dominująca racjonalność. Trzy typy racjonalności: techniczna, hermeneutyczna, emancypacyjna, edukacja obywatelska. Uwagi do teorii edukacji obywatelskiej: zmieniające się społeczeństwo, świadomość nauczycielska, pedagogika klasy szkolnej a edukacja obbywatelska.
Zawiera: Edukacja, polityka i ideologia: edukacja i "prawe towarzystwo": lata 70., nowe kierunki w l. 80. Konserwatywne, liberalne i radykalne recepty na oświatę (konserwatyści, liberałowie, radykałowie). Którędy do amerykańskich marzeń?
Zawiera: Wobec wyzwań tożsamości i różnicy (poza dyskurs edukacji wielokulturowej): neokonserwatyzm i polityka tożsamości, trudności z różnicą, w stronę polityki artykulacji.
Zawiera: Pedagogia pogranicza w wieku postmodernizmu (wprowadzenie, kontrtekst, praktyka pamięci społecznej, pedagogia pogranicza i polityka[wobec] różnicy.
Zawiera: America 2000 i polityka wymazywania: demokracja i róznice kulturowe w oblężeniu. Nauczyciele jako cyborgi.
Zawiera: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne, było bardziej polityczne). Reklamacja tego, co publiczne w pracy akademickiej.
Zawiera: Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu: przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności.
Zawiera: Część III. O radykalizacji dyskursu: od kolonizacji podmiotu i rytualizacji edukacyjnej po wyzwanie autorytetu. Radykalne wizje w dramacie współczesności. Podmiotowość i tożsamość człowieka (wobec modelu ameby). Jak istnieje podmiot edukacji? Kres przejrzystości i scentrowania. Szkoła i walka o sferę publiczną. W kręgu pedagogiki radykalnej (dekonstrukcja - walka - etyczność). Walka w kulturze (edukacja wobec fenomenu kolonizacji "świata życia". Edukacja a walka polityczna. O publicznym uwikłaniu szkoły).
Zawiera: Autorytet przeciw dominacji. Radykalna wizja autorytetu w pedagogice amerykańskiej (Larry Grossberg, Henrz A. Giroux i Peter L. McLaren)
Zawiera: 0.
Tekst częśc. tł. z ang. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 249727 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 250486/czyt.37 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31798 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 541-568.
Zawiera: Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki ; "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złozoności badawczej ; Zyski symboliczne i profitty duchowe, czyli projekcje celów badań ; Integralność strukturalna a przedmiot i metoda badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? ; Jakie są jego przyczyny? : O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna.
Zawiera: Pedagogika między tropami kultury (problemy metodologiczne) ; Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice ; W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności i edukacji w pedaggoice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowski, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej ; Posumowanie (gruntowanie problematu: integralność strukturalna versus integralność funkcjonalna: teza pierwsza).
Zawiera: Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące) ; Ontologia pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncpcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu) ; ZYsk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pozytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury ; Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski) : Dzikość jako kategoria dla pedagogiki : Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury ; Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania?
Zawiera: Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego ; Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłu ; Wampir i Cień człowieka ; Wampir jako osobowość prześladowcza ; Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów ; Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami ; Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistemologicznej integralności ; Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy mozliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki ; Podsumowanie (projektowanie zysków).
Zawiera: Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe) ; Jaka kultura? (L. Witkowski) ; Jaki paradygmat? (B. Śliwerski) ; Jakie tropy pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność","mikroantropologia psychoanalityczna" (D. Danek) i humanizm przyszłości ; Kierunki przemian metodologii a pedagogika kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O dyskretnych i przekornych pedagogiach (Z. Kwieciński) ; Nosność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa).
Zawiera: Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty) ; Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel).
Zawiera: O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki) ; Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości ; Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia ; Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między Skrywającą ziemią i Otwartym świata (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i poczucie skoku ; Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman) ; Statut poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice) ; Podsumowanie (poszukiwanie i przeszukiwanie szczelin zysku).
Zawiera: Próby pedagogicznego myślenia wobec oporu języka ; Tekst kulturowy między oporem a twórczością (metoda versus zysk symboliczny) .Metodyczny eklektyzm - awangarda (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki? ; Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategia Beethovena.
Zawiera: Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice.
Zawiera: Kolaż kulturowy ; Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki i kultury.
Zawiera: Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza ; Dyskurs(y) kultury a pedagoika czytania.
Zawiera: 0.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 246818 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 250469/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/2641 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 469.)
Symbol UKD: 37.03(438)"1989/...":159.955
Na s. tyt. także t. 543 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24264 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej