Kulesza Ewa Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Kulesza Ewa Maria
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Poznanie
(6)
Przedszkola specjalne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Gry i zabawy
(2)
Dziecko z alalią
(1)
Gladǔ, Viktor Antonovič
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Mowa
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole Specjalne nr 249 (Warszawa)
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1945-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kazachstan
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Podręczniki
(2)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Prawo i praktyka tworzenia przedszkoli specjalnych: podstawy prawne, nadzór i zarządzanie placówką, procedura przyjęcia dziecka, kwalifikacje i czas pracy nauczycieli, specjalistów / Dorota Puławska.
Zawiera: Organizacja środowiska wychowującego (dobór dzieci do grup, warunki lokalowe i wyposażenie sal) / Elżbieta Budzyńska, Edyta Łapińska.
Zawiera: Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej: metoda ośrodków pracy - wiodąca forma organizacji (zajęcia wstępne, praca poznawcza - obserwacja, kojarzenie, ekspresja, zajęcia końcowe, rodzaje zajęć i ich częstotliwość / Beata Dziewięcka
Zawiera: Obowiązująca dokumentacja / Dorota Puławska.
Zawiera: Współpraca przedszkola specjalnego z rodziną: formy i metody, aspekty psychologiczne / Beata Dziewięcka, Anna Łacheta.
Zawiera: Programy rehabilitacji i planowania pracy w przedszkolu specjalnym.
Zawiera: Założenia koncepcyjne i konstrukcja programu Przedszkola Specjalnego nr 249 / Ewa Kulesza.
Zawiera: Procedura wdrożenia programów / Dorota Puławska.
Zawiera: Autorskie programy grupowe realizowane w Przedszkolu Specjalnym nr 249: program integracji środowiskowej, "Chcę byc aktywny" - program dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, program dogoterapii, program promocji przedszkola, indywidualne programy rehabilitacji / ALicja Paderewska, Agnieszka Popławska, Edyta Łapińska, Ewa Kulesza.
Zawiera: Planowanie pracy w przedszkolu: perspektywiczne i krótkoterminowe plany pracy (plan trzyletni, plany roczne, grupowe plany miesięczne; scenariusz zajęć jako narzędzie planowania pracy nauczyciela / Beata Dziewięcka, Edyta Łapińska.
Zawiera: Część III: Przebieg procesu rehabilitacji w warunkach przedszkola specjalnego.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu - Zasady rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa M. Kulesza.
Zawiera: Metody i techniki wykorzystywane przez nauczycieli w pracy grupowej i indywidualnej: Metoda Porannego Kręgu, Metoda stymulacji sensorycznej, Metoda integracji sensorycznej, Programy aktywności M. i Ch. Knillów, Metoda Dobrego Startu, Metoda P. Dennisona, techniki plastyczne, forma parateatralna, korowody / Alicja Paderewska i in.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez terapeutów spoza przedszkola - terapia kontaktowa z udziałem zwierząt (dogoterapia, hipoterapia) / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu - zajęcia logopedyczne (zadania logopedy, diagnoza, ćwiczenia, metody wspomagające porozumiewanie się, logorytmika / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające (rytmika z elementami muzykoterapii, taniec i ruch przy muzyce) / Ewa Rybarczyk.
Zawiera: Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej: diagnostyka wad postawy i dobór dzieci na zajęcia, cele i zasady postępowania korekcyjnego, terapia ruchem według założeń W. Sherborne / Edyta Łapińska.
Zawiera: Opieka psychologiczna - zadania psychologa w przedszkolu specjalnym / Marta Bogusławska-Michniak.
Zawiera: Psychologiczne wsparcie rodziny małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium: prośba o pomoc psychologiczną, interakcje w rodzinie, współdziałanie rodziców, kompetencje komunikacyjne rodziców a ich relacje z dziećmi, wspieranie rozwoju dziecka, podsumowanie współpracy, spotkania konsultacyjne / Małgorzata Dąbrowska.
Zawiera: Reahabilitacja indywidualna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Diagnoza pedagogiczna podstawą indywidualnego programu pracy z dzieckiem: metody diagnostyczne stosowane przez nauczycieli, konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych / Beata Dziewiecka.
Zawiera: Ogólna charakterystyka procesu rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku: przebieg i skuteczność terapii, indywidualny program terapeutyczny opracowany przez nauczycielki / Monika Berbecka, Iwona Sabała.
Zawiera: Indywidualny program wspomagania mowy i komunikacji opracowany przez logopedę / Agnieszka Popławska.
Zawiera: Przykładowy program usprawniania opracowany przez rehabilitanta - zajęcia z hipoterapii / Alicja Paszkiewicz.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 244024/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 249221/czyt.15 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunek
Symbol UKD: 376.4:159.922.762:316.346.3-053.4-056.36/.37](438)"1989/..."(07)
Bibliogr. s. 219-232.
Zawiera: Poznawcze funkcjonowanie dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego - uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne ; Rozwój poznawczy jednostki z upośledzeniem umysłowym ; Rozwój prawidłowy i zaburzony w świetle wybranych teorii poznawczo-rozwojowych ; Poznawanie świata przez dziecko z upośledzeniem umysłowym - sukcesy i niepowodzenia ; Diagnoza w rehabilitacji dzieci z upośledzeniem umysłowym ; Rozwiązania modelowe w psychologicznej i pedagogicznej diagnozie osób z upośledzeniem umysłowym ; Rozwiązania modelowe w psychologicznej i pedagogicznej diagnozie osób z upośledzeniem ; W poszukiwaniu diagnozy przyjaznej dziecku. Wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem w wieku szkolnym - teoria i empiria ; Wspomaganie rozwoju dziecka - próba definicji ; Możliwości wpływu na rozwój jednostki z upośledzeniem w kontekście teorii poznawczo-rozwojowych ; Rehabilitacja dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku przedszkolnym.
Zawiera: Podstawy teoretyczne i metodologia badań włąsnych ; Teoretyczny Model Oceny Interakcyjnej - propozycja własna ; Cele badań, założena koncepcyjne, hipotezy ; Etapy badań, zmienne i ich wskaźniki ; Metody i techniki badawcze: eksperyment pedagogiczny i studium indywidualnych przypadków, obserwacja, wywiad, analiza dokumentów, technika testowa w badaniu zdolności poznawczych, prezentacja grupy badawczej: kryteria doboru i liczebności.
Zawiera: Charakterystyka dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia - badania diagnostyczne ; Informacje o badanych dzieciach: przyczyny upośledzenia, liczebność grupy ze względu na płeć, wiek chronologiczny i poziom rozwoju umysłowego, dotychczasowe formy opieki nad badanymi dziecmi z upośledzeniem.
Zawiera: Środowisko rodzinne dzieci o prawidłowym rozwoju i dzieci z upośledzeniem umysłowym.
Zawiera: Środowisko rodzinne dzieci o prawidłowym rozwoju i dzieci z upośledzeniem umysłowym: struktura rodziny, warunki socjalno-bytowe, wiek życia i wykształcenie rodziców (opiekunów) ; Zaangażowanie rodziców (opiekunów) w wychowanie, edukację i rehabilitację dziecka z upośledzeniem umysłowym.
Zawiera: Upośledzenie umysłowe a najbliższy poznawczy potencjał dziecka ; Zachowanie badanych z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia podczas diagnozy (komunikacja wrażliwości dzieci, zdolność dostrzegania sytuacji problemowej). Zdolności poznawcze dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku umysłowym 3-6 lat (osiągnięcia i możliwości poznawcze w Strefie Aktualnego i Strefie Najbliższego Rozwoju, skuteczność nauczania podczas diagnozy)
Zawiera: Zdolności poznawcze dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku umysłowym 2-5 lat ; Dynamika rozwoju poznawczego dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego objętych specjalnym wychowaniem przedszkolnym ;
Zawiera: Wpływ zintegrowanych oddziaływań środowiska przedszkolnego i domowego na rozwój poznawczy dzieci z upośledzeniem umysłowym - eksperyment pedagogiczny ; Teoretyczne i metodyczne podstawy zintegrowanego systemu oddziaływań: założenia teoretyczne eksperymentalnego modelu pracy, zasady postępowania wspomagającego proces gromadzenia doświadczeń poznawczych.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem w domu lub w przedszkolu - zintegrowany system oddziaływań ; Ogólna charakterystyka dotychczasowych form rehabilitacji dzieci z grup kontrolnej i eksperymentalnej w przedszkolu specjalnym ; Skuteczność eksperymentalnego modelu pracy - analiza porównawcza wyników pre- i posttestu.
Zawiera: Wnioski z badań i postulaty dla praktyki.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Symbol UKD: 376.4:159.922.762:316.346.3-053.4-056.36/.37](438)"1989/..."(07)
Bibliogr. s. 219-232.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 249226/czyt.15 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43351 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24612 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej