Montessori Maria
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
E-booki
(5)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Montessori Maria
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
5 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej