Nalaskowski Stanisław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(24)
Forma i typ
Książki
(22)
Artykuły
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(8)
Kielce - Czytelnia
(7)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Nalaskowski Stanisław
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
nieznany (pol)
(7)
Język
polski
(24)
Temat
Nauczanie
(14)
Pedagogika
(10)
Młodzież szkolna
(5)
Filozofia
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Pedagogika porównawcza
(2)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Programy nauczania
(1)
Rozumienie
(1)
Sośnicki Kazimierz
(1)
Społeczne Liceum Ogólnokształcące (Toruń)
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 371.3.02
Bibliogr. s. 23-40.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38919 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 378:372.837.13](438)
Bibliogr. s. 21-37.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38681 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38143 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34506 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-95.
System dogmatyczny: wychowanie jsko proces produkcyjny, "militeryzacja" procesu wychowania.
Zawiera: System liberalistyczny: szkoła popierająca skrajny indywidualizm, pajdokracja i ideologia w wychowaniu szkolnym, ekonomizacja procesu wychowania (szkoła jako rynek, uczeń jako klient, cele nauczania, argumenty historyczne na rzecz wykształcenia realistyczno-idealistycznego.
Zawiera: System dynamiczny: akceptacja bezwarunkowa wychowanka, akceptacja warunkowa systemu i wychowawcy ("ja" wynikiem aksjologicznego procesu motywacji i decyzji, tolerancja podstawą idei humanizmu i podmiotowości, droga do róznorodności treści i różnokierunkowości myślenia, przeciw wychowawczej koncentracji treści, otwarcie systemu na dynamiczne pojmowanie programu nauczania, wdrażanie do samokształcenia środkiem rozwijania podmiotowości, myślenie strukturalne jako myślenie ogarniające i otwarte, otwarcie systemu na pełne rozumienie wiedzy, samodzielność głównym składnikiem podmiotowości, myslenie strukturalne jako myślenie ogarniające i otwarte, otwarcie systemu na pełne rozumienie wiedzy, samodzielność głównym składnikiem podmiotowości, o twórczą postawę uczącego się, przeciw intencjonalności w nauczaniu i wychowaniu, kontrola w służbie wychowania antydogmatycznego.
Pedagogiczne założenia Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 215391, 215392 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 215390/czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233093, 231626, 233092, 231627 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 231625/czyt.37 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29080 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24475 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.013:37.018.2](438)"1989/..."
Zawiera: Ogólna teoria nauczania i uczenia się.
Zawiera: Autonomizacja szkoły ; Wybór systemu pedagogicznego ; Epistemologiczne i psychologiczne systemy dydaktyczne ; Główne właściwości syntezy systemów ; Statyczne i dynamiczne pojmowanie syntezy systemów dydaktycznych ; Podstawy modyfikacji systemu psychologiczno-epistemologicznego ; Badanie funkcjonalności systemu nauczania.
Zawiera: Wybór technologii kształcenia i teorii nauczania ; realizacja procesu kształcenia i wychowania, łączenie nauczania z wychowaniem ; Nauczanie i uczenie się - wzajemne relacje między nimi.
Nauczyciel i uczniowie ; Nauczciel: umiejętności i osobowość ; Organizacja procesu dydaktycznego ; Integracja dydaktyczna i prakseologiczna w szkole.
Zawiera: Bloki dydaktyczne ; Pojęcie ksztacenia blokowego ; Układy elementów tworzących bloki wiadomości ; Rodzaje bloków nauczania ; Sposób wykorzystania poszczególnych układów treści w nauczaniu ; Związki między treściami bloku i ich aspekt dydaktyczny ; Dynamiczne pojmowanie treści bloku.
Zawiera: Nauka całościowa. Kształcenie blokowe. Nauczanie przedmiotowe ; Zasady tworzenia programu nauczania: program konwencjonalny, racjonalny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.148-162
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230123, 230122 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230112/czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23252 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24103 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24102 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metody nauczania / Stanisław Nalaskowski. - Wyd. 3. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 1999. - 164 s. : il. ; 24 cm.
Temat
Symbol UKD: 371.3+37.041
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40670 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody nauczania / Stanisław Nalaskowski. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2000. - 164 s. : il. ; 24 cm.
Temat
Symbol UKD: 371.3
Bibliogr. s. 148-162.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230856/czyt.37 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40691 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 115-117.
Zawiera: Ideał wychowania, potrzeba jego formułowania ; Źródła ideału wychowawczego ; Stosunek ideału do systemu pedagogicznego ; Ideał wychowania w systemach pedagogicznych na przełomie XIX i XX wieku (szkoła tradycyjna, pedagogika prgmatystyczna, pedagogika esencjalizmu).
Zawiera: Ideał wychowania w szkole polskiej w latach 1945-1989 ; O nowy ideał wychowania (wychowanie dla wolności, dla odpowiedzialności, idea godności jako element wychowania).
Zawiera: Cele kształcenia : Wykształcenie jako cel nauczania ; Wykształcenie ogólne jako cel nauczania (pojęcie "ogólności" wykształcenia, wykształcenie ogólne z dominantą: encyklopedyzmu, treści kulturowych, dyspozycji i funkcji psychicznych, treści światopoglądowych.
Zawiera: Wykształcenie ogólne - synteza dotychczasowych poglądów: potrzeba wykształcenia ogólnego, składnik obiektywny i subiektywny w kształceniu ogólnym, zagadnienia przeładowania programu nauczania, monizm wykształcenia ogólnego, przygotowanie młodzieży do studiów wyższych i zawodu.
Zawiera: Ideał wychowania a merytoryczne znaczenie wykształcenia ogólnego.
Zawiera: Co muszą wiedzieć nasze dzieciaki? Dziesięć przykazań dla oświaty przyszłości ; Co muszą wiedzieć nasi reformatorzy - czy school jest ideałem szkoły? ; Zasady budowy programu nauczania - dziesięć przykazań dla reformatorów programów szkolnych (dobór i układ treści w programie, łączenie treści nauczania).
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 215387/czyt.37, 215389, 215388 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.s.179-184
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233089 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 233088/czyt.37 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47403 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24668 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-184
Zawiera: Pojęcie i sposoby kierowania szkołą ; Pojęcie kierowania ; Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli: wiedza o czynnościach pedagogicznych (wychowanie w systemie skrajnie obiektywnym, w pedagogice subiektywnej, w systemie obiektywnym umiarkowanym.
Zawiera: Motywacja nauczycieli i wychowawców do działalności pedagogicznej: stosunek nauczycieli i wychowawców: do zagadnienia wychowalności, do celów wychowania, do czynności pedagogicznych.
Zawiera: Umiejętności pedagogiczne nauczycieli i wychowawców - style i procesy kierowania (style kierowania, cele kierowania, sposoby formułowania wymagań, podejmowanie decyzji, warunki umozliwiające skuteczność kierowania (autorytet dyrektora, postawa dyrektora, wykonalność, jednolitość i konskwencja wymagań, stosunki interpersonalne). Odpowiedzialność dyrektora.
Zawiera: Szkoła, jej istota i organizacja.
Zawiera: Szkoła jako środowisko wychowawcze ; Pojęcie środowiska wychowawczego ; Typy środowisk wychowawczych ; Środowisko wychowawcze a style kierowania.
Zawiera: Szkoła jako układ cybernetyczny ; Pojęcie układu względnie odosobnionego ; Relacje w szkole jako systemie prakseologicznym ; Szkoła jako struktura relacji (relacje: zamiaru, obserwacji, predykcji, nakazu, asercji).
Zawiera: Planowanie pedagogiczne ; Pojęcie "działanie planowe" ; Modele relacji komunikowania i informowania (analiza pojęcia modelu, model komunikowania i informowania, struktura warunków komunikowania i informowania a wyniki nauczania, nieprawidłowości w zakresie komunikowania i informowania i i ch skutki.
Zawiera: Modele relacji określające merytoryczną stronę planu: cele działania, zadania planu ; Sposoby formułowania zadań i ujmowania celów działania ; Baza teoretyczna planu ; Część imperatywna planu (prawidłowości pedagogiczne i środowisko materialne szkoły, uczeń i nauczyciel w procesie kształcenia i wychowania, określenie działania w czasie.
Zawiera: Część predykcyjna planu: zbieranie informacji, organizacja przetwarzania informacji, przekazywanie informacji uzupełniającej, formy przekazywania informacji uzupełniającej.
Zawiera: Nieprawidłowości w zakresie planowania.
Zawiera: Podstawy prawne funkcjonowania szkoły ; Żródła informacji prawnej (wykaz aktów prawnych): Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty, Ustawa z dnia 8 stycznia 1999 roku. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, Karta Nauczyciela. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r., Ustawa z dnia 22 stycznia 2000 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela, Ustawa o zmianie ustawy karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 19 z dn. 22 marca 2000 r., poz. 239 z dn. 18 lutego 2000 r.), Rozporządzenia MEN: z dnia 15 lutego 1999 r., (Dz.U. nr 14 z dn. 23 lutego 1999 r., nr 2 z dn. 17 stycznia 2000 r., nr 6 z dn. 31 stycznia 2000 r., nr 12 z dn. 23 lutego 2000 r.
Zawiera: Deklaracje i konwencje międzynarodowe (wymieniono nazwy i źródła).
Zawiera: Konwencje i zalecenia międzynarodowej organizacji pracy (wymieniono nazwy i źródła).
Zawiera: Problemy wychowania w poszanowaniu dla prawa.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230858 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230857/czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.63-75
Zawiera: Pojęcie i podstawy metodologiczne zasad nauczania: wywód zasad nauczania, zasady nauczania a ogniwa procesu uczenia się, zasady nauczania a metody nauczania.
Zawiera: Przegląd najogólniejszych zasad nauczania - zasady: poglądowości, uczenia się ze zrozumieniem, systematycznego nauczania i uczenia się, stopniowania trudności i dostępności, trwałości wiedzy, stosowania i sprawdzania.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 80-85.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17811 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej