Kompetencje językowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Artykuły
(2)
Książki
(1)
Autor
Barge J. Kevin
(1)
Kurcz Ida
(1)
Senderska Joanna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Kompetencje językowe
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3296)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1674)
Wojsko
(1656)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(859)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(835)
Psychoterapia
(813)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(726)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(712)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Relacje międzyludzkie
(669)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-248.
Zawiera: Część I. Przedmiot i historia psycholingwistyki: 1. Przedmiot psycholingwistyki, 2. Rozróżnienia terminologiczne: język a mowa; kompetencja a realizacja językowa; wiedza językowa. 3. Historia badań psycholingwistycznych: 3.1. Okres pierwszy - lata pięćdziesiąte, 3.2. Okres drugi - lata sześćdziesiąte, 3.3. Okres trzeci - współczesny.
Zawiera: Część II. Biologiczne i społeczne uwarunkowania języka: 1. Neurofizjologiczne podstawy języka, 2. Filogeneza języka, 3. Język ludzki a język zwierząt, 4. Produkcja i percepcja mowy: 4.1. Artykulacja dźwięków mowy, 4.2. Percepcja mowy, 4.3. Motoryczna teoria percepcji mowy, 5. Społeczne podstawy języka: 5.1. Filogeneza, 5.2. Ontogeneza, 5.3. Aspekty teoretyczne, 6. Rozwój języka u dziecka: 6.1. Język a inne funkcje poznawcze dziecka, 6.2. Prawidłowości rozwoju języka w aspekcie porównawczym.
Zawiera: Część III. Rozważania nad językiem w jego funkcji reprezentatywnej: 1. Składniki kompetencji językowej, 2. Wiedza językowa a wiedza o świecie, 3. Rola słownika umysłowego, 4. Język a procesy percepcyjno-wyobrażeniowe, 5. Język a pamięć, 6. Język a pojęcia, 7. Determinizm językowy czy determinizm poznawczy, 8. Język a świadomość.
Zawiera: Część IV. Rozważania nad językiem w jego funkcji komunikacyjnej: 1. Kompetencja komunikacyjna, 1.1. Wypowiedzi i akty mowy, 1.2. Dyskurs, 1.3. Odmiany i warianty językowe, 1.4. Style osobiste, 2. Rozumienie i produkowanie dyskursu: 2.1. Dyskurs a tekst, 2.2. Badania nad dyskursem konwersacyjnym: 2.2.1. Główne prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie społecznym, 2.2.2. Prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie informacyjnym, 2.3. Badania nad dyskursem tekstowym: 2.3.1. Struktura tekstu, 2.3.2. Funkcja pragmatyczna dyskursu tekstowego, 3. Psychologiczna problematyka czytania: 3.1. Charakterystyka procesu czytania, 3.2. Psychologiczny model procesu czytania, 3.3. Różnice indywidualne w szybkości i efektywności czytania, 3.4. Studia porównawcze nad czytaniem.
Zawiera: Część V. Psychologiczna problematyka dwujęzyczności: 1. Dwujęzyczność: postawienie problemu, 1.1. Psycholingwistyczne i neurolingwistyczne badania nad dwujęzycznością czystą i mieszaną, 1.2. Badania rozwojowe nad dwujęzycznością, 2. Submersja: dwujęzyczność zubożająca, 3. Immersja: dwujęzyczność pożądana, 4. Porównanie submersji z immersją, 5. Zdolności językowe i inne różnice indywidualne, 6. Motywacja do nauki języka drugiego, 7. Postawy wobec języka i grupy językowej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czym jest komunikacja językowa / Joanna Senderska. W: Język Polski w Gimnazjum.- 2004/2005, nr 1, s.7-19.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Gimnazjum.
[Wyjaśnienie czym jest komunikacja językowa i pojęcia z nią związane]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej