313794
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
W artykule zwrócono uwagę na problemy, z którymi coraz częściej spotykają się dzieci sześcioletnie w początkowej nauce czytania i pisania. Wyniki międzynarodowych i polskich badań psycholongwistycznych. Różnice systemowe w różnych językach a nauka czytania i pisania (liczba fonemów, liczna samogłosek i spółgłosek, zasady łączenia fonemów, cechy fonologiczne, struktura sylaby). Zależność między strukturą fonologiczną danego języka a metodami nauki czytania i pisania w danym języku. Dobór metody nauki czytania w zależności od cech systemowych języka (fonologicznych, ortograficznych, morfologicznych). Znaczenie świadomości fonologicznej w opanowaniu umiejętności czytania - znów: sylaba czy głoska? Międzynarodowe i polskie badania psycholongwistyczne obejmujące dzieci w wieku przedszkolnym. Badania przedszkolaków przeprowadzone przez Małgorzatę Lipowską, Danielę Galińska-Grzelewską.
Notes:
Summary, etc.
Zakres i zawartość: W artykule zwrócono uwagę na problemy, z którymi coraz częściej spotykają się dzieci sześcioletnie w początkowej nauce czytania i pisania. Wyniki międzynarodowych i polskich badań psycholongwistycznych. Różnice systemowe w różnych językach a nauka czytania i pisania (liczba fonemów, liczna samogłosek i spółgłosek, zasady łączenia fonemów, cechy fonologiczne, struktura sylaby). Zależność między strukturą fonologiczną danego języka a metodami nauki czytania i pisania w danym języku. Dobór metody nauki czytania w zależności od cech systemowych języka (fonologicznych, ortograficznych, morfologicznych). Znaczenie świadomości fonologicznej w opanowaniu umiejętności czytania - znów: sylaba czy głoska? Międzynarodowe i polskie badania psycholongwistyczne obejmujące dzieci w wieku przedszkolnym. Badania przedszkolaków przeprowadzone przez Małgorzatę Lipowską, Danielę Galińska-Grzelewską.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again