Zbróg Zuzanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Artykuły
(29)
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Druki ulotne
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(6)
Kielce - Czytelnia
(9)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(7)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Zbróg Zuzanna
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(53)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(16)
Uczniowie klas początkowych
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko
(8)
Język polski
(8)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Czytanie
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Nauczyciele
(6)
Szkolnictwo
(6)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Pisanie
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Oświata
(3)
Rodzice
(3)
Altruizm
(2)
Edukacja medialna
(2)
Informatyka
(2)
Nauka pisania
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Autonomia (filoz.)
(1)
Bajka i baśń
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko - rozwój fizyczny
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Elementarz polski
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy interakcyjne
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języki
(1)
Językoznawstwo diachroniczne
(1)
Kocowski, Tomasz (1933-1988)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kopik, Aldona
(1)
Lateralizacja
(1)
Lateralizacja a dysleksja i dysgrafia
(1)
Leworęczność
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka czytania i pisania
(1)
Opowiadanie
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poznanie
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Recenzje
(1)
Reprezentacja wiedzy
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Słownik polski dla dzieci
(1)
Technika
(1)
Uczenie się
(1)
Uczenie się - trudności
(1)
Wiedza
(1)
Wieś
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zachowania prospołeczne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zapożyczenia językowe
(1)
Zatorska, Monika
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Downa
(1)
Temat: dzieło
Wielorakie podróże - edukacja dla dziecka
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(3)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzje
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251174/czyt.37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28818 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [287].
Zawiera: Indywidualizacja jako postulat i konieczność współczesnej edukacji początkowej / Józef Bałachowicz.
Zawiera: Indywidualizacja w edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Żądło.
Zawiera: Zmiany w edukacji wczesnoszkolnej - dlaczego? dla kogo? / Bożena Pawlak.
Zawiera: Zmiany w systemie edukacji drogą do wyrównania szans edukacyjnych? / Anita Famuła-Jurczak.
Zawiera: Dostępność i efektywność eduakcji przedszkolnej w świetle raportów międzynarodowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w przedszkolu i szkole - zmiany systemowe / Joanna Skibska.
Zawiera: Sytuacja dziecka sześcioletniego w przestrzeni edukacyjnej / Elżbieta Marek, Magdalena Grochala.
Zawiera: Poziom rozwoju umysłowego dziecka 5-6-letniego a gotowość szkolna w świetle wyników badań własnych / Grazyna Bielecka, Iwona Dudzik.
Zawiera: Kompetencje komunikacyjne dziecka sześcioletniego - wybrane aspekty / Kinga Kuszak.
Zawiera: Rozwój i funkcjonowanie emocjonalne dzieci rozpoczynajacych naukę szkolną / Anna Stawecka.
Zawiera: Potrzeby i możliwości doświadczania świata przez dziecko - nowe konteksty / Iwona Samborska.
Zawiera: Ludoterapia - "baw się i ucz" w procesie wczesnego wspomagania rozwoju zdolności dziecka / Danuta Krzywoń.
Zawiera: Czasopisma dla dzieci w organizowaniu zajęć czasu wolnego i wspieraniu rozwoju najmłodszych / Alina Budniak.
Zawiera: Wspieranie rozwoju młodszych uczniów poprzez zajęcia szkolne i pozaszkolne / Gabriela Kryk.
Zawiera: Możliwości prowadzenia dziecka ku odpowiedzialności za czyny / Aneta Wojnarowska.
Zawiera: Stymulowanie wyobraźni ucznia wybitnie zdolnego w I etapie edukacyjnym / Ewelina Majewska-Pyrosz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-29 : Uczenie uczenia się - wspieranie edukacyjne ucznia / Irena Adamek.
Zawiera: S. 31-49 : Uczenie się uczniów klas początkowego / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: S. 51-68 : Wspomaganie twórczej aktywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Sufa.
Zawiera: S. 69-84 : Rozbudzanie motywacji do uczenia się matematyki / Anna Jakubowska-Bryx.
Zawiera: S. 85-101 : Wiedza i świadomość ekologiczna uczniów klas trzecich szkół podstawowych / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 105-125 : Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w przestrzeni społecznej klasy szkolnej / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 127-143 : Wielointeligentna edukacja dla dziecka / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 145-163 : Dziecko w szkole. Przygotowanie szkoły - przygotowanie do szkoły / Elżbieta Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 165-181 : Współpraca szkoły z rodzicami dzieci w młodszym wieku szkolnym / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 183-199 : Płeć jako kategoria różnicująca opinie uczniów o szkole / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 203-221 : Nauczyciel wobec wyzwań edukacyjnych późnej nowoczesności / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 233-248 : W obliczu rozlicznych wyzwań - model kompetentnego nauczyciela języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 259-273 : Przesłanie nauczycielskiego autorytetu / Anna Szkolak.
Zawiera: S.275-292 : Nauczyciel i jego rola w kształtowaniu postaw dzieci wobec osób chorych i niepełnosprawnych / Iwona Rudek.
Jak wspierać uczenie się dzieci? Projekty działań nauczycielskich wspomagających uczenie się ucznia. Znaczenie pytań. Egzemplifikacja metod służących wspieraniu uczenia się. Technika PMI (E. de Bono), Technika Kuli śniegowej - piramidowa, Technika 635, Technika metaplanu, Technika sześciu myślowych kapeluszy (T. Buzan), Technika powokacji (E. de Bono). Uczenie się w kształceniu zintegrowanym. Uczenie się uczniów klas młodszych - niektóre wyniki badań. Istota i znaczenie aktywności twórczej. Warunki i możliwości stymulowania aktywności twórczej uczniów w klasach I-III, Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej uczniów, Twórcza aktywność językowa uczniów. Sposoby wspomagania twórczej aktywności językowej uczniów. Twórcze zadania językowe jako stymulator twórczej aktywności językowej uczniów młodszych - propozycje praktyczne. Matematyka jako integralna część edukacji na poziomie wczesnoszkolnym. Motywacja do nauki matematyki w świetle badań własnych. Miejsce i rola edukacji przyrodniczej w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym. Metody edukacji ekologicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym (metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne, metody asymilacji wiedzy. Relacje interpersonalne jako warunek rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Doświadczenie samego siebie i jego wpływ na zachowanie jednostki i pełnienie ról społecznych. Znaczenie transpozycji obrazu Ja dziecka podejmującego edukację szkolną na nowe sytuacje społeczne. "Ja - inni", czyli co pedagog powinien wiedzieć o wybranych determinantach kształtowania się kompetencji społecznych dziecka z utrudnieniami w rozwoju, aby zrozumieć jego zachowania. Teoretyczne i praktyczne aspekty diagnozy dziecka z utrudnieniami w społecznym funkcjonowaniu. Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w klasie szkolnej - analiza problemu w świetle badań empirycznych. Teoria inteligencji wielorakich. Koncepcja wielointeligentnej edukacji dla dziecka. Wielointeligentne odkrywanie świata. Zmiany w edukacji a rodzice, przedszkole i szkoła. Kierunki nauczycielskich działań w zakresie "oswajania" dzieci ze szkołą. Konteksty dojrzałości szkolnej. Poprawne relacje między domem rodzinnym a szkołą. Działania szkoły na rzecz adaptacji szkolnej i włączenia dzieci i rodziców do szkolnej społeczności. Poziom wrażliwości szkoły na dziecko. Osobiste nastawienia i oczekiwania dzieci podejmujących obowiązek szkolny. Obrzędy przejścia (włączenia) w społecznośc szkolną. Przestrzeń fizyczna i symboliczna w szkole. Współpraca szkoły z rodzicami a funkcje szkoły. Założenia współpracy szkoły z rodzicami i jej cele i zasady. Warunki skutecznej współpracy szkoły z rodzicami i jej typy. Rozmowa nauczyciela z rodzicami jako warunek skutecznej współpracy. Wybrane formy wzajemnej współpracy. Odmienne traktowanie dziewcząt i chłopców w procesie edukacyjnym. Funkcjonowanie człowieka w czasach późnej nowoczesności. Traumatogenny charakter zmian społecznych. Funkcjonowanie rodziny w późnej nowoczesności. Problemy edukacyjne generowane przez zmiany transformacyjne w Polsce. Zadania nauczyciela wobec zmiany społecznej i edukacyjnej. Kompetencje nauczycieli języków obcych. Model kompetencji nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej. Autorytet i jego rodzaje. Rola i funkcje autorytetu w wychowaniu. Tworzenie nauczycielskiego autorytetu. Funkcjonowanie społeczne osób chorych i niepełnosprawnych. Edukacja a postrzeganie osób niepełnosprawnych. Od integracji do inkluzji. Edukacja inkluzyjna alternatywą dla współczesnej edukacji. Nauczyciel wobec choroby i niepełnosprawności.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 250923/czyt.37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 279-291.
Poruszono problem rozumienia siebie przez dziecko w wieku przedszkolnym. Podkreślono konieczność poznania pedagogicznych uwarunkowań kształtowania się pojęcia własnego "ja". Przedstawiono wyniki obserwacji funkcjonowania systemu wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem w Finlandii i zestawiono z systemem polskim. Omówiono wnioski z badań empirycznych nad wybranymi aspektami gotowości szkolnej. Podano liczne propozycje wspierania rozwoju językowego, słuchowego, motorycznego, społecznego i emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym i sześciolatków. W artykułach odniesiono się do zmian w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych. Zwrócono uwagę na konieczność zmian w stylu pracy nauczycieli, a także w organizacji środowiska uczenia się dzieci. Podkreślono potrzebę ich wszechstronnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259004/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49462 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259005/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 165-174 : Pedagogika dzieciństwa - wątki zaniechane i konieczne (w refleksji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej) / Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk.
Zawiera m.in.: S. 230-247 : Matematyka a problem gender / Lucyna Kopciewicz.
Zawiera m.in.: S. 270-284 : Różowe koty, spanie na prawym boku i piła w przedszkolu. Dyskursywne konstrukcje dziecka i dzieciństwa a polskie i skandynawskie praktyki pedagogiczne / Katarzyna Gawlicz.
Zawiera m.in.: S. 339-347 : Etnografia w naukach pedagogicznych - od opisu do zaangażowania krytycznego / Maria Marcińczuk.
Zawiera m.in.: S. 359-371 : Fenomenografia jako metoda postępowania badawczego w badaniach nad tożsamością nauczycieli wczesnej edukacji / Ewa Mroczek.
Zawiera m.in.: S. 425-439 : Poziom twórczości dzieci w młodszym wieku szkolnym (w świetle wyników badań psychometrycznych) / Jolanta Bonar.
Zawiera m.in.: S. 440-457 : Zaułki oceniania wczesnoszkolnego / Grażyna Szyling.
Zawiera m.in.: S. 458-476 : Rozwój słownikowy dzieci u progu nauki szkolnej na przykładzie projektu Logopedicus / Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiołek.
Zawiera m.in.: S. 585-600 : Szanse i bariery organizowania współpracy grupowej w praktyce szkolnej i przedszkolnej z odniesieniem do projektu Molteno realizowanego w RPA / Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg.
Zawiera m.in.: S. 601-612 : Między uprawą a wychowaniem do wartości ciała. Ewolucja poglądów na cele wychowania fizycznego / Anna Nitecka-Walerych.
Zawiera m.in.: S. 613-623 : Dziecko w wirtualnej galerii. Analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów / Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk.
Zawiera m.in.: S. 635-640 : Teren przyszkolny jako miejsce oswajania przyrody / Iwona Majcher.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 13-20 : Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb / Bożena Muchacka.
Zawiera m.in.: S. 21-36 : Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 37-51 : Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera m.in.: S. 52-61 : Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania / Ewa Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 62-69 : Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność / Gabriela Kryk.
Zawiera m.in.: S. 70-84 : Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera m.in.: S. 85-96 : Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi / Teresa Parczewska.
Zawiera m.in.: S. 97-109 : Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich / Gabriela Piechaczek-Ogierman.
Zawiera m.in.: S. 113-120 : Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 121-132 : O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy / Magdalena Grochowalska.
Zawiera m.in.: S. 142-151 : Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas młodszych oraz twórczej pracy z grupą / Małgorzata Stokłosa.
Zawiera m.in.: S. 167-180 : Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera m.in.: S. 181-193 : Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą / Aniela Różańska.
Zawiera m.in.: S. 194-204 : Edukacja techniczna - zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego / Małgorzata Drost-Rudnicka.
Zawiera m.in.: S. 207-219 : Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej / Danuta Al-Khamisy.
Zawiera m.in.: S. 220-229 : Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori / Alicja Hruzd.
Zawiera m.in.: S. 230-239 : Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej / Anna Borzęcka.
Zawiera m.in.: S. 240-251 : Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 252-262 : Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych / Izabela Bieńkowska.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego: ISSN 1899-3370 T. 18)
Forma i typ
Symbol UKD: 372.41:372.45
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51418 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego = Pedagogical Studies of the Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences, ISSN 1899-3370 ; t. 18)
Zawiera: S. 15-29 : Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 31-48 : O wymierności pracy nauczyciela / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 49-59 : Szczęśliwe dzieciństwo a szkoła / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 61-74 : Rozwój psychofizyczny dzieci w okresie późnego dzieciństwa / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 79-107 : Istota procesu czytania z perspektywy psycholingwistycznej i pedagogicznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 109-118 : Czytanie i pisanie w edukacji elementarnej - kontekst rozwojowy / Irena Adamek.
Zawiera: S. 119-143 : W poszukiwaniu najlepszej strategii nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 145-158 : Ujęcie programowe zakresu kompetencji dzieci przedszkolnych do nauki czytania / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 159-172 : Jak przygotować uczniów do czytania nowego tekstu / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 173-186 : Ramy tekstowe w procesie formowania aktywnego czytelnika / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 187-204 : Holistyczne nauczanie języka obcego dzieci poprzez wykorzystanie bajek i opowiadań po angielsku / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 205-220 : Teoretyczne aspekty lektury tekstów typu matematycznego w klasach początkowych / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 223-230 : Przegląd definicji dysleksji w świetle najnowszych badań / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 231-241 : Dysleksja - problem wciąż nieznany? / Marta Korendo.
Zawiera: S. 243-263 : Psycholingwistyczna analiza procesu czytania z perspektywy nowego ujęcia mechanizmów dysleksji rozwojowej / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 265-278 : Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania - skuteczna metoda stymulacji dzieci zagrożonych dysleksją / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 279-284 : Rozwijanie umiejętności nauki czytania u dzieci z dysleksją rozwojową - model zajęć / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 285-295 : Specyficzne trudności w czytaniu a wybrane twórcze metody nauczania / Aneta Jałowiecka.
Zawiera recencje następujących książek: "Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli" Jagody Cieszyńskiej, "Czytamy sy-la-ba-mi" Wiesławy Żaby-Żabińskiej.
Miejsce wiedzy społecznej uczniów w edukacji początkowej. Źródła uczniowskiej wiedzy społecznej. Warunki tworzenia pogłębionej wiedzy społecznej przez uczniów. Samodzielne myślenie uczniów o społeczeństwie a przekaz nauczyciela. Nauczycielskie rozumienie kategorii "samodzielne myślenie uczniów" - komentarz z badań. Oferta przekazowa znaczeń społecznych w klasach początkowych. Niepokojące skutki początkowej edukacji społecznej. Pojęcie zagadnienia kondycji polskiego nauczyciela. "Szczęście dziecka", czyli w kręgu szczególnego egoizmu i zakłóconej racjonalności rodziców. O ważnych przesłanakach gotowości szkolnej dziecka. Definicja czytania. Czytanie jako propces fizyczno-fizjologiczno-psychologiczny. Czytanie ciche a czytanie głośne. Czytanie wyrazów. Czytanie tekstu, Rozumienie czytanego tekstu. Poziomy rozumienia czytanego tekstu. Diagnostyczność tekstów cichego czytania ze zrozumieniem. Aspekt krytyczno-twórczy czytania. Czytanie krytyczne. Czytanie twórcze. Uwagi o nauce pisania. Prawa rozwojowe mózgu a początki czytania w wieku przedszkolnym. Wczesna nauka czytania a rozwój dziecka. Świadomość językowa a wczesne czytanie. Implikacje pedagogiczne. Cele czytania a praktyka edukacyjna. Przygotowanie do czytania tekstu a cele czytelnika. Istota frontloadingu. Wybrane techniki przygotowania do czytania tekstu narracyjnego. Wykorzystania frontloadingu podczas omawiania tekstów popularnonaukowych. Istota ram tekstowych podczas czytania. Rodzaje ram tekstowych. Ramy tekstowe w praktyce szkolnej. Specyfika tekstów matematycznych. Spojrzenie na tekst podręcznika do matematyki z punktu widzenia procesów jego lektury. Tekst jako środek oddziaływania na ucznia. Co to jest dysleksja? Wczesne symptomy - na co zwrócić szczególną uwagę? Mity wokół dysleksji. Jak pomóc dziecku dyslektycznemu? Systemy reprezentacji w identyfikowaniu i rozpoznawaniu słów w ortografii alfabetycznej. Kody językowe. Kody fonologiczne. Kody semantyczne. Kody syntaktyczne (gramatyczne). System wzrokowy. Systemy motoryczne. Systemy poznawcze zaangażowane w czytanie oraz uczenie się tej czynności (Uwaga, Uczenie się asocjacyjne, Transfer międzymodalny i integracja międzyzmysłowa). Analiza wzorca i uczenie się reguł. Pamięć szeregowa (sekwencyjna). Zagrożenie dysleksją. Postulat diagnozy rozwojowej. Mózgowa organizacja funkcji językowych. Jak przetwarzają informacje dzieci zagrożone dysleksją? Dlaczego nie można nauczyć się czytać metodą analityczną (przez głoskowanie)? Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Dlaczego warto stymulować zdolności twórcze uczniów z dysleksją? (propozycje rozwiązań praktycznych).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. ISSN 2083-179X ; t. 20)
Zawiera: S. 19-33 : Pedagogika wczesnoszkolna wobec realnych problemów edukacyjnych w czasach przełomów / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 35-49 : O sposobach kształcenia sprawności językowych w edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Gąsiorek.
Zawiera: S. 51-60 : Czy dzieci mogą sprostać wyzwaniom współczesnej szkoły? / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 61-70 : Strategie terapeutyczne w dysleksji paradygmatycznej i syntagmatycznej / Marta Korendo.
Zawiera: S. 71-89 : TRIZ - pedagogika w procesie aktywizacji poznawczej uczniów klas początkowych / Irena Stańczyk.
Zawiera: S. 91-99 : Środowisko wiejskie specyficznym miejscem kształtowania kultury języka / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 101-112 : Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej dzieci w ćwiczeniach z luką informacyjną / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 113-135 : Mowa dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej wspomagania / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-156 : Stymulowanie rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci posługujących się ograniczonym kodem językowym / Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 159-172 : Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: S. 173-198 : Zagadnienie periodyzacji rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta.
Zawiera: S. 199-208 : Historyjka obrazkowa jako środek aktywizujący rozwój leksykalny i rozumienie treści u dzieci siedmioletnich / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 209-231 : Uwarunkowania poprawności pisma uczniów klas początkowych / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 233-258 : Aktywność pisarska dzieci w szkole - o rozwoju umiejętności językowych we wczesnej edukacji / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 259-276 : Język pisany jako obszar inwersji w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 277-285 : Niska sprawność grafomotoryczna problemem całego życia / Aneta Ratajek.
Zawiera: S. 287-305 : Nauka pisania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera recenzje następujacych książek: Wypych Agnieszka "Wspieranie werbalnego rozwoju dziecka w oparciu o eksperymenty językowe, tropy stylistyczne i dobrą litearturę. Ćwiczenia terapeutyczne", Jaszczyszyn Elżbieta "Oczekiwania sześciolatków i ich rodzin w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego".
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 351-380.
MonografiaKonstruowanie reprezentacji społecznej zapożyczeń do końca wieku XVIII stanowi przykład wykorzystania teorii reprezentacji społecznych do badania i wyjaśniania zjawisk językowych. Wybrane podejście teoretyczne wnosi do tematyki językoznawczej nową, interdyscyplinarną perspektywę, pozwalającą uchwycić społeczno-kulturowy charakter zmian językowych. Analiza pisemnych danych na temat zapożyczeń z okresu około trzystu lat pozwoliła na ujawnienie najistotniejszych elementów zmian w „myśleniu” o nich jako konsekwencji ścierania się w sferze publicznej różnych poglądów na temat języka polskiego i makaronizmów. W monografii opisano, jak wiedza społeczna na temat zapożyczeń była podzielana, transmitowana oraz przekształcana w reprezentacje społeczne badanego obiektu języka. Częściowo objaśnia to m.in. przyczyny ambiwalentnego postrzegania anglicyzmów przez współczesnych Polaków. Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć po lekturze pracy Piotra Zbróga i Zuzanny Zbróg,że jest ona na polskim gruncie kultury języka dokonaniem wyjątkowym i bardzo ważnym, wypełniającym istotną lukę bibliograficzną, [...] pioniersko opartym na teorii reprezentacji społecznej. [...] Praca tama przeogromne znaczenie poznawcze i dydaktyczne. Powinna się ona stać kanoniczną lekturą na uniwersyteckich zajęciach zarówno z historii języka, jak i z kultury języka, wnosząc do nich uporządkowaną wiedzę i spokojny, rzeczowy komentarz odnoszący się do poszczególnych omawianych zjawisk.Jest także bezdyskusyjnym wzorem metodologicznym, odsłaniającym przydatność teorii reprezentacji społecznych do penetracji tychże zjawisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259115 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 811.162'1'35'374(075.2)
Zawiera najnowsze orzeczenia Komisji Kultury Języka Komitetu Językoznawstwa PAN.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 239856/czyt. Sł. 80 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 968 p (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45314, 45315 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 821.162.1'35'374/075.2
Zawiera najnowsze orzeczenia Komisji Kultury Języka Komitetu Językoznawstwa PAN.
Na okł.: nowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25295, 25294 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wychowanie na co Dzień.
Bibliografia.
Wyniki badań dotyczących rozpoznawania i zaspokajania różnych typów potrzeb społecznych we wszystkich społecznościach szkół podstawowych.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Badanie wzorca lateralizacji - dyskusyjność wyników / Zuzanna Zbróg. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. 34, nr 3 (2010/2011), s. 93-102.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
W artykule zwrócono uwagę na problemy, z którymi coraz częściej spotykają się dzieci sześcioletnie w początkowej nauce czytania i pisania. Wyniki międzynarodowych i polskich badań psycholongwistycznych. Różnice systemowe w różnych językach a nauka czytania i pisania (liczba fonemów, liczna samogłosek i spółgłosek, zasady łączenia fonemów, cechy fonologiczne, struktura sylaby). Zależność między strukturą fonologiczną danego języka a metodami nauki czytania i pisania w danym języku. Dobór metody nauki czytania w zależności od cech systemowych języka (fonologicznych, ortograficznych, morfologicznych). Znaczenie świadomości fonologicznej w opanowaniu umiejętności czytania - znów: sylaba czy głoska? Międzynarodowe i polskie badania psycholongwistyczne obejmujące dzieci w wieku przedszkolnym. Badania przedszkolaków przeprowadzone przez Małgorzatę Lipowską, Danielę Galińska-Grzelewską.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czytanie twórcze w młodszym wieku szkolnym / Zuzanna Zbróg. W: Nauczanie Początkowe. - nr 4 (2008/2009) s. 85-94.
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej