Nauczyciele nauczania początkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(166)
Forma i typ
Książki
(96)
Artykuły
(67)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje informacyjne
(7)
Dostępność
dostępne
(114)
tylko na miejscu
(49)
wypożyczone
(9)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(42)
Kielce - Czytelnia
(22)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(4)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(9)
Opatów - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(14)
Ostrowiec - czytelnia
(6)
Pińczów - wypożyczalnia
(10)
Pińczów - czytelnia
(9)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - czytelnia
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - czytelnia
(6)
Autor
Adamek Irena
(7)
Bałachowicz Józefa
(6)
Tyluś Urszula
(5)
Boszczyk Marta
(3)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Zbróg Zuzanna
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Żytko Małgorzata
(3)
Bielicki Eugeniusz
(2)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(2)
Jaros Izabela
(2)
Jegier Aneta
(2)
Karbowniczek Jolanta
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kowolik Piotr
(2)
Kunicka Małgorzata
(2)
Kusiak Krystyna
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Leżańska Wiesława
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Michalewska Maria Teresa
(2)
Mrożkiewicz Józef
(2)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(2)
Nowakowska-Buryła Ilona
(2)
Okarmus Walenty
(2)
Osiak Jan
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Ratajek Zdzisław
(2)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(2)
Staniucha Grażyna
(2)
Stawinoga Renata
(2)
Stołowski Władysław
(2)
Żmijewska Ewa
(2)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Banaszkiewicz Teresa (1949 - )
(1)
Baranowska Joanna
(1)
Barwicka Agnieszka M
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białożyt-Wielonek Katarzyna
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Boińska Maria
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borycka Ewelina
(1)
Bracki Artur
(1)
Brzezińska Alina
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Derwich-Zdybel Samanta
(1)
Drygała Danuta
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dyrda Tadeusz
(1)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Flanz Jolanta
(1)
Frankowiak Joanna
(1)
Frątczak Dorota
(1)
Fudali Jolanta
(1)
Gapińska Aneta
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Glik Joanna
(1)
Glinka Anna Magdalena
(1)
Gordin Aleksandr Ul̂evič
(1)
Grabowska Tatitana
(1)
Gruberne-Bernacka Barbara
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Górski Stanisław
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jaśkowska Joanna
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Jurewicz Monika
(1)
Jurkiewicz Ewa
(1)
Kamińska-Dolata Katarzyna
(1)
Karapuda Julia Magdalena
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
Kasáčová Bronislava
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Komorowska-Zielony Alicja
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Konieczna Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(163)
nieznany (pol)
(2)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(165)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Nauczyciele nauczania początkowego
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(788)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Raport
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
2001-0
(15)
1989-
(11)
1901-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
101-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Opracowanie
(8)
Podręczniki
(7)
Bibliografia
(6)
Monografia
(6)
Artykuł z czasopisma
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradniki
(2)
Programy nauczania
(2)
Raport z badań
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Biologia
(1)
Dom i ogród
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
166 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 252481 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252480/czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48183 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51296 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 373.3.046-021.64 37.091.2-057.16
Bibliogr. s. 253-266.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254256, 254255 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42529 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27401 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29205 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30413 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31425, 31424 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 37.091.2-057.16:373.3.046-021.64](438)"1989/..."
Bibliografia przy pracach.
Tekst częściowo angielski. Streszczenie polskie przy niektórych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47525 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-29 : Uczenie uczenia się - wspieranie edukacyjne ucznia / Irena Adamek.
Zawiera: S. 31-49 : Uczenie się uczniów klas początkowego / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: S. 51-68 : Wspomaganie twórczej aktywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Sufa.
Zawiera: S. 69-84 : Rozbudzanie motywacji do uczenia się matematyki / Anna Jakubowska-Bryx.
Zawiera: S. 85-101 : Wiedza i świadomość ekologiczna uczniów klas trzecich szkół podstawowych / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 105-125 : Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w przestrzeni społecznej klasy szkolnej / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 127-143 : Wielointeligentna edukacja dla dziecka / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 145-163 : Dziecko w szkole. Przygotowanie szkoły - przygotowanie do szkoły / Elżbieta Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 165-181 : Współpraca szkoły z rodzicami dzieci w młodszym wieku szkolnym / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 183-199 : Płeć jako kategoria różnicująca opinie uczniów o szkole / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 203-221 : Nauczyciel wobec wyzwań edukacyjnych późnej nowoczesności / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 233-248 : W obliczu rozlicznych wyzwań - model kompetentnego nauczyciela języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 259-273 : Przesłanie nauczycielskiego autorytetu / Anna Szkolak.
Zawiera: S.275-292 : Nauczyciel i jego rola w kształtowaniu postaw dzieci wobec osób chorych i niepełnosprawnych / Iwona Rudek.
Jak wspierać uczenie się dzieci? Projekty działań nauczycielskich wspomagających uczenie się ucznia. Znaczenie pytań. Egzemplifikacja metod służących wspieraniu uczenia się. Technika PMI (E. de Bono), Technika Kuli śniegowej - piramidowa, Technika 635, Technika metaplanu, Technika sześciu myślowych kapeluszy (T. Buzan), Technika powokacji (E. de Bono). Uczenie się w kształceniu zintegrowanym. Uczenie się uczniów klas młodszych - niektóre wyniki badań. Istota i znaczenie aktywności twórczej. Warunki i możliwości stymulowania aktywności twórczej uczniów w klasach I-III, Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej uczniów, Twórcza aktywność językowa uczniów. Sposoby wspomagania twórczej aktywności językowej uczniów. Twórcze zadania językowe jako stymulator twórczej aktywności językowej uczniów młodszych - propozycje praktyczne. Matematyka jako integralna część edukacji na poziomie wczesnoszkolnym. Motywacja do nauki matematyki w świetle badań własnych. Miejsce i rola edukacji przyrodniczej w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym. Metody edukacji ekologicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym (metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne, metody asymilacji wiedzy. Relacje interpersonalne jako warunek rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Doświadczenie samego siebie i jego wpływ na zachowanie jednostki i pełnienie ról społecznych. Znaczenie transpozycji obrazu Ja dziecka podejmującego edukację szkolną na nowe sytuacje społeczne. "Ja - inni", czyli co pedagog powinien wiedzieć o wybranych determinantach kształtowania się kompetencji społecznych dziecka z utrudnieniami w rozwoju, aby zrozumieć jego zachowania. Teoretyczne i praktyczne aspekty diagnozy dziecka z utrudnieniami w społecznym funkcjonowaniu. Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w klasie szkolnej - analiza problemu w świetle badań empirycznych. Teoria inteligencji wielorakich. Koncepcja wielointeligentnej edukacji dla dziecka. Wielointeligentne odkrywanie świata. Zmiany w edukacji a rodzice, przedszkole i szkoła. Kierunki nauczycielskich działań w zakresie "oswajania" dzieci ze szkołą. Konteksty dojrzałości szkolnej. Poprawne relacje między domem rodzinnym a szkołą. Działania szkoły na rzecz adaptacji szkolnej i włączenia dzieci i rodziców do szkolnej społeczności. Poziom wrażliwości szkoły na dziecko. Osobiste nastawienia i oczekiwania dzieci podejmujących obowiązek szkolny. Obrzędy przejścia (włączenia) w społecznośc szkolną. Przestrzeń fizyczna i symboliczna w szkole. Współpraca szkoły z rodzicami a funkcje szkoły. Założenia współpracy szkoły z rodzicami i jej cele i zasady. Warunki skutecznej współpracy szkoły z rodzicami i jej typy. Rozmowa nauczyciela z rodzicami jako warunek skutecznej współpracy. Wybrane formy wzajemnej współpracy. Odmienne traktowanie dziewcząt i chłopców w procesie edukacyjnym. Funkcjonowanie człowieka w czasach późnej nowoczesności. Traumatogenny charakter zmian społecznych. Funkcjonowanie rodziny w późnej nowoczesności. Problemy edukacyjne generowane przez zmiany transformacyjne w Polsce. Zadania nauczyciela wobec zmiany społecznej i edukacyjnej. Kompetencje nauczycieli języków obcych. Model kompetencji nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej. Autorytet i jego rodzaje. Rola i funkcje autorytetu w wychowaniu. Tworzenie nauczycielskiego autorytetu. Funkcjonowanie społeczne osób chorych i niepełnosprawnych. Edukacja a postrzeganie osób niepełnosprawnych. Od integracji do inkluzji. Edukacja inkluzyjna alternatywą dla współczesnej edukacji. Nauczyciel wobec choroby i niepełnosprawności.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 250923/czyt.37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 251291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 296-300, netogr. s. 301-304, wykaz aktów prawnych s. 304-306.
Zawiera: Rozdział I. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych jako zadanie współczesnej szkoły : 1. Idea i model specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.1. Kształcenie specjalne oraz indywidualne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. 1.2. Dostępność przestrzeni edukacyjnej i rozwiązania uniwersalne jej projektowania jako warunki dla realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; 1.3. Relacje społeczne i komunikacja w przestrzeni edukacyjnej - jako źródła specjalnych potrzeb edukacyjnych i konteksty ich realizacji.
Zawiera: 2. Ramy prawne realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych : 2.1. Problem określenia zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych - system orzecznictwa na potrzeby edukacji. 2.1.1. Obowiązki nauczycieli w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.1.2. Udział specjalistów w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2. Warunki realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2.1. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z niepełnosprawności lub niedostosowania społecznego. 2.2.2. Sytuacja prawna uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub poważnie utrudnia naukę w szkole. 2.2.3. Sytuacja prawna uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami. 2.2.4. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z różnic kulturowych. 2.3. Formy i zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole, placówce.
Zawiera: 3. Nauczyciel współczesnej szkoły w realizacji zadań "edukacji dla wszystkich" : 3.1. Dostrzeganie różnorodności potrzeb edukacyjnych. 3.1.1. Docenianie różnorodności uczniów - różnice pomiędzy uczniami jako zaleta i czynnik sprzyjający edukacji. 3.2. Wspieranie uczniów. 3.3. Współdziałanie i współpraca. 3.3.1. Współdziałanie z rodzicami uczniów. 3.3.2. Współpraca z nauczycielami i specjalistami. 3.4. Rozwój zawodowy. 3.4.1. Nauczyciele to praktycy wyciągający wnioski z dotychczasowych doświadczeń. 3.4.2. Początkowy etap kształcenia jako punkt wyjścia do kształcenia ustawicznego i doskonalenia zawodowego.
Zawiera: Rozdział II. Założenia metodologiczne projektu badawczego : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zakres zjawiska. 1.1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami specjalnymi w Polsce. 1.2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie świętokrzyskim. 1.3. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej stosowane w szkołach polskich i województwie świętokrzyskim. 2. Założenia metodologiczne badań własnych. 2.1. Cele i problemy badawcze. 2.2. Procedury badawcze. 2.3. Opis badanej grupy.
Zawiera: Rozdział III. Zadania związane z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli - prezentacja wyników badań : 1. Kwalifikacje i komepetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.1. Posiadane kwalifikacje i kompetencje. 1.1.1. Kwalifikacje i kompetencje badanych a etap edukacji. 1.1.2. Kwalifikacje i kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 1.2. Kompetencje w zakresie diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz planowania, realizowania i ewaluacji działań edukacyjnych. 1.2.1. Rozpoznawanie potrzeb. 1.2.2 Planowanie działań edukacyjnych. 1.2.3. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.2.4. Ewaluacja działań edukacyjnych. 1.3. Kompetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalymi potrzebami w kontekście zmiannych niezależnych. 1.3.1. Kompetencje badanych a etap edukacji. 1.3.2. Kompetencje badanych a lokalizacja szkół. 1.3.3. Kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 2. Gotowość środowiska szkolnego. 2.1. Gotowość placówek do realizacji zadań związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.2. Źródła informacji na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 2.3. Metody i narzędzia diagnostyczne. 2.4. Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 3. Trudności realizacyjne. 3.1. Opinie badanych nauczycieli na temat nasilenia trudności odczuwanych w czasie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2. Zawodowe i środowiskowe uwarunkowania zróżnicowania opinii badanych nauczycieli na temat nasilenia odczuwalnych trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2.1. Ocena napotkanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalych potrzeb edukacyjnych uczniów a etap edukacji. 3.2.2. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a lokalizacja szkół. 3.2.3. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukayjnych uczniów a forma kształcenia. 3.2.4. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: 4. Wsparcie. 4.1. Rodzaje niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.1.1. Rodzaje wsparcia a etap edukacji. 4.1.2. Rodzaje wsparcia a lokalizacja szkół. 4.1.3. Rodzaje wsparcia a forma kształcenia. 4.1.4. Rodzaje wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2. Źródła niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.2.1. Źródła wsparcia a etap edukacji. 4.2.2. Źródła wsparcia a lokalizacja szkół. 4.2.3. Źródła wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2.5. Źródła wsparcia w odniesieniu do ich rodzajów. 4.3. Dostępność wsparcia udzielanego przez specjalistów w ocenie badanych nauczycieli. 4.3.1. Dostępność profesjonalnego wsparcia a etap edukacji. 4.3.2. Dostępność profesjonalnego wsparcia a lokalizacja szkół. 4.3.3. Dostępność profesjonalnego wsparcia a forma kształcenia. 4.3.4. Dostępność profesjonalnego wsparcia a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski z badań.
W badaniach udział wzięło 405 nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy nauczania z województwa świętokrzyskiego. Wśród respondentów dominowali uczestnicy różnych form doskonalenia zawodowego, realizowanych przez UJK w ramach unijnego programu "Kompas Wiedzy" oraz szkoleń organizowanych przez inne instytucje zajmujące się doskonaleniem zawodowym nauczycieli na terenie województwa świętokrzyskiego. Celem badania było zebranie opinii nauczycieli na temat warunków realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konf., 17 maja 2010 r., Gdańsk.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. ukr. Streszcz. pol. przy niektórych ref.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51671 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30568 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konf., 17 maja 2010 r., Gdańsk.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Zawiera m.in.: S. 48-68 : Rola i znaczenie języka w edukacji / Artur Bracki.
Zawiera m.in.: S. 69-85 : Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II / Przemysław Piwowarczyk.
Zawiera m.in.: S. 86-94 : Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu) / Jan Żebrowski.
Zawiera m.in.: S. 95-101 : Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów / Eugeniusz Bielecki.
Zawiera m.in.: S. 153-160 : Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto" / Alicja Komorowska-Zielony.
Zawiera m.in.: S. 161-169 : Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform / Urszula Walijewska.
Zawiera m.in.: S. 185-204 : Rodzina a bezrobocie / Anna A. Suchocka.
Zawiera m.in.: S. 205-216 : Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym / Maria Truszkowska-Wojtkowiak.
Zawiera m.in.: S. 219-228 : Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna / Maria Staworzyńska-Grządziel.
Zawiera m.in.: S. 229-251 : Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej / Danuta Żebrowska.
Zawiera m.in.: S. 265-278 : Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Boińska.
Zawiera m.in.: S. 288-299 : Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia dziecka / Janina Nowak.
Zawiera m.in.: S. 300-319 : Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Katarzyna Łagocka.
Zawiera m.in.: S. 396-405 : O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka / Marek Piskulski.
Zawiera m.in.: S. 433-439 : Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych a ich socjalizacja / Roman Bielicki.
Zawiera m.in.: S. 440-451 : Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjne dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescemcji / Dorota Płotka.
Zawiera m.in.: S. 452-470 : Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu / F. Makurat i in.
Tekst częśc. ukr. Streszcz. pol. przy niektórych ref.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej