Giermakowska Alicja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Giermakowska Alicja
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Pisanie
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Język polski
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczyciele
(2)
Edukacja włączająca
(1)
Kształcenie specjalne
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół ponadpodstawowych
(1)
Neologizmy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie zdolni
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(2)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 257821 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253682/czyt.R 37 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 296-300, netogr. s. 301-304, wykaz aktów prawnych s. 304-306.
Zawiera: Rozdział I. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych jako zadanie współczesnej szkoły : 1. Idea i model specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.1. Kształcenie specjalne oraz indywidualne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. 1.2. Dostępność przestrzeni edukacyjnej i rozwiązania uniwersalne jej projektowania jako warunki dla realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; 1.3. Relacje społeczne i komunikacja w przestrzeni edukacyjnej - jako źródła specjalnych potrzeb edukacyjnych i konteksty ich realizacji.
Zawiera: 2. Ramy prawne realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych : 2.1. Problem określenia zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych - system orzecznictwa na potrzeby edukacji. 2.1.1. Obowiązki nauczycieli w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.1.2. Udział specjalistów w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2. Warunki realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2.1. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z niepełnosprawności lub niedostosowania społecznego. 2.2.2. Sytuacja prawna uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub poważnie utrudnia naukę w szkole. 2.2.3. Sytuacja prawna uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami. 2.2.4. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z różnic kulturowych. 2.3. Formy i zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole, placówce.
Zawiera: 3. Nauczyciel współczesnej szkoły w realizacji zadań "edukacji dla wszystkich" : 3.1. Dostrzeganie różnorodności potrzeb edukacyjnych. 3.1.1. Docenianie różnorodności uczniów - różnice pomiędzy uczniami jako zaleta i czynnik sprzyjający edukacji. 3.2. Wspieranie uczniów. 3.3. Współdziałanie i współpraca. 3.3.1. Współdziałanie z rodzicami uczniów. 3.3.2. Współpraca z nauczycielami i specjalistami. 3.4. Rozwój zawodowy. 3.4.1. Nauczyciele to praktycy wyciągający wnioski z dotychczasowych doświadczeń. 3.4.2. Początkowy etap kształcenia jako punkt wyjścia do kształcenia ustawicznego i doskonalenia zawodowego.
Zawiera: Rozdział II. Założenia metodologiczne projektu badawczego : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zakres zjawiska. 1.1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami specjalnymi w Polsce. 1.2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie świętokrzyskim. 1.3. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej stosowane w szkołach polskich i województwie świętokrzyskim. 2. Założenia metodologiczne badań własnych. 2.1. Cele i problemy badawcze. 2.2. Procedury badawcze. 2.3. Opis badanej grupy.
Zawiera: Rozdział III. Zadania związane z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli - prezentacja wyników badań : 1. Kwalifikacje i komepetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.1. Posiadane kwalifikacje i kompetencje. 1.1.1. Kwalifikacje i kompetencje badanych a etap edukacji. 1.1.2. Kwalifikacje i kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 1.2. Kompetencje w zakresie diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz planowania, realizowania i ewaluacji działań edukacyjnych. 1.2.1. Rozpoznawanie potrzeb. 1.2.2 Planowanie działań edukacyjnych. 1.2.3. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.2.4. Ewaluacja działań edukacyjnych. 1.3. Kompetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalymi potrzebami w kontekście zmiannych niezależnych. 1.3.1. Kompetencje badanych a etap edukacji. 1.3.2. Kompetencje badanych a lokalizacja szkół. 1.3.3. Kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 2. Gotowość środowiska szkolnego. 2.1. Gotowość placówek do realizacji zadań związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.2. Źródła informacji na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 2.3. Metody i narzędzia diagnostyczne. 2.4. Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 3. Trudności realizacyjne. 3.1. Opinie badanych nauczycieli na temat nasilenia trudności odczuwanych w czasie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2. Zawodowe i środowiskowe uwarunkowania zróżnicowania opinii badanych nauczycieli na temat nasilenia odczuwalnych trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2.1. Ocena napotkanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalych potrzeb edukacyjnych uczniów a etap edukacji. 3.2.2. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a lokalizacja szkół. 3.2.3. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukayjnych uczniów a forma kształcenia. 3.2.4. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: 4. Wsparcie. 4.1. Rodzaje niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.1.1. Rodzaje wsparcia a etap edukacji. 4.1.2. Rodzaje wsparcia a lokalizacja szkół. 4.1.3. Rodzaje wsparcia a forma kształcenia. 4.1.4. Rodzaje wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2. Źródła niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.2.1. Źródła wsparcia a etap edukacji. 4.2.2. Źródła wsparcia a lokalizacja szkół. 4.2.3. Źródła wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2.5. Źródła wsparcia w odniesieniu do ich rodzajów. 4.3. Dostępność wsparcia udzielanego przez specjalistów w ocenie badanych nauczycieli. 4.3.1. Dostępność profesjonalnego wsparcia a etap edukacji. 4.3.2. Dostępność profesjonalnego wsparcia a lokalizacja szkół. 4.3.3. Dostępność profesjonalnego wsparcia a forma kształcenia. 4.3.4. Dostępność profesjonalnego wsparcia a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski z badań.
W badaniach udział wzięło 405 nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy nauczania z województwa świętokrzyskiego. Wśród respondentów dominowali uczestnicy różnych form doskonalenia zawodowego, realizowanych przez UJK w ramach unijnego programu "Kompas Wiedzy" oraz szkoleń organizowanych przez inne instytucje zajmujące się doskonaleniem zawodowym nauczycieli na terenie województwa świętokrzyskiego. Celem badania było zebranie opinii nauczycieli na temat warunków realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251983/czyt.37 Projekt ...UE) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: przewodnik dla nauczycieli i rodziców.
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Co warto wiedzieć o dysleksji, by skutecznie wspierać ucznia? / Aneta Jałowiecka.
Zawiera: Problemy dzieci dyslektycznych / Elzbieta Miętka.
Zawiera: Ocena i samoocena poprawności graficznej pisma uczniów klas I-III / Małgorzata Kwasniewska.
Zawiera: Dyskalkulia / Przemysław Babel, Ewa Srebro.
Zawiera: Językowy aspekt profilaktyki i korekcji specyficznych trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Giermakowska.
Zawiera: Praca korekcyjna z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Teresa Barabach, Beata Jóźwik-Plaskota.
Zawiera: Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową, wzrokową, koordynację słuchowo-wzrokową oraz doskonalące sprawność manualną dziecka / Bożena Połeć.
Zawiera: Cykl zajęć utrwalających schemat ciała oraz orientację przestrzenną / Beata Krzyżaniak.
Zawiera: Jak pracować z uczniem dyslektycznym / Elżbieta Łapińska, Mirosława Opalińska.
Zawiera: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z zakresu doskonalenia umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem / Mariola Piętal.
Zawiera: Korekcja specyficznych trudnosci w uczeniu się matematyki. Propozycje gier i zabaw rozwijających rozpoznawanie i nazywanie / Alicja Giermakowska.
Zawiera: Jak pracować z dzieckiem z dysleksją (na przykładzie programu Microsoft PowerPoint / Aneta Jałowiecka.
Zawiera: Metoda Dobrego Startu - propozycją naszej szkoły / Jadwiga Rafalska-Kawalec.
Zawiera: 00 Postawy rodziców wobec trudności dzieci w nauce pisania / Małgorzata Kwaśniewska, Justyna Lipiec.
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 373.3.016:003-028.31
Na okł. i grzb. podtyt.: przewodnik dla nauczycieli i rodziców.
Bibliogr. przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247149/czyt.37 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47968 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Symbol UKD: 37(045/046) 80/81(045/046)
Dokument nadrzędny: Szkoła Specjalna.
Bibliogr.
Streszcz. ang.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Szkoła Specjalna.
Artykuł poświęcony jest ocenie kompetencji słowotwórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Artykuł zawiera przykładowy zestaw ćwiczeń z zakresu stymulacji kompetencji językowej dziecka we wczesnej edukacji.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym", która odbyła się w 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: Mechanizmy zaburzeń w pisaniu z perspektywy psycholingwistycznej / Raisa I. Łałajewa.
Zawiera: Znaczenie rozwojuumiejetności słowotwórczych w osiąganiu gotowości dzieci do nauki ortograficznego pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: Gotowość do nauki czytania i pisania dzieci siedmioletnich z odchyleniami w stanie zdrowia i rozwoju / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: Zaburzenia mowy u dzieci z ADD i ADHD / Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: Uwarunkowania zdrowotne osiągnięć dydaktycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym / Bożena Zawadzka.
Zawiera: Rola teorii umysłu w wyrównywaniu deficytów poznawczych u dzieci z autyzmem / Barbara Winczura.
Zawiera: Radzenie sobie osób z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w sytuacjach trudnych - przegląd badań.
Zawiera: Preferowane formy spędzania czasu wolnego przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia / Jan Pilecki, Katarzyna Parys.
Zawiera: Stosunek do własnej niepełnosprawności a system wartości młodzieży z dysfunkcjami narządów ruchu / Karol Bidziński.
Zawiera: Przystosowanie społeczne dzieci i młodzieży ze złożoną niepełnosprawnością / Alina Żurek, Urszula Dębska, Faustyna Kubiś.
Tekst częśc. tł. z ang., ros.
Część I: Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i jego relacje w mikrosystemach. Rozdział III:Indywidualne wyznaczniki psychospołęcznego funkcjonowania dziecka w ekosystemie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej