Uczniowie zdolni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Autor
Bidziński Karol
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Ozga Anna
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(3)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Uczniowie zdolni
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 296-300, netogr. s. 301-304, wykaz aktów prawnych s. 304-306.
Zawiera: Rozdział I. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych jako zadanie współczesnej szkoły : 1. Idea i model specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.1. Kształcenie specjalne oraz indywidualne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. 1.2. Dostępność przestrzeni edukacyjnej i rozwiązania uniwersalne jej projektowania jako warunki dla realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; 1.3. Relacje społeczne i komunikacja w przestrzeni edukacyjnej - jako źródła specjalnych potrzeb edukacyjnych i konteksty ich realizacji.
Zawiera: 2. Ramy prawne realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych : 2.1. Problem określenia zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych - system orzecznictwa na potrzeby edukacji. 2.1.1. Obowiązki nauczycieli w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.1.2. Udział specjalistów w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2. Warunki realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2.1. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z niepełnosprawności lub niedostosowania społecznego. 2.2.2. Sytuacja prawna uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub poważnie utrudnia naukę w szkole. 2.2.3. Sytuacja prawna uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami. 2.2.4. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z różnic kulturowych. 2.3. Formy i zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole, placówce.
Zawiera: 3. Nauczyciel współczesnej szkoły w realizacji zadań "edukacji dla wszystkich" : 3.1. Dostrzeganie różnorodności potrzeb edukacyjnych. 3.1.1. Docenianie różnorodności uczniów - różnice pomiędzy uczniami jako zaleta i czynnik sprzyjający edukacji. 3.2. Wspieranie uczniów. 3.3. Współdziałanie i współpraca. 3.3.1. Współdziałanie z rodzicami uczniów. 3.3.2. Współpraca z nauczycielami i specjalistami. 3.4. Rozwój zawodowy. 3.4.1. Nauczyciele to praktycy wyciągający wnioski z dotychczasowych doświadczeń. 3.4.2. Początkowy etap kształcenia jako punkt wyjścia do kształcenia ustawicznego i doskonalenia zawodowego.
Zawiera: Rozdział II. Założenia metodologiczne projektu badawczego : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zakres zjawiska. 1.1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami specjalnymi w Polsce. 1.2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie świętokrzyskim. 1.3. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej stosowane w szkołach polskich i województwie świętokrzyskim. 2. Założenia metodologiczne badań własnych. 2.1. Cele i problemy badawcze. 2.2. Procedury badawcze. 2.3. Opis badanej grupy.
Zawiera: Rozdział III. Zadania związane z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli - prezentacja wyników badań : 1. Kwalifikacje i komepetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.1. Posiadane kwalifikacje i kompetencje. 1.1.1. Kwalifikacje i kompetencje badanych a etap edukacji. 1.1.2. Kwalifikacje i kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 1.2. Kompetencje w zakresie diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz planowania, realizowania i ewaluacji działań edukacyjnych. 1.2.1. Rozpoznawanie potrzeb. 1.2.2 Planowanie działań edukacyjnych. 1.2.3. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.2.4. Ewaluacja działań edukacyjnych. 1.3. Kompetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalymi potrzebami w kontekście zmiannych niezależnych. 1.3.1. Kompetencje badanych a etap edukacji. 1.3.2. Kompetencje badanych a lokalizacja szkół. 1.3.3. Kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 2. Gotowość środowiska szkolnego. 2.1. Gotowość placówek do realizacji zadań związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.2. Źródła informacji na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 2.3. Metody i narzędzia diagnostyczne. 2.4. Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 3. Trudności realizacyjne. 3.1. Opinie badanych nauczycieli na temat nasilenia trudności odczuwanych w czasie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2. Zawodowe i środowiskowe uwarunkowania zróżnicowania opinii badanych nauczycieli na temat nasilenia odczuwalnych trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2.1. Ocena napotkanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalych potrzeb edukacyjnych uczniów a etap edukacji. 3.2.2. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a lokalizacja szkół. 3.2.3. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukayjnych uczniów a forma kształcenia. 3.2.4. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: 4. Wsparcie. 4.1. Rodzaje niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.1.1. Rodzaje wsparcia a etap edukacji. 4.1.2. Rodzaje wsparcia a lokalizacja szkół. 4.1.3. Rodzaje wsparcia a forma kształcenia. 4.1.4. Rodzaje wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2. Źródła niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.2.1. Źródła wsparcia a etap edukacji. 4.2.2. Źródła wsparcia a lokalizacja szkół. 4.2.3. Źródła wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2.5. Źródła wsparcia w odniesieniu do ich rodzajów. 4.3. Dostępność wsparcia udzielanego przez specjalistów w ocenie badanych nauczycieli. 4.3.1. Dostępność profesjonalnego wsparcia a etap edukacji. 4.3.2. Dostępność profesjonalnego wsparcia a lokalizacja szkół. 4.3.3. Dostępność profesjonalnego wsparcia a forma kształcenia. 4.3.4. Dostępność profesjonalnego wsparcia a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski z badań.
W badaniach udział wzięło 405 nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy nauczania z województwa świętokrzyskiego. Wśród respondentów dominowali uczestnicy różnych form doskonalenia zawodowego, realizowanych przez UJK w ramach unijnego programu "Kompas Wiedzy" oraz szkoleń organizowanych przez inne instytucje zajmujące się doskonaleniem zawodowym nauczycieli na terenie województwa świętokrzyskiego. Celem badania było zebranie opinii nauczycieli na temat warunków realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.[211-212]
Zawiera: 1. Teoretyczne podstawy aktywności twórczej: 1.1. Aktywność twórcza i jej uwarunkowania; 1.2. Mechanizmy aktywności twórczej; 1.3. Elementarne zdolności twórcze; 1.4. Rola zadań realizacyjnych w rozwijaniu aktywności twórczej; 1.5. Sposoby i organizacyjne formy wytwarzania pomysłów.
Zawiera: 2. Upodmiotowiające spotkania dydaktyczne wspierające elementarne zdolności twórcze uczniów : 2.1. Istota i znaczenie upodmiotowiających spotkań dydaktycznych; 2.2. Postulowany program ćwiczeń wspierających elementarne zdolności twórcze uczniów; 2.3. Dobór ćwiczeń wspierających elementarne zdolności twórcze uczniów; 2.4. Dokumentowanie wybików upodmiotowiających spotkań dydaktycznych wspierających elementarne zdolności twórcze uczniów; 2.5. Organizacja badań pilotażowych.
Zawiera: 3. Efekty wspierania elementarnych zdolności twórczych uczniów uzyskane w trakcie badań pilotażowych : 3.1. Płynność i giętkość umysłowa; 3.1.1. Płynność słowna; 3.1.2. Płynność i gietkość skojarzeniowa; 3.1.3. Płynność i giętkość ekspresyjna; 3.1.4. Płynnosć i giętkość ideacyjna; 3.1.5. Płynność i giętkość antycypacyjna; 3.2. Płynność i giętkość wizualna.
Zawiera: 4. Systemowe wspieranie elementarnych zdolności twórczych w toku upodmiotowiających spotkań dydaktycznych : 4.1. Cele i organizacja badań eksperymentalno-wdrożeniowych; 4.2. Realizowany program ćwiczeń wspierających elementarne zdolności twórcze uczniów.
Zawiera: 5. Skuteczność wspierania elementarnych zdolności twórczych uczniów : 5.1. Realizacja i rezultaty ćwiczeń wspierających płynność percepcyjno-manipulacyjną; 5.2. Realizacja i wyniki ćwiczeń wspierających płynność psychomotoryczną; 5.3. Realizacja i efekty ćwiczeń wspierających płynność wizualną; 5.3.1. Skuteczność heterogennych ćwiczeń wizualnych; 5.3.2. Skuteczność autogennych ćwiczeń wizualnych; 5.3.3. Skuteczność wizualnych ćwiczeń adaptacyjnych; 5.3.4. Skuteczność wizualnych ćwiczeń symbolicznych; 5.4. Realizacja i wyniki ćwiczeń wspierających płynność umysłową; 5.4.1. Skuteczność ćwiczeń wspierających płynność słowną; 5.4.2. Skuteczność ćwiczeń wspierających płynność skojarzeniową; 5.4.3. Skuteczność ćwiczeń wspierających płynność ekspresyjną; 5.4.4. Skuteczność ćwiczeń wspierających płynność ideacyjną; 5.4.5. Skuteczność ćwiczeń wspierających płynność antycypacyjną.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej