Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Nauczyciele
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Mowa
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Autyzm
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Białaczka
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na białaczkę
(1)
Dziecko chore na nowotwory
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ekskluzja
(1)
Fizyka
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Hess, Peter
(1)
Inkluzja
(1)
Integracja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język
(1)
Języki obce
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marian
(1)
Kościół katolicki
(1)
Książka wielozmysłowa
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie specjalne
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Petera Hessa
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele języków obcych
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół ponadpodstawowych
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski)
(1)
Niewidomi
(1)
Nowotwory
(1)
Nowotwory mózgu
(1)
Onkologopedia
(1)
Orzecznictwo
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce)
(1)
Oświata
(1)
Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów)
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dziecka autystycznego
(1)
Rytmika
(1)
Sherborne, Weronika
(1)
Skala PAC H. C. Gunzburga
(1)
Skala PAS H. C. Gunzburga
(1)
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice)
(1)
Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy)
(1)
Studium przypadku
(1)
Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik)
(1)
Szkolnictwo integracyjne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Tablica interaktywna
(1)
Twardowski, Jan (1915-2006)
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych
(1)
Uczniowie zdolni
(1)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(3)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253823/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 257821 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253682/czyt.R 37 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 296-300, netogr. s. 301-304, wykaz aktów prawnych s. 304-306.
Zawiera: Rozdział I. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych jako zadanie współczesnej szkoły : 1. Idea i model specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.1. Kształcenie specjalne oraz indywidualne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. 1.2. Dostępność przestrzeni edukacyjnej i rozwiązania uniwersalne jej projektowania jako warunki dla realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; 1.3. Relacje społeczne i komunikacja w przestrzeni edukacyjnej - jako źródła specjalnych potrzeb edukacyjnych i konteksty ich realizacji.
Zawiera: 2. Ramy prawne realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych : 2.1. Problem określenia zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych - system orzecznictwa na potrzeby edukacji. 2.1.1. Obowiązki nauczycieli w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.1.2. Udział specjalistów w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2. Warunki realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2.1. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z niepełnosprawności lub niedostosowania społecznego. 2.2.2. Sytuacja prawna uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub poważnie utrudnia naukę w szkole. 2.2.3. Sytuacja prawna uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami. 2.2.4. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z różnic kulturowych. 2.3. Formy i zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole, placówce.
Zawiera: 3. Nauczyciel współczesnej szkoły w realizacji zadań "edukacji dla wszystkich" : 3.1. Dostrzeganie różnorodności potrzeb edukacyjnych. 3.1.1. Docenianie różnorodności uczniów - różnice pomiędzy uczniami jako zaleta i czynnik sprzyjający edukacji. 3.2. Wspieranie uczniów. 3.3. Współdziałanie i współpraca. 3.3.1. Współdziałanie z rodzicami uczniów. 3.3.2. Współpraca z nauczycielami i specjalistami. 3.4. Rozwój zawodowy. 3.4.1. Nauczyciele to praktycy wyciągający wnioski z dotychczasowych doświadczeń. 3.4.2. Początkowy etap kształcenia jako punkt wyjścia do kształcenia ustawicznego i doskonalenia zawodowego.
Zawiera: Rozdział II. Założenia metodologiczne projektu badawczego : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zakres zjawiska. 1.1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami specjalnymi w Polsce. 1.2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie świętokrzyskim. 1.3. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej stosowane w szkołach polskich i województwie świętokrzyskim. 2. Założenia metodologiczne badań własnych. 2.1. Cele i problemy badawcze. 2.2. Procedury badawcze. 2.3. Opis badanej grupy.
Zawiera: Rozdział III. Zadania związane z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli - prezentacja wyników badań : 1. Kwalifikacje i komepetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.1. Posiadane kwalifikacje i kompetencje. 1.1.1. Kwalifikacje i kompetencje badanych a etap edukacji. 1.1.2. Kwalifikacje i kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 1.2. Kompetencje w zakresie diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz planowania, realizowania i ewaluacji działań edukacyjnych. 1.2.1. Rozpoznawanie potrzeb. 1.2.2 Planowanie działań edukacyjnych. 1.2.3. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.2.4. Ewaluacja działań edukacyjnych. 1.3. Kompetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalymi potrzebami w kontekście zmiannych niezależnych. 1.3.1. Kompetencje badanych a etap edukacji. 1.3.2. Kompetencje badanych a lokalizacja szkół. 1.3.3. Kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 2. Gotowość środowiska szkolnego. 2.1. Gotowość placówek do realizacji zadań związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.2. Źródła informacji na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 2.3. Metody i narzędzia diagnostyczne. 2.4. Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 3. Trudności realizacyjne. 3.1. Opinie badanych nauczycieli na temat nasilenia trudności odczuwanych w czasie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2. Zawodowe i środowiskowe uwarunkowania zróżnicowania opinii badanych nauczycieli na temat nasilenia odczuwalnych trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2.1. Ocena napotkanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalych potrzeb edukacyjnych uczniów a etap edukacji. 3.2.2. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a lokalizacja szkół. 3.2.3. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukayjnych uczniów a forma kształcenia. 3.2.4. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: 4. Wsparcie. 4.1. Rodzaje niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.1.1. Rodzaje wsparcia a etap edukacji. 4.1.2. Rodzaje wsparcia a lokalizacja szkół. 4.1.3. Rodzaje wsparcia a forma kształcenia. 4.1.4. Rodzaje wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2. Źródła niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.2.1. Źródła wsparcia a etap edukacji. 4.2.2. Źródła wsparcia a lokalizacja szkół. 4.2.3. Źródła wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2.5. Źródła wsparcia w odniesieniu do ich rodzajów. 4.3. Dostępność wsparcia udzielanego przez specjalistów w ocenie badanych nauczycieli. 4.3.1. Dostępność profesjonalnego wsparcia a etap edukacji. 4.3.2. Dostępność profesjonalnego wsparcia a lokalizacja szkół. 4.3.3. Dostępność profesjonalnego wsparcia a forma kształcenia. 4.3.4. Dostępność profesjonalnego wsparcia a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski z badań.
W badaniach udział wzięło 405 nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy nauczania z województwa świętokrzyskiego. Wśród respondentów dominowali uczestnicy różnych form doskonalenia zawodowego, realizowanych przez UJK w ramach unijnego programu "Kompas Wiedzy" oraz szkoleń organizowanych przez inne instytucje zajmujące się doskonaleniem zawodowym nauczycieli na terenie województwa świętokrzyskiego. Celem badania było zebranie opinii nauczycieli na temat warunków realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252028/czyt.37 Projekt...UE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252029/czyt.37 Projekt...UE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej