Nauczyciele języków obcych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(1)
Autor
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Steciak Zofia
(1)
Zawadzka Elżbieta
(1)
Łysak Krzysztof
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Nauczyciele języków obcych
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Autoportret
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Martwa natura z budzikiem
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Prządka
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Sybilla
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Chęciny (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Jaźwica (kamieniołom)
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mongolia
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Tybet (Chiny)
(1)
Łgawa, Góra (woj. świętokrzyskie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Świętokrzyskie, Góry
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Projekt "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" - założenia i realizacja / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 17-30 : Efektywność realizacji projektu w zakresie kompetencji nauczycielskich studentów / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 31-34 : Realizacja praktyk studenckich w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 35-45 : Synergia technologii i edukacji - nowoczesne narzędzia cyfrowe w akademickim procesie kształcenia beneficjentów projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 49-58 : O stawaniu się nauczycielem jutra / Anna Ozga.
Zawiera: S. 59-69 : Wsparcie nauczyciela w rozwoju kompetencji zawodowych / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 71-82 : Osobowość nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej warunkiem powodzenia procesu edukacyjnego / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 83-97 : Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście aktualnych standardów kształcenia nauczycieli / Elżbieta Marek.
Zawiera: S. 99-108 : Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji - cechy i zachowania / Zofia Okraj.
Zawiera: S. 109-120 : Jakość pracy nauczyciela a umiejętność radzenia sobie z wypaleniem zawodowym / Leokadia Szymczyk.
Zawiera: S. 121-127 : Wartość samoedukacji w procesie doskonalenia kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 119-136 : Organizacja praktycznego kształcenia studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-150 : Znaczenie rozwijania świadomości językowej dziecka w wieku przedszkolnym i w przygotowaniu do nauki czytania i pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 161-170 : Nauczyciel języka obcego - wczoraj, dziś i jutro ... / Monika Nowotnik-Kozicka.
Zawiera: S. 171-190 : Kompetencje arytmetyczne studentów edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Danuta Drygała.
Zawiera: S. 191-200 : Walory pedagogiki muzycznej w stymulacji procesów rozwojowych dziecka / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 201-218 : Subiektywna ocena posiadanych przez studentów pedagogiki kompetencji przydatnych w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 219-232 : Opinie studentów pedagogiki na temat spodziewanych trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 233-245 : Zespół dziecka krzywdzonego ze szczególnym problemem społecznym / Joanna Zemlik.
Zawiera: S. 249-259 : O sztuce budowania zespołu klasowego / Anna Ozga, Lidia Kowalczyk.
Zawiera: S. 261-268 : Uczyć myśleć skutecznie - propozycja rozwiązań metodycznych / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 269-276 : Przykładowe zabawy dla dzieci 5-letnich służące realizacji treści edukacji matematycznej programu pt. "Nasze przedszkole" / Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
Zawiera: S. 277-288 : Ćwiczenia kształtujące równowagę jako kluczowy element zajęć ruchowych z dziećmi w wieku młodszym szkolnym / Magdalena Lelonek, Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 289-293 : Scenariusz zajęć zintegrowanych z elementami języka rosyjskiego - klasa III / Anna Kot, Bożena Nowak.
Zawiera: S. 295-298 : Scenariusz warsztatów dla dzieci w wieku 6-11 lat / Milena Chlewicka, Sylwia Nowak.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zawiera definicje pojęć: kompetencje nauczycielskie, wypalenie zawodowe, świadomość fonologiczna. Omówiono m.in. kompetencje specjalistyczne, kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, kompetencje dydaktyczne. Zawiera: scenariusze zajęć w kl. III szkoły podstawowej: "Jak skutecznie odmawiać, mówić "nie", "Ze sztuką na ty", przykłady zabaw dla dzieci 5-letnich (m.in. zabawy kształtujące orietnację przestrzenną irównowagę).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, ISSN 1899-3370 ; T. 19)
Zawiera: S. 23-48 : Problemy funkcjonowania zawodowego nauczycieli w okresie zmiany społeczno-edukacyjnej w Polsce / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 49-63 : Zmiana roli nauczyciela przedszkola w kontekście założeń reformy systemu edukacji / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 65-75 : Nauczyciel - zawód, misja czy powołanie? / Agnieszka Kaczmarczyk, Marek Kątny.
Zawiera: S. 77-89 : Aktualizowanie kompetencji zawodowych nauczycieli w warunkach demokracji / Małgorzata Wasilewska.
Zawiera: S. 91-100 : Kształcenie i dokształcenie nauczycieli w założeniach polityki oświatowej Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 101-110 : Pedagog społeczny w pracy z rodziną - formy pomocy i wsparcia / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 111-122 : Pedagog pracy - profesja przyszłości / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: S. 123-144 : Bogacenie warsztatu pedagoga o esej / Małgorzata Kaliszewska.
Zawiera: S. 147-159 : Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 161-169 : Wartość autorytetu jako czynnik prawidłowego przebiegu edukacji szkolnej / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 171-185 : Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole. Wartości, cele życiowe i zawodowe / Renata Miszczuk.
00 S. 187-196 : Problemy współczesnej edukacji (z doświadczeń nauczyciela kształcenia zintegowanego) / Małgorzata Molenda.
00 S. 197-211 : Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim / Justyna Miko-Giedyk.
00 S. 213-224 : Jakość kształcenia nauczycieli w Polsce na tle wybranych krajów europejskich. Próba porównania / Ewa Kula, Marzena Pękowska.
00 S. 225-236 : Nauczyciel wobec fenomenu gier komputerowych / Katarzyna Krzystanek.
00 S. 237-248 : Kompetencje nauczycieli języków obcych w Polsce i Europie / Agnieszka Szplit.
00 S. 249-261 : Realizowanie zadań dotyczących kształcenia i opieki nad uczniami zdolnymi przez nauczycieli i pedagogów / Teresa Giza, Jolanta Massalska.
00 S.265-271 : Pedagog szkolny w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka / Paulina Forma.
00 S. 273-283 : Rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego / Małgorzata Wolska-Długosz.
00 S. 285-298 : Nauczyciel wychowawca - organizator czasu wolnego we współczesnej szkole / Patrycja Hanyga-Janczak.
00 S. 299-308 : Rola i zadania pedagoga w placówce wsparcia dziennego / Anna Róg.
00 S. 309-317 : Pedagog czy rodzic? O matkach zastępczych w Wioskach DZiecięcych SOS / Anna Róg.
00 S. 319-329 : Zadania pedagoga w zakresie pomocy rodzinie ubogiej / Paulina Forma, Małgorzta Wolska-Długosz.
Zawiera recencje następujacych książek: "Edukacja dla rozwoju" pod red. J. Szomburg, P. Zbieranek oraz "Education and the Social Order. Routledge Classics" B. Russel.
Przybliżenie problemów, z jakimi mają do czynienia nauczyciele w polskiej szkole po 1999 r. - wyniki badań. Znaczenie edukacji przedszkolnej dla rozwoju osobowości i prawidłowego funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Kompetencje nauczycieli wychowania przedszkolnego. Tworzenie nowych placówek wychowania przedszkolnego (od września 2009 r.). Konstruowanie narzędzi diagnostycznych służących określeniu poziomu i dynamiki rozwoju dzieci. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. Opracowywanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka. Zacieśnianie więzi przedszkola z rodzicami dzieci oraz ze środowiskiem lokalnym. Samokształcenie, samodoskonalenie. Nauczycielskie posłannictwo. Odpowiedzialność w zawodzie nauczyciela. Autorytet nauczyciela. Edukacja i nauczyciel w fazie transformacji. Obszary kompetencji współczesnego nauczyciela (kompetencje diagnostyczne, merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, dydaktyczno-metodyczne, komunikacyjne, medialne i techniczne, kompetencje związane z kontrolą i oceną osiągnięć uczniów, dotyczące projektowania i oceny programów, podręczników, kompetencje autoedukacyjne). Kompetencje związane z edukacją dla przedsiębiorczości. Kompetencje a sytuacje trudne w zawodzie nauczyciela. Pedagog pracy działalność zawodowa. Pedagog pracy w edukacyjnym świecie "dziś" i "jutra". Specyfika i pożądane cechy studenckich esejów. Typy esejów. Podział esejów ze względu na ich zastosowanie. Język eseju i jego poprawność. Cechy stylu eseistycznego. Funkcje esejów. Funkcje eseju w dydaktyce akademickiej. Funkcje kształcące eseju. Funkcja wychowawcza eseju. Esej jako bezgatunkowa, uniwersalna forma pisarska. Esej jako narzędzie ucisku/opreski wobec studentów - funkcja "represyjna". Esej jako przedmiot oraz narzędzie oceny - funkcja diagnostyczno-ewaluacyjna. Istota, etapy i znaczenie oceniania kryterialnego. Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych - problematyka i metoda badań własnych. Empatia nauczyciela a jego relacje z uczniem. Wychowanie do wartości a rzeczywistość szkolna. Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole - problematyka, metoda, organizacja i analiza badań. Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim - problematyka i organizacja badań. Fenomen gier komputerowych. Pozytywne i negatywne aspekty gier komputerowych. Rola nauczyciela w edukacji medialnej. Zakres oraz struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów zdolnych w szkole - na podstawie danych ilościowych. Wspieranie uczniów zdolnych - na przykładzie działań MZPPP w Kielcach. Prawne podstawy pracy pedagoga szkolnego. Poradnictwo w sektorze edukacji. Doradca w procesie poradnictwa - poradnictwo indywidualne a grupowe. Sposoby zagospodarowania czasu wolnego. Szkolny program profilaktyki. Czas wolny w planie pracy wychowawcy. Rola pedagoga w realizacji funkcji placówek wsparcia dziennego. Cechy dobrego wychowawcy-pedagoga. Matki zastępcze w Wioskach Dziecięcych SOS - charakterystyka zawodu. Rola matek w realizacji funkcji rodziny wioskowej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym / Maria T. Michalewska.
Zawiera: S. 17-27 : Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii) / Jan Iluk.
Zawiera: S. 29-37 : Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces aktywizacji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych / Adam Szeluga.
Zawiera: S. 39-46 : Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego) / Kamila Ciepiela.
Zawiera: S. 47-66 : Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 67-73 : Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim / Judyta Wawrzeńczyk.
Zawiera: S. 109-118 : Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłych do Francji / Anna Masiewicz.
Zawiera: S. 121-133 : Język multimediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośredniej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 135-147 : Uwagi o języku mass mediów dla dzieci / Anna Łobos.
Zawiera: S. 149-153 : Rola umiejętności czytania we współczesnej edukacji dziecka / Barbara Majkut-Czarnota.
Zawiera: S. 155-166 : Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 167-180 : Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem / Alina Budniak.
Zawiera: S. 183-191 : Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku / Andrzej Twardowski.
Zawiera: S. 193-206 : Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym / Grażyna Szafraniec.
Zawiera: S. 207-219 : Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 221-238 : Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębsza niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 239-251 : Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka / Anna Studenska.
Zawiera: S. 253-263 : Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori) / Dorota Zdybel.
Zawiera: S. 267-276 : Poza ekspansją litery / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 277-287 : Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 289-296 : Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka / Ewa Szatan.
Zawiera: S. 297-301 : Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka / Anna Waluga.
Zawiera: S. 303-312 : Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: S. 313-323 : "Wydziedziczeni z muzyki?" - o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre'a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki / Bogumiła Mika.
Zawiera: S. 325-338 : Muzyka - obraz - słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym / Antonina Szybowska.
Zawiera: S. 339-355 : Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Szefler.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Boznańska, Olga (1865-1940) Eydziatowiczowa, Helena Stryjeńska, Zofia (1894-1976) Karnicka-Morstinowa, Sabina Rudzka-Cybisowa (1894-1988) Jan Paweł II Jan z Dukli (św. ; ca 1410-1484) Maria Faustyna Kowalska (św. ; 1905-1938) Kinga (św. ; 1234-1292) Jadwiga (królowa Polski ; 1374-1399) Buttiglione, Rocco (1948 - ) Mickiewicz, Adam (1798-1855) Gaulle, Charles (1890-1970) Wałęsa, Lech (1943 - ) Parlament Europejski Kielecki Festiwal Nauki Przedszkole Samorządowe Nr 40 (Kielce) Muzeum Narodowe (Kielce) Sobór Watykański Nauka Popularyzacja wiedzy Filareci i Filomaci Święci i błogosławieni Kanonizacja i beatyfikacja GMO zob. Organizmy transgeniczne Organizmy transgeniczne Kamieniołomy Wybory parlamentarne Recytacja Wymowa sceniczna Przesądy Parlament Kuchnia żydowska Kuchnia tybetańska Kuchnia mongolska Żydzi Nauczyciele języków obcych Rodzice Język angielski Wychowanie przedszkolne Nauczyciele przedszkoli Książka zabawka Dziecko w wieku przedszkolnym Komputery Edukacja techniczna Pisanie Gry edukacyjne Edukacja ekologiczna Edukacja ekologiczne Czytanie Magia Globalizacja Sekty Pedagodzy Agresja w szkole Nałóg Alkohol Narkotyki Nałogi Malarstwo polskie Malarki polskie Ścieki Oceny szkolne Metoda wartościowania Defibrylator Oko Zaćma Sześcian Neckera Siatka Hermana Mruganie Kielce (woj. świętokrzyskie) Łgawa, Góra (woj. świętokrzyskie) Jaźwica (kamieniołom) Chęciny (woj. świętokrzyskie ; okręg) Tybet (Chiny) Mongolia Świętokrzyskie, województwo Świętokrzyskie, Góry
Zawiera: S. 37-41 : Organizmy modyfikowane GMO / Agnieszka Grudniewska, Bożena Witek.
Zawiera: S. 47-48 : Geologiczne warsztaty terenowe w kamieniołomie "Jaźwica" koło Chęcin / Michał Poros, Jerzy Jędrychowski.
Zawiera: S. 49-51 : Parlament Europejski. Znaczenie wyborów parlamentarnych w Polsce. Czy warto głosować ? / Anna Cyran-Mądzik, Małgorzata Bielecka.
Zawiera: S. 52-53 : Interpretacja - twórcza kreacja !!! / Alina Bielawska.
Zawiera: S. 53-55 : Wierzyć, nie wierzyć - warto wiedzieć, czyli... słów kilka o przesądach / Beata Jadach, Monika Dudzińska.
Zawiera: S. 55-59 : Spotkania z zabytkami ważnym kontekstem w recepcji arcydzieł liryki średniowiecznej w szkole / Henryk Obcowski.
Zawiera: S. 66-68 : Ocena a percepcja uczniów / Jolanta Korba.
Zawiera: S. 69-71 : Czy procent poprawnie rozwiązanych zadań testu stanowi podstawę do wartościowania oceny? / Iwona Kosztołowicz.
Zawiera: S. 71-73 : Metoda wartościowania składowych oceny ogólnej wiadomości uczniów / Iwona Kosztołowicz, Zdzisław Kosztołowicz.
Zawiera: S. 74-77 : Probabilistyczna konstrukcja oceny szkolnej i jej wartościowanie / Michał Kosztołowicz.
Zawiera: S. 79-80 : Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny - urządzenie ratujące życie / Karol Hajduk.
Zawiera: S. 80-83 : Oko - możliwość postrzegania różnych kolorów świata / Paulina Marynowska.
Zawiera: S. 84-86 : Pożywienie tybetańskie / Stanisław Godziński.
Zawiera: S. 86-89 : Dieta codzienna mieszkańców Mongolii / Agnieszka Sychowicz-Wachnik.
Zawiera: S. 90-92 : Reguły odżywiania się w tradycji żydowskiej / Jacek Wysocki.
Zawiera: S. 93-95 : Współpraca nauczyciela języka obcego z rodzicami (formy pomocy dzieciom w nauce języka angielskiego na I etapie edukacyjnym) / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 95-97 : Edukacja przedszkolna - integralność działań / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 97-101 : Znaczenie książeczki-zabawki dla rozwoju osobowości dziecka w wieku przedszkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 101-103 : Technologia informacyjna a edukacja przedszkolna / Krzysztof Kupczewski.
Zawiera: S. 103-105 : Przygotowanie dzieci do nauki pisania poprzez zabawę / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 105-107 : Kształtowanie postaw ekologicznych dzieci w wieku przedszkolnym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 108-109 : Znaczenie kształtowania spostrzegawczości wzrokowej u dzieci w wieku przedszkolnym w przygotowaniu ich do nauki czytania / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 110-112 : Czary i magia regionu świętokrzyskiego / Grażyna Grochowina, Monika Dudzińska.
Zawiera: S. 112-115 : Czynniki wpływające na przebieg procesów globalizacji w XXI wieku / Agnieszka Rzepka.
Zawiera: S. 115-117 : Sekty ciągle na topie / Marcin Agatowski.
Zawiera: S. 117-119 : Rola nauczyciela-wychowawcy w profilaktyce agresji / Łukasz Kołomański.
Zawiera: S. 119-121 : Wybrane aspekty sięgania dzieci oraz młodzieży po alkohol i narkotyki / Łukasz Kołomański.
Zawiera: S. 122-125 : Kobiety z paletą w dłoni - dzieła artystek w zbiorach Muzeum Narodowego w Kielcach (XIX - pocz. XX w.) / Elżbieta S. Jeżewska.
Zawiera: S. 130-135 : Gospodarka wodno-ściekowa w województwie świętokrzyskim / Jan A. Zdenkowski.
Zawiera: S. 136-138 : Kontynuując studia nad myślą Jana Pawła II (święci i politycy ) / Piotr Iwański.
Zawiera: S. 139-142 : Chrześcijańskie korzenie Unii Europejskiej / Małgorzata Grabska.
Zawiera: S. 142-147 : Święty Jan z Dukli - spowiednik i kaznodzieja / Krzysztof Gwiaździński.
Zawiera: S. 147-150 : Święci polscy - ofiary II wojny światowej / Piotr Iwański.
Zawiera: S. 150-151 : Święta Faustyna - próba określenia osobowości (na podstawie Dzienniczka Siostry M. Faustyny Kowalskiej) / Leonard Kowalski.
Zawiera: S. 151-154 : Święte beatyfikowane i kanonizowane przez papieża Jana Pawła II związane z Ponidziem / Jarosław Tadeusz Leszczyński.
Zawiera: S. 154-158 : Jadwiga - królowa Polski / Teresa Romańska-Paściszewska.
Zawiera: S. 159-161 : Czy katolik może zrobić karierę polityczną w Unii Europejskiej? Przypadek Rocco Buttiglione / Krzysztof Gwiaździński.
Zawiera: S. 162-163 : Polityka i świętość - czy to możliwe ? / Piotr Iwański.
Zawiera: S. 164-167 : Teoretyczne wyznaczniki zaangażowania świeckich katolików w politykę / Tomasz Kalita.
Zawiera: S. 168-171 : Czy Adam Mickiewicz był politykiem ? / Teresa Romańska-Faściszewska.
Zawiera: S. 171-175 : Charles de Gaulle - polityk chrześcijański / Jolanta Sadkowska.
Zawiera: S. 175-177 : Chrześcijaństwo a integracja Unii Europejskiej / Grzegorz Wilk-Jakubowski.
Zawiera: S. 177-181 : Lech Wałęsa - współczesny polityk chrześcijański / Grzegorz Wilk-Jakubowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Nauczyciele języków obcych: kształcenie, doskonalenie, praca, kompetencje, rola, funkcja, wychowanie, innowacje]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej