Śląskie, województwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Autor
1
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003)
(1)
Bolińska Marta
(1)
Cichy Leszek
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Nastula Lidia
(1)
Stebel Eugeniusz
(1)
Woźniak Iwona
(1)
Zawada Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(9)
Temat
Dziecko
(3)
Dziecko chore
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Klasa szkolna
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Rodzina
(2)
14
(1)
Absolwenci gimnazjów
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aktywność uczniów
(1)
Anatomia
(1)
Antropologia
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Antropometria
(1)
Arteterapia
(1)
Auksologia
(1)
Bezdomność
(1)
Bourdieu, Pierre (1930 - )
(1)
Caritas Archidiecezji Katowickiej
(1)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Centrum Integracji Społecznej (Kielce)
(1)
Chorzy
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma dla dzieci i młodzieży
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czaszka
(1)
Czytanie
(1)
Człowiek
(1)
Dwuczynnikowy model motywowania nauczycieli
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawe umysłowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Elita władzy
(1)
Ewaluacja
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Ewaluacja zewnętrzna
(1)
Firkowska, Leokadia
(1)
Gimnazjum nr 20 im. Himalaistów Polskich (Zabrze)
(1)
Higiena społeczna
(1)
Hipermedia
(1)
Hipertekst
(1)
Hlond, August ks. (1881-1948)
(1)
III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Lubelskiej (Lublin)
(1)
Ilustracje książkowe
(1)
Inhibitory
(1)
Inkubatory
(1)
Integracja językowa
(1)
Język niemiecki
(1)
Język obcy
(1)
Języki
(1)
Kariera
(1)
Kings School
(1)
Klub Integracji Społecznej (Kielce)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Koncepcja rozwoju człowieka Cieślika
(1)
Koncepcja rozwoju człowieka Dąbrowskiego
(1)
Koncepcja rozwoju ontogenetycznego Thodaya
(1)
Koncepcja samego siebie
(1)
Koncepcje rozwoju człowieka
(1)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(1)
Kości
(1)
Kości śródręcza
(1)
Kultura wizualna
(1)
Legendy i podania polskie
(1)
Lider
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy a środowisko lokalne
(1)
Marjoon School
(1)
Metoda MWT
(1)
Miasta
(1)
Mobbing
(1)
Multimedia
(1)
Mutyzm
(1)
Muzyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież niepełnosprawna ruchowo
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele języków obcych
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Noworodek
(1)
Ocena w edukacji
(1)
Ocenianie szkolne
(1)
Ocenianie w Dialogu
(1)
Temat: dzieło
Baśnie i legendy polskie
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Legenda o górze Gołonoskiej i o pustelniku
(1)
Legendy świętokrzyskie
(1)
O wawelskim smoku
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13212)
Warszawa
(1739)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1160)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1126)
Kraków (woj. małopolskie)
(977)
Śląskie, województwo
(-)
ZSRR
(848)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(796)
Europa
(777)
Niemcy
(719)
Stany Zjednoczone
(561)
Rosja
(547)
Francja
(542)
Śląsk
(513)
Wielka Brytania
(424)
Wielkopolska
(398)
Świętokrzyskie, województwo
(398)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(388)
Stany Zjednoczone (USA)
(307)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(298)
Kielce
(284)
Włochy
(272)
Rzym
(270)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(267)
Grecja
(246)
Afryka
(241)
Łódź (woj. łódzkie)
(235)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(228)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(225)
Ukraina
(207)
Chiny
(201)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(198)
Niemcy (Republika Federalna)
(195)
Zabór rosyjski
(186)
Japonia
(180)
Litwa
(177)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(176)
Świat
(171)
Mazury
(160)
Lublin (woj. lubelskie)
(157)
Londyn (Wielka Brytania)
(150)
Hiszpania
(149)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(147)
Europa Środkowo-Wschodnia
(145)
Śląsk, Górny
(145)
Tatry
(142)
Warmia
(142)
Świętokrzyskie, Góry
(142)
Pomorze
(140)
Galicja
(135)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(135)
Paryż (Francja)
(134)
Indie
(130)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(126)
Pomorze Zachodnie
(126)
Staszów (woj. świętokrzyskie)
(126)
Lwów (Ukraina)
(125)
Egipt
(122)
Węgry
(122)
Polska Zachodnia
(121)
Azja
(119)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(119)
Małopolska
(118)
Mazowsze
(116)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(114)
Śląsk, Dolny
(113)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(108)
Austria
(103)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(101)
Szwecja
(97)
Bliski Wschód
(93)
Pomorze Gdańskie
(93)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(92)
Podhale
(92)
Australia
(91)
Tatry (góry)
(91)
Ameryka Łacińska
(90)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(89)
Starachowice (woj. świętokrzyskie)
(88)
Syberia (Rosja)
(87)
Zakopane (woj. małopolskie)
(87)
Polska Północna
(85)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(85)
Bułgaria
(83)
Kanada
(83)
Anglia (Wielka Brytania)
(82)
Opatów (woj. świętokrzyskie)
(82)
Kraków
(80)
Czechosłowacja
(78)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(78)
Białoruś
(77)
Europa Zachodnia
(77)
Moskwa (Rosja)
(76)
Niemcy (Republika Demokratyczna)
(76)
Kraje Unii Europejskiej
(74)
Petersburg (Rosja)
(74)
Turcja
(74)
Meksyk
(73)
Opole (woj. opolskie)
(73)
Wietnam
(73)
Izrael
(72)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
1.
Na okładce: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym.
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 13-20 : Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym / Anna Gocłowska.
Zawiera: S. 23-38 : Ewaluacja jako nadzieja. Gdy edukacji potrzeba kulturowej zmiany / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 39-53 : Dyskretny urok ewaluacji - czy on jeszcze działa? / Henryk Mizerek.
Zawiera: S. 55-71 : Transformacja kultury organizacyjnej szkół polskich - rola reformy systemu nadzoru pedagogicznego / Roman Dorczak.
Zawiera: S. 73-91 : Cztery generacje ewaluacji a koncepcja metodologiczna ewaluacji w nadzorze pedagogicznym / Beata Ciężka.
Zawiera: S. 93-110 : Ewaluacja zewnętrzna - założenia i wyzwania / Agnieszka Borek, Tomasz Kasprzak, Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 111-115 : Czy ewaluacja zewnętrzna jest impulsem do zmian w szkołach? / Łukasz Kluz, Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 117-131 : Zastosowanie i planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) - czyli po co nam ewaluacja wewnętrzna i jak ją przygotować? / Grzegorz Mazurkiewicz, Beata Ciężka.
Zawiera: S. 133-142 : Rola i zadania wizytatora w ewaluacji zewnętrznej / Ewa Drozd.
Zawiera: S. 143-168 : Wizytatorzy o swojej pracy w kontekście ich nowej roli zawodowej / Joanna Kołodziejczyk, Jakub Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 169-187 : Ewaluacja oczami szkoły / Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 191-210 : Elementarz twórczego życia - o koncepcji pracy szkoły / Dorota Kulesza.
Zawiera: S. 211-214 : Jak budować koncepcję pracy szkoły? / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 215-224 : Budowanie koncepcji pracy szkoły a zarządzanie szkołą przez współdziałanie / Barbara Bandoła.
Zawiera: S. 225-233 : Kolizja czy symbioza? O konsekwencjach różnic w strategiach rozwiązywania problemów u nastolatków i ich nauczycieli / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 235-249 : Szkoła sprzyjająca uczeniu się / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 251-266 : Dlaczego warto przeciwdziałać dyskryminacji w szkole? / Joanna Grzymała-Moszczyńska, Ewa Stoecker.
Zawiera: S. 267-282 : Jak sprawić, by uczniowie się uczyli? Model "Ocenianie w Dialogu" / Joanna Piasta-Siechowicz.
Zawiera: S. 283-296 : Uczenie się jest działaniem podejmowanym przez ucznia. Doświadczenia nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 64 im. Władysława Broniewskiego we Wrocławiu / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 297-309 : Aktywność uczniów: świadoma nauka i budowanie postaw obywatelskich / Łukasz Srokowski.
Zawiera: S. 311-323 : Kultura wizualna szkoły jako zwierciadło respektowania norm społecznych w szkole / Justyna Nowotniak.
Zawiera: S. 325-339 : Prewencja i profilaktyka społeczna a wychowanie / Jan Łuczyński.
Zawiera: S. 341-353 : "Każdy wie, że w teatrze trzeba się przyzwoicie zachować" - praca nauczycieli gimnazjum nad zmianą zachowania uczniów / Bożena Kula.
Zawiera: S. 355-364 : Szkoły programów indywidualnych - taka dziwna nazwa / Piotr Bogdanowicz.
Zawiera: S. 365-377 : Funkcjonowanie zespołów nauczycieli sprzyja rozwojowi szkoły / Joanna Urbańska.
Zawiera: S. 379-394 : Istota promowania wartości edukacji / Joanna Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 395-416 : Rola poradnictwa edukacyjno-zawodowego w promowaniu wartości edukacji i uczenia się przez całe życie / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 417-432 : Promowanie wartości edukacji czy promowanie oferty szkoły? Pomiędzy rynkiem edukacyjnym, "rozliczalnością" szkół a rozwojem edukacji / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 433-442 : Promowanie wartości edukacji w kontekście zbierania danych o losach absolwentów szkół gimnazjalnych / Rafał Otręba.
Zawiera: S. 443-450 : Rodzice partnerami szkoły - raport po ewaluacji w praktyce szkolnej / Jolanta Szcześniak.
Zawiera: S. 451-464 : Rodzice niedocenianymi partnerami szkoły / Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Zofia Grudzińska.
Zawiera: S. 465-471 : Rodzice są partnerami naszej szkoły / Ewa Szczerba.
Zawiera: S. 473-479 : Inhibitory i inkubatory we współpracy współczesnej szkoły z rodzicami / Leokadia Urbaniak.
Zawiera: S. 481-488 : Zarządzanie jakością w ramach systemu zarządzania wiedzą na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej / Grzegorz Lech.
Zawiera: S. 489-499 : Czy ewaluacja w edukacji jest odpowiedzią na pytanie, jak ulepszać pracę placówki w zmieniającym się świecie? Z perspektywy uczącej się szkoły / Sławomir Osiński.
Zawiera: S. 501-510 : Program wspierający ewaluację wewnętrzną w szkole. Od problemu/pomysłu do realizacji / Iwona Sobieraj, Anna Kaczmarska.
Zawiera: S. 511-520 : Wykorzystanie dwuczynnikowego modelu motywowania nauczycieli do innowacyjności jako narzędzia wspomagającego zarządzanie szkołą i służącego jej rozwojowi / Sławomira Czarnecka.
Zawiera: S. 523-539 : Ekologiczne i społeczne usytuowanie dobrych szkół / Jay Shuttleworth, Willaim Gaudelli.
Zawiera: S. 541-555 : Praca nauczyciela: współpraca, obserwacja i samokształcenie jako kluczowe pojęcia dla uczących się szkół / John M. Fischer.
Zawiera: S. 557-584 : Spostrzeżenia nauczycieli dotyczące zaangażowania rodziców w szkołach podstawowych: praktyki i bariery / Bruria Schaedel, Yovan Eshet.
Zawiera: S. 585-630 : Dyrektorzy szkół jako liderzy nauki czytania i pisania: studia przypadków dotyczące przywództwa z wyznaczonym celem / Tony Townsend, Neil Dempster, Greer Johnson, Jane Wilkonson, Anne Bayetto.
Zawiera: S. 631-644 : Powikłania systemowe na granicy szkoły i nadzoru szkolnego / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 645-654 : Bardzo wysoki poziom spełniania wymagań przez szkoły i placówki - droga rozwoju edukacji czy trudny dylemat wizytatora? (analiza przykładów dobrej praktyki) / Ewa Sobór.
Zawiera: S. 655-662 : Dobre praktyki jako fundament budowania systemu jakości pracy polskich placówek to działania standardowe czy idealne? / Elżbieta Pełka-Pryszcz.
Zawiera: S. 663-678 : Badania własne nauczycieli - możliwość rozwoju i element profesjonalizacji / Magdalena Tędziagolska, Tomasz Kasprzak.
Zawiera: S. 679-690 : Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli szansą na rozwój polskiej szkoły / Krystyna Adaśko.
Zawiera: S. 691-702 : Badanie w działaniu i jego miejsce w wymaganiach państwa / Beata Domerecka.
Zawiera: S. 703-722 : "Wyjdź za drzwi, Korczak!". Analiza danych zebranych w procesie ewaluacji zewnętrznej w kontekście procesu kształtowania się podmiotowości ucznia w polskiej szkole / Magdalena Swat-Pawlicka.
Zawiera: S. 723-741 : O autorach.
Niniejsza publikacja jest podsumowaniem trzyetapowego projektu trwającego od 2008 do 2015 roku - Program Wzmocnienia Efektywności Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły - skoncentrowanego na zmianie nadzoru pedagogicznego, tak aby dzięki ewaluacji szkół i placówek wesprzeć ich jakościowy rozwój.
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 253.)
Streszcz. ang., ros. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143435, 143465 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Śląski Instytut Naukowy ; nr 48)
Symbol UKD: 66/69(438)
Bibliogr. s. 88-93.
Streszcz. i tyt. na dod. s. tyt. w ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91143 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 11-13 : Auksologia a promocja zdrowia / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 19-29 : Rozwój niektórych kości śródręcza / Mieczysław Becker.
Zawiera: S. 31-38 : Rozwój somatyczny dzieci ze wsi na terenie wielkoprzemysłowym / Adrian Czok, Bogdan Smyłła.
Zawiera: S. 39-46 : Zjawisko akceleracji rozwoju dzieci i młodzieży w kontekście biologicznym i społecznym / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 47-60 : Przejawy trendu sekularnego a normy rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 61-76 : Genetyczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju fizycznego noworodków / Andrzej Jopkiewicz, Edyta Suliga.
Zawiera: S. 77-84 : Środowiskowe uwarunkowania poziomu rozwoju fizycznego studentów WSP w Kielcach / Andrzej Jopkiewicz, Teresa Zabrodzka.
Zawiera: S. 85-88 : Plan badania antropomotorycznego osób z zespołem dezaprobaty płci / Julia Kruk-Jeromin, Bogusław Antoszewski, Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 89-96 : Czynniki działające na rozwój i kształt czaszki / Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 97-103 : Przejawy trendu sekularnego i akceleracji rozwoju dzieci i młodzieży regionu bydgoskiego / Andrzej Malinowski, Włodzimierz Bożiłow.
Zawiera: S. 105-116 : Środowiskowe uwarunkowania trendu sekularnego ludności żeńskiej w Bułgarii / Andrzej Malinowski, Henryk Stolarczyk, Zofia Warzyńska-Bartczak.
Zawiera: S. 117-128 : Środowiskowe uwarunkowania trendu sekularnego ludności męskiej Bułgarii / Andrzej Malanowski, Henryk Stolarczyk, Małgorzata Roślak.
Zawiera: S. 129-135 : Charakterystyka rozwoju fizycznego i wydolności fizycznej młodzieży kończącej szkołę podstawową w środowisku miejskim / Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 137-143 : Zmienność z wiekiem pomiarów kefalometrycznych i wysokości ciała u "Chałcha" - rdzennej ludności Mongolii / Joanna Michalska-Wichan, Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 145-154 : Tendencja przemian w rozwoju fizycznym dzieci w wieku przedszkolnym z Częstochowy w latach 1978-1995 / Joanna Rodziewicz-Gruhn.
Zawiera: S. 155-166 : Stan rozwoju fizycznego noworodków łódzkich / Iwona Rosset.
Zawiera: S. 167-171 : Stan rozwoju fizycznego studentek nauczania początkowego Uniwersytetu Łódzkiego w roku akademickim 1991/1992 / Małgorzata Roślak.
Zawiera: S. 173-182 : Tendencja rozwojowa wysokości i masy ciała dzieci i młodzieży w makroregionie śląskim w latach 1964-1995 / Jerzy Rzepka, Adrian Czok.
Zawiera: S. 183-202 : Zmiany sekularne rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży w ośrodkach wielkomiejskich na przykładzie Łodzi i Poznania / Henryk Stolarczyk, Andrzej Malinowski, Wiesław Lorkiewicz.
Zawiera: S. 203-213 : Charakterystyka procesu wzrastania dzieci z prostym niedoborem wysokości ciała / Edyta Suliga.
Zawiera: S. 215-220 : Czy tak zwane "normy rozwojowe" mogą być biologicznymi układami odniesienia? / Jan Szopa.
Zawiera: S. 221-227 : Początek procesu pierwszego ząbkowania u dzieci łódzkich a wybrane czynniki genetyczne, paragenetyczne i środowiskowe / Elżbieta Żądzieńska.
Zawiera: S. 231-235 : Energetyczne i nieenergetyczne komponenty zdrowia w procesie wykonywania ćwiczeń fizycznych i uprawiania sportu / Ełła Bulicz, Zdzisław Chromiński, Igor Murawow.
Zawiera: S. 237-240 : Fenotypowe modyfikacje w biologicznym dziedziczeniu zdrowotnych wpływów aktywności ruchowej / Ełła Bulicz, Zdzisław Chromiński, Igor Muranow.
Zawiera: S. 241-250 : Stan zdrowia i rozwój somatyczny dzieci uczęszczających do przedszkoli w dzielnicy Łódź-Bałuty / Danuta Chlebna-Sokół, Dorota Kardas-Sobantka, Iwona Ligenza, Katarzyna Haładaj.
Zawiera: S. 251-263 : O pewnych osobliwościach biologicznego i psychicznego pojmowania rozwoju / Zbigniew Czapla.
Zawiera: S. 265-171 : Wpływ czynników ryzyka okołoporodowego i warunków socjalno-bytowych na rozwój psychofizyczny dzieci osiągających złe wyniki w nauce / Barbara Garanty-Bogacka, Wiesława Wieczorek, Małgorzata Syrenicz, Beata Ciechanowska, Beata Krupa.
Zawiera: S. 273-281 : Dojrzałość biologiczna noworodków jako miernik stanu zdrowia społeczeństwa / Danuta Kornafel.
Zawiera: S. 283-291 : Realizacja programów promocji zdrowia w szkołach wrocławskich w latach 1994-1996 / Lesław Kulmatycki.
Zawiera: S. 293-301 : Wpływ dysfunkcji narządu ruchu na formowanie się wybranych komponentów struktury osobowości u młodzieży niepełnosprawnej ruchowo / Piotr Majewicz.
Zawiera: S. 303-310 : Refleksje o zdrowiu i rozwoju biologicznym ludności w Polsce / Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 311-319 : Rozwój dzieci przewlekle chorych / Irmina Mięsowicz.
Zawiera: S. 321-331 : Badania auksologiczne a realizacja korczakowskich zamierzeń "wielkiej syntezy dziecka" / Konstanty S. Sawicki.
Zawiera: S. 333-337 : Stan odżywienia dzieci szkolnych ze środowiska wielkomiejskiego i wiejskiego/ Wiesława Wieczorek, Małgorzata Syrenicz, Barbara Garanty-Bogacka, Beata rupa, Beata Ciechanowska.
Zawiera: S. 339-343 : Uwarunkowania stanu zdrowia dzieci 9-letnich przez niektóre czynniki środowiska rodzinnego / Bożena Zawadzka.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym / Maria T. Michalewska.
Zawiera: S. 17-27 : Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii) / Jan Iluk.
Zawiera: S. 29-37 : Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces aktywizacji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych / Adam Szeluga.
Zawiera: S. 39-46 : Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego) / Kamila Ciepiela.
Zawiera: S. 47-66 : Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 67-73 : Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim / Judyta Wawrzeńczyk.
Zawiera: S. 109-118 : Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłych do Francji / Anna Masiewicz.
Zawiera: S. 121-133 : Język multimediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośredniej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 135-147 : Uwagi o języku mass mediów dla dzieci / Anna Łobos.
Zawiera: S. 149-153 : Rola umiejętności czytania we współczesnej edukacji dziecka / Barbara Majkut-Czarnota.
Zawiera: S. 155-166 : Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 167-180 : Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem / Alina Budniak.
Zawiera: S. 183-191 : Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku / Andrzej Twardowski.
Zawiera: S. 193-206 : Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym / Grażyna Szafraniec.
Zawiera: S. 207-219 : Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 221-238 : Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębsza niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 239-251 : Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka / Anna Studenska.
Zawiera: S. 253-263 : Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori) / Dorota Zdybel.
Zawiera: S. 267-276 : Poza ekspansją litery / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 277-287 : Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 289-296 : Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka / Ewa Szatan.
Zawiera: S. 297-301 : Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka / Anna Waluga.
Zawiera: S. 303-312 : Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: S. 313-323 : "Wydziedziczeni z muzyki?" - o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre'a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki / Bogumiła Mika.
Zawiera: S. 325-338 : Muzyka - obraz - słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym / Antonina Szybowska.
Zawiera: S. 339-355 : Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Szefler.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przed wielką zmianą / Lidia Nastula, Eugeniusz Stebel. W: Dyrektor Szkoły. - 2000, nr 11, s. 9-10.
Dokument nadrzędny: Dyrektor Szkoły.
Reforma szkolnictwa ponadgimnazjalnego w woj. śląskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Celem pracy było poznanie opinii hospitalizowanych pacjentów o typowych problemach pooperacyjnych. Badanie przeprowadzono wśród pacjentów leczonych w placówkach na terenie woj. śląskiego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 11-12 i przy pracach.
Zawiera: Słowo wstępne / Anna Zawada.
Zawiera: Część I. DZIAŁANIA POMOCOWE W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH.
Zawiera: Uwarunkowania aktywności społecznej liderów lokalnych - na podstawie badań fokusowych / Andrzej Kościołek.
Zawiera: Rola środowiska lokalnego w kompensowaniu potrzeb osób w podeszłym wieku / Anna Zawada.
Zawiera: Placówka Caritas miejscem wspomagania osób niepełnosprawnych intelektualnie. Na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Woli / Danuta Kocurek.
Zawiera: Różne programy pomocy osobom niepełnosprawnym w nauce, pracy zawodowej i prawidłowym funkcjonowaniu społecznym / Halina Natora.
Zawiera: Programy korekcyjno-edukacyjne dla sprawców przemocy domowej. Kolejny krok w kierunku systemowych rozwiązań problemu przemocy w rodzinie / Katarzyna Piątek.
Zawiera: Programy unijne i organizacje pozarządowe w procesie readaptacji społecznej skazanych w Polsce / Marta Wilk, Łukasz Kołomański.
Zawiera: Część II. DZIECKO I JEGO RODZINA. OPIEKA I POMOC - ODNIESIENIA PRAKTYCZNE.
Zawiera: Program pomocy dziecku i rodzinie jako kierunek działalności współczesnego przedszkola / Anna Watoła.
Zawiera: Rodziny zastępcze jako wyzwanie dla dzisiejszej opieki nad dzieckiem z rodziny zagrożonej / Anna Zawada.
Zawiera: Opieka nad dzieckiem - ofiarą przemocy domowej / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Zaburzenia w nabywaniu języka a możliwości wielospecjalistycznej i wielopłaszczyznowej pomocy / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Postępowanie wspierająco-rehabilitacyjne niepełnosprawnych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Woli, gm. Miedźna. Placówka prowadzona jest przez Caritas Archidiecezji Katowickiej. Rola instytucji pomocowych w przeciwdziałaniu przemocy domowej. Idea programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie. Skuteczność programu korekcyjno-edukacyjnego na przykładzie powiatu żywieckiego. Programy, działania i projekty organizacyjne pomagające w odnalezieniu się byłych skazanych na rynku pracy. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz readaptacji byłych więźniów w województwie świętokrzyskim. Placówki świadczące usługi na rzecz bezdomnych w województwie świętokrzyskim w latach 2008-2009. Cele, zadania oraz uwarunkowania prawne placówek wychowania przedszkolnego. Badania dotyczące pomocy dziecku i jego rodzinie zrealizowane w placówkach przedszkolnych na terenie woj. śląskiego. Zadania przedszkoli w zakresie pomocy dziecku i jego rodzinie. Pomoc materialna. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Instytucje świadczące pomoc dziecku i jego rodzinie. Diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka. Specyfika form przemocy rodzinnej wobec dziecka. Zadania polskich instytucji i służb społecznych w dziedzinie przeciwdziałania przemocy w rodzinie - ujęcie systemowe. Opieka pedagogiczna nad dzieckiem jako ofiarą przemocy domowej - kierunki poszukiwań. Nabywanie języka a zaburzenia w rozwoju. Czas rozpoczynania pomocy dziecku i jego rodzinie. Dziecko z zaburzeniami w nabywaniu języka a jego rodzina. Kategorie pomocy dziecku z zaburzeniami w nabywaniu języka. Kontekst pomocy logopedycznej i społecznej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej