Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Artykuły
(13)
Książki
(3)
Autor
Krogulec-Sobowiec Maria
(4)
1
(1)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Bednarska Maria
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Chlebowska-Buczak Renata
(1)
Czajkowska Monika ar
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Grzegorczyk Barbara
(1)
Grzegorczyk Małgorzata
(1)
Kula Bożena
(1)
Kwiatkowska Patrycja
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Miszczuk Renata
(1)
Pasich Lidia
(1)
Łysak Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(15)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(16)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
101-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(7)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(6)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Australia
(1)
Europa
(1)
Hawaje (Stanu Zjednoczone)
(1)
Izrael
(1)
Mazowieckie, województwo
(1)
Nauczyciele
(1)
Niemcy
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Tajlandia
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Akademia Nowej Edukacji Zawodowej
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
1.
Na okładce: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym.
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 13-20 : Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym / Anna Gocłowska.
Zawiera: S. 23-38 : Ewaluacja jako nadzieja. Gdy edukacji potrzeba kulturowej zmiany / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 39-53 : Dyskretny urok ewaluacji - czy on jeszcze działa? / Henryk Mizerek.
Zawiera: S. 55-71 : Transformacja kultury organizacyjnej szkół polskich - rola reformy systemu nadzoru pedagogicznego / Roman Dorczak.
Zawiera: S. 73-91 : Cztery generacje ewaluacji a koncepcja metodologiczna ewaluacji w nadzorze pedagogicznym / Beata Ciężka.
Zawiera: S. 93-110 : Ewaluacja zewnętrzna - założenia i wyzwania / Agnieszka Borek, Tomasz Kasprzak, Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 111-115 : Czy ewaluacja zewnętrzna jest impulsem do zmian w szkołach? / Łukasz Kluz, Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 117-131 : Zastosowanie i planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) - czyli po co nam ewaluacja wewnętrzna i jak ją przygotować? / Grzegorz Mazurkiewicz, Beata Ciężka.
Zawiera: S. 133-142 : Rola i zadania wizytatora w ewaluacji zewnętrznej / Ewa Drozd.
Zawiera: S. 143-168 : Wizytatorzy o swojej pracy w kontekście ich nowej roli zawodowej / Joanna Kołodziejczyk, Jakub Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 169-187 : Ewaluacja oczami szkoły / Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 191-210 : Elementarz twórczego życia - o koncepcji pracy szkoły / Dorota Kulesza.
Zawiera: S. 211-214 : Jak budować koncepcję pracy szkoły? / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 215-224 : Budowanie koncepcji pracy szkoły a zarządzanie szkołą przez współdziałanie / Barbara Bandoła.
Zawiera: S. 225-233 : Kolizja czy symbioza? O konsekwencjach różnic w strategiach rozwiązywania problemów u nastolatków i ich nauczycieli / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 235-249 : Szkoła sprzyjająca uczeniu się / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 251-266 : Dlaczego warto przeciwdziałać dyskryminacji w szkole? / Joanna Grzymała-Moszczyńska, Ewa Stoecker.
Zawiera: S. 267-282 : Jak sprawić, by uczniowie się uczyli? Model "Ocenianie w Dialogu" / Joanna Piasta-Siechowicz.
Zawiera: S. 283-296 : Uczenie się jest działaniem podejmowanym przez ucznia. Doświadczenia nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 64 im. Władysława Broniewskiego we Wrocławiu / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 297-309 : Aktywność uczniów: świadoma nauka i budowanie postaw obywatelskich / Łukasz Srokowski.
Zawiera: S. 311-323 : Kultura wizualna szkoły jako zwierciadło respektowania norm społecznych w szkole / Justyna Nowotniak.
Zawiera: S. 325-339 : Prewencja i profilaktyka społeczna a wychowanie / Jan Łuczyński.
Zawiera: S. 341-353 : "Każdy wie, że w teatrze trzeba się przyzwoicie zachować" - praca nauczycieli gimnazjum nad zmianą zachowania uczniów / Bożena Kula.
Zawiera: S. 355-364 : Szkoły programów indywidualnych - taka dziwna nazwa / Piotr Bogdanowicz.
Zawiera: S. 365-377 : Funkcjonowanie zespołów nauczycieli sprzyja rozwojowi szkoły / Joanna Urbańska.
Zawiera: S. 379-394 : Istota promowania wartości edukacji / Joanna Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 395-416 : Rola poradnictwa edukacyjno-zawodowego w promowaniu wartości edukacji i uczenia się przez całe życie / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 417-432 : Promowanie wartości edukacji czy promowanie oferty szkoły? Pomiędzy rynkiem edukacyjnym, "rozliczalnością" szkół a rozwojem edukacji / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 433-442 : Promowanie wartości edukacji w kontekście zbierania danych o losach absolwentów szkół gimnazjalnych / Rafał Otręba.
Zawiera: S. 443-450 : Rodzice partnerami szkoły - raport po ewaluacji w praktyce szkolnej / Jolanta Szcześniak.
Zawiera: S. 451-464 : Rodzice niedocenianymi partnerami szkoły / Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Zofia Grudzińska.
Zawiera: S. 465-471 : Rodzice są partnerami naszej szkoły / Ewa Szczerba.
Zawiera: S. 473-479 : Inhibitory i inkubatory we współpracy współczesnej szkoły z rodzicami / Leokadia Urbaniak.
Zawiera: S. 481-488 : Zarządzanie jakością w ramach systemu zarządzania wiedzą na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej / Grzegorz Lech.
Zawiera: S. 489-499 : Czy ewaluacja w edukacji jest odpowiedzią na pytanie, jak ulepszać pracę placówki w zmieniającym się świecie? Z perspektywy uczącej się szkoły / Sławomir Osiński.
Zawiera: S. 501-510 : Program wspierający ewaluację wewnętrzną w szkole. Od problemu/pomysłu do realizacji / Iwona Sobieraj, Anna Kaczmarska.
Zawiera: S. 511-520 : Wykorzystanie dwuczynnikowego modelu motywowania nauczycieli do innowacyjności jako narzędzia wspomagającego zarządzanie szkołą i służącego jej rozwojowi / Sławomira Czarnecka.
Zawiera: S. 523-539 : Ekologiczne i społeczne usytuowanie dobrych szkół / Jay Shuttleworth, Willaim Gaudelli.
Zawiera: S. 541-555 : Praca nauczyciela: współpraca, obserwacja i samokształcenie jako kluczowe pojęcia dla uczących się szkół / John M. Fischer.
Zawiera: S. 557-584 : Spostrzeżenia nauczycieli dotyczące zaangażowania rodziców w szkołach podstawowych: praktyki i bariery / Bruria Schaedel, Yovan Eshet.
Zawiera: S. 585-630 : Dyrektorzy szkół jako liderzy nauki czytania i pisania: studia przypadków dotyczące przywództwa z wyznaczonym celem / Tony Townsend, Neil Dempster, Greer Johnson, Jane Wilkonson, Anne Bayetto.
Zawiera: S. 631-644 : Powikłania systemowe na granicy szkoły i nadzoru szkolnego / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 645-654 : Bardzo wysoki poziom spełniania wymagań przez szkoły i placówki - droga rozwoju edukacji czy trudny dylemat wizytatora? (analiza przykładów dobrej praktyki) / Ewa Sobór.
Zawiera: S. 655-662 : Dobre praktyki jako fundament budowania systemu jakości pracy polskich placówek to działania standardowe czy idealne? / Elżbieta Pełka-Pryszcz.
Zawiera: S. 663-678 : Badania własne nauczycieli - możliwość rozwoju i element profesjonalizacji / Magdalena Tędziagolska, Tomasz Kasprzak.
Zawiera: S. 679-690 : Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli szansą na rozwój polskiej szkoły / Krystyna Adaśko.
Zawiera: S. 691-702 : Badanie w działaniu i jego miejsce w wymaganiach państwa / Beata Domerecka.
Zawiera: S. 703-722 : "Wyjdź za drzwi, Korczak!". Analiza danych zebranych w procesie ewaluacji zewnętrznej w kontekście procesu kształtowania się podmiotowości ucznia w polskiej szkole / Magdalena Swat-Pawlicka.
Zawiera: S. 723-741 : O autorach.
Niniejsza publikacja jest podsumowaniem trzyetapowego projektu trwającego od 2008 do 2015 roku - Program Wzmocnienia Efektywności Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły - skoncentrowanego na zmianie nadzoru pedagogicznego, tak aby dzięki ewaluacji szkół i placówek wesprzeć ich jakościowy rozwój.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Udział trenerów z polskich ośrodków doskonalenia nauczycieli w Voluntary Visitor Program - Waszyngton 21-24 marca, Huston 28-31 marca 2010 r.
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
[Innowacyjna oferta doskonalenia zawodowego skierowana do dyrektorów przedszkoli z województwa świętokrzyskiego.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Akademia Nowej Edukacji Zawodowej wspierająca nauczycieli w przygotowaniu uczniów szkół zawodowych do egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Sprawozdanie z finału konkursu - realizacji projektu "I ty możesz zostać przedsiębiorcą", który był przygotowany w ramach Programu Edukacji Ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego także w województwie świętokrzyskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: "Inspiracje".
Projekt "CityM" zrealizowany na zlecenie Departamentu Edukacji i Kultury Komisji Europejskiej, polegający na zebraniu rezultatów projektów dotyczących metod kształcenia i doskonalenia kadry edukacyjnej i szkoleniowej z całej Europy. Efektem projektu jest podręcznik innowacyjnych metod doskonalenia nauczycieli i kadry szkolącej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
[Prace nad reformą egzaminu dojrzałości. Program Matura 2005 zainicjowany przez CODN. Działania ŚCDN związane z Maturą 2005.]
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Projekt "Nauczyciel Interaktywnej Klasy" / Krzysztof Łysak. W: "Inspiracje". - 2012, nr 3-5 (2013, nr 1), s. 28-29.
Dokument nadrzędny: "Inspiracje".
Projekt szkoleniowy realizowany przez ŚCDN na terenie woj. świętokrzyskiego (w latach 2012-2013), adresowany do nauczycieli i pracowników dydaktycznych szkół i placówek oświatowych oraz kadry zarządzającej. Celem projektu było rozwijanie kompetencji merytorycznych i metodycznych nauczycieli woj. świętokrzyskiego w zakresie wykorzystania w swojej pracy nowoczesnych technologii informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tablicy interaktywnej i platformy e-learningowej. W artykule przedstawiono także metody i formy pracy stosowane podczas lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
Książka
W koszyku
(Ewaluacja w Nadzorze Pedagogicznym)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 13-24 : Teoria ewolucji. Od uczących się jednostek do uczącej się wspólnoty / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 25-37 : Ucząca się szkoła? Uczący się nauczyciele! Próba refleksji krytycznej i punkt wyjścia do rekonstrukcji / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 39-52 : Zmieniający się świat i nowe przywództwo edukacyjne / Mika Risku.
Zawiera: S. 53-69 : Szkoła ucząca się a wyzwania przeciwdziałania dyskryminacji / Magdalena Chustecka.
Zawiera: S. 73-82 : Jakość w szkole i przedszkolu / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 83-90 : Demokratyczne zarządzanie szkołą / Beata Kacprowicz.
Zawiera: S. 91-102 : Zmieniać szkołę - o zmianie edukacyjnej i roli dyrektora. Szkolny zespół do spraw jakości kształcenia / Krzysztof Durnaś.
Zawiera: S. 103-118 : Jak rozwijać zdolność szkoły do poprawy jakości kształcenia? "Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - razem łatwiej" - cztery lata doświadczeń / Bożena Kula.
Zawiera: S. 119-128 : O samowprowadzających się zmianach - przez obserwacje koleżeńskie do zespołu uczącego się i oceniania kształtującego / Aleksandra Mikulska.
Zawiera: S. 129-138 : Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły / Ewa Kędracka, Anna Rappe, Ewa Stożek.
Zawiera: S. 141-157 : W stronę dydaktyki ewolucyjnej. Praktyczny wymiar neuronauk w środowisku szkolnym / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 159-167 : Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę na podstawie logodydaktyki / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 169-179 : Wspieramy uczniów w uczeniu się. Podniesienie efektywności nauczania i uczenia się oraz doskonalenie organizacji procesu lekcyjnego przez zastosowanie oceniania kształtującego / Dorota Pintal.
Zawiera: S. 181-196 : Nauka poza murami szkoły (expeditionary learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku / Douglas Bell.
Zawiera: S. 197-208 : Co zrobić, aby uczniom się chciało ? / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 209-223 : Wykorzystanie efektów uczniowskiej pracy do ewaluacji uczenia się. Czy to, co się dzieje na zajęciach artystycznych, może się zdarzyć w całej szkole? / Chris Willis.
Zawiera: S. 225-243 : Tutoring wychowawczo-rozwojowy jako metoda pracy wykorzystująca relacje wzajemnie uczące się w środowisku. Nauczyciele - uczniowie - rodzice / Mariusz Budzyński.
Zawiera: S. 245-251 : Tutoring jako forma wsparcia ucznia w rozwoju osobistym na przykładzie dwuletnich doświadczeń w Liceum Ogólnokształcącym Nr XV we Wrocławiu / Lilianna Iwona Zabierowska.
Zawiera: S. 255-270 : Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela / Edyta Bugaj-Brauze, Magdalena Nadolska.
Zawiera: S. 271-285 : Nauczyciele pracujący metodą Montessori - heroiczne przywództwo, konieczność czy przygoda? Strategia szkoły, czyli po co nam to było... / Aleksandra Sawicka, Marcin Sawicki.
Celem badania było odpowiedzenie na pytania: Czy i w jaki sposób system kształcenia i doskonalenia nauczycieli/nauczycielek w Polsce rozwija ich kompetencje związane z edukacją antydyskryminacyjną, w szczególności kompetencje do: budowania i wzmacniania wiedzy, umiejętności i postaw uczniów/uczennic związanych z edukacją antydyskryminacyjną oraz do prowadzenia zajęć edukacyjnych w sposób równościowy i włączający, to znaczy tak, aby każdy uczeń i każda uczennica mieli równy dostęp i mogli w równym stopniu korzystać z prowadzonych zajęć? Czy i w jaki sposób system kształcenia uczniów i uczennic w Polsce rozwija ich kompetencje związane z edukacją antydyskryminacyjną, w szczególności ich wiedzę na temat powstawania i działania mechanizmów dyskryminacji, wiedzę na temat sposobów wzmacniania grup i osób dyskryminowanych, wiedzę na temat grup dyskryminowanych i ruchów emancypacyjnych? W ramach badania przeanalizowano ofertę 18. placówek doskonalenia nauczycieli.
Opis długofalowej współpracy ośrodka doskonalenia nauczycieli ze szkołami,w celu większej efektywności kształcenia rozumianej jako satysfakcjonujące wyniki egzaminów zewnętrznych. Przedmiotem opisu są doświadczenia nauczycieli konsultantów oraz opinie nauczycieli i dyrektorów szkół zebrane w procesie ewaluacji zewnętrznej. Ważnym celem "Świętokrzyskiego programu wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej" jest budowanie wśród nauczycieli i dyrektorów odpowiedzialności za to, jaką szkołę wspólnie tworzą.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: "Inspiracje".
Projekt "PI Wczoraj wykluczenie jutro zatrudnienie" realizowany przez ŚCDN we współpracy ze Stowarzyszeniem PROREW, Stowarzyszeniem Integracja i Rozwój oraz Izbą Gospodarczą "Grono Targowe Kielce". Celem projektu jest opracowanie, przetestowanie oraz upowszechnienie i włączenie do polityki innowacyjnej modelu rozwiązań służących ułatwieniu wchodzenia na rynek pracy wychowanków MOW w województwie świętokrzyskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: "Inspiracje".
Wizyta studyjna pracownkiów, konsultantów, dyrekcji ŚCDN oraz przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego w ramach projektu VetPro (Menchester, 11-17 marca 2013 r.). Projekt zakłada poznanie systemów edukacyjnych w Anglii i Finlandii w zakresie zarządzania szkołami, skutecznych sposobów realizacji narodowych programów edukacyjnych oraz stworzenie przez ŚCDN oferty edukacyjnej, która umożliwiłaby polskim nauczycielom wykorzystać dobre praktyki i doświadczenia.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej