Podmiotowość ucznia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Adamczyk Mieczysław
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Pluta Katarzyna
(1)
Półturzyński Józef
(1)
Stańczak Irena
(1)
Wesołowska Eugenia Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(7)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Podmiotowość ucznia
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(788)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Raport
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(2)
101-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 7-10 : Być w drodze. Szkic o dydaktyce drogi człowieka / Tadeusz Frąckowiak.
Zawiera: S. 11-12 : Wprowadzenie / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 15-28 : Perspektywa reformy edukacyjnej (Konieczność systemowej reformy edukacji, O rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski zadecyduje edukacja, Dążenie do lepszej szkoły, Dbałość o kompetencje uczniów, Planowana reforma systemu edukacji. Nadzieje i wątpliwości, Zasadnicze przeszkody reformowania edukacji, Kyo zreformuje edukację?, Finansowanie edukacji, Konstatacja końcowa) / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 29-41 : Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsea: Learning: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb (Wprowadzenie, Struktura raportu i wstęp Jacquesa Delorsa, Perspektywy - skąd i dokąd rozwija się edukacja, Nowe zasady, Kierunki rozwoju, Przesłanki dla modernizacji dydaktyki) / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 42-45 : Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 46-53 : Szkoła w toku przemian edukacyjnych / Franciszek Bereźnicki.
Zawiera: S. 54-61 : Różnorodność komunikacyjna w procesie kształcenia (Filozofia porozumienia. W poszukiwaniu wspólnego języka. Interakcja w porozumieniu) / Wiesław Andrukowicz.
Zawiera: S. 62-69 : Kształcenie niestacjonarne w perspektywie kształcenia ustawicznego (Konstatacje wstępne, Edukacja niestacjonarna w Polsce - Polityka państwa, Polskie doświadczenia szkolnictwa niestacjonarnego po roku 1945, Nauczyciele edukacji niestacjonarnej) / E. Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 73-79 : Myślenie twórcze i krytyczne w edukacji (Twórcza aktywność uczniów, Warunki rozwoju myślenia twórczego uczniów, Zakończenie) / Eugeniusz Piotrowski.
Zawiera: S. 80-87 : Kształcenie inteligencji dziecka w szkole. Możliwości i ograniczenia (Różnicowanie warunkiem rozwoju inteligencji i zdolności w szkole) / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: S. 88-100 : Rozwój wyobraźni w procesie kształcenia (Źródło zainteresowań, Problematyka i typ badań, Podstawowe założenia programu zmian, jego realizacja i ewaluacja, Wyniki badań, Wnioski i uwagi końcowe) / Janina Świrko-Pilipczuk.
Zawiera: S. 101-110 : Miejsce dramy we współczesnej szkole / Dorota Ciechanowska.
Zawiera: S. 111-117 : Edukacja kreatywna / Monika Tomaszewska.
Zawiera: S. 121-129 : Ewaluacja procesu kształcenia. Za i przeciw (Ewaluacja i jej właściwości, Próby rozwiązań poprawnych w zakresie ewaluacji, Ocena opisowa w ewaluacji procesu kształcenia, Jeśli ewaluować, to kiedy?) / Ignacy Kuźniak.
Zawiera: S. 130-136 : Ewaluacja metod kształcenia (Główne trendy w rozwoju metod kształcenia, Efektywność stosowania aktywnych metod kształcenia, Metody waloryzacyjne w procesie kształcenia) / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 137-147 : Samodzielność edukacyjna uczniów (Definicje, Warunki skutecznego samokontrolowania, Możliwości samokontroli na różnych przedmiotach kształcenia, Sposoby wdrażania ucznia do samokontroli i samooceny, Podmiotowość ucznia w procesie kształcenia, Kontrolowane samoocenianie w procesie kształcenia, Kształcenie zróżnicowane z kontrolowaną przez nauczyciela bieżącą samooceną ucznia) / Tomasz Zimny.
Zawiera: S. 148-154 : Postawy nauczycieli klas początkowych wobec testów osiągnięć szkolnych - rzeczywistość i potrzeba zmian / Elżbieta Jaroni.
Zawiera: S. 155-160 : Relacje nauczyciel-uczeń w procesie kształcenia / Julia Orzelska.
Zawiera: S. 161-162 : Podsumowanie seminarium / Kazimierz Denek.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zajęcia poza salą lekcyjną integralną częścią procesu edukacyjnego w klasach początkowych. Walory i ograniczenia / Katarzyna Pluta. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 4, s. 69-79.
Uczenie się w warunkach pozaszkolnych. Formy realizacji zajęć poza salą lekcyjną. Wycieczki szkolne. Tworzenie modelowych warunków do uczenia się dzieci i młodzieży. Podmiotowość ucznia w procesie edukacyjnym. Różnice indywidualne w rozwoju człowieka. Respektowanie indywidualnego podejścia w procesie uczenia się. Budowanie więzi ze środowiskiem jako element edukacji regionalnej. Aktywizacja sfery emocjonalno-motywacyjnej ucznia. Modelowanie optymalnych warunków do uczenia się. Integralne nauczanie według Ryszarda Więckowskiego. Integracja międzyprzedmiotowa według Józefa Galanta.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 9-11 : Wychowanie i pedagogika wobec wyzwań przełomu cywilizacyjnego w Polsce / Roman Schulz.
Zawiera: S. 12-20 : Zmiany w programie dydaktyki / Józef Półturzycki, Eugenia Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 23-35 : Ontologiczne i metodologiczne przemiany w polskiej dydaktyce współczesnej / Władysław P. Zaczyński.
Zawiera: S. 36-49 : Tradycje i współczesne przemiany dydaktyki / Tadeusz Lewowicki.
Zawiera: S. 50-64 : Myślenie o metadydaktyce jako droga "unowocześnienia" dydaktyki ogólnej / Joanna Rutkowiak.
Zawiera: S. 65-73 : Rola pedagogiki porównawczej w modernizacji dydaktyki / Eugenia Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 74-81 : Komunikacja jako problem badawczy dydaktyki / Barbara Makles.
Zawiera: S. 82-92 : O systemowy paradygmat w dydaktyce / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 93-103 : Szanse stosowania teorii systemów w dydaktyce / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 104-120 : Dydaktyka uczestnicząca w kształtowaniu warunków społeczeństwa demokratycznego / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 123-129 : Zasada podmiotowości w procesie nauczania / Teresa Kukołowicz.
Zawiera: S. 130-137 : Filozoficzne odniesienia dydaktyki / Zofia Matulka.
Zawiera: S. 138-144 : Aksjologiczne aspekty procesu kształcenia / Monika Kardaczyńska.
Zawiera: S. 145-152 : Proces nauczania szkolnego i jego zagrożenia "ideologiczne" / X. Marian Nowak.
Zawiera: S. 155-160 : Animacja pedagogiczna - nowa specjalność w kształceniu pedagogów (zarys koncepcji programowo-organizacyjnej) / Roman Schulz.
Zawiera: S. 161-175 : O nowy model kontaktu nauczyciela z uczniem / Jan Kłosowski.
Zawiera: S. 176-181 : Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli nauczania początkowego / Barbara Murawska, Elżbieta Putkiewicz, Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 182-185 : Kadra dydaktyczna dla przyszłości (z badań prowadzonych w WSOWRiA) / Jan Majkut.
Zawiera: S. 189-195 : Przemiany w treściach kształcenia / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 196-200 : Oczekiwania zmian programu pedagogiki na kierunkach nauczycielskich / Paweł Prusak.
Zawiera: S. 201-205 : Potrzeby zmian w realizacji programu dydaktyki ogólnej - w opinii studentów WSP w Zielonej Górze / Grażyna Miłkowska-Olejniczak.
Zawiera: S. 206-214 : Wykorzystanie komputera w czynnościach organizujących pracę dydaktyczną nauczyciela / Bronisław Siemieniecki, Jerzy Świątek.
Zawiera: S. 215-220 : Komputer jako obiekt i narzędzie w procesie kształcenia / Stefan M. Kwiatkowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-181.
Zawiera: 1. Uczyć myśleć odważnie, skutecznie - nowe wyzwanie współczesnej szkoły. 1.1. Nowe myślenie o wczesnej edukacji dziecka na tle zmian w kształceniu. 1.2. Zagadnienie dyspozycji do myślenia twórczego i kreatywności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. 1.3. Rozwój poznawczy dziecka w młodszym wieku szkolnym. 1.4. Podmiotowość i partnerskie relacje w procesie wczesnej edukacji dziecka.
Zawiera: 2. Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogika) i jej zastosowanie w procesie edukacyjnym. 2.1. Twórca Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki). 2.2. Istota Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki). 2.3. Znaczenie zadań i problemów otwartych w Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogice). 2.4. Szkoła a stymulowanie dyspozycji uczniów do myślenia twórczego.
Zawiera: 3. Metodologia badań własnych. 3.1. Uzasadnienie wyboru tematu i cele badań. 3.2. Problemy i hipotezy badawcze. 3.3. Zmienne i ich wskaźniki. 3.4. Metody, techniki i narzędzia badań. 3.5. Teren i zakres badań. 3.6. Sposoby opracowania i prezentacji wyników badań.
Zawiera: 4. Poziom dyspozycji do myślenia twórczego uczniów w świetle wyników badań eksperymentalnych. 4.1. Charakterystyka badanych grup. 4.2. Założenia metodyczne i organizacyjne eksperymentalnego programu zajęć z zastosowaniem metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki). 4.3. Poziom rozwoju intelektualnego uczniów w badanych grupach. 4.4. Poziom dyspozycji do myślenia twórczego uczniów klas I-III szkoły podstawowej. 4.4.1. Wyniki pomiaru początkowego. 4.4.2. Wyniki pomiaru końcowego. 4.5. Poziom dyspozycji do myślenia twórczego uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. 4.5.1. Wyniki pomiaru początkowego. 4.5.2. Wyniki pomiaru końcowego. 4.6. Ewaluacja efektów zastosowania metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki) w pracy z uczniem szkoły podstawowej.
Celem przeprowadzonych badań było poznanie możliwości stymulowania myślenia twórczego oraz aktywności poznawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym za pośrednictwem specyficznych działań edukacyjnych opartych w całości na metodzie TRIZ - Pedagogiki.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brzydkie kaczątka sa wśród nas. W: Twórcza Szkoła.- 2005, nr 10,.
Dokument nadrzędny: Twórcza Szkoła.
[Cały numer czasopisma poświęcono "inności" uczniów i potrzebie jej akceptacji]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej