Różnice indywidualne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Autor
Fajkowska-Stanik Małgorzata
(1)
Franken Robert E. (1939- )
(1)
Hornowski Bolesław
(1)
Klonowicz Tatiana
(1)
Kulot Daniela
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Melerowicz Daniel
(1)
Nęcki Edward
(1)
Pawlik Urszula
(1)
Pluta Katarzyna
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Robison John Elder (1957- )
(1)
Strelau Jan
(1)
Wanda
(1)
Zimbardo Philip G. przy współudziale Floyda L. Rucha
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Różnice indywidualne
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3714)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1075)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Androgynia a tożsamość płciowa
(1)
Niemcy
(1)
Rosjanie
(1)
Temperament a choroby
(1)
Temperament a stres
(1)
Terapia a zachowania
(1)
Zdolności a osobowość
(1)
Żydzi
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 526-563.
Zawiera: S. 15-46 : Rozdział 1 Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją : Przyczyny zachowań; Dążenie i unikanie; Główne problemy współczesnej teorii motywacji (Adaptacyjne uwarunkowania ludzkich zachowań, Źródła zachowania, Mechanizmy odpowiadające za kierunek zachowania, Wytrwałość, Rola uczuć, Różnice indywidualne, Samoregulacja zachowań, Czy ludzie mają wolę?); Teorie motywacji : rys historyczny (Teorie instynktów, Instynkty a motywacja, Freudowska teoria popędów); Teorie uczenia się (Watsonowska Szkoła Behawioryzmu, Teoria popędów Hulla, Skinnerowska teoria wzmocnienia, Teorie społecznego uczenia się, Teorie rozwoju oraz panowania nad sobą i środowiskiem, Teorie humanistyczne, Teorie poznawcze,); Biologia, uczenie się, poznanie. Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 46-82 : Rozdział 2 Składniki motywacji : Biologia (Budowa mózgu ludzkiego, Przykład temperamentu, Bliźnięta jedno- i dwujajowe, Budowa mózgu a motywacja, Systemu mózgu, Skłonność do doznawania przyjemności, System nagród, Skłonność do przetwarzania informacji. Siatkowy układ aktywujące, Rodzaje neuroprzekaźników w przetwarzaniu informacji); Uczenie się (Uwaga a uczenie się, Warunkowanie klasyczne, Instrumentalne uczenie się, Teorie zachęty społecznej, Uczenie się a pamięć, Wiele systemów pamięci, System hipokampa (uczenie się na zasadzie bodziec-bodziec), System prążkowania (uczenie się na zasadzie bodziec - reakcja), System ciała migdałatowatego (uczenie się na zasadzie bodziec - wzmocnienie), Pamięć i poznanie); Poznanie (Teorie poznawcze, Natura czynników poznawczych, Przekonania, postawy i wartości, Teoria dysonansu poznawczego, Teorie ukryte, Nawyki i zachowania automatyczne a czynniki poznawcze, Przykład : Jakie są przyczyny szczęścia?, Różnice między ludźmi, Przykład podejścia składnikowego); Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 83-117 : Rozdział 3 Głód i jedzenie : Jak ludziom udaje się unikać toksyn? (Biologia, Uczenie się, Poznanie), Wybór pożywienia (Jedzenie a energia : tłuszcze, węglowodany, białka, Pożywienie i składniki odżywcze, Ewolucja mięsożerności człowieka, Biologia, Uczenie się, Poznanie); Głód a jedzenie; Problem nadwagi i otyłości (Schachtera teoria głodu i jedzenia, Progowa teoria głodu, jedzenia i otyłości); Trudności, na które napotykają osoby odchudzające się; Zdrowotne konsekwencje otyłości i zrzucania wagi; Wspólne biesiadowanie oraz jedzenie jako czynność społeczna.
Zawiera: S. 118-155 : Rozdział 4 Namiętność, miłość, seks : Podniecenie seksualne u człowieka; Przyciąganie, namiętność i miłość a reprodukcja; Biologiczne różnice między mężczyznami a kobietami (Hormony płciowe, Dymorfizm płciowy, Polityka różnic biologicznych); Orientacja seksualna.
Zawiera: S. 156-196 : Rozdział 5 Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania : Definicja pobudzenia; Pobudzenie korowe (Siatkowy układ aktywujący, Pomiar aktywności kory mózgowej); Autonomiczny układ nerwowy; Pobudzenie i afekt a skuteczność działania; Pobudzenia a uwaga; Wątpliwości wzbudzane przez teorię optymalnego funkcjonowania; Pobudzenie osobowościowe (lęk); Pobudzenie sytuacyjne (przeciążenie sensoryczne); Pobudzenie sytuacyjne (dysonans poznawczy); Pobudzenie sytuacyjne (bycie ocenianym); Z perspektywy ewolucyjnej.
Zawiera: S. 197-231 : Rozdział 6 Czuwanie, spanie i marzenia senne : Geneza snu - stanowisko ewolucyjne; Czuwanie i sen a aktywność EEG (Wskaźniki sanów snu i czuwania, Model snu Jouveta, Model snu i marzeń sennych Hobsona, Dlaczego zasypiamy i dlaczego się budzimy?, Indywidualne różnice w rytmie snu, Inne rytmy snu, Skutki braku snu, Paradoksalne efekty braku snu); Funkcja snu REM (Paraliż towarzyszący fazie REM, Pozbawienie ludzi snu REM, REM - efekt odbicia, Pozbawianie zwierząt snu - REM, Motywacyjne teorie snu REM, Teorie organizacji neuronowej REM, Różnice indywidualne w zapotrzebowaniu na sen REM); Marzenia senne (Teoria aktywizacji/syntezy Hobsona, Znaczenie marzeń sennych, Status teorii, Hartmanna teoria snu); Zaburzenia snu (Bezsenność, Bezdech periodyczny we śnie).
Zawiera: S. 232-272 : Rozdział 7 Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych : Perspektywa ewolucyjna, Podstawowe pojęcia i koncepcje (Nałogi - definicja Światowej Organizacji Zdrowia, Nadużywanie substancji psychoaktywnych, Substancje psychoaktywne, , Uzależnienie, Tolerancja, Solomona model tolerancji jako procesu opozycyjnego, Odstawienie substancji, Głód); Dlaczego ludzie się uzależniają? ; Powody pierwszego sięgnięcia po substancje psychoaktywne ; Dlaczego substancje psychoaktywne uzależniają; Heroina i morfina; Środki pobudzające : kokaina i amfetamina ; Środki halucynogenne (Konopie indyjskie i LSD); Nikotyna; Alkohol.
Zawiera: S. 272-310 : Rozdział 8 Agresja, przymus, złość : Tradycyjna definicja agresji; Badania nad agresją; Nowe koncepcje dotyczące agresji; Pomiar ludzkiej agresywności. Biologiczny składnik agresji; Agresja - uczenie się; Poznawczy składnik agresji; Przemoc wśród młodzieży; Agresja a działania przestępcze.
Zawiera: S. 311-352 : Rozdział 9 Emocje i stres a zdrowie : Emocje a motywacje (Definicja emocji, Uniwersalna natura emocji, Emocje a ocena sytuacji); Czym jest stres? ; Biologiczny składnik stresu ; Uczenie się jako składnik stresu; Poznawcze składniki stresu; Moderatory stresu.
Zawiera: S. 353-392 : Rozdział 10 Emocje niespójne z celem (negatywne) : Strach a lęk; Pesymizm a depresja ; Poczucie winy i wstydu.
Zawiera: S. 393-427 : Rozdział 11 Emocje spójne z celem (pozytywne) : Szczęście ; Szczęście a radzenie sobie ze stresem ; Niepewność a radzenie sobie ; Dlaczego lubimy dreszczyk emocji, czyli motywacja do podejmowania ryzyka ; Optymizm i nadzieja ; Rola wczesnych doświadczeń. Pojęcie przywiązania (więzi).
Zawiera: S. 429-460 : Rozdział 12 Od ciekawości do twórczości : Ciekawość a eksploracja ; Poszukiwanie doznań ; Twórczość.
Zawiera: S. 461-489 : Rozdział 13 Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości : Potrzeba przewidywalności oraz sprawowania kontroli ; Motywacja do doskonalenia się oraz do odnoszenia sukcesów ; Samoocena.
Zawiera: S. 490-525 : Rozdział 14 Samoregulacja motywacji : Samoregulacja zachowań ; Wyznaczanie celów ; Samoregulacja i wizerunek sibie ; Nastawienie na proces.
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Badania różnic indywidualnych. Zdolności: definicja, teorie, rodzaje, struktura, rozwój i kształcenie, kryteria określania dziecka zdolnego, badania nad zdolnymi. Zależność między zdolnościami a cechami osobowymi. Inteligencja: definicja, koncepcje biologiczne, psychologiczne, operacyjne. Uzdolnienia specjalne: językowe, literackie, matematyczne, techniczne i wynalazcze, muzyczne, plastyczne, pedagogiczne]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
M.in. biogramy: Angleitner Alois, Chlewiński Zdzisław, Ciarkowska Wanda,Eliasz Andrzej, Fajkowska-Stanik Małgorzata, Hettema Joop, Klonowicz Tatiana, Magnusson David, Marszał-Wiśniewska Magdalena, Naatanen Risto, Nilsson Lars-Goran, Nosal Czesław, Pascalis Vilfredo De, Ratjczak Zofia, Schonpflug Wolfgang, Spinath Frank, Stelmack Robert, Wojciszke Bogdan, Zawadzki Bogdan, Zuckerman Marvin.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44456 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zajęcia poza salą lekcyjną integralną częścią procesu edukacyjnego w klasach początkowych. Walory i ograniczenia / Katarzyna Pluta. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 4, s. 69-79.
Uczenie się w warunkach pozaszkolnych. Formy realizacji zajęć poza salą lekcyjną. Wycieczki szkolne. Tworzenie modelowych warunków do uczenia się dzieci i młodzieży. Podmiotowość ucznia w procesie edukacyjnym. Różnice indywidualne w rozwoju człowieka. Respektowanie indywidualnego podejścia w procesie uczenia się. Budowanie więzi ze środowiskiem jako element edukacji regionalnej. Aktywizacja sfery emocjonalno-motywacyjnej ucznia. Modelowanie optymalnych warunków do uczenia się. Integralne nauczanie według Ryszarda Więckowskiego. Integracja międzyprzedmiotowa według Józefa Galanta.
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Dopiero jako czterdziestolatek John Elder Robison usłyszał diagnozę: zespół Aspergera. Od tamtej pory działa na rzecz utrwalenia pozytywnego wizerunku osób ze spektrum autyzmu. Jego najnowsza książka Jestem inny to swoisty przewodnik po dorosłości osoby z zespołem Aspergera. Autor odtwarza liczne, nierzadko zabawne lub groteskowe, sytuacje ze swojego życia, co pozwala czytelnikom wejrzeć w jego aspergerowski umysł. Książka jest pełna praktycznych porad skierowanych do wszystkich, którzy czują, że zespół Aspergera stoi na przeszkodzie wykorzystania ich niezwykłych talentów, oraz chcą pracować nad swoimi umiejętnościami komunikacyjnymi i społecznymi. Autor stawia sprawę jasno: w ZA nie chodzi o niepełnosprawność – chodzi o celebrowanie różnic. Robison namawia, by pogodzić się z odmiennością i znaleźć swoją własną drogę do sukcesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263003 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52697 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Rola temperamentu w funkcjonowaniu człowieka. Regulacyjna teoria temperamentu. Radzenie sobie ze stresem: rola temperamentu i poczucia kontroli. Siła tendencji do przekonywania. Temperament a skołonność do chorób. Różnice indywidualne w zakresie cech intelektu. Biologiczne aspekty różnic indywidualnych]
Brak okładki
Książka
W koszyku
S. 392-434 : Teoria i pomiar osobowości.
S. 435-438 : Androgynia psychiczna a tożsamość płciowa.
S. 439-481 : Dewiacja, patologia i szaleństwo.
S. 486-527 : Terapia jako sposób modyfikacji zachowania.
[Specyficzność i stałość osobowości. Badanie różnic indwidualnych. Zmienne osobowościowe i typy osobowości. Narzędzia do pomiaru osobowości. Biologiczne podstawy terapii: wstrząsowa, chemoterapia, psychochirurgia. Psychodynamiczne podstawy terapii: psychoanaliza Freuda. Behawiorystyczne podstawy terapii: wygaszanie, odwrażliwianie, terapia implozyjna, uczenie się awersyjne, wzmocnienie pozytywne, naśladowanie modeli, ekonomia żetonowa. Efektywność psychoteriapii. Grupy terapeutyczne. łączenie technik terapeutycznych. Terapia dla rywalizującego społeczeństwa]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej