Ja (psychol.)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Autor
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Fontana David
(1)
Franken Robert E. (1939- )
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(3)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Ja (psychol.)
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3714)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1075)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 526-563.
Zawiera: S. 15-46 : Rozdział 1 Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją : Przyczyny zachowań; Dążenie i unikanie; Główne problemy współczesnej teorii motywacji (Adaptacyjne uwarunkowania ludzkich zachowań, Źródła zachowania, Mechanizmy odpowiadające za kierunek zachowania, Wytrwałość, Rola uczuć, Różnice indywidualne, Samoregulacja zachowań, Czy ludzie mają wolę?); Teorie motywacji : rys historyczny (Teorie instynktów, Instynkty a motywacja, Freudowska teoria popędów); Teorie uczenia się (Watsonowska Szkoła Behawioryzmu, Teoria popędów Hulla, Skinnerowska teoria wzmocnienia, Teorie społecznego uczenia się, Teorie rozwoju oraz panowania nad sobą i środowiskiem, Teorie humanistyczne, Teorie poznawcze,); Biologia, uczenie się, poznanie. Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 46-82 : Rozdział 2 Składniki motywacji : Biologia (Budowa mózgu ludzkiego, Przykład temperamentu, Bliźnięta jedno- i dwujajowe, Budowa mózgu a motywacja, Systemu mózgu, Skłonność do doznawania przyjemności, System nagród, Skłonność do przetwarzania informacji. Siatkowy układ aktywujące, Rodzaje neuroprzekaźników w przetwarzaniu informacji); Uczenie się (Uwaga a uczenie się, Warunkowanie klasyczne, Instrumentalne uczenie się, Teorie zachęty społecznej, Uczenie się a pamięć, Wiele systemów pamięci, System hipokampa (uczenie się na zasadzie bodziec-bodziec), System prążkowania (uczenie się na zasadzie bodziec - reakcja), System ciała migdałatowatego (uczenie się na zasadzie bodziec - wzmocnienie), Pamięć i poznanie); Poznanie (Teorie poznawcze, Natura czynników poznawczych, Przekonania, postawy i wartości, Teoria dysonansu poznawczego, Teorie ukryte, Nawyki i zachowania automatyczne a czynniki poznawcze, Przykład : Jakie są przyczyny szczęścia?, Różnice między ludźmi, Przykład podejścia składnikowego); Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 83-117 : Rozdział 3 Głód i jedzenie : Jak ludziom udaje się unikać toksyn? (Biologia, Uczenie się, Poznanie), Wybór pożywienia (Jedzenie a energia : tłuszcze, węglowodany, białka, Pożywienie i składniki odżywcze, Ewolucja mięsożerności człowieka, Biologia, Uczenie się, Poznanie); Głód a jedzenie; Problem nadwagi i otyłości (Schachtera teoria głodu i jedzenia, Progowa teoria głodu, jedzenia i otyłości); Trudności, na które napotykają osoby odchudzające się; Zdrowotne konsekwencje otyłości i zrzucania wagi; Wspólne biesiadowanie oraz jedzenie jako czynność społeczna.
Zawiera: S. 118-155 : Rozdział 4 Namiętność, miłość, seks : Podniecenie seksualne u człowieka; Przyciąganie, namiętność i miłość a reprodukcja; Biologiczne różnice między mężczyznami a kobietami (Hormony płciowe, Dymorfizm płciowy, Polityka różnic biologicznych); Orientacja seksualna.
Zawiera: S. 156-196 : Rozdział 5 Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania : Definicja pobudzenia; Pobudzenie korowe (Siatkowy układ aktywujący, Pomiar aktywności kory mózgowej); Autonomiczny układ nerwowy; Pobudzenie i afekt a skuteczność działania; Pobudzenia a uwaga; Wątpliwości wzbudzane przez teorię optymalnego funkcjonowania; Pobudzenie osobowościowe (lęk); Pobudzenie sytuacyjne (przeciążenie sensoryczne); Pobudzenie sytuacyjne (dysonans poznawczy); Pobudzenie sytuacyjne (bycie ocenianym); Z perspektywy ewolucyjnej.
Zawiera: S. 197-231 : Rozdział 6 Czuwanie, spanie i marzenia senne : Geneza snu - stanowisko ewolucyjne; Czuwanie i sen a aktywność EEG (Wskaźniki sanów snu i czuwania, Model snu Jouveta, Model snu i marzeń sennych Hobsona, Dlaczego zasypiamy i dlaczego się budzimy?, Indywidualne różnice w rytmie snu, Inne rytmy snu, Skutki braku snu, Paradoksalne efekty braku snu); Funkcja snu REM (Paraliż towarzyszący fazie REM, Pozbawienie ludzi snu REM, REM - efekt odbicia, Pozbawianie zwierząt snu - REM, Motywacyjne teorie snu REM, Teorie organizacji neuronowej REM, Różnice indywidualne w zapotrzebowaniu na sen REM); Marzenia senne (Teoria aktywizacji/syntezy Hobsona, Znaczenie marzeń sennych, Status teorii, Hartmanna teoria snu); Zaburzenia snu (Bezsenność, Bezdech periodyczny we śnie).
Zawiera: S. 232-272 : Rozdział 7 Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych : Perspektywa ewolucyjna, Podstawowe pojęcia i koncepcje (Nałogi - definicja Światowej Organizacji Zdrowia, Nadużywanie substancji psychoaktywnych, Substancje psychoaktywne, , Uzależnienie, Tolerancja, Solomona model tolerancji jako procesu opozycyjnego, Odstawienie substancji, Głód); Dlaczego ludzie się uzależniają? ; Powody pierwszego sięgnięcia po substancje psychoaktywne ; Dlaczego substancje psychoaktywne uzależniają; Heroina i morfina; Środki pobudzające : kokaina i amfetamina ; Środki halucynogenne (Konopie indyjskie i LSD); Nikotyna; Alkohol.
Zawiera: S. 272-310 : Rozdział 8 Agresja, przymus, złość : Tradycyjna definicja agresji; Badania nad agresją; Nowe koncepcje dotyczące agresji; Pomiar ludzkiej agresywności. Biologiczny składnik agresji; Agresja - uczenie się; Poznawczy składnik agresji; Przemoc wśród młodzieży; Agresja a działania przestępcze.
Zawiera: S. 311-352 : Rozdział 9 Emocje i stres a zdrowie : Emocje a motywacje (Definicja emocji, Uniwersalna natura emocji, Emocje a ocena sytuacji); Czym jest stres? ; Biologiczny składnik stresu ; Uczenie się jako składnik stresu; Poznawcze składniki stresu; Moderatory stresu.
Zawiera: S. 353-392 : Rozdział 10 Emocje niespójne z celem (negatywne) : Strach a lęk; Pesymizm a depresja ; Poczucie winy i wstydu.
Zawiera: S. 393-427 : Rozdział 11 Emocje spójne z celem (pozytywne) : Szczęście ; Szczęście a radzenie sobie ze stresem ; Niepewność a radzenie sobie ; Dlaczego lubimy dreszczyk emocji, czyli motywacja do podejmowania ryzyka ; Optymizm i nadzieja ; Rola wczesnych doświadczeń. Pojęcie przywiązania (więzi).
Zawiera: S. 429-460 : Rozdział 12 Od ciekawości do twórczości : Ciekawość a eksploracja ; Poszukiwanie doznań ; Twórczość.
Zawiera: S. 461-489 : Rozdział 13 Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości : Potrzeba przewidywalności oraz sprawowania kontroli ; Motywacja do doskonalenia się oraz do odnoszenia sukcesów ; Samoocena.
Zawiera: S. 490-525 : Rozdział 14 Samoregulacja motywacji : Samoregulacja zachowań ; Wyznaczanie celów ; Samoregulacja i wizerunek sibie ; Nastawienie na proces.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej