Ocenianie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Artykuły
(16)
Książki
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Leszczyńska Aldona
(3)
Ankiewicz-Kopicka Magdalena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białek Jolanta
(1)
Borkowska Ewa
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Dix Paul
(1)
Fontana David
(1)
Iwasiewicz Mirosława
(1)
Kalińska Anna
(1)
Kapała Agnieszka
(1)
Kapała Wojciech
(1)
Kulesza-Cisiak Monika
(1)
Kuźmińska Natalia
(1)
Lewicka Ewa
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Potocka Bożena
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Strankowska Agata
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Tyszka Tadeusz
(1)
Wesołowsla Edyta
(1)
Wieczorek Joanna
(1)
Zajdel Krzysztof
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(22)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Ocenianie
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: miejsce
Ocenianie a emocje
(1)
Ocenianie a konformizm
(1)
Pragnienia a przekonania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Bibliografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Sprawozdanie w pracy dydaktycznej
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Uczenie się
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Środki dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
I. Kształcenie ogólne i samokształcenie. 1. Pojęcie i zadania kształcenia ogólnego. 2. Proces kształcenia ogólnego. 3. Nauczanie w edukacji szkolnej. 4. Proces uczenia się szkolnego: pojęcie uczenia się, czynniki uczenia się, umiejętność uczenia się, formy uczenia się. Nauczanie a uczenie się. Integracja nauczania z wychowaniem. Wdrażanie do samokształcenia.
Zawiera: II. Cele kształcenia ogólnego a wartości. 1. Wartości źródłem celów kształcenia ogólnego. Cele kształcenia ogólnego (pojęcie i funkcje celów, taksonomia, konkretyzacja celów).
Zawiera: III. Treści kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie programu kształcenia. 2. Rodzaje programów kształcenia. 3. Pojęcie treści kształcenia. 4. Kryteria doboru treści kształcenia. 5. Teorie doboru treści. 6. Kanon kształcenia ogólnego. 7. Podręczniki szkolne.
Zawiera: IV. Realizacja procesu kształcenia. 1. Podstawy psychologiczne procesu kształcenia. 2. Przebieg procesu kształcenia: uświadamianie uczniom celów i zadań kształcenia. 2. Poznawanie nowych faktów. 3. Nabywanie pojęć. 4. Poznawanie prawidłowości i systematyzowaniem wiedzy. 5. Przechodzenie od teorii do praktyki. 6. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych. 7. Sprawdzanie i ocena osiągnięć.
Zawiera: V. Proces kształcenia wielostronnego: przesłanki fizjologiczne i psychologiczne. Treści kształcenia wielostronnego.
Zawiera: VI. Zasady kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie i klasyfikacja zasad kształcenia. 2. Charakterystyka zasad kształcenia - zasada: świadomej aktywności uczniów, poglądowości, przystępności, systematyczności i systemowości, łączenia teorii z praktyką, trwałości wiedzy i umiejętności, indywidualizacji i zespołowości, pozostałe zasady. 3. Realizacja zasad w procesie kształcenia.
Zawiera: VII. Metody kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie metody kształcenia. 2. Klasyfikacja metod nauczania. Charakterystyka metod - metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne, utrwalania materiału, doboru metod nauczania. 4. Metody uczenia się: recepcyjne (uczenie się przez przyswajanie), heurytyczne (przez odkrywanie i badanie), ekspresyjne (przez przeżywanie), ćwiczebne (przez działanie).
Zawiera: VIII. Organizacyjne formy kształcenia ogólnego. 1. Formy kształcenia. 2. System klasowo-lekcyjny. 3. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się. 4. Struktura i typy lekcji. Rodzaje toków lekcyjnych - tok lekcji: podającej, tak zwanej problemowej, ćwiczeniowej, eksponującej. 6. Nauka domowa uczniów: pojęcie i funkcja nauki domowej, rodzaje zadań domowych i ich różnicowanie, sposoby zadawania nauki do domu, przeciążenie nauką domową, organizacja nauki domowej, sprawdzanie i ocena nauki domowej. 7. Zajęcia pozalekcyjne - zadania, rodzaje, organizacja zajęć. 8. Wycieczki szkolne. 9. Organizacja pracy uczniów na lekcji: praca indywidualna, zbiorowa, grupowa.
Zawiera: Środki kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie i funkcje środków kształcenia. 2. Podział środków kształcenia (dydaktycznych) - środki wzrokowe, słuchowe, wzrokowo-słuchowe (audiowizualne). 3. Rola komputera i internetu w kształceniu. 4. Stosowanie środków kształcenia.
Zawiera: X. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej. 1. Pojęcia organizacji i planowania. 2. Planowanie pracy dydaktycznej przez nauczyciela (roczny, okresowy, codzienny [konspekt zajęć] plan pracy. 3. Przygotowanie nauczyciela do lekcji. 4. Kontrola wykonania planu.
Zawiera: XI. Sprawozdanie i pomiar w procesie kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie, cele i funkcje sprawdzania. Formy i metody sprawdzania. Formy i metody samokontroli. Testy dydaktyczne. Ilościowe i jakościowe badania efektów kształcenia.
Zawiera: XII. Ocenianie w procesie kształcenia. 1.Pojęcie oceniania. Przedmiot i kryteria oceny szkolnej. Cechy, formy i metody oceniania. 4. System oceniania w zreformowanej szkole: wewnatrzszkolne i zewnętrzne.
Zawiera: XIII. Kształcenie uczniów zdolnych i opóźnionych w nauce w szkole ogólnokształcacej. 1. Pojęcie ucznia zdolnego, jego cechy osobowości i ich diagnozowanie. 2. Kształcenie uczniów zdolnych. 3. Niepowodzenia w nauce: rodzaje i przyczyny niepowodzeń. Praca z uczniem opóźnionym w nauce.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The essential guide to classroom assessment" 2010.
Bibliogr. s. 138-[139].
Zawiera: Ocenianie ma na celu (oprócz podstawowych funkcji) wzmacniać efektywność uczenia się. Pokazano narzędzia i strategie, umożliwiające najlepsze praktyki oceniania.
Zawiera: Spis treści: Tworzenie w klasie atmosfery sprzyjającej ocenianiu. Autonomiczna ocena, zmotywowani uczniowie. Uczenie się metapoznania: "wiem, że wiem!" Ustalanie i negocjowanie celów. Negocjowane tabele oceniania Pivotal (NAG). Kierowanie aktywną oceną w sali lekcyjnej. Różnicowanie i personalizacja oceny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nowa Polszczyzna.
[Propozycja uporządkowania wymagań na poszczególne oceny z języka polskiego w szkole podstawowej]
Brak okładki
Książka
W koszyku
[Zestawienie zawiera 19 pozycji, wydanych po 1997 roku. Zestawienie dost©pne w Wydziale Informacyjno-Bibliograficznym, teczka O.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ocena ocenie nierówna / Karolina Oleksa W: Życie Szkoły. - 2015, nr 3, s. 2-4.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
[Rozmowa z nauczycielami nt. metod i znaczenia oceniania szkolnego]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
[Ocenianie jako nieodłączna część procesu nauczania. Specyfika oceniania stanu wiadomości uczniów z matematyki. Przykład sprawdzianu wiadomości z liczb wymiernych dla klasy VI szkoły podstawowej]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Studium przypadku oceniania / Klemens Stróżyński. W: Polonistyka.- 2004, nr 6, s. 30-35.
Dokument nadrzędny: Polonistyka.
[Technika sprawdzania prac pisemnych ucznia,sposób formowania komentarza do pracy]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Rozbieżności w ocenianiu: niekonsekwencja opinii publicznej, nietrafne oceny kliniczne, szkolne, sądowe, zawodne oceny inżynierskie, sędziów bokserskich. Oceny i uczucia: wiedzenie przez różowe i czarne okulary, wpływ nastroju, emocje wobec ocenianego, marketingowe uwiedzenie. Społeczny kontekst oceniania: konformizm, mniejszości, nacisk społeczny. Możliwości manipulowania ocenami ludzi. Wpływ kontekstu na ocenę. Złudzenia w ocenianiu szans. Błędy w ocenie własnej wiedzy. Kiedy oceny wpływają na fakty: samospełniające się proroctwa. Przystosowywanie pragnień do przekonań]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
[Zasady oceniania uczniów mających orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Ocenianie uczniów ze stwierdzoną dysleksją.]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej