Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kształcenie
(1)
Kształcenie ogólne
(1)
Kształcenie wielostronne
(1)
Nauczanie
(1)
Ocenianie
(1)
Organizacja działalności dydaktycznej
(1)
Planowanie pracy dydaktycznej
(1)
Gatunek
Powieść polska
(4406)
Podręczniki akademickie
(4188)
Podręcznik
(3911)
Poezja polska
(3738)
Bibliografia
(3569)
Uczenie się
(-)
Wydawnictwa popularne
(2985)
Artykuł z czasopisma
(2634)
Literatura polska
(2489)
Podręczniki
(2404)
Opracowanie
(2388)
Powieść
(2216)
Biografie
(2208)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2056)
Materiały pomocnicze
(2041)
Pamiętniki polskie
(1982)
Poradnik
(1805)
Opowiadanie polskie
(1691)
Ćwiczenia i zadania
(1682)
Praca zbiorowa
(1583)
Antologie
(1542)
Dokumenty dźwiękowe
(1536)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1456)
Artykuł problemowy
(1302)
Publicystyka polska
(1238)
Materiały konferencyjne
(1236)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1234)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1216)
Monografia
(1211)
Biografia
(1122)
Film fabularny
(1098)
Poradniki
(1086)
Powieść rosyjska
(1077)
Powieść młodzieżowa polska
(955)
Opowiadania i nowele
(954)
Powieść obyczajowa
(864)
Literatura
(859)
Albumy
(776)
Źródła historyczne
(775)
Przewodniki turystyczne
(700)
Dramat polski
(695)
Pieśń i piosenka
(672)
Podręczniki dla szkół średnich
(653)
Film edukacyjny
(632)
Antologia
(626)
Powieść angielska
(625)
Literatura rosyjska
(611)
Powieść francuska
(598)
Czasopismo polskie
(572)
Kryminał
(560)
Powieść amerykańska
(544)
Wywiad dziennikarski
(524)
Wiersze
(518)
Pamiętniki i wspomnienia
(517)
Dokumenty audiowizualne
(512)
Opowiadanie rosyjskie
(510)
Encyklopedie
(508)
Poradniki dla nauczycieli
(500)
Muzyka rozrywkowa
(496)
Poezja rosyjska
(496)
Dramat filmowy
(476)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(468)
Dane statystyczne
(454)
Literatura młodzieżowa polska
(429)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(424)
Film polski
(415)
Scenariusz zajęć
(411)
Powieść niemiecka
(404)
Publikacja bogato ilustrowana
(398)
Informatory
(392)
Płyty gramofonowe
(382)
Thriller
(377)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(373)
Adaptacja filmowa
(363)
Recenzje
(347)
Powieść historyczna
(340)
Raport z badań
(329)
Materiały pomocnicze dla szkół
(315)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(304)
Muzyka poważna
(301)
Fotografia polska
(300)
Film dokumentalny
(296)
Reportaż polski
(296)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(285)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(280)
Publicystyka
(273)
Literatura dziecięca polska
(272)
Satyra polska
(270)
Reportaż
(267)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(265)
Słowniki polskie
(264)
Czasopismo naukowe
(261)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(258)
Listy polskie
(252)
Encyklopedia
(251)
Recenzja
(250)
Dokumenty ikonograficzne
(248)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(248)
Malarstwo polskie
(246)
Fotografie
(243)
Szkice literackie polskie
(243)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
I. Kształcenie ogólne i samokształcenie. 1. Pojęcie i zadania kształcenia ogólnego. 2. Proces kształcenia ogólnego. 3. Nauczanie w edukacji szkolnej. 4. Proces uczenia się szkolnego: pojęcie uczenia się, czynniki uczenia się, umiejętność uczenia się, formy uczenia się. Nauczanie a uczenie się. Integracja nauczania z wychowaniem. Wdrażanie do samokształcenia.
Zawiera: II. Cele kształcenia ogólnego a wartości. 1. Wartości źródłem celów kształcenia ogólnego. Cele kształcenia ogólnego (pojęcie i funkcje celów, taksonomia, konkretyzacja celów).
Zawiera: III. Treści kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie programu kształcenia. 2. Rodzaje programów kształcenia. 3. Pojęcie treści kształcenia. 4. Kryteria doboru treści kształcenia. 5. Teorie doboru treści. 6. Kanon kształcenia ogólnego. 7. Podręczniki szkolne.
Zawiera: IV. Realizacja procesu kształcenia. 1. Podstawy psychologiczne procesu kształcenia. 2. Przebieg procesu kształcenia: uświadamianie uczniom celów i zadań kształcenia. 2. Poznawanie nowych faktów. 3. Nabywanie pojęć. 4. Poznawanie prawidłowości i systematyzowaniem wiedzy. 5. Przechodzenie od teorii do praktyki. 6. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych. 7. Sprawdzanie i ocena osiągnięć.
Zawiera: V. Proces kształcenia wielostronnego: przesłanki fizjologiczne i psychologiczne. Treści kształcenia wielostronnego.
Zawiera: VI. Zasady kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie i klasyfikacja zasad kształcenia. 2. Charakterystyka zasad kształcenia - zasada: świadomej aktywności uczniów, poglądowości, przystępności, systematyczności i systemowości, łączenia teorii z praktyką, trwałości wiedzy i umiejętności, indywidualizacji i zespołowości, pozostałe zasady. 3. Realizacja zasad w procesie kształcenia.
Zawiera: VII. Metody kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie metody kształcenia. 2. Klasyfikacja metod nauczania. Charakterystyka metod - metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne, utrwalania materiału, doboru metod nauczania. 4. Metody uczenia się: recepcyjne (uczenie się przez przyswajanie), heurytyczne (przez odkrywanie i badanie), ekspresyjne (przez przeżywanie), ćwiczebne (przez działanie).
Zawiera: VIII. Organizacyjne formy kształcenia ogólnego. 1. Formy kształcenia. 2. System klasowo-lekcyjny. 3. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się. 4. Struktura i typy lekcji. Rodzaje toków lekcyjnych - tok lekcji: podającej, tak zwanej problemowej, ćwiczeniowej, eksponującej. 6. Nauka domowa uczniów: pojęcie i funkcja nauki domowej, rodzaje zadań domowych i ich różnicowanie, sposoby zadawania nauki do domu, przeciążenie nauką domową, organizacja nauki domowej, sprawdzanie i ocena nauki domowej. 7. Zajęcia pozalekcyjne - zadania, rodzaje, organizacja zajęć. 8. Wycieczki szkolne. 9. Organizacja pracy uczniów na lekcji: praca indywidualna, zbiorowa, grupowa.
Zawiera: Środki kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie i funkcje środków kształcenia. 2. Podział środków kształcenia (dydaktycznych) - środki wzrokowe, słuchowe, wzrokowo-słuchowe (audiowizualne). 3. Rola komputera i internetu w kształceniu. 4. Stosowanie środków kształcenia.
Zawiera: X. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej. 1. Pojęcia organizacji i planowania. 2. Planowanie pracy dydaktycznej przez nauczyciela (roczny, okresowy, codzienny [konspekt zajęć] plan pracy. 3. Przygotowanie nauczyciela do lekcji. 4. Kontrola wykonania planu.
Zawiera: XI. Sprawozdanie i pomiar w procesie kształcenia ogólnego. 1. Pojęcie, cele i funkcje sprawdzania. Formy i metody sprawdzania. Formy i metody samokontroli. Testy dydaktyczne. Ilościowe i jakościowe badania efektów kształcenia.
Zawiera: XII. Ocenianie w procesie kształcenia. 1.Pojęcie oceniania. Przedmiot i kryteria oceny szkolnej. Cechy, formy i metody oceniania. 4. System oceniania w zreformowanej szkole: wewnatrzszkolne i zewnętrzne.
Zawiera: XIII. Kształcenie uczniów zdolnych i opóźnionych w nauce w szkole ogólnokształcacej. 1. Pojęcie ucznia zdolnego, jego cechy osobowości i ich diagnozowanie. 2. Kształcenie uczniów zdolnych. 3. Niepowodzenia w nauce: rodzaje i przyczyny niepowodzeń. Praca z uczniem opóźnionym w nauce.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej