Klasa szkolna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(25)
Forma i typ
Artykuły
(16)
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Łoskot Małgorzata
(4)
Oleksa Karolina
(2)
1
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Dybała-Nowak Zofia
(1)
Fontana David
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gurtler-Wójcik Ewa
(1)
Jarosz Mikołaj
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Marona Sylwia
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pokropek Artur
(1)
Van Laere Karolina
(1)
Wieczorek Magdalena
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Zając Dorota
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Żywicki Mateusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(25)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Klasa szkolna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Temat: miejsce
Śląskie, województwo
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Australia
(1)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Hawaje (Stanu Zjednoczone)
(1)
Izrael
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mazowieckie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Tajlandia
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
1.
Na okładce: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym.
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 13-20 : Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym / Anna Gocłowska.
Zawiera: S. 23-38 : Ewaluacja jako nadzieja. Gdy edukacji potrzeba kulturowej zmiany / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 39-53 : Dyskretny urok ewaluacji - czy on jeszcze działa? / Henryk Mizerek.
Zawiera: S. 55-71 : Transformacja kultury organizacyjnej szkół polskich - rola reformy systemu nadzoru pedagogicznego / Roman Dorczak.
Zawiera: S. 73-91 : Cztery generacje ewaluacji a koncepcja metodologiczna ewaluacji w nadzorze pedagogicznym / Beata Ciężka.
Zawiera: S. 93-110 : Ewaluacja zewnętrzna - założenia i wyzwania / Agnieszka Borek, Tomasz Kasprzak, Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 111-115 : Czy ewaluacja zewnętrzna jest impulsem do zmian w szkołach? / Łukasz Kluz, Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 117-131 : Zastosowanie i planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) - czyli po co nam ewaluacja wewnętrzna i jak ją przygotować? / Grzegorz Mazurkiewicz, Beata Ciężka.
Zawiera: S. 133-142 : Rola i zadania wizytatora w ewaluacji zewnętrznej / Ewa Drozd.
Zawiera: S. 143-168 : Wizytatorzy o swojej pracy w kontekście ich nowej roli zawodowej / Joanna Kołodziejczyk, Jakub Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 169-187 : Ewaluacja oczami szkoły / Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 191-210 : Elementarz twórczego życia - o koncepcji pracy szkoły / Dorota Kulesza.
Zawiera: S. 211-214 : Jak budować koncepcję pracy szkoły? / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 215-224 : Budowanie koncepcji pracy szkoły a zarządzanie szkołą przez współdziałanie / Barbara Bandoła.
Zawiera: S. 225-233 : Kolizja czy symbioza? O konsekwencjach różnic w strategiach rozwiązywania problemów u nastolatków i ich nauczycieli / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 235-249 : Szkoła sprzyjająca uczeniu się / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 251-266 : Dlaczego warto przeciwdziałać dyskryminacji w szkole? / Joanna Grzymała-Moszczyńska, Ewa Stoecker.
Zawiera: S. 267-282 : Jak sprawić, by uczniowie się uczyli? Model "Ocenianie w Dialogu" / Joanna Piasta-Siechowicz.
Zawiera: S. 283-296 : Uczenie się jest działaniem podejmowanym przez ucznia. Doświadczenia nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 64 im. Władysława Broniewskiego we Wrocławiu / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 297-309 : Aktywność uczniów: świadoma nauka i budowanie postaw obywatelskich / Łukasz Srokowski.
Zawiera: S. 311-323 : Kultura wizualna szkoły jako zwierciadło respektowania norm społecznych w szkole / Justyna Nowotniak.
Zawiera: S. 325-339 : Prewencja i profilaktyka społeczna a wychowanie / Jan Łuczyński.
Zawiera: S. 341-353 : "Każdy wie, że w teatrze trzeba się przyzwoicie zachować" - praca nauczycieli gimnazjum nad zmianą zachowania uczniów / Bożena Kula.
Zawiera: S. 355-364 : Szkoły programów indywidualnych - taka dziwna nazwa / Piotr Bogdanowicz.
Zawiera: S. 365-377 : Funkcjonowanie zespołów nauczycieli sprzyja rozwojowi szkoły / Joanna Urbańska.
Zawiera: S. 379-394 : Istota promowania wartości edukacji / Joanna Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 395-416 : Rola poradnictwa edukacyjno-zawodowego w promowaniu wartości edukacji i uczenia się przez całe życie / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 417-432 : Promowanie wartości edukacji czy promowanie oferty szkoły? Pomiędzy rynkiem edukacyjnym, "rozliczalnością" szkół a rozwojem edukacji / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 433-442 : Promowanie wartości edukacji w kontekście zbierania danych o losach absolwentów szkół gimnazjalnych / Rafał Otręba.
Zawiera: S. 443-450 : Rodzice partnerami szkoły - raport po ewaluacji w praktyce szkolnej / Jolanta Szcześniak.
Zawiera: S. 451-464 : Rodzice niedocenianymi partnerami szkoły / Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Zofia Grudzińska.
Zawiera: S. 465-471 : Rodzice są partnerami naszej szkoły / Ewa Szczerba.
Zawiera: S. 473-479 : Inhibitory i inkubatory we współpracy współczesnej szkoły z rodzicami / Leokadia Urbaniak.
Zawiera: S. 481-488 : Zarządzanie jakością w ramach systemu zarządzania wiedzą na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej / Grzegorz Lech.
Zawiera: S. 489-499 : Czy ewaluacja w edukacji jest odpowiedzią na pytanie, jak ulepszać pracę placówki w zmieniającym się świecie? Z perspektywy uczącej się szkoły / Sławomir Osiński.
Zawiera: S. 501-510 : Program wspierający ewaluację wewnętrzną w szkole. Od problemu/pomysłu do realizacji / Iwona Sobieraj, Anna Kaczmarska.
Zawiera: S. 511-520 : Wykorzystanie dwuczynnikowego modelu motywowania nauczycieli do innowacyjności jako narzędzia wspomagającego zarządzanie szkołą i służącego jej rozwojowi / Sławomira Czarnecka.
Zawiera: S. 523-539 : Ekologiczne i społeczne usytuowanie dobrych szkół / Jay Shuttleworth, Willaim Gaudelli.
Zawiera: S. 541-555 : Praca nauczyciela: współpraca, obserwacja i samokształcenie jako kluczowe pojęcia dla uczących się szkół / John M. Fischer.
Zawiera: S. 557-584 : Spostrzeżenia nauczycieli dotyczące zaangażowania rodziców w szkołach podstawowych: praktyki i bariery / Bruria Schaedel, Yovan Eshet.
Zawiera: S. 585-630 : Dyrektorzy szkół jako liderzy nauki czytania i pisania: studia przypadków dotyczące przywództwa z wyznaczonym celem / Tony Townsend, Neil Dempster, Greer Johnson, Jane Wilkonson, Anne Bayetto.
Zawiera: S. 631-644 : Powikłania systemowe na granicy szkoły i nadzoru szkolnego / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 645-654 : Bardzo wysoki poziom spełniania wymagań przez szkoły i placówki - droga rozwoju edukacji czy trudny dylemat wizytatora? (analiza przykładów dobrej praktyki) / Ewa Sobór.
Zawiera: S. 655-662 : Dobre praktyki jako fundament budowania systemu jakości pracy polskich placówek to działania standardowe czy idealne? / Elżbieta Pełka-Pryszcz.
Zawiera: S. 663-678 : Badania własne nauczycieli - możliwość rozwoju i element profesjonalizacji / Magdalena Tędziagolska, Tomasz Kasprzak.
Zawiera: S. 679-690 : Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli szansą na rozwój polskiej szkoły / Krystyna Adaśko.
Zawiera: S. 691-702 : Badanie w działaniu i jego miejsce w wymaganiach państwa / Beata Domerecka.
Zawiera: S. 703-722 : "Wyjdź za drzwi, Korczak!". Analiza danych zebranych w procesie ewaluacji zewnętrznej w kontekście procesu kształtowania się podmiotowości ucznia w polskiej szkole / Magdalena Swat-Pawlicka.
Zawiera: S. 723-741 : O autorach.
Niniejsza publikacja jest podsumowaniem trzyetapowego projektu trwającego od 2008 do 2015 roku - Program Wzmocnienia Efektywności Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły - skoncentrowanego na zmianie nadzoru pedagogicznego, tak aby dzięki ewaluacji szkół i placówek wesprzeć ich jakościowy rozwój.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Projekt "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" - założenia i realizacja / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 17-30 : Efektywność realizacji projektu w zakresie kompetencji nauczycielskich studentów / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 31-34 : Realizacja praktyk studenckich w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 35-45 : Synergia technologii i edukacji - nowoczesne narzędzia cyfrowe w akademickim procesie kształcenia beneficjentów projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 49-58 : O stawaniu się nauczycielem jutra / Anna Ozga.
Zawiera: S. 59-69 : Wsparcie nauczyciela w rozwoju kompetencji zawodowych / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 71-82 : Osobowość nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej warunkiem powodzenia procesu edukacyjnego / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 83-97 : Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście aktualnych standardów kształcenia nauczycieli / Elżbieta Marek.
Zawiera: S. 99-108 : Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji - cechy i zachowania / Zofia Okraj.
Zawiera: S. 109-120 : Jakość pracy nauczyciela a umiejętność radzenia sobie z wypaleniem zawodowym / Leokadia Szymczyk.
Zawiera: S. 121-127 : Wartość samoedukacji w procesie doskonalenia kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 119-136 : Organizacja praktycznego kształcenia studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-150 : Znaczenie rozwijania świadomości językowej dziecka w wieku przedszkolnym i w przygotowaniu do nauki czytania i pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 161-170 : Nauczyciel języka obcego - wczoraj, dziś i jutro ... / Monika Nowotnik-Kozicka.
Zawiera: S. 171-190 : Kompetencje arytmetyczne studentów edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Danuta Drygała.
Zawiera: S. 191-200 : Walory pedagogiki muzycznej w stymulacji procesów rozwojowych dziecka / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 201-218 : Subiektywna ocena posiadanych przez studentów pedagogiki kompetencji przydatnych w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 219-232 : Opinie studentów pedagogiki na temat spodziewanych trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 233-245 : Zespół dziecka krzywdzonego ze szczególnym problemem społecznym / Joanna Zemlik.
Zawiera: S. 249-259 : O sztuce budowania zespołu klasowego / Anna Ozga, Lidia Kowalczyk.
Zawiera: S. 261-268 : Uczyć myśleć skutecznie - propozycja rozwiązań metodycznych / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 269-276 : Przykładowe zabawy dla dzieci 5-letnich służące realizacji treści edukacji matematycznej programu pt. "Nasze przedszkole" / Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
Zawiera: S. 277-288 : Ćwiczenia kształtujące równowagę jako kluczowy element zajęć ruchowych z dziećmi w wieku młodszym szkolnym / Magdalena Lelonek, Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 289-293 : Scenariusz zajęć zintegrowanych z elementami języka rosyjskiego - klasa III / Anna Kot, Bożena Nowak.
Zawiera: S. 295-298 : Scenariusz warsztatów dla dzieci w wieku 6-11 lat / Milena Chlewicka, Sylwia Nowak.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zawiera definicje pojęć: kompetencje nauczycielskie, wypalenie zawodowe, świadomość fonologiczna. Omówiono m.in. kompetencje specjalistyczne, kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, kompetencje dydaktyczne. Zawiera: scenariusze zajęć w kl. III szkoły podstawowej: "Jak skutecznie odmawiać, mówić "nie", "Ze sztuką na ty", przykłady zabaw dla dzieci 5-letnich (m.in. zabawy kształtujące orietnację przestrzenną irównowagę).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dyscyplina w klasie / Zofia Dybała-Nowak. W: Buski Kwartalnik Edukacyjny . - 2012, nr 37, s. 5-8.
Dokument nadrzędny:
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rodzeństwo w jednej klasie / Magdalena Goetz. W: Głos Pedagogiczny . - 2016, nr 83, s. 47-50.
Dokument nadrzędny: Głos Pedagogiczny .
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Akustyka sal lekcyjnych / Mikołaj Jarosz W: Nowe Horyzonty Edukacji. - 2014, nr 1, s. 16-19.
Dokument nadrzędny: Nowe Horyzonty Edukacji.
Zrozumiałość mowy. Pogłos. Hałas. Linki warte polecenia.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Mam trudną klasę / Małgorzata Łoskot. W: Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 64, s. 48-51.
Dokument nadrzędny: Głos Pedagogiczny.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym / Maria T. Michalewska.
Zawiera: S. 17-27 : Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii) / Jan Iluk.
Zawiera: S. 29-37 : Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces aktywizacji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych / Adam Szeluga.
Zawiera: S. 39-46 : Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego) / Kamila Ciepiela.
Zawiera: S. 47-66 : Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 67-73 : Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim / Judyta Wawrzeńczyk.
Zawiera: S. 109-118 : Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłych do Francji / Anna Masiewicz.
Zawiera: S. 121-133 : Język multimediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośredniej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 135-147 : Uwagi o języku mass mediów dla dzieci / Anna Łobos.
Zawiera: S. 149-153 : Rola umiejętności czytania we współczesnej edukacji dziecka / Barbara Majkut-Czarnota.
Zawiera: S. 155-166 : Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 167-180 : Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem / Alina Budniak.
Zawiera: S. 183-191 : Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku / Andrzej Twardowski.
Zawiera: S. 193-206 : Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym / Grażyna Szafraniec.
Zawiera: S. 207-219 : Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 221-238 : Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębsza niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 239-251 : Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka / Anna Studenska.
Zawiera: S. 253-263 : Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori) / Dorota Zdybel.
Zawiera: S. 267-276 : Poza ekspansją litery / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 277-287 : Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 289-296 : Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka / Ewa Szatan.
Zawiera: S. 297-301 : Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka / Anna Waluga.
Zawiera: S. 303-312 : Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: S. 313-323 : "Wydziedziczeni z muzyki?" - o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre'a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki / Bogumiła Mika.
Zawiera: S. 325-338 : Muzyka - obraz - słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym / Antonina Szybowska.
Zawiera: S. 339-355 : Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Szefler.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bądź menedżerem swojej klasy / Karolina Oleksa W: Biologia w szkole. - 2016, nr 6, s. 36-39.
Dokument nadrzędny: Biologia w szkole.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Osobowe wychowanie ucznia.
Zawiera: Relacja wychowawcy i wychowanka.
Zawiera: Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem.
Zawiera: Odrzucenie rówieśnicze.
Zawiera: Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym.
Zawiera: Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej.
Zawiera: Uczniowie - ofiary przemocy domowej.
Zawiera: Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego.
Zawiera: Uczeń, którego rodzice pracują za granicą / migrują zarobkowo.
Zawiera: Uczniowie ofiary i sprawcy mobbingu.
Zawiera: Niepowodzenia szkolne uczniów.
Zawiera: Drugoroczność i wieloroczność uczniów.
Zawiera: Odmowa chodzenia do szkoły.
Zawiera: Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej.
Zawiera: Uczeń z ADHD.
Zawiera: Uczeń z niepełnosprawnością.
Zawiera: Uczeń niedostosowany społecznie.
Zawiera: Uczeń zdolny.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej