Freinet, Celestyn (1896-1966)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Chorn Regina
(1)
Gajda Kinga Anna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kędra Marzena (nauczycielka)
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Lewicka Ewa
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Napiórkowska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Bibliografia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Z francuskiego atelier - RIDEF 2008 w Meksyku / Regina Chorn. W: Życie Szkoły. - nr 10 (2009), s. 30-33.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Celestyn Freinet - pedagog francuski, twórca "francuskiej szkoły nowoczesnej"
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258542/czyt. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cogito - szkoła z własnym obliczem / Marzena Kędra. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 289 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografia, netografia na stronach 283-289.
Dzięki takim książkom możemy tak, jak Autorka, niejako metaforycznie wchodzić w relacje z sobą, by dzięki nim niekoniecznie coś powielać, dosłownie naśladować, ale może spróbować dzielić się z innymi także własnymi rozwiązaniami. Zachęcam zatem nie tylko do lektury tak wyjątkowej w treści i formie książki, ale także wprowadzenia do współczesnej polskiej pedagogiki szkolnej własnego doświadczenia, rozwiązań czy efektów twórczych dokonań. Freinet oczekiwał tego od nas, od nauczycieli z pasją realizujących swoją profesję. Każdy z nas może dodać kropelkę kruszącą beton nonsensownej i mniej wartościowej edukacji. Trzeba tylko mieć odwagę, zaryzykować, podjąć wysiłek i rzucić "ziarno" na podatny grunt oczekujących na naszą pedagogię dziecięcych serc, umysłów i rąk. [Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264216 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Freinet, Celestyn pedagog francuski "twórca francuskiej szkoły nowoczesnej"
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Książka
W koszyku
(Wychowanie)
Bibliogr. s. 155-[157].- Rez., sum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 187507, 187504, 187505, 187506 (4 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30805, 33315 (2 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30806 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34279, 41567 (2 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25164 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38135, 38136 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21549, 19419 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39051, 39133, 38982 (3 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20726, 20725 (2 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31741, 31742 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28544, 36172, 28543, 28542 (4 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15237 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 11-18 : System i komunikacja w kształceniu językowym i w edukacji lingwistycznej nauczycieli / Jadwiga Kowalikowa.
Zawiera: S. 19-30 : Dziecko i prawda / Kamila Termińska.
Zawiera: S. 31-40 : Retoryka w kształceniu polonistycznym / Urszula Żydek-Bednarczuk.
Zawiera: S. 41-50 : Dziecko w świecie języka pisanego / Gabriela Kapica.
Zawiera: S. 51-56 : Determinanty kształcenia językowego w klasach początkowych / Eugenia Rostańska.
Zawiera: S. 57-72 : Klasyfikacja rodzajów wnioskowania lingwistycznego realizowanego w procesie recepcji tekstu / Maria Kliś.
Zawiera: S. 73-85 : Słownictwo wypowiedzi pisemnych uczniów klas początkowych (z badań nad opowiadaniem i opisem) / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 87-96 : Pojęcia ekonomiczne w edukacji szkolnej / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S. 97-114 : Wczesna nauka czytania jako wskaźnik jakości edukacji przedszkolnej / Elżbieta Jaszczyszczyn.
Zawiera: S. 115-125 : Tekst poetycki jako inspiracja twórczości językowej dzieci / Halina Cybulska.
Zawiera: S. 127-137 : Alternatywność podręczników w edukacji polonistycznej w klasach I-III szkoły podstawowej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 139-154 : Aktywność słowna uczniów okresu wczesnoszkolnego w nauczaniu zintegrowanym / Alina Mielech.
Zawiera: S. 155-161 : Wpływ sytuacji motywacyjnej na efekty edukacji językowej dzieci (na przykładzie listu) / Danuta Bula, Bernadeta Niesporek-Szamburska.
Zawiera: S. 163-171 : Twórcze przyswajanie i używanie języka przez dziecko / Renata Stawinoga.
Zawiera: S. 173-180 : Stymulacja sprawności językowej dziecka w młodszym wieku szkolnym / Anna Walencik-Topiłko.
Zawiera: S. 181-189 : "Odpowiednie dać uczuciu - słowo", czyli o potrzebie kształcenia sprawności językowej uczniów w zakresie werbalizacji przeżyć uczuciowych.
Zawiera: S. 191-207 : Metody i techniki stymulowania aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Filipiak.
Zawiera: S. 209-225 : Zajęcia swobodnego tekstu jako metoda stymulowania aktywności językowej dziecka / Halina Smolińska-Rębas, Ewa Filipiak.
Zawiera: S. 227-235 : Aktywność językowa dziecka w koncepcji pedagogicznej Celestyna Freineta / Zofia Maleszyk.
Zawiera: S. 237-251 : Rozwijanie umiejętności narracyjnych dziecka w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Borawska.
Zawiera: S. 253-260 : Z wybranych problemów edukacji lingwistycznej na tle przemian współczesnych / Elżbieta Miodek.
Zawiera: S. 261-266 : Językowy obraz wsi w oficjalnych wypowiedziach uczniów klas I-III z Orawy / Barbara Zgama.
Zawiera: S. 267-278 : Moje miejsce w Małej Ojczyźnie. Teoria i praktyka edukacji regionalnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Tychach / Daria Borkowska.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej