Gotowość szkolna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Artykuły
(5)
Książki
(4)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Adamczyk Mieczysław
(1)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Gałązka Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Piwko Krystyna
(1)
Szkolak Anna
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(10)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Gotowość szkolna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(788)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: czas
2001-0
(2)
101-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gotowość do roli ucznia / Ewa Gałązka. W: Wychowawca. - 2015, nr 7-8, s. 22.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci rozpoczynających edukację szkolną.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100-103.
Zawiera: Wstęp: Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje. Jak należy korzystać z kolejnych rozdziałów książki.
Zawiera: 1. Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: 2. O pułapkach, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej.
Zawiera: 3. Jak organizować obserwację i analizę funkcjonowania dzieci, aby nie mylić się w interpretacjach i formułowania wniosków diagnostycznych.
Zawiera: 4. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych: podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy czynności samoobsugowych. Eksperyment diagnostyczny "W szatni", "W łazience", "W sali". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena dziecięcych umiejętności samoobsługowych. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie kształtowania czynności samoobsługowych.
Zawiera: 5. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci. 5.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy sprawności ruchowch dzieci. 5.2. Eksperyment diagnostyczny "Tor przeszkód" - badanie sprawności. Cele edukacyjne i diagnostyczne oraz organizacja i przebieg zajęć. 5.4. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie wspomagania rozwoju sprawności ruchowej u dzieci.
Zawiera: 6. Nauczycielska diagnoza funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy. 6.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy funkcjonowania dzieci w trakcie zabaw. 6.2. Eksperyment diagnostyczny "Słodkie przyjęcie dla laek i misiów". Organizacja i przebieg zabawy oraz badane kompetencje. 6.3. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań skłaniających dzieci do dłuższych i bardziej złożonych zbaw.
Zawiera: 7. Nauczycielska diagnoza podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.1. Podstawy merytoryczne oraz uzasadnienie nauczycielskiej diagnozy podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.2. Cele nauczycielskie diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo. 7.3. Eksperyment diagnostyczny "Rozety". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dzieci w trakcie indywidualnego wykonywania zadania. 7.4. Eksperyment diagnostyczny "Łańcuszki na choinkę". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dziecki w trakcie zespołowego wykonania zadania. 7.5. Notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci.
Zawiera: Aneksy: Arkusze diagnostyczne i rysunki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Adaptacja dziecka do warunków szkolnych / Aleksandra Kruszewska. W: Nowa Szkoła. - R. 71, nr 10 (2015), s. 22-29.
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Wpływ procesu adaptacyjnego na życie dziecka. Trzy fazy cyklu przystosowania. Rozpoczęcie nauki jako moment zwrotny w życiu dziecka. Emocje towarzyszące przekroczeniu progu szkolnego. Reakcje i zachowania społeczne w pierwszych dniach pobytu w szkole.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-194.
Spis treści: I. Dylematy wokół podstawowych pojęć. 1. Ujęcie definicyjne podstawowych pojęć; 2. Gotowość dziecka; 3. Gotowość instytucji; 4. Gotowość rodziców. II. Współczesny sześciolatek. 1. Sylwetka i rozwój; 2. Sfera fizyczna; 3. Sfera poznawcza; 4. Sfera społeczno-emocjonalna; 5. Empatia. III. Rozważania o podmiotowości dziecka. 1. Istota dziecięcej podmiotowości; 2. Zabawa jako istotny czynnik budowania autonomii dziecka; 3. Przygotowanie do nauki jako świadomej działalności; 4. Kształtowanie nastawień i obowiązkowości. IV. Rodzice sześciolatka. 1. Postawy rodzicielskie; 2. Tworzenie warunków sprzyjających kształtowaniu systemu wartości dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Różnice indywidualne a deficyty rozwojowe. V. Sześciolatek w przedszkolu i w szkole. 1. Modyfikacje funkcji przedszkola; 2. Nastawienie szkoły wobec sześcio-, siedmioletniego ucznia. VI. Obszary działań diagnostycznych. 1. Sens diagnozy pedagogicznej; 2. Kompetencje diagnostyczne nauczyciela; 3. Narzędzia badań gotowości szkolnej; 4. Trudności z wyborem diagnostycznych instrumentów. Podsumowanie.
Ujęcie definicyjne podstawowych pojęć: dojrzałość szkolna, przygotowanie do szkoły, gotowość szkolna (edukacyjna), zdolność do podjęcia nauki w szkole.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej