.w
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Autor
Dymara Bronisława
(3)
Kraszewski Krzysztof
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
BudzyńskaMagdalena
(1)
Czelakowska Danuta Umiejętnosci językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych
(1)
Czerwińska Ewa. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej
(1)
Dramska Danuta. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci
(1)
Dudel Barbara Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza
(1)
Flis-CzerniakElżbieta
(1)
Francuz Władysława Maria Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży
(1)
Furgoł Sabina Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów I roku kierunków pedagogicznych
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
GoljanekMałgorzata Joanna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzywa-Bilkiewicz Agnieszka. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci
(1)
KrukStefan
(1)
Królikiewicz Renata. Dialog w procesie wychowawczym
(1)
MetlerskaMonika
(1)
Mysior Ryszard Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych i zawodowych uczniów. Z doswiadczeń powiatu tarnowskiego
(1)
Sajdera Jolanta Aktywność społęczna dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Stolińska Anna. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju
(1)
StrykMaria Barbara
(1)
Styczyńska Marianna. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny
(1)
Szewczyk-Zakrzewska Agnieszka. Co rozumie się przez streotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina Podmiotowe wyznaczniki twóczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Witkowski Tadeusz
(1)
Zbróg Zuzanna Hierarchia specyficznych potrzebspołęcznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zięba Beata. Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4692)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
.w
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3290)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2346)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1744)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1427)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(787)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
"Beneluks - wysoka koniunktura"
(1)
"Dziennik"
(1)
"Stary człowiek i morze"
(1)
"Stary człowiek przy moście"
(1)
"Żaru"
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [481]-539
Zawiera: Rozdział 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej : Czym jest psychologia społeczna ; Siła wpływu społecznego ; Skąd pochodzą konstrukty (podstawowe motywy człowieka) ; Psychologia społeczna a problemy społeczne.
Zawiera: Rozdział 2 Metodologia. Jak wyglądają badania psychologii społecznej : Psychologia społeczna nauką empiryczną, Formułowanie hipotez i teorii ; Metoda obserwacyjna (opisywanie zachowań społecznych) ; Metoda korelacyjna (przewidywanie zachowań społecznych) ; Metoda eksperymentalna (odpowiadanie na pytania o przyczynę) ; Nowe obszary w badaniach psychologii społecznej ; Zagadnienia etyczne w psychologii społecznej.
Zawiera: Rozdział 3 Poznanie społeczne. Jak myślimy o świecie współczesnym : Automatyczne sterowanie (myślenie bez wysiłku) ; Kontrolowane poznanie społeczne (myślenie wymagające wysiłku) ; Sprawa Amadou Dialla raz jeszcze.
Zawiera: Rozdział 4 Spostrzeganie społeczne. Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi : Zachowania niewerbalne ; Ukryte teorie osobowości (wypełnianie pustych miejsc) ; Atrybucje przyczynowe (odpowiedzi na pytanie "dlaczego") ; Kultura a inne błędy atrybucji.
Zawiera: Rozdział 5 Własne Ja. Rozumienie siebie w kontekście społecznym : Samowiedza ; Samoregulacja ; Kierowanie wrażeniem (cały świat jest sceną).
Zawiera: Rozdział 6 Potrzeba uzasadniania swoich zachowań : Podtrzymywanie poczucia własnej wartości ; Kilka wniosków z teorii dysonansu poznawczego (uczenie się na błędach) ; Brama niebios raz jeszcze.
Zawiera: Rozdział 7 Postawy i zmiany postaw. Oddziaływanie na myśli i uczucia : Natura i pochodzenie postaw ; Jak się zmieniają postawy ; Opieranie się komunikatom perswazyjnym ; Kiedy postawy umożliwiają przewidywanie zachowania ; Siła reklamy.
Zawiera: Rozdział 8 Konformizm. Wpływ na zachowanie : Konformizm (Kiedy i dlaczego) ; Informacyjny wpływ społeczny (potrzeba wiedzy, co jest "słuszne") ; Normatywny wpływ społeczny (potrzeba akceptacji) ; Wykorzystanie wpływu społecznego do upowszechniania korzystnych zachowań ; Posłuszeństwo autorytetowi.
Zawiera: Rozdział 9 Procesy grupowe. Wpływ w grupach społecznych : Czym jest grupa ; Grupy a zachowania indywidualne ; Decyzje grupowe (czy dwie głowy lub kilka głów to zawsze lepiej niż jedna) ; Konflikt i wspołpraca.
Zawiera: Rozdział 10 Atrakcyjność interpersonalna. Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych : Co jest przyczyną atrakcyjności ; Związki uczuciowe ; Miłość a inne związki ; Jak się kończą związki uczuciowe.
Zawiera: Rozdział 11 Zachowania prospołeczne. Dlaczego ludzie pomagają : Podstawowe motywy zachowań prospołecznych (dlaczego ludzie pomagają) ; Cechy osobowości a zachowania prospołeczne (dlaczego niektórzy ludzie pomagają bardziej niż inni) ; Sytuacyjne wyznacznki zachowań prospołecznych (kiedy ludzie pomagają) ; Jak zwiększyć chęć niesienia pomocy.
Zawiera: Rozdział 12 Agresja. Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec : Czym jest agresja ; Neurologiczne i chemiczne uwarunkowania agresji ; Sytuacje społeczne a agresja ; Jak ograniczyć agresję ; Czy można było uniknąć masakry w Columbine.
Zawiera: Rozdział 13 Uprzedzenia. Przyczyny i środki zaradcze : Uprzedzenia (wszechobecne zjawisko społeczne) ; Definicja uprzedzeń ; Co powoduje uprzedzenia ; Jak można ograniczyć uprzedzenia.
Zawiera: Psychologia społeczna w działaniu 1. Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój : Badania stosowane w psychologii społecznej ; Zastosowanie psychologii społecznej w budowaniu zrównoważonego rozwoju ; Poczucie szczęścia A ZRÓWNOWAŻONY STYL ŻYCIA.
Zawiera: Psychologia społeczna w działaniu 2. Psychologia społeczna a zdrowie : Stres a zdrowie człowieka ; Radzenie sobie ze stresem ; Profilaktyka (popawianie nawyków zdrowotnych).
Zawiera: Psychologia społeczna w działaniu 3. Psychologia społeczna a prawo : Zeznania naocznych świadków ; Sędziowie przysięgli (procesy grupowe w działaniu) ; Dlaczego ludzie podporządkowują się prawu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 376-056.264:37.091.64:811.162.1'355](076)
Zawiera: Część 1 - skierowana do logopedów i nauczycieli, poświęcona jest metodyce wywoływania głosek l, l' oraz postępowania logopedycznego w przypadku nieprawidłowej realizacji tych głosek. Przedstawiono zagadnienia dotyczące terapii lambdacyzmu (lelania), ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń artykulacyjnych oraz metod wywoływania i korekcji głosek l, l'. Część 2 - skierowana do rodziców, zawiera informacje i wskazówki, w jaki sposób ćwiczyć prawidłową wymowę głosek l, l' z wykorzystaniem ilustrowanych wierszyków dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 19)
Zawiera: Rozdział V i VI: Kształcenie i kształtowanie człowieka. Edukacja kompleksowa w liceum ; Od haseł o edukacji "zintegrowanej" do rzeczywistej integracji osoby wychowanka ; Kształcenie i kształtowanie postaw licealistów w trakcie projektowania cyklu zajęć o człowieku i człowieczeństwie ; Człowiek i człowieczeństwo, sacrum i profanum w literaturze, sztuce, życiu. Realizacja zajęć ćwiczeniow0-badawczych ; Zarys kompleksu o gościnności i życiu codziennym ; Innowacyjne kształcenie i kształtowanie postaw uczniów wyzwaniem XXI wieku ; Poszukiwanie zagubionego klucza do radości i fascynacji. Studenci pedagogiki jako współtwórcy kompleksowej edukacji ; Fascynacje studentów innowacjami jako przejaw oporu wobec schematów szkolnej oraz uniwersyteckiej edukacji ; Funkcjonowanie studentów w dwóch rolach: student-uczeń i student-nauczyciel ; Innowacje edukacyjne źródłem wiedzy o nauczycielach-studentach, współczesnej szkole i dziecku ; Studencki przykład cyklu lekcji i jego wymowa ; Niektóre opinie o trudzie i radości tworzenia kompleksowych zajęć.
Wstęp także ang.
Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Patologia zabawy ; Dwa oblicza zabawy ; Zabawki jako źródło zagrożeń ; Zabawy ekstremalne ; Zabawy uzależniające ; Agresja - przemoc - okrucieństwo / Ryszard Cibor.
Zawiera: Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju ; Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej ; Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka ; Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju ; Zabawa symboliczna formą dialogu dziecka z otoczeniem ; Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: Zabawy badawcze dzieci jako podstawa spostrzegania inności ; Zabawy badawcze w poznawaniu świata przez dzieci ; Uczenie się przez dzieci spostrzegania inności w zbawach badawczych ; Warunki sprzyjająca aktywności dzieci w zabawie badawczej / Aneta Soroka-Fedorczuk.
Zawiera: Oswoić świat. Kilka słów o zabawie dzieci "trudnych" ; Trudne dzieci? Znaczenie temperamentu w przystosowaniu do wymagań stawianych przez otoczenie ; Zabawy małych dzieci jako sposób na radzenie sobie w świecie i ze światem ; Czy w szkole można się bawić? / Aleksandra Miklewska, Agnieszka Miklewska.
Zawiera: O integrującej funkcji zabawy w kształceniu dziecka niepełnosprawnego ; W świecie ograniczeń, czyli o rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Portret Piotrka i Kasi ; Zabawa a rytuały marginalizujące i stygmatyzujące ; Zabawa a rytuały sprzyjające integracji / Zenon Gajdzica.
Streszcz. ang. przy pracach.
Część trzecia: Znaczenie zabawy i zabawek w rozwoju i społecznej integracji dziecka niepełnosprawnego.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Symbol UKD: 37.091.64:159.922.7:316.77
Zawiera: Rozwojowe i terapeutyczne znaczenie zabawy w życiu dziecka niepełnosprawnego ; Klasa integracyjna a pojęcie integracji ; Piękno i pożytek dobrej zabawy ; Ogólnorozwojowe i terapeutyczne funkcje zabawy ; Rola nauczyciela i rodziców w kształtowaniu związku dziecka z dobra zabawą ; Dynamika i harmonia dobrej zabawy - przykłady / Beata Wojtal.
Zawiera: "Fikołki". Zabawowe formy stymulacji rozwoju małego dziecka w Pszczyńskim Ośrodki Rehabilitacyjno-Terapeutycznym: przykładowy sceanriusz zajęć w małej grupie i z dominacją pląsów / Anna Zielińska.
Zawiera: Znaczenie zabawy w zajęciach hipoterapeutycznych ; Podstawowa wiedza o hipoterapii ; Jeździectwo jako praca, zabawa i terapia ;Ćwiczenia na koniu jako forma zabawy ; Rajdy konne i inne formy zabawy ; Wpływ kontektów dziecka z koniem na naukę i wychowanie / Karolina Kmiecik.
Zawiera: Współbycie z dzieckiem w zabawie. Refleksja z praktyki współbycia w Pszczyńskim Osrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym ; Rozwój dziecka jak "górski potok" ; Poszukiwanie źródeł motywacji dla zabawowych działań dziecka ; Teoria relacji z obiektem a potrzeba więzi ; Zabawa jako romans dziecka ze światem ; Trudna sztuka współodczuwania i współbycia dorosłego z dzieckiem ; Zabawa jako forma poznawania, współbycia i rozwoju / Krystyna Dmyterko.
Streszcz. ang. przy pracach.
Część trzecia: Znaczenie zabawy i zabawek w rozwoju i społecznej integracji dziecka niepełnosprawnego.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100-103.
Zawiera: Wstęp: Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje. Jak należy korzystać z kolejnych rozdziałów książki.
Zawiera: 1. Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: 2. O pułapkach, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej.
Zawiera: 3. Jak organizować obserwację i analizę funkcjonowania dzieci, aby nie mylić się w interpretacjach i formułowania wniosków diagnostycznych.
Zawiera: 4. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych: podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy czynności samoobsugowych. Eksperyment diagnostyczny "W szatni", "W łazience", "W sali". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena dziecięcych umiejętności samoobsługowych. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie kształtowania czynności samoobsługowych.
Zawiera: 5. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci. 5.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy sprawności ruchowch dzieci. 5.2. Eksperyment diagnostyczny "Tor przeszkód" - badanie sprawności. Cele edukacyjne i diagnostyczne oraz organizacja i przebieg zajęć. 5.4. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie wspomagania rozwoju sprawności ruchowej u dzieci.
Zawiera: 6. Nauczycielska diagnoza funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy. 6.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy funkcjonowania dzieci w trakcie zabaw. 6.2. Eksperyment diagnostyczny "Słodkie przyjęcie dla laek i misiów". Organizacja i przebieg zabawy oraz badane kompetencje. 6.3. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań skłaniających dzieci do dłuższych i bardziej złożonych zbaw.
Zawiera: 7. Nauczycielska diagnoza podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.1. Podstawy merytoryczne oraz uzasadnienie nauczycielskiej diagnozy podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.2. Cele nauczycielskie diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo. 7.3. Eksperyment diagnostyczny "Rozety". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dzieci w trakcie indywidualnego wykonywania zadania. 7.4. Eksperyment diagnostyczny "Łańcuszki na choinkę". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dziecki w trakcie zespołowego wykonania zadania. 7.5. Notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci.
Zawiera: Aneksy: Arkusze diagnostyczne i rysunki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera m.in.: S. [557]-564, Ku przestrodze. Opowiadanie Hugo Raesa "Beneluks - wysoka koniunktura"/ Maria Barbara Styk.
Zawiera m.in.: S. [565]-578, Dwie postawy wobec własnej starości.na podstawie opowiadań Ernesta Hemingwaya "Stary człowiek przy moście" i "Stary człowiek i morze" / Małgorzata Joanna Goljanek.
Zawiera m.in.: S. [579]-586, Śmierć in utero : kontinuum dziecko-starzec w powieści Samuela Becketta "Malone umiera" / Monika Metlerska.
Zawiera m.in.: S. [587]-598, Sandora Maraiego rozmyślania o starości (na podstawie "Żaru" i "Dziennika") / Magdalena Budzyńska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka.
Zawiera: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny / Beata Zięba. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu / Marianna Styczyńska. Co rozumie się przez stereotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci / Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska. Współpraca logopedy, rodziców nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci / Danuta Dramska. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej / Ewa Czerwińska. Dialog w procesie wychowawczym / Renata Królikiewicz. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci / Agnieszka Grzywa-Bilkiewicz. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju / Anna Stolińska.
Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka - przegląd badań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka.
Zawiera: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym / Janina Uszyńska-Jarmoc. Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym / Jolanta Sajdera. Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I-III szkół podstawowych / Anna Struzik. Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych zwiazków frazeologicznych / Danuta Czelakowska. dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza / Barbara Dudel. Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży / Władysława Maria Francuz. Pololenie online w tradycyjnej szkole - nowe wyzwania / Sabina Furgoł, Lechosław Hojnacki. Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów I roku kierunków pedagogicznych / Bożena Jarosz, Irena Pulak. Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych i zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego / Ryszard Mysior.
Tekst częśc. ang., niem.
Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-228.
Zawiera: Poznawanie psychospołecznych problemów osób niepełnosprawnych ; Inwentarz HPI: problemy osób niepełnosprawnych ; Karta indywidualna dla osób niepełnosprawnych ; Podstawowe dane o grupach niepełnosprawności ; Średnie wyniki ze wszystkich grup niepełnosprawności.
Zawiera: Problemy osób o obniżonej sprawności umysłowej: Osoby z lekkim niedorozwojem umysłowym ; Osoby z trudnościami w nauce szkolnej (dolna norma).
Zawiera: Problemy osób sensorycznie niepełnosprawnych: Osoby niewidome ; Osoby niedowidzące ; Osoby niesłyszące ; Osoby niedosłyszące.
Zawiera: Problemy osób z zaburzeniami psychoruchowymi: Osoby z uszkodzeniem rdzenia kręgowego ; Osoby z mózgowym porażeniem dziecięcym ; Oosby z zaburzeniami mowy (jąkające się).
Zawiera: Problemy osób przewlekle chorych: Osoby po zawale serca ; Osoby chore na cukrzycę ; Osoby chore na gruźlicę.
Zawiera: Problemy osób społecznie niedostosowanych oraz porównanie badanych grup: osoby społecznie niedostosowane ; porównanie wyników w grupach niepełnosprawności.
Zawiera: Rozumienie problemów osób niepełnosprawnych podstawą kompetentnej pomocy: uzyskane wyniki jako pomoc w rozumieniu problemów osób niepełnosprawnych ; Inwentarz HPI jako narzędzie niesienia pomocy.
Zawiera: Aneksy: Inwentarz HPI (wersja podstawowa) ; Inwentarz HPI-1 (wersja pomocnicza dla osób z lekkim niedorozwojem umysłowym) ; Inwentarz HPI-2 (wersja pomocnicza dla osób niepełnosprawnych (KI) ; Twierdzenia diagnostyczne dla poszczególnych sfer HPI ; Wyniki HPI podporządkowane skali 100-stopniowej ; Orientacyjne normy HPI dla 13-tu rodzajów niepełnosprawności.
Nasilenie, uwarunkowania i treść problemów, trudności w ramach poszczególnych 13 rodzajów niepełnosprawności; podobieństwa i różnice między nimi; zasady terapii. Materiał oparty na badaniach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej