Agresja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(108)
Forma i typ
Artykuły
(56)
Książki
(47)
Publikacje informacyjne
(4)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - Multimedialny
(1)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Autor
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Hamer Hanna
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Kosiń Janina
(2)
Majchrowska Mariola
(2)
Radomska Sandra
(2)
Adamczyk Jolanta
(1)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bartkowska Irena
(1)
Batóg Jadwiga
(1)
Baumeister Roy F
(1)
Białek Jolanta
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brańska Zofia
(1)
Bąbczyńska Agnieszka
(1)
Czerniecka Joanna
(1)
Czerwińska Ewa. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej
(1)
Danilewska Joanna
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Dembiński jacek
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dereń-Dublicka Grażyna
(1)
Dramska Danuta. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci
(1)
Dubiel Maria
(1)
Dunin-Wilczyńska Ewa
(1)
Dąbrowska Marzena
(1)
Fert Renata
(1)
Franken Robert E. (1939- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Giza Teresa
(1)
Glik Joanna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gołębiewska Ilona
(1)
Gruszka Magdalena
(1)
Grygielski Michał
(1)
Grzywa-Bilkiewicz Agnieszka. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gwizdek Bożena
(1)
Hamera Justyna
(1)
Heatherton Todd F
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jakubczyk Kamila
(1)
Jakubowska Grażyna
(1)
Jamińska Ewa
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jędo Edyta
(1)
Jędryszek-Geisler Aleksandra
(1)
Kaszulanis Magdalena
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kobiałka Magdalena
(1)
Korczak Krystyna
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kot Małgorzata
(1)
Kotoro Bianca-Beata
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krasnosielski Adam
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Krzyżanowska Ewa
(1)
Królikiewicz Renata. Dialog w procesie wychowawczym
(1)
Kucharska-Bartocha Agata
(1)
Kudłacik Konrad
(1)
Kurczych Beata
(1)
Kurowski Edmund
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiecień Monika
(1)
Lachowska Bogusława
(1)
Lebieżyńska Elżbieta
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lickiewicz Jakub
(1)
Lipowska-Teutsch Anna
(1)
Lubczyńska Alicja
(1)
Machel Henryk
(1)
Maj Marta
(1)
Majewska Iwona
(1)
May Wiesława
(1)
Mazelewska Ewa
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Nesterak Tomasz
(1)
Niepokólczycka-Gac Jagna
(1)
Nikołajewa Elzbieta
(1)
Olender Zofia
(1)
Orzechowska Irena
(1)
Pacan Lucyna
(1)
Padło Katarzyna
(1)
Papierz Beata
(1)
Papież Jan
(1)
Pięta Jan
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Podolski Paweł
(1)
Podsiadła-Król Bożena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(108)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wydawcy
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Agresja
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: czas
1901-
(8)
1989-
(7)
2001-0
(4)
2001-
(2)
1914-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(4)
Media a przemoc
(3)
Telewizja a przemoc
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(3)
Media a agresja
(2)
Polska
(2)
Rozwód a dziecko
(2)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
AIDS a funkcjonowanie społeczne
(1)
Absolwenci szkół wyższych a patologia społeczna
(1)
Absolwenci szkół wyższych a praca
(1)
Afryka
(1)
Agresja a dzieci
(1)
Agresja a instytucje wychowawcze
(1)
Agresja a młodzież
(1)
Agresja a opinia dzieci
(1)
Agresja a opinia młodzieży
(1)
Agresja a opinia nauczycieli
(1)
Agresja a opinia rodziców
(1)
Agresja a postawy dzieci
(1)
Agresja a postawy młodzieży
(1)
Agresja dzieci i młodzieży a rodzina
(1)
Agresja młodzieży a środowisko społeczne
(1)
Alkoholizm a wartości
(1)
Baśń a wychowanie
(1)
Bogoria (województwo świętokrzyskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czarownice a społeczeństwo
(1)
Czeczenia
(1)
Człowiek a polityka
(1)
Człowiek a wyzwania cywilizacyjne
(1)
Człowiek a zagrożenia
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dysleksja a stres szkolny
(1)
Dzieci a agresja
(1)
Dzieci a etyka
(1)
Dzieci a przemoc
(1)
Dziecko a rodzina
(1)
Dziecko krzywdzone a szkoła
(1)
Empatia a komunikacja interpersonalna
(1)
Gry komputerowe a psychika
(1)
HIV a funkcjonowanie społeczne
(1)
Internet a młodzież
(1)
Jan Paweł II a dzieci
(1)
Jan Paweł II a młodzież
(1)
Kenia
(1)
Kibice sportowi a agresja
(1)
Kibice sportowi a profilaktyka pedagogiczna
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie nauczycieli a bezrobocie
(1)
Literatura a przemoc
(1)
Media a dzieci
(1)
Media a młodzież
(1)
Muzyka a rozwój dziecka
(1)
Muzykoterapia a agresja
(1)
Młodzież a Internet
(1)
Młodzież a alkohol
(1)
Młodzież a ekonomia
(1)
Młodzież a etyka
(1)
Młodzież a narkotyki
(1)
Młodzież a papierosy
(1)
Młodzież a przemoc
(1)
Młodzież a transformacja ustrojowa
(1)
Młodzież a zagrożenia
(1)
Młodzież a zmartwienia
(1)
Młodzież a światopogląd
(1)
Nauczyciel a rodzice
(1)
Nauczyciel a wartości
(1)
Nauczyciele a picie alkoholu przez młodzież
(1)
Niepełnosprawni a przemoc
(1)
Normy moralne a patologia społeczna wśród młodzieży
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Permisywizm (socjologia)
(1)
Permisywizm a młodzież
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Pomaganie a umiejętności interpersonalne
(1)
Postawy rodzicielskie a alkoholizm
(1)
Postawy rodzicielskie a percepcja młodzieży
(1)
Postawy rodzicielskie a poziom lęku i agresji wśród młodzieży
(1)
Postawy rodzicielskie a zadowolenie z małżeństwa
(1)
Przemoc a "inni"
(1)
Przemoc a dzieci
(1)
Przemoc a instytucje opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Przemoc a instytucje wychowawcze
(1)
Przemoc a młodzież
(1)
Przemoc a niepełnosprawność
(1)
Przemoc a opinia młodzieży
(1)
Przemoc a postawy dzieci
(1)
Przemoc a postawy młodzieży
(1)
Przemoc wśród dzieci i młodzieży a rodzice
(1)
Przemoc wśród dzieci i młodzieży a rodzina
(1)
Gatunek
Bibliografia
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma medycznego
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
108 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [481]-539
Zawiera: Rozdział 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej : Czym jest psychologia społeczna ; Siła wpływu społecznego ; Skąd pochodzą konstrukty (podstawowe motywy człowieka) ; Psychologia społeczna a problemy społeczne.
Zawiera: Rozdział 2 Metodologia. Jak wyglądają badania psychologii społecznej : Psychologia społeczna nauką empiryczną, Formułowanie hipotez i teorii ; Metoda obserwacyjna (opisywanie zachowań społecznych) ; Metoda korelacyjna (przewidywanie zachowań społecznych) ; Metoda eksperymentalna (odpowiadanie na pytania o przyczynę) ; Nowe obszary w badaniach psychologii społecznej ; Zagadnienia etyczne w psychologii społecznej.
Zawiera: Rozdział 3 Poznanie społeczne. Jak myślimy o świecie współczesnym : Automatyczne sterowanie (myślenie bez wysiłku) ; Kontrolowane poznanie społeczne (myślenie wymagające wysiłku) ; Sprawa Amadou Dialla raz jeszcze.
Zawiera: Rozdział 4 Spostrzeganie społeczne. Jak dochodzimy do zrozumienia innych ludzi : Zachowania niewerbalne ; Ukryte teorie osobowości (wypełnianie pustych miejsc) ; Atrybucje przyczynowe (odpowiedzi na pytanie "dlaczego") ; Kultura a inne błędy atrybucji.
Zawiera: Rozdział 5 Własne Ja. Rozumienie siebie w kontekście społecznym : Samowiedza ; Samoregulacja ; Kierowanie wrażeniem (cały świat jest sceną).
Zawiera: Rozdział 6 Potrzeba uzasadniania swoich zachowań : Podtrzymywanie poczucia własnej wartości ; Kilka wniosków z teorii dysonansu poznawczego (uczenie się na błędach) ; Brama niebios raz jeszcze.
Zawiera: Rozdział 7 Postawy i zmiany postaw. Oddziaływanie na myśli i uczucia : Natura i pochodzenie postaw ; Jak się zmieniają postawy ; Opieranie się komunikatom perswazyjnym ; Kiedy postawy umożliwiają przewidywanie zachowania ; Siła reklamy.
Zawiera: Rozdział 8 Konformizm. Wpływ na zachowanie : Konformizm (Kiedy i dlaczego) ; Informacyjny wpływ społeczny (potrzeba wiedzy, co jest "słuszne") ; Normatywny wpływ społeczny (potrzeba akceptacji) ; Wykorzystanie wpływu społecznego do upowszechniania korzystnych zachowań ; Posłuszeństwo autorytetowi.
Zawiera: Rozdział 9 Procesy grupowe. Wpływ w grupach społecznych : Czym jest grupa ; Grupy a zachowania indywidualne ; Decyzje grupowe (czy dwie głowy lub kilka głów to zawsze lepiej niż jedna) ; Konflikt i wspołpraca.
Zawiera: Rozdział 10 Atrakcyjność interpersonalna. Od pierwszego wrażenia do związków uczuciowych : Co jest przyczyną atrakcyjności ; Związki uczuciowe ; Miłość a inne związki ; Jak się kończą związki uczuciowe.
Zawiera: Rozdział 11 Zachowania prospołeczne. Dlaczego ludzie pomagają : Podstawowe motywy zachowań prospołecznych (dlaczego ludzie pomagają) ; Cechy osobowości a zachowania prospołeczne (dlaczego niektórzy ludzie pomagają bardziej niż inni) ; Sytuacyjne wyznacznki zachowań prospołecznych (kiedy ludzie pomagają) ; Jak zwiększyć chęć niesienia pomocy.
Zawiera: Rozdział 12 Agresja. Dlaczego krzywdzimy innych ludzi. Czy możemy temu zapobiec : Czym jest agresja ; Neurologiczne i chemiczne uwarunkowania agresji ; Sytuacje społeczne a agresja ; Jak ograniczyć agresję ; Czy można było uniknąć masakry w Columbine.
Zawiera: Rozdział 13 Uprzedzenia. Przyczyny i środki zaradcze : Uprzedzenia (wszechobecne zjawisko społeczne) ; Definicja uprzedzeń ; Co powoduje uprzedzenia ; Jak można ograniczyć uprzedzenia.
Zawiera: Psychologia społeczna w działaniu 1. Jak psychologia społeczna może zmienić świat w trosce o zrównoważony rozwój : Badania stosowane w psychologii społecznej ; Zastosowanie psychologii społecznej w budowaniu zrównoważonego rozwoju ; Poczucie szczęścia A ZRÓWNOWAŻONY STYL ŻYCIA.
Zawiera: Psychologia społeczna w działaniu 2. Psychologia społeczna a zdrowie : Stres a zdrowie człowieka ; Radzenie sobie ze stresem ; Profilaktyka (popawianie nawyków zdrowotnych).
Zawiera: Psychologia społeczna w działaniu 3. Psychologia społeczna a prawo : Zeznania naocznych świadków ; Sędziowie przysięgli (procesy grupowe w działaniu) ; Dlaczego ludzie podporządkowują się prawu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: SPOŁECZNY I TEORETYCZNY KONTEKST ZABURZEŃ SAMOREGULACJI: Co to jest samoregulacja?, Podstawowe składniki samoregulacji, Znaczenie samoregulacji, Konstrukcja książki.
Zawiera: GŁÓWNE WZORCE I MECHANIZMY ZABURZEŃ SAMOREGULACJI : Sprzeczne standardy, Niewystarczające monitorowanie, Nieodpowiednia siła, Inercja psychologiczna, Czynniki aktywowane niepowodzeniem, Brak wystarczającej uwagi, Toczenie się śnieżnej kuli, Pogodzenie się: niech tak będzie, Niewłaściwa regulacja, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: WYKONYWANIE ZADAŃ A NIEPOWODZENIE SAMOREGULACJI : Niedostateczna regulacja (Poddanie się, Nieumiejętność koncentracji), Nieprawidłowa regulacja (Szybkość a dokładność, Presja, Źle ukierunkowana wytrwałość), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: KIEROWANIE SOBĄ: TROSZCZENIE SIĘ O SIEBIE : Brak celów, Nadmierne sztywne cele i plany, Nierealistyczne cele, głupie zobowiązania, Niepowodzenie w odłożeniu gratyfikacji, Utrudnianie sobie, Zwlekanie, Kiedy sukces przynosi klęskę, Niewłaściwe rozporządzanie pieniędzmi, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: myśli poza kontrolą : Myśli i czynności natrętne, Myśli niechciane, Decyzje i wnioski, Dziwny przypadek oszukiwania się, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: NIEPOWODZENIA W KONTROLOWANIU EMOCJI I NASTROJÓW : Niedostateczna regulacja i mit odreagowywania (Odreagowywanie jako przykład niedostatecznej regulacji, Ekspresja emocji, Relaksacja i reaktywność fizjologiczna, Ciche wrzenie, Kiedy okazywanie uczuć pomaga?, Odreagowywanie innych emocji), Niewłaściwa regulacja (Tłumienie poznawcze, Ruminacje i perseweracje, Bodźce rozpraszające, które działają odwrotnie niż powinny, Zachowania konsumpcyjne), Nadmierna generalizacja (niedopasowanie nastrojów i strategii), Nadmierna generalizacja w różnych warunkach, Skuteczność na krótka metę, Indywidualne różnice w zakresie umiejętności, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: IMPULSY I APETYTY: Czym są impulsy i uzależnienie?, W jaki sposób powstają impulsy, Problem kontroli impulsów, Uwaga, racjonalizacja i pokusa, Samoświadomość, Efekt kuli śnieżnej.
Zawiera: PICIE I NADUŻYWANIE ALKOHOLU: Pierwszy drink (Dlaczego ludzie piją alkohol?, Alkohol i wzmocnienie, Znaczenie oczekiwań, Fałszywe porozumienie - przyjęcie założenia, że wszyscy inni piją, Sprzeczne normy, Siła i wyczerpanie, Kontrolowanie emocji, Zagrożenie dla samooceny), Picie dużych ilości alkoholu (Przekonanie o konieczności przestrzegania pełnej abstynencji, Nawrót i efekt złamania abstynencji, Zmniejszanie intensywności monitorowania, Inercja, Utrata kontroli nad uwagą, Nadmierna generalizacja, Spirala napięcia, Alkoholizm jako choroba), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PRZEJADANIE SIĘ : Niedostateczna regulacja (Konflikt w zakresie standardów, Inercja, Zmniejszanie staranności monitorowania, Utrata kontroli nad kierowaniem uwagi, Unikanie myśli o jedzeniu, Brak siły - zmęczenie, Brak siły - napięcie emocjonalne, Rola własnego ja - self, Spirala napięcia), Niewłaściwa regulacja (Nieodpowiednia lub nieprawdziwa wiedza, Próba kontrolowania rzeczy nie poddających się kontroli), Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PALENIE PAPIEROSÓW : Rozpoczęcie palenia, Regulacja palenia (Wpływy środowiskowe i sytuacyjne, Napięcie emocjonalne a palenie, Kontynuacja palenia jako załamanie samoregulacji), Rzucanie palenia a nawroty, Rzucanie palenia o własnych siłach - self quitting, Nawroty i niepowodzenia, Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: PROBLEMY ZWIĄZANE Z KONTROLĄ INNYCH ZACHOWAŃ - UPRAWIANIE HAZARDU, PATOLOGICZNE KUPOWANIE, AGRESJA : Uprawianie gier hazardowych (Niedostateczna regulacja hazardowego uprawiania gier, Niewłaściwa regulacja grania), Patologiczne kupowanie - Shopping: Niedostateczna regulacja kupowania, Napięcie emocjonalne a zakupy, Niewłaściwa regulacja kupowania), Agresja , Podsumowanie i wnioski.
Zawiera: SAMOREGULACJA - PERSPEKTYWY, PROBLEMY I OBIETNICE : Jak dochodzi do załamania samokontroli (Standardy, Monitorowanie, Wyczerpanie siły, Nieprawidłowa regulacja, Uwaga i transcendencja, Wzorzec przyczyn aktywowanych wstępnym niepowodzeniem), Zagadnienia, refleksje i spekulacje (Sekwencja kontroli, Przyzwolenie, Samoocena, Ogólne odhamowanie, Zmiany kulturowe), Rozwinięcie teorii samokontroli, Implikacje związane z podtrzymywaniem samoregulacji, Implikacje związane z rola rodziców, Uwagi końcowe.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dlaczego zachowujemy się agresywnie / Jolanta Białek. W: Psychologia w Szkole. - 2006, nr 1, s. 139-141.
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
Scenariusz lekcji wychowawczej dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. - Kraków : "Impuls", 2007. - 314, [2] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Materiały z konferencji nauk., która odbyła się w Konstancinie-Jeziornie 17-19 listopada 2005 r.
Zawiera: S. 15-23 : Prawa dziecka w perspektywie socjologicznej / Hanna Świda-Ziemba.
Zawiera: S. 25-35 : Janusz Korczak jako pedagog. Prawo dziecka do zdrowia / Michael Kirchner.
Zawiera: S. 37-42 : Janusz Korczak jako lekarz / Andrzej Jaczewski.
Zawiera: S. 43-52 : Janusz Korczak w świetle psychologii transpersonalnej / Marta Gołębiowska.
Zawiera: S. 53-60 : Dziecko - po prostu człowiek. Dziecko nauczycielem człowieczeństwa.
Zawiera: S. 61-70 : Odkrywcy, nauczyciele i strażnicy praw dziecka / Barbara Smolińska-Theiss.
Zawiera: S. 71-96 : Janusz Korczak o dziecku i jego zdrowiu / Marta Ciesielska.
Zawiera: S. 99-117 : Orientacja na dziecko w dyskursach współczesnej pedagogiki. Zagrożenia czy marnotrawstwo idei? / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 119-129 : Edukacyjny doping ery globalizacji zagrożeniem dla zdrowia dziecka / Joanna Danilewska.
Zawiera: S. 131-148 : Prawo dziecka do rozwoju / Maria Czerepaniak-Walczak.
Zawiera: S. 149-173 : Prawa dziecka hospitalizowanego w świadomości pielęgniarek i pielęgniarzy / Bożena Mroczek.
Zawiera: S. 175-181 : Uczeń agresywny czy waleczny? / Dariusz Chętkowski.
Zawiera: S. 183-195 : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Materiały szkoleniowe Polskiego Towarzystwa ADHD / Iwona Lelito.
Zawiera: S. 197-203 : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku / Stanisław Bobula.
Zawiera: S. 205-212 : Zdrowie psychiczne dzieci uwikłanych w konflikty dorosłych / Małgorzata Kmita.
Zawiera: S. 213-226 : Urodzone w złym miejscu i o niewłaściwym czasie... Historia dzieci bez tożsamości i praw do bycia dzieckiem / Urszula Markowska-Manista.
Zawiera: S. 227-240 : Prawo dziecka do zdrowia w krajach misyjnych Afryki Subsaharyjskiej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Kenii / Andrzej Grych.
Zawiera: S. 241-256 : Dzieci czeczeńskie - ofiary wojny / Edyta Januszewska.
Zawiera: S. 259-298 : Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie - tezy do dyskusji nad narodowym programem zdrowia / Janusz Szymborski.
Zawiera: S. 299-314 : Wiersze / Irena Conti Di Mauro.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Agresja jako zaburzona forma zachowania w trudnej sytuacji społecznej interakcji. Style funkcjonowania młodzieży w grupie społecznej. Materiał w dużym stopniu oparty na badaniach.]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Telewizja i gry komputerowe jako czynnik oddziaływania na dzieci. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ obrazów przemocy medialnej na psychikę odbiorców. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach.]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s .429-472
Zawiera: Rozdział 1. Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etiologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe.
Zawiera: Rozdział 2. Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji (Imperatywy przetrwania i reprodukcji, Współzawodnictwo; Egoizm i altruizm, Maksymalizacja ogólnej sprawności - Ostateczny czynnik motywujący; Ewolucja kulturowa); Ewolucja stanów emocjonalnych.
Zawiera: Rozdział 3. Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone (Zachowania stereotypiczne wynikające z charakterystyki gatunki, Proste mechanizmy uczenia się, Złożone procesy uczenia się, poznanie i kultura); Perspektywa genetyki zachowań (Badania nad zwierzętami, Badania nad ludźmi); Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju.
Zawiera: Rozdział 4. Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych (Budowa układu nerwowego, Osiągnięcia ewolucyjne widoczne w strukturze układu nerwowego, Komórki układu nerwowego); Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji (Autonomiczny układ nerwowy, Układ siatkowy aktywujący, Obwodowy układ wydzielania dokrewnego, Podwzgórze i przysadka mózgowa, Układ komorowy, Układ limbiczny, Przekaźniki synaptyczne, Szyszynka, Wzajemne oddziaływanie substancji chemicznych).
Zawiera: Rozdział 5. Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie (Pragnienie pozakomórkowe i komórkowe, Przyswajanie płynów do posiłku, Zaprzestanie przyswajania płynów); Głód i sytość (Motywacja, od głodówki do sytości, Biesiadowanie, post i ogólny metabolizm, Mechanizmy mózgowe, Mechanizmy glukostatyczne, Czynniki lipostatyczne, Obwodowe czynniki sytości, Inne czynniki fizjologiczne, Woń, Czynniki psychologiczne); Określone apetyty (Smak słodkości, Apetyt na sód, Inne wrodzone apetyty, Unikanie substancji toksycznych, Apetyty nabyte, Uzależnienie jako apetyt nabyty, Dzisiejsze skutki upodobań żywieniowych); Wydalanie i obrzydzenie (Oddawanie moczu i defekacja, Wymioty, Obrzydzenie).
Zawiera: Rozdział 6. Ból, lęk i ukojenie : Ból (Motywowanie za pomocą bólu, Psychiczne zróżnicowanie bólu, Struktury nerwowe a ból, Modulacja odczuwania bólu za pomocą substancji chemicznych); Termoregulacja (Reakcje autonomiczne, Reakcje behawioralne); Lęk (Lęki bezwarunkowe, Wrodzone reakcje na niebezpieczeństwo, Leki warunkowe, Fizjologia leku, Język gestów a lęk, Przekaz społeczny i fermony, Pierwszy rzut oka na zjawisko niepokoju, Odwaga).
Zawiera: Rozdział 7. Rozmnażanie : Strategie rozrodcze a ewolucja (Ogólne różnice płciowe u ssaków, Osiągnięcia adaptacyjne właściwe danemu gatunkowi oraz tworzenie związków, Strategie rozrodcze u człowieka); Neuroendokrynologiczne podstawy zachowań seksualnych (Osobniki męskie, Osobniki żeńskie, Zróżnicowanie płciowe mózgu); Orientacja seksualna (Czynniki psychogenne, Czynniki neuroendokrynologiczne, Genetyka a ewolucja); Menstruacja, ciąża, karmienie (Cykl menstruacyjny a zmiany emocjonalne, Ciąża, Poród, Karmienie).
Zawiera: Pobudzenie i stres : Stres i GAS, Adaptacja krótkoterminowa (Pobudzenie, Fizjologia układu obwodowego w stanach pobudzenia i silnego stresu, Czy mechanizmu autonomiczne różnią się od siebie w zależności od rodzaju emocji, Mechanizmy odprężenia, spoczynek i sen, Znudzenie, zaskoczenie, Poszukiwanie silnych wrażeń, Nieprzystosowawcze nadmierne pobudzenie); Przystosowania długoterminowe (Układ przysadkowo-korowonadnerczowy, Ograniczenie rozrodu, Wpływ emocji i chronicznego stresu na kondycję zdrowotną, Posunięcie w latach, starzenie się i ograniczenie działań samozachowawczych); Zespół stresu pourazowego.
Zawiera: Rozdział 9 : Gniew, nienawiść i agresja : Formy grożenia i agresji, Dominacja i podporządkowanie, Gniew ludzki i jego oznaki, Różnice płciowe i podstawy neuroendokrynologiczne, Zmiany endokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego, Neurologiczne podstawy agresji, Frustracja a rozdrażnienie, Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji, Zabójstwo, Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci, Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy.
Zawiera: Rozdział 10 : Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie : Prezentacja stanów afektywnych (Wyrazy twarzy, Głos, Śmiech, Płacz, Postawy ciała i aktywacja behawioralna); Stany afektywne (Strategie pewności siebie i sukcesu, Żałoba, Depresja, ból psychiczny, zahamowanie i przegrupowanie, Uczenie się i działania poznawcze w depresji, Fizjologia w depresji, SAD); Zachowania zagrażające życiu (Samobójstwo, Próby samobójcze, Samookaleczenie, Ewolucyjne ograniczenia działań samozachowawczych).
Zawiera: Rozdział 11 : Miłość i przywiązanie; Relacje rodzic-dziecko (Przywiązanie niemowlęcia do matki, Więź matki z niemowlęciem, Więź ojca z dziećmi, Jakość przywiązania a rozwój emocjonalny, Więzy i konflikty rodzinne); Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami (Relacje między rodzeństwem, Przyjaźń i tworzenie grup, Rozmaitości); Więzi partnerskie (Korzenie ewolucyjne, Miłość romantyczna a miłość towarzyska, Zaradność seksualna).
Zawiera: Rozdział 12 : Motywacja do nauki : Zajęcia badawcze i ciekawość; zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażenie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia.
Zawiera: Rozdział 13 : Konflikty motywacyjne : Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązanie irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarcha popędów; Podejmowanie ryzyka.
Zawiera: Rozdział 14 : Ja, rodzina i społeczność : Źródła emocji społecznych wyższego rzędu (Ewolucja egoizmu i altruizmu, Pradawne i nowoczesne środowisko emocjonalne, Cywilizacja, prawo, religia i kultura); Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu (Udzielanie emocji i emocje doznawane pośrednio, Empatia, Aprobata i pogarda, Zażenowanie, Duma, wina i wstyd, Psychopatia); Osobowość i okoliczności.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Definicja zachowań eksternalizacyjnych. Przyczyny i niektóre następstwa zachowań eksternalizacyjnych. Pomaganie dzieciom w klasie szkolnej, tworzenie warunków do osiągnięcia sukcesu szkolnego i rozwijania kompetencji społecznych.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Lider.
[Program autorski + scenariusz zajęć. Scenariusz zajęć do programu prozdrowotnego "Żyj inaczej". Jesienny rajd pieszy do Kamieńczyka.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gdy życie traci sens / Maria Dubiel. W: Wychowawca. - 2014, nr 2, s. 23-25.
Autor
Symbol UKD: 159.9(045/046)
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przemoc i agresja wśród dzieci / Ewa Dunin-Wilczyńska W: Wszystko dla Szkoły. - 2011, nr 6, s. 12-14.
Dokument nadrzędny: Wszystko dla Szkoły.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 526-563.
Zawiera: S. 15-46 : Rozdział 1 Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją : Przyczyny zachowań; Dążenie i unikanie; Główne problemy współczesnej teorii motywacji (Adaptacyjne uwarunkowania ludzkich zachowań, Źródła zachowania, Mechanizmy odpowiadające za kierunek zachowania, Wytrwałość, Rola uczuć, Różnice indywidualne, Samoregulacja zachowań, Czy ludzie mają wolę?); Teorie motywacji : rys historyczny (Teorie instynktów, Instynkty a motywacja, Freudowska teoria popędów); Teorie uczenia się (Watsonowska Szkoła Behawioryzmu, Teoria popędów Hulla, Skinnerowska teoria wzmocnienia, Teorie społecznego uczenia się, Teorie rozwoju oraz panowania nad sobą i środowiskiem, Teorie humanistyczne, Teorie poznawcze,); Biologia, uczenie się, poznanie. Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 46-82 : Rozdział 2 Składniki motywacji : Biologia (Budowa mózgu ludzkiego, Przykład temperamentu, Bliźnięta jedno- i dwujajowe, Budowa mózgu a motywacja, Systemu mózgu, Skłonność do doznawania przyjemności, System nagród, Skłonność do przetwarzania informacji. Siatkowy układ aktywujące, Rodzaje neuroprzekaźników w przetwarzaniu informacji); Uczenie się (Uwaga a uczenie się, Warunkowanie klasyczne, Instrumentalne uczenie się, Teorie zachęty społecznej, Uczenie się a pamięć, Wiele systemów pamięci, System hipokampa (uczenie się na zasadzie bodziec-bodziec), System prążkowania (uczenie się na zasadzie bodziec - reakcja), System ciała migdałatowatego (uczenie się na zasadzie bodziec - wzmocnienie), Pamięć i poznanie); Poznanie (Teorie poznawcze, Natura czynników poznawczych, Przekonania, postawy i wartości, Teoria dysonansu poznawczego, Teorie ukryte, Nawyki i zachowania automatyczne a czynniki poznawcze, Przykład : Jakie są przyczyny szczęścia?, Różnice między ludźmi, Przykład podejścia składnikowego); Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 83-117 : Rozdział 3 Głód i jedzenie : Jak ludziom udaje się unikać toksyn? (Biologia, Uczenie się, Poznanie), Wybór pożywienia (Jedzenie a energia : tłuszcze, węglowodany, białka, Pożywienie i składniki odżywcze, Ewolucja mięsożerności człowieka, Biologia, Uczenie się, Poznanie); Głód a jedzenie; Problem nadwagi i otyłości (Schachtera teoria głodu i jedzenia, Progowa teoria głodu, jedzenia i otyłości); Trudności, na które napotykają osoby odchudzające się; Zdrowotne konsekwencje otyłości i zrzucania wagi; Wspólne biesiadowanie oraz jedzenie jako czynność społeczna.
Zawiera: S. 118-155 : Rozdział 4 Namiętność, miłość, seks : Podniecenie seksualne u człowieka; Przyciąganie, namiętność i miłość a reprodukcja; Biologiczne różnice między mężczyznami a kobietami (Hormony płciowe, Dymorfizm płciowy, Polityka różnic biologicznych); Orientacja seksualna.
Zawiera: S. 156-196 : Rozdział 5 Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania : Definicja pobudzenia; Pobudzenie korowe (Siatkowy układ aktywujący, Pomiar aktywności kory mózgowej); Autonomiczny układ nerwowy; Pobudzenie i afekt a skuteczność działania; Pobudzenia a uwaga; Wątpliwości wzbudzane przez teorię optymalnego funkcjonowania; Pobudzenie osobowościowe (lęk); Pobudzenie sytuacyjne (przeciążenie sensoryczne); Pobudzenie sytuacyjne (dysonans poznawczy); Pobudzenie sytuacyjne (bycie ocenianym); Z perspektywy ewolucyjnej.
Zawiera: S. 197-231 : Rozdział 6 Czuwanie, spanie i marzenia senne : Geneza snu - stanowisko ewolucyjne; Czuwanie i sen a aktywność EEG (Wskaźniki sanów snu i czuwania, Model snu Jouveta, Model snu i marzeń sennych Hobsona, Dlaczego zasypiamy i dlaczego się budzimy?, Indywidualne różnice w rytmie snu, Inne rytmy snu, Skutki braku snu, Paradoksalne efekty braku snu); Funkcja snu REM (Paraliż towarzyszący fazie REM, Pozbawienie ludzi snu REM, REM - efekt odbicia, Pozbawianie zwierząt snu - REM, Motywacyjne teorie snu REM, Teorie organizacji neuronowej REM, Różnice indywidualne w zapotrzebowaniu na sen REM); Marzenia senne (Teoria aktywizacji/syntezy Hobsona, Znaczenie marzeń sennych, Status teorii, Hartmanna teoria snu); Zaburzenia snu (Bezsenność, Bezdech periodyczny we śnie).
Zawiera: S. 232-272 : Rozdział 7 Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych : Perspektywa ewolucyjna, Podstawowe pojęcia i koncepcje (Nałogi - definicja Światowej Organizacji Zdrowia, Nadużywanie substancji psychoaktywnych, Substancje psychoaktywne, , Uzależnienie, Tolerancja, Solomona model tolerancji jako procesu opozycyjnego, Odstawienie substancji, Głód); Dlaczego ludzie się uzależniają? ; Powody pierwszego sięgnięcia po substancje psychoaktywne ; Dlaczego substancje psychoaktywne uzależniają; Heroina i morfina; Środki pobudzające : kokaina i amfetamina ; Środki halucynogenne (Konopie indyjskie i LSD); Nikotyna; Alkohol.
Zawiera: S. 272-310 : Rozdział 8 Agresja, przymus, złość : Tradycyjna definicja agresji; Badania nad agresją; Nowe koncepcje dotyczące agresji; Pomiar ludzkiej agresywności. Biologiczny składnik agresji; Agresja - uczenie się; Poznawczy składnik agresji; Przemoc wśród młodzieży; Agresja a działania przestępcze.
Zawiera: S. 311-352 : Rozdział 9 Emocje i stres a zdrowie : Emocje a motywacje (Definicja emocji, Uniwersalna natura emocji, Emocje a ocena sytuacji); Czym jest stres? ; Biologiczny składnik stresu ; Uczenie się jako składnik stresu; Poznawcze składniki stresu; Moderatory stresu.
Zawiera: S. 353-392 : Rozdział 10 Emocje niespójne z celem (negatywne) : Strach a lęk; Pesymizm a depresja ; Poczucie winy i wstydu.
Zawiera: S. 393-427 : Rozdział 11 Emocje spójne z celem (pozytywne) : Szczęście ; Szczęście a radzenie sobie ze stresem ; Niepewność a radzenie sobie ; Dlaczego lubimy dreszczyk emocji, czyli motywacja do podejmowania ryzyka ; Optymizm i nadzieja ; Rola wczesnych doświadczeń. Pojęcie przywiązania (więzi).
Zawiera: S. 429-460 : Rozdział 12 Od ciekawości do twórczości : Ciekawość a eksploracja ; Poszukiwanie doznań ; Twórczość.
Zawiera: S. 461-489 : Rozdział 13 Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości : Potrzeba przewidywalności oraz sprawowania kontroli ; Motywacja do doskonalenia się oraz do odnoszenia sukcesów ; Samoocena.
Zawiera: S. 490-525 : Rozdział 14 Samoregulacja motywacji : Samoregulacja zachowań ; Wyznaczanie celów ; Samoregulacja i wizerunek sibie ; Nastawienie na proces.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Kołłątaj, Hugo (1750-1812) Kadłubek, Wincenty (bł; 1150-1223) Francuz, Jan (bł; 1894-1942) Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego (Kielce) Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego (Sandomierz) Stowarzyszenie Polskich Artystów "Pro arte" Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Końskie) Gminny Zespół Szkół (Łagów) Dziecko zdolne Myślenie twórcze Muzyka Nauczyciele nauczyciele języka angielskiego Język angielski Język angielski nauczanie metody Metoda biograficzna Uczeń zdolny psychoruchowo Uczeń zdolny Studium przypadku (metoda) Zdolności Inteligencje wielorakie Nauczyciele matematyki Sport a uczeń zdolny Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Integracja grupy Komunikacja w grupie Trening twórczego myślenia Zajęcia relaksacyjne Poczucie własnej wartości Trening umiejętności poznawczych Regionalizm Edukacja regionalna świetlice szkolne Książka Język Inteligencja Symbole narodowe Zabawy ruchowe Agresja Zabawy integracyjne zabawy relaksacyjne Eksperyment Zabawy muzyczne Zwierzęta Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Kompetencje Szkolnictwo ponadgimnazjalne Reklama Dziennikarstwo Dziecko w wieku przedszkolnym Skala inteligencji wielorakich Wychowanie przedszkolne Motywacja uczenia się Motywacja uczenia się a zdolności Uczniowie gimnazjów Uczniowie szkół podstawowych Zdolności lingwistyczne Osiągnięcia szkolne Biblioteka szkolna Zajęcia pozaszkolne Zajęcia pozalekcyjne Końskie (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg) Sandomierz (woj. świętokrzyskie) Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg) Chęciny (woj. świętokrzyskie) Łagów (woj. świętokrzyskie) Polska
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-24 : Where there is a will, there is a way / Karolina Barszcz.
Zawiera: S. 25-31 : Byłem uczniem zdolnym - nauczam zdolnych / Mirosław Fijałkowski.
Zawiera: S. 35-42 : Czy Adaś kiedyś zagra w Realu Madryt? / Barbara Haręża.
Zawiera: S. 43-51 : Diagnoza ucznia uzdolnionego akademicko z problemami emocjonalnymi / Renata Jarząb.
Zawiera: S. 53-59 : Nadzieja Sandomierza / Małgorzata Piętowska.
Zawiera: S. 61-68 : Paulina i jej koncepcja przemyślanego ćwiczenia / Marzena Piwowarczyk.
Zawiera: S. 71-102 : Zajęcia warsztatowe "Trening Umiejętności Poznawczych i Społecznych" w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Końskich / Anna Dziduch, Anna Grodzka.
Zawiera: S. 103-118 : Niezwykłe może narodzić się ze zwykłego / Zofia Kańska.
Zawiera: S. 119-131 : Rozwijanie zdolności dzieci na zajęciach świetlicowych / Monika Wójcik.
Zawiera: S. 133-141 : Rozwijanie zdolności komunikacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Katarzyna Rogowicz-Plisak.
Zawiera: S. 145-154 : Rozpoznawanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Iwańska.
Zawiera: S. 155-166 : Zdolności kobiet i mężczyzn - na podstawie analizy treści podręczników szkolnych / Bożena Kaniewska.
Zawiera: S. 167-177 : Przedszkole jako miejsce rozwijania talentów dzieci / Monika Kopeć.
Zawiera: S. 181-192 : Inteligencja lingwistyczna i motywacja a osiągnięcia uczniów z języka angielskiego / Magdalena Pakuła.
Zawiera: S. 193-202 : Rozwijanie zdolności lingwistycznych uczniów szkoły podstawowej / Iwona Szachowicz.
Zawiera: S. 203-211 : Zakres wsparcia zdolności uczniów w szkole podstawowej w Łagowie / Ewa Mikulko.
Zawiera: S. 213-219 : Biblioteka szkolna jako miejsce wspierania talentów w szkole / Joanna Plucner.
Zawiera: S. 221-230 : Wspieranie zdolności uczniów na przykładzie pracy bibliotekarza szkolnego / Edyta Stefańska.
Zawiera: S. 233-244 : Formy pomocy uczniom zdolnym w środowisku lokalnym / Irena Gmyr.
Zawiera: S. 245-253 : Talent to nie wszystko. O roli Stowarzyszenia PRO ARTE w promowaniu uczniów wybitnie uzdolnionych / Bogusława Zając.
Zawiera scenariusze zajęć, które zostały przeprowadzone przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Końskich, program edukacji regionalnej "Jestem stąd" realizowany w Gimnazjum w Jarosławicach gm. Tuczępy oraz scenariusze zajęć świetlicowych: "Książka mój najlepszy przyjaciel", "Nasze symbole narodowe i nasza Ojczyzna", "Sport to zdrowie - zabawy ruchowe na sali gimnastyczej z wykorzystaniem przyrządów sportowych", "Jak sobie radzić ze złością? Zabawy integracyjno-relaksacyjne"; Szkoła bez agresji; kultura życia codziennego", "Zabawa w odkrywców. Poznaję świat przez eksperymentowanie", "W świecie zwierząt - zabawy i piosenki o tematyce zwierzęcej".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zjawisko agresji dziecięcej w szkole / Joanna Glik W: Problemy Opiekuńczo-wychowawcze.- 2015, nr 8, s. 48-52.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-wychowawcze.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej