Rówieśnicy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(4)
Autor
Baranowska Aneta
(1)
Bidziński Karol
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Kowalski Dariusz
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Laere Karolina Van
(1)
Molińska Marta
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Sokołowska Maria
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Rówieśnicy
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
11 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Tutoring rówieśniczy / Aneta Baranowska W: Wychowawca. - 2015, nr 10, s. 31-33.
Dokument nadrzędny: Wychowawca.
Bibliogr.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s .429-472
Zawiera: Rozdział 1. Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etiologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe.
Zawiera: Rozdział 2. Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji (Imperatywy przetrwania i reprodukcji, Współzawodnictwo; Egoizm i altruizm, Maksymalizacja ogólnej sprawności - Ostateczny czynnik motywujący; Ewolucja kulturowa); Ewolucja stanów emocjonalnych.
Zawiera: Rozdział 3. Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone (Zachowania stereotypiczne wynikające z charakterystyki gatunki, Proste mechanizmy uczenia się, Złożone procesy uczenia się, poznanie i kultura); Perspektywa genetyki zachowań (Badania nad zwierzętami, Badania nad ludźmi); Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju.
Zawiera: Rozdział 4. Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych (Budowa układu nerwowego, Osiągnięcia ewolucyjne widoczne w strukturze układu nerwowego, Komórki układu nerwowego); Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji (Autonomiczny układ nerwowy, Układ siatkowy aktywujący, Obwodowy układ wydzielania dokrewnego, Podwzgórze i przysadka mózgowa, Układ komorowy, Układ limbiczny, Przekaźniki synaptyczne, Szyszynka, Wzajemne oddziaływanie substancji chemicznych).
Zawiera: Rozdział 5. Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie (Pragnienie pozakomórkowe i komórkowe, Przyswajanie płynów do posiłku, Zaprzestanie przyswajania płynów); Głód i sytość (Motywacja, od głodówki do sytości, Biesiadowanie, post i ogólny metabolizm, Mechanizmy mózgowe, Mechanizmy glukostatyczne, Czynniki lipostatyczne, Obwodowe czynniki sytości, Inne czynniki fizjologiczne, Woń, Czynniki psychologiczne); Określone apetyty (Smak słodkości, Apetyt na sód, Inne wrodzone apetyty, Unikanie substancji toksycznych, Apetyty nabyte, Uzależnienie jako apetyt nabyty, Dzisiejsze skutki upodobań żywieniowych); Wydalanie i obrzydzenie (Oddawanie moczu i defekacja, Wymioty, Obrzydzenie).
Zawiera: Rozdział 6. Ból, lęk i ukojenie : Ból (Motywowanie za pomocą bólu, Psychiczne zróżnicowanie bólu, Struktury nerwowe a ból, Modulacja odczuwania bólu za pomocą substancji chemicznych); Termoregulacja (Reakcje autonomiczne, Reakcje behawioralne); Lęk (Lęki bezwarunkowe, Wrodzone reakcje na niebezpieczeństwo, Leki warunkowe, Fizjologia leku, Język gestów a lęk, Przekaz społeczny i fermony, Pierwszy rzut oka na zjawisko niepokoju, Odwaga).
Zawiera: Rozdział 7. Rozmnażanie : Strategie rozrodcze a ewolucja (Ogólne różnice płciowe u ssaków, Osiągnięcia adaptacyjne właściwe danemu gatunkowi oraz tworzenie związków, Strategie rozrodcze u człowieka); Neuroendokrynologiczne podstawy zachowań seksualnych (Osobniki męskie, Osobniki żeńskie, Zróżnicowanie płciowe mózgu); Orientacja seksualna (Czynniki psychogenne, Czynniki neuroendokrynologiczne, Genetyka a ewolucja); Menstruacja, ciąża, karmienie (Cykl menstruacyjny a zmiany emocjonalne, Ciąża, Poród, Karmienie).
Zawiera: Pobudzenie i stres : Stres i GAS, Adaptacja krótkoterminowa (Pobudzenie, Fizjologia układu obwodowego w stanach pobudzenia i silnego stresu, Czy mechanizmu autonomiczne różnią się od siebie w zależności od rodzaju emocji, Mechanizmy odprężenia, spoczynek i sen, Znudzenie, zaskoczenie, Poszukiwanie silnych wrażeń, Nieprzystosowawcze nadmierne pobudzenie); Przystosowania długoterminowe (Układ przysadkowo-korowonadnerczowy, Ograniczenie rozrodu, Wpływ emocji i chronicznego stresu na kondycję zdrowotną, Posunięcie w latach, starzenie się i ograniczenie działań samozachowawczych); Zespół stresu pourazowego.
Zawiera: Rozdział 9 : Gniew, nienawiść i agresja : Formy grożenia i agresji, Dominacja i podporządkowanie, Gniew ludzki i jego oznaki, Różnice płciowe i podstawy neuroendokrynologiczne, Zmiany endokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego, Neurologiczne podstawy agresji, Frustracja a rozdrażnienie, Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji, Zabójstwo, Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci, Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy.
Zawiera: Rozdział 10 : Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie : Prezentacja stanów afektywnych (Wyrazy twarzy, Głos, Śmiech, Płacz, Postawy ciała i aktywacja behawioralna); Stany afektywne (Strategie pewności siebie i sukcesu, Żałoba, Depresja, ból psychiczny, zahamowanie i przegrupowanie, Uczenie się i działania poznawcze w depresji, Fizjologia w depresji, SAD); Zachowania zagrażające życiu (Samobójstwo, Próby samobójcze, Samookaleczenie, Ewolucyjne ograniczenia działań samozachowawczych).
Zawiera: Rozdział 11 : Miłość i przywiązanie; Relacje rodzic-dziecko (Przywiązanie niemowlęcia do matki, Więź matki z niemowlęciem, Więź ojca z dziećmi, Jakość przywiązania a rozwój emocjonalny, Więzy i konflikty rodzinne); Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami (Relacje między rodzeństwem, Przyjaźń i tworzenie grup, Rozmaitości); Więzi partnerskie (Korzenie ewolucyjne, Miłość romantyczna a miłość towarzyska, Zaradność seksualna).
Zawiera: Rozdział 12 : Motywacja do nauki : Zajęcia badawcze i ciekawość; zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażenie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia.
Zawiera: Rozdział 13 : Konflikty motywacyjne : Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązanie irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarcha popędów; Podejmowanie ryzyka.
Zawiera: Rozdział 14 : Ja, rodzina i społeczność : Źródła emocji społecznych wyższego rzędu (Ewolucja egoizmu i altruizmu, Pradawne i nowoczesne środowisko emocjonalne, Cywilizacja, prawo, religia i kultura); Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu (Udzielanie emocji i emocje doznawane pośrednio, Empatia, Aprobata i pogarda, Zażenowanie, Duma, wina i wstyd, Psychopatia); Osobowość i okoliczności.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zjawisko presji rówieśniczej / Kinga Sochocka, Karolina Van Laere. W: Remedium. - 2015, nr 4, (dodatek Alkohol Nie bo tak! + scenariusze zajęć profilaktycznych dla młodzieży (materiały uzupełniające dla strony www.niebotak.pl : Presja - jak ją rozpoznać i jej nie ulec.
Dokument nadrzędny: Remedium.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 125)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 15-30 : Filozofia probacji propozycją racjonalnych i skutecznych oddziaływań wychowawczych / Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: S. 31-37 : Poprawianie niepoprawnych w tradycji judeochrześcijańskiej / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 38-45 : Niespełnione dążenia a agresywność nastolatków / Irena Pufal-Struzik, Andrzej Zieja.
Zawiera: S. 46-53 : Powiązania między agresją i odrzuceniem rówieśniczym - inspiracje dla profilaktyki i praktyki / Bronisław Urban.
Zawiera: S. 54-60 : Nieletni sprawcy czynów karalnych na terenie województwa świętokrzyskiego / Waldemar Cisowski.
Zawiera: S. 61-66 : Netoholizm w lokalnym systemie profilaktyki na przykładzie działań realizowanych przez Stowarzyszenie "Nadzieja Rodzinie" / Paulina Forma.
Zawiera: S. 67-70 : Alkohol a przestępczość nieletnich / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 71-79 : Sekty w Polsce - skala zagrożenia / Beata łyżwa, Monika Wojtkowiak, Krystian Wojtkowiak.
Zawiera: S. 83-93 : Wykroczenia uczniów. Jak im zapobiegać / Krzysztof Konarzewski.
Zawiera: S. 94-105 : Skuteczność i jakość oddziaływań wychowawczych w warunkach nadzorów kuratorskich / Andrzej Węgliński.
Zawiera: S. 106-114 : Styl radzenia sobie ze stresem a uzależnienie od Internetu / Anna Siudem.
Zawiera: S. 115-126 : Ocena zagrożeń i oddziaływań profilaktycznych w opiniach młodzie4zy z Kielc / Krzysztof Gąsior.
Zawiera: S. 127-133 : Zaburzenia młodzieży w odżywaniu się - porażka wychowawcza rodziców czy wyraz wewnętrznego bólu w postrzeganiu swojej "niedoskonałości" / Małgorzata Kubicka.
Zawiera: S. 134-142 : Społeczne funkcjonowanie osób bezdomnych / Maciej Grudzień.
Zawiera: S. 143-153 : Popularność metod oddziaływań wychowawczych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych w Polsce / Joanna Moleda.
Zawiera: S. 154-160 : Cele osobiste a możliwości zmian w zachowaniu nieletniego w placówce resocjalizacyjnej / Anna Kieszkowska.
Zawiera: S. 161-166 : Osadzeni jako grupa zwiększonego ryzyka suicydalnego / Anna Komisarska.
Zawiera: S. 167-175 : Poczucie sensu życia u więźniów uczestniczących w programach kulturalno-oświatowych i sportowych w zakładzie karnym / Katarzyna Mirosław.
Zawiera: s. 179-189 : System pomocy terapeutycznej osobom uzależnionym od środków psychoaktywnych i odbywającym karę pozbawienia wolności / Krzysztof Czekaj.
Zawiera: S. 190-198 : Resocjalizacja skazanych w warunkach programowanego systemu odbywania kary pozbawienia wolności / Eliza Mazur.
Zawiera: S. 199-205 : Przygotowanie do życia na wolności. Opinie i oczekiwania skazanych / Monika Marczak.
Zawiera: S. 206-211 : Pomoc osobom uzależnionym na przykładzie działalności Licheńskiego Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym / Jacek Biskupski.
Zawiera: S. 212-221 : Zapobieganie narkomanii w miejscu rekreacji i wypoczynku młodzieży / Ireneusz Siudem.
Zawiera: S. 222-229 : Resocjalizacja prostytutek w Polsce międzywojennej / Piotr Gołdyn.
Zawiera: S. 230-237 : Przygotowanie pedagogów środowiskowych do pracy z młodzieżą zagrożoną w środowisku.
Zawiera: S. 238-256 : Zaangażowanie wychowawców w proces resocjalizacji a sukcesy wychowawcze / Sławomir Sobczak.
Zawiera: S. 257-267 : Wypalenie zawodowe czy wyczerpanie / zmęczenie pracą wychowawców w domach dziecka / Elżbieta Lisowska.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej