Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Autor
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD)
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Zawiera: Wstęp: Cele programu, Grupy dzieci mogących uczestniczyć w programie, Oczekiwana skuteczność programu, Utrzymanie rezultatów leczenia, Rozprzestrzenianie się rezultatów leczenia na różne konteksty, Predyktory powodzenia i porażki, Struktura podręcznika, Zmiany w pierwotnym programie szkolenia, Podsumowanie).
Zawiera: Zasadność programu szkolenia rodziców: Definicja braku posłuszeństwa i zachowań buntowniczych, Kiedy uzasadnienie leczenia jest uzasadnione?, Stopnie nasilenia zachowań opozycyjnych, Związki między zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym a innymi zaburzeniami, Częstość występowania zaburzenia opozycyjno-buntowniczego, Charakter interakcji między rodzicem a dzieckiem a zaburzeniem operacyjno-buntowniczym, Wieloaspektowe rozumienie przyczyn zachowań opozycyjnych i buntowniczych u dzieci - czteroczynnikowy model dziecięcych zachowań opozycyjnych, Powody, dla których brak posłuszeństwa i zachowania buntownicze obejmuje się terapią (Nasilony konflikt w rodzinie, Powielanie braku posłuszeństwa w różnych sytuacjach, Skutki dla społecznego funkcjonowania rodziny, Zachowania opozycyjno-buntownicze jako predyktor dalszych nieprawidłowości rozwoju, Wstęp do skutecznego leczenia innych problemów), Podsumowanie.
Zawiera: Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci: Problemy objęte oceną, Metody oceny (Etap poprzedzający ocenę, Wywiad z rodzicem, Informacje demograficzne, Najważniejsze problemy zgłaszane przez rodziców, Wywiad na temat głównych dziedzin rozwoju, Wywiad na temat nauki szkolnej, problemów rodzinnych lub somatycznych, Przegląd zaburzeń psychicznych u dzieci, Wywiad z dzieckiem, Wywiad z nauczycielem, Kwestionariusze oceny zachowania dziecka dla rodziców i nauczycieli, Kwestionariusze autoewaluacji zachowania dla dziecka, Kwestionariusze i inwentarze mierzące zachowania przystosowawcze, Pogorszenie funkcjonowania psychospołecznego, Badanie relacji z rówieśnikami, Narzędzia autoewaluacji dla rodziców, ADHD i ODD u rodzica, Niezgoda w małżeństwie, Depresja i ogólny poziom dyskomfortu psychicznego u rodzica, Stres rodzicielski, Metody oceny - podsumowanie), Wnioski pod kątem leczenia, Kwestie prawne i etyczne, Dobór rodzin do programu szkolenia, Wykonalność zadań domowych oraz metod szkolenia.
Zawiera: Praktyczne uwarunkowania szkolenia: Uwarunkowania logistyczne i praktyczne, Udział ojca w szkoleniu (Szkolenie w poradni czy w domu?, Szkolenie grupowe czy indywidualne?, Radzenie sobie z brakiem współpracy rodziców), Uwarunkowania dotyczące otoczenia klinicznego i stylu prowadzenia szkolenia, Ustalenie terminów sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień: Pojęcia, na których opiera się program szkolenia rodziców, Kolejność działań w trakcie programu, Kolejność czynności podczas sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Realizacja programu - wskazówki dla terapeuty: Dlaczego dzieci się źle zachowują? (Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Rozmowa o wydarzeniach, jakie zaszły od czasu oceny, Krótkie przypomnienie zachowań destrukcyjnych u dziecka, Otwarta dyskusja dotycząca opinii rodziców na temat złego zachowania dziecka), Model powstawania niewłaściwych zachowań u dzieci : Cechy dziecka, Cechy rodziców, Konsekwencje zachowania, Czynniki stresu w rodzinie), Cel terapii - lepsze "dopasowanie", Potrzeba stworzenia wspomagającego środowiska społecznego, Zadania domowe.
Zawiera: Zwracanie uwagi : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Uzasadnienie potrzeby poznania umiejętności zwracania uwagi, Rozmowa na temat celów sesji, Omówienie materiałów dla rodziców, Częste uwagi rodziców na temat poznanych metod, Modelowanie i ćwiczenie przedstawionych metod, Zadanie domowe.
Zawiera: Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, zadanie domowe, Rozszerzenie stosowania umiejętności zwracania uwagi z zabawy na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Wyznaczenie pory na ćwiczenie posłuszeństwa, Częste uwagi rodziców, Rozmowa na temat zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie tekstu dotyczącego samodzielnej zabawy dziecka, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę - modelowanie i ćwiczenie, Częste komentarze rodziców na temat metody zwracania uwagi na samodzielną zabawę, Bardziej intensywne monitorowanie zajęć dziecka, zadanie domowe.
Zawiera: Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy : Cele, Potrzebne przedmioty, Kolejne czynności, zadanie domowe, Programy nagradzania, Korzyści ze stosowania systemu żetonowego lub punktowego, Ostrzeżenia na rozpoczęcie programu, Częste uwagi rodziców na temat systemu żetonowego lub punktowego, Zadanie domowe.
Zawiera: Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Wprowadzenie kar w systemie żetonowym, Przygotowanie rodziców do stosowania procedury time-out, Uczenie rodziców procedury time-out, Częste uwagi rodziców na temat stosowania metody time-out, Ograniczenia w stosowaniu metody time-out, Modelowanie procedury, Zadanie domowe.
Zawiera: Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem : Cele, Kolejność czynności, Potrzeby materiału, Zadanie domowe.
Zawiera: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przewidywanie problemów w miejscach publicznych, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Omówienie stosowania procedury w różnych miejscach publicznych, zażenowanie rodziców, Przewidywanie nieodpowiedniego zachowania przy przechodzeniu od jednej czynności do drugiej, Zadanie domowe.
Zawiera: Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Omówienie zachowania dziecka w szkole, Wdrożenie karty obserwacji zachowania w szkole, Zadanie domowe.
Zawiera: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości : Cele, Potrzebne materiały, Kolejne czynności, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Rozmowa z rodzicami na temat hipotetycznych trudnych zachowań, zadanie domowe.
Zawiera: Sesja przypominająca i dalsze sesje : Cele, Kolejne czynności.
Zawiera: Materiały służące do oceny problemów dziecka : Formularz 1: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy, Formularz 2 : Dane dotyczące dziecka i rodziny, Formularz 3: Rozwój i zdrowie dziecka, Formularz 4: Zachowanie dziecka w domu, Formularz 5: Zachowanie dziecka w szkole, Formularz 6: Jak przygotować się do oceny problemów dziecka.
Zawiera: Materiały dla rodziców : Profil dziecka i rodzica, Spis problemów rodziny, Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym, Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy, Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka, System żetonowy lub punktowy, Procedura time-out, Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych, Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole, Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Niniejszy podręcznik ma na celu przedstawienie kolejności procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej