Terapia behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(39)
Forma i typ
Książki
(30)
Artykuły
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(6)
Kielce - Czytelnia
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(6)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(6)
Końskie - wypożyczalnia
(4)
Opatów - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(8)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(4)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Kołakowski Artur
(5)
Pisula Agnieszka
(5)
Budzińska Anna
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Hayes Steven C
(2)
Kapera Marta
(2)
Ostaszewski Paweł
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Suchowierska Monika
(2)
Zielińska Monika (psycholog)
(2)
Andruszko Robert
(1)
Anson Eric
(1)
Antshel Kevin M
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Arnett Peter A
(1)
Bajaj Jasmohan S
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Barwick Fiona H
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Beeney Joseph E
(1)
Bielasik Andrzej
(1)
Bonura Bailey M
(1)
Boone Victoria M
(1)
Butler Christopher (1959- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Dave Jennifer B
(1)
Eldridge Ewa
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Gałecki Piotr (fizjolog)
(1)
Glass Jennifer M
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Green Michelle M
(1)
Harciarek Michał
(1)
Haut Marc W
(1)
Hedtke Kristina A
(1)
Holmes Clarissa S
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jeka John
(1)
Jęczmińska Daria
(1)
Kao Amy H
(1)
Kendall Richard
(1)
Kiełtyka-Czech Monika
(1)
Kinney Jean (1943- )
(1)
Leaton Gwen
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lieberman David J. (1966- )
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Lonser Kara
(1)
Maher Kathryn
(1)
Mattis Sara Golden (1968- )
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Moran Maria T
(1)
Morgan Kari L
(1)
Morrow Lisa
(1)
Moskal Maria
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Mullen Kevin D
(1)
Navarro Tomás Tomás (1884-1979)
(1)
Nowicka Magdalena (psycholog)
(1)
Ollendick Thomas H. (1945- )
(1)
Otis John D
(1)
Palmer Chris
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Powell Priscilla
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Prędka-Pawlun Ewelina Autor
(1)
Rajs - Glazar Agnieszka
(1)
Raskin Sara A
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Rytel Bożena
(1)
Sayrs Jennifer H. R
(1)
Smith Spencer
(1)
Sobczak Marzena
(1)
Spada Marcantonio (1970- )
(1)
Strosahl Kirk (1950- )
(1)
Tate David F
(1)
Taylor Christopher W
(1)
Thomas Ayanna K
(1)
Troster Alexander I
(1)
Vasterling Jennifer J
(1)
Whatmough Christine
(1)
Wilson Kelly G
(1)
Witusik Andrzej Dariusz
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Woods Steven Paul
(1)
[Łuba Małgorzata]
(1)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(6)
Rodzice
(4)
Dorośli
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Terapia behawioralna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Sposób na trudne dziecko
(1)
Trud dany i zadany, czyli jak postępować z trudnym dzieckiem?
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1945-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Podręczniki
(2)
Recenzje
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
39 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera m.in.: S. 3-34 : Otępienie / Christine Whatmough.
Zawiera m.in.: S. 35-62 : Teoretyczne koncepcje poznawcze starzenia się / Ayanna K. Thomas, JenniferB. dave, Bailey M. Bonura.
Zawiera m.in.: S. 63-92 : Neuropsychologiczne aspekty zaburzeń ruchowych i choroby neuronu ruchowego ( Choroba Parkinsona ; Postępujące porażenie nadjądrowe ; Drżenie samoistne ; Choroba Huntingtona ; Stwardnienie zanikowe boczne Ichoroba Lou Gehriga ) ; / Alexander I. Troster, Steven paul Woods.
Zawiera m.in.: S. 95-124 : Poznawcze i afektywne teorie neuronaukowe dotyczące procesów poznawczych i depresji w stwardnieniu rozsianym i zespole Guillaina-Barrego / Peter A. Arnett, Fiona H. Barwick, Joseph E. Beeney.
Zawiera m.in.: S. 125-156 : Funkcje neuropoznawcze w układowych chorobach autoimmunologicznych i reumatycznych ( Toczeń rumieniowaty układowy ; Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) ; Zespół Sjorgena ) / Amy H. Kao et al.
Zawiera m.in.: S. 157-198 : HIV/AIDS - neurologiczne i poznawcze konsekwencje zakażenia wirusem HIV-1 / David F. Tate et al.
Zawiera m.in.: S. 199-224 : Choroby reumatyczne: zespół Sjogrena, fibromialgia i zespół przewlekłego zmęczenia / Jennifer M. Glass.
Zawiera m.in.: S. 227-252 : Neuropsychologiczne następstwa cukrzycy typu 1 i typu 2 / Clarissa S. Holmes, Kari L. Morgan, Priscilla Powell.
Zawiera m.in.: S. 253-276 : Neuropsychologiczne następstwa zaburzeń endokrynologicznych: hormony gonadotropowe i kortykosteroidy / Michelle M. Greene, Kathryn Maher. Clarissa C. Holmes.
Zawiera m.in.: S. 277-306 : Neuropsychologiczne następstwa zaburzenia stresowego pourazowego (PTSD) / Jennifer J, Vasterling et al.
Zawiera m.in.: S. 309-324 : Encefalopatia wątrobowa / Jasmohan S. Bajaj, Kevin D. Mullen.
Zawiera m.in.: S. 325-344 : Zaburzenia wywołane przez czynniki toksyczne i encefalopatia ( Rozpuszczalniki organiczne ; Ołów ; Tlenek węgla ) / Marc W. Haut, Maria T. Moran, Kara Lonser.
Zawiera m.in.: S. 345-362 : Funkcje neuropoznawcze w chorobach mitochondrialnych / Kevin M. Antshel.
Zawiera m.in.: S. 365-386 : Współczesne podejścia do rehabilitacji poznawczej / Sarah A, Raskin.
Zawiera m.in.: S. 387-404 : Przewartościowanie sensoryczne : mechanizm rehabilitacji? / Eric Anson, John Jeka.
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Zawiera: Wstęp: Cele programu, Grupy dzieci mogących uczestniczyć w programie, Oczekiwana skuteczność programu, Utrzymanie rezultatów leczenia, Rozprzestrzenianie się rezultatów leczenia na różne konteksty, Predyktory powodzenia i porażki, Struktura podręcznika, Zmiany w pierwotnym programie szkolenia, Podsumowanie).
Zawiera: Zasadność programu szkolenia rodziców: Definicja braku posłuszeństwa i zachowań buntowniczych, Kiedy uzasadnienie leczenia jest uzasadnione?, Stopnie nasilenia zachowań opozycyjnych, Związki między zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym a innymi zaburzeniami, Częstość występowania zaburzenia opozycyjno-buntowniczego, Charakter interakcji między rodzicem a dzieckiem a zaburzeniem operacyjno-buntowniczym, Wieloaspektowe rozumienie przyczyn zachowań opozycyjnych i buntowniczych u dzieci - czteroczynnikowy model dziecięcych zachowań opozycyjnych, Powody, dla których brak posłuszeństwa i zachowania buntownicze obejmuje się terapią (Nasilony konflikt w rodzinie, Powielanie braku posłuszeństwa w różnych sytuacjach, Skutki dla społecznego funkcjonowania rodziny, Zachowania opozycyjno-buntownicze jako predyktor dalszych nieprawidłowości rozwoju, Wstęp do skutecznego leczenia innych problemów), Podsumowanie.
Zawiera: Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci: Problemy objęte oceną, Metody oceny (Etap poprzedzający ocenę, Wywiad z rodzicem, Informacje demograficzne, Najważniejsze problemy zgłaszane przez rodziców, Wywiad na temat głównych dziedzin rozwoju, Wywiad na temat nauki szkolnej, problemów rodzinnych lub somatycznych, Przegląd zaburzeń psychicznych u dzieci, Wywiad z dzieckiem, Wywiad z nauczycielem, Kwestionariusze oceny zachowania dziecka dla rodziców i nauczycieli, Kwestionariusze autoewaluacji zachowania dla dziecka, Kwestionariusze i inwentarze mierzące zachowania przystosowawcze, Pogorszenie funkcjonowania psychospołecznego, Badanie relacji z rówieśnikami, Narzędzia autoewaluacji dla rodziców, ADHD i ODD u rodzica, Niezgoda w małżeństwie, Depresja i ogólny poziom dyskomfortu psychicznego u rodzica, Stres rodzicielski, Metody oceny - podsumowanie), Wnioski pod kątem leczenia, Kwestie prawne i etyczne, Dobór rodzin do programu szkolenia, Wykonalność zadań domowych oraz metod szkolenia.
Zawiera: Praktyczne uwarunkowania szkolenia: Uwarunkowania logistyczne i praktyczne, Udział ojca w szkoleniu (Szkolenie w poradni czy w domu?, Szkolenie grupowe czy indywidualne?, Radzenie sobie z brakiem współpracy rodziców), Uwarunkowania dotyczące otoczenia klinicznego i stylu prowadzenia szkolenia, Ustalenie terminów sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień: Pojęcia, na których opiera się program szkolenia rodziców, Kolejność działań w trakcie programu, Kolejność czynności podczas sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Realizacja programu - wskazówki dla terapeuty: Dlaczego dzieci się źle zachowują? (Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Rozmowa o wydarzeniach, jakie zaszły od czasu oceny, Krótkie przypomnienie zachowań destrukcyjnych u dziecka, Otwarta dyskusja dotycząca opinii rodziców na temat złego zachowania dziecka), Model powstawania niewłaściwych zachowań u dzieci : Cechy dziecka, Cechy rodziców, Konsekwencje zachowania, Czynniki stresu w rodzinie), Cel terapii - lepsze "dopasowanie", Potrzeba stworzenia wspomagającego środowiska społecznego, Zadania domowe.
Zawiera: Zwracanie uwagi : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Uzasadnienie potrzeby poznania umiejętności zwracania uwagi, Rozmowa na temat celów sesji, Omówienie materiałów dla rodziców, Częste uwagi rodziców na temat poznanych metod, Modelowanie i ćwiczenie przedstawionych metod, Zadanie domowe.
Zawiera: Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, zadanie domowe, Rozszerzenie stosowania umiejętności zwracania uwagi z zabawy na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Wyznaczenie pory na ćwiczenie posłuszeństwa, Częste uwagi rodziców, Rozmowa na temat zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie tekstu dotyczącego samodzielnej zabawy dziecka, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę - modelowanie i ćwiczenie, Częste komentarze rodziców na temat metody zwracania uwagi na samodzielną zabawę, Bardziej intensywne monitorowanie zajęć dziecka, zadanie domowe.
Zawiera: Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy : Cele, Potrzebne przedmioty, Kolejne czynności, zadanie domowe, Programy nagradzania, Korzyści ze stosowania systemu żetonowego lub punktowego, Ostrzeżenia na rozpoczęcie programu, Częste uwagi rodziców na temat systemu żetonowego lub punktowego, Zadanie domowe.
Zawiera: Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Wprowadzenie kar w systemie żetonowym, Przygotowanie rodziców do stosowania procedury time-out, Uczenie rodziców procedury time-out, Częste uwagi rodziców na temat stosowania metody time-out, Ograniczenia w stosowaniu metody time-out, Modelowanie procedury, Zadanie domowe.
Zawiera: Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem : Cele, Kolejność czynności, Potrzeby materiału, Zadanie domowe.
Zawiera: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przewidywanie problemów w miejscach publicznych, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Omówienie stosowania procedury w różnych miejscach publicznych, zażenowanie rodziców, Przewidywanie nieodpowiedniego zachowania przy przechodzeniu od jednej czynności do drugiej, Zadanie domowe.
Zawiera: Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Omówienie zachowania dziecka w szkole, Wdrożenie karty obserwacji zachowania w szkole, Zadanie domowe.
Zawiera: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości : Cele, Potrzebne materiały, Kolejne czynności, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Rozmowa z rodzicami na temat hipotetycznych trudnych zachowań, zadanie domowe.
Zawiera: Sesja przypominająca i dalsze sesje : Cele, Kolejne czynności.
Zawiera: Materiały służące do oceny problemów dziecka : Formularz 1: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy, Formularz 2 : Dane dotyczące dziecka i rodziny, Formularz 3: Rozwój i zdrowie dziecka, Formularz 4: Zachowanie dziecka w domu, Formularz 5: Zachowanie dziecka w szkole, Formularz 6: Jak przygotować się do oceny problemów dziecka.
Zawiera: Materiały dla rodziców : Profil dziecka i rodzica, Spis problemów rodziny, Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym, Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy, Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka, System żetonowy lub punktowy, Procedura time-out, Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych, Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole, Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Niniejszy podręcznik ma na celu przedstawienie kolejności procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi.
Książka
W koszyku
Zawiera słownik angielsko-polski (s. 138-159).
U góry s. tyt. i okł.: Współczesny behawioryzm.
Bibliogr. s. 128-137, 160-162. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42882 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44929 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 1 pt. : Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem. Teoria, metodyka, przykłady. Kraków, 2004.
Bibliografia po rozdziałach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia, netografia na stronie 189. Indeks.
Autorka w przystępny sposób przedstawia zasady stosowanej analizy zachowania (SAZ) oraz wyjaśnia skuteczność jej zastosowania w terapii osób z autyzmem. Pokazuje narzędzia do stworzenia spersonalizowanego planu zmiany zachowania, służącego wzmocnieniu pozytywnych zachowań i eliminowaniu zachowań niechcianych lub trudnych. Wskazówki zawarte w książce pomogą Wam w wypracowaniu pozytywnych strategii opierających się na mocnych stronach dziecka, które pozwolą mu rozwinąć ważne dla niego umiejętności. Zastosowanie ich w codziennym życiu umożliwi mu poczynienie postępów, które będą dla wszystkich źródłem radości i zadowolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: • charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu • wybór skutecznej terapii • budowanie relacji z dzieckiem • tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego • angażowanie rodziców w proces terapii • określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii • tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka • przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych • pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia • monitorowanie i ocena postępów • radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych • rozwijanie samodzielności u dziecka • kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44560 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49939 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53623 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31018 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42533 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28943 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47245 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia ACT)
Bibliogr. s. 292-296. Indeksy.
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat nareszcie ukazuje się w Polsce. Co czyni ją tak wyjątkową? Stanowi ona doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. Tekst został napisany niezwykle przystępnym językiem, pozbawionym sztampowego żargonu psychologicznego, dzięki czemu czyta się go jednym tchem. Dlatego W pułapce myśli to nie tylko fascynujący przewodnik po ludzkim umyśle, ale przede wszystkim rewolucyjne narzędzie służące zmianie własnego życia. Autorzy proponują zupełnie nowe podejście do starych problemów natury psychicznej: depresji, lęku, stresu czy chronicznego bólu. Terapia ACT (terapia akceptacji i zaangażowania), na której założeniach opiera się książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na bolesnych przeżyciach i toksycznych emocjach, być bardziej uważnym na bieżącą chwilę i skupić się na tym, co jest naprawdę ważne. To właśnie za sprawą uważności i akceptacji możemy podążać w wybranym kierunku i dokonywać odpowiednich wyborów.
Dzięki książce czytelnicy: • przezwyciężą depresję i lęk, • przestaną negatywnie myśleć o sobie, • uporają się z bólem emocjonalnym, • nauczą się akceptować siebie i swoje uczucia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258695 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42976 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32326 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39484 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42913 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47910 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40487 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Przegląd Oświatowy.
Zawiera rec. książki: Sposób na trudne dziecko : przyjazna terapia behawioralna / Artur Kołakowski, Agnieszka Pisula. - Sopot, 2011.
Książka
W koszyku
Na okł.: Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Bibliogr. s. 356-359.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256344/czyt. 15 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50286 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Bibliogr. s. 356-359.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42544 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 159.922.7 615.851
Na okł.: Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Bibliogr. s. 356-359.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27639 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50836 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27919 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43617 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49153 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52293 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52806 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej