Dziecko z ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(117)
Forma i typ
Książki
(64)
Artykuły
(50)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje informacyjne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(90)
tylko na miejscu
(24)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(22)
Kielce - Czytelnia
(8)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(10)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(5)
Końskie - wypożyczalnia
(12)
Opatów - wypożyczalnia
(10)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(14)
Ostrowiec - czytelnia
(5)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(7)
Starachowice - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - czytelnia
(5)
Staszów - wypożyczalnia
(13)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Paszkiewicz Aneta
(5)
Pawlak Piotr
(5)
Kołakowski Artur
(4)
Baranowska Wanda
(3)
Hawrylewicz Karolina
(3)
Zbyrad Teresa
(3)
Barkley Russell A. (1949- )
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Januszewska Edyta
(2)
Kajka Natalia
(2)
Kaleta-Witusiak Małgorzata
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Tkocz Justyna
(2)
Truś Daria
(2)
Wawrzyniak Sonia
(2)
Łobacz Małgorzata
(2)
Andrzej Chudnicki
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baniel Anat
(1)
Baranowska Ewa
(1)
Biegajczyk Beata
(1)
Bielecka Anna
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blimel Małgorzata
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bujna Kinga
(1)
Carter Cheryl R
(1)
Cash Hilarie
(1)
Cecerko Agnieszka
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Compart Pamela J
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Damian Magdalena
(1)
Denst-sadura Aleksandra
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Doman Glenn
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drost Małgorzata
(1)
Dudek Mieczysław (psychologia)
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Frątczak Dorota
(1)
Fudali Jolanta
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Gosk Urszula
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Graczyk Agnieszka
(1)
Greenblatt James
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Gruberne-Bernacka Barbara
(1)
Grześ Alicja
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hallowell Edward M
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hływa Renata
(1)
Irla Karolina
(1)
Janicka Iwona
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jędrzejowska Ewa
(1)
Kaczmarska Dagmara
(1)
Kalińska Agnieszka
(1)
Kaltenthaler Birgit
(1)
Kamińska Magdalena (psycholog)
(1)
Kapera Marta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kosztowna Barbara
(1)
Kovacs Heike
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata
(1)
Kowalska Katarzyna
(1)
Kozak-Czyżewska Ewa
(1)
Kołacka Martyna
(1)
Kołtyś Barbara
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Kruszko Krzysztof
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(112)
nieznany (pol)
(5)
Język
polski
(117)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Nauczyciele
(9)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dziecko z ADHD
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Afryka
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Czeczenia
(1)
Kenia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma
(5)
Bibliografia
(4)
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Gry komputerowe
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja naukowa
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(16)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
117 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 189-201
Główną zaletą monografii jest wieloaspektowe podejście do zależności występujących między objawami ADHD i wykolejenia społecznego. Pod tym względem różni się ona na korzyść od innych opracowań podejmujących tę problematykę, które najczęściej koncentrują się jedynie na roli wybranych czynników determinujących rozwój tej kategorii zaburzeń zachowania. Wysoką wartość poznawczą książki zapewniają empirycznie zweryfikowane dane oparte na wynikach badań przeprowadzonych w kraju i za granicą. Należy podkreślić, że Autor nie ukrywa tych wyników, które ujawniają niedostatki obecnego modelu resocjalizacji nieletnich oraz niską skuteczność oddziaływań stosowanych przez Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 53102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33367 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29228 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 159.922.7:616.8-053.2
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39824 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : "Impuls", 2010. - 194 s. : il. ; 24 cm.
Symbol UKD: 37.064.2:159.922.7:616.8-053.2
Bibliogr. s. 169-185.
Zawiera: !. Pojęcie i stota ADHD: definicja ADHD, etiologia nadpobudliwości psychoruchowej, objawy nadpobudliwości z deficytem uwagi, powikłania nadpobudliwości. 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD: proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD, metody rozpoznawania ADHD, różnicowanie zespołu ADHD, przegląd metod terapii ADHD (leczenie farmakologiczne, terapia psychopedagogiczna, inne metody wspierajace rozwój dziecka z ADHD).
Zawiera: 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD: uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego, uczeń z ADHD w kontekscie szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych i dydaktycznych. 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli - prawidłowości i konsekwencje: źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu, nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji, typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego, zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli.
Zawiera: 5. Metodologiczne podstawy badań własnych: cel, metody i narzędzia, charakterystyka grup badanych. 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: opis i interpretacja stanu badanych zmiennych, nauczycielska percepcja ucznia z ADHD; wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie.
Zawiera: Załącznik 1. Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego w ICD-10: Zespół Hiperkinetyczny.
Zawiera: Załącznik 2. Kryteria diagnostyczne ADHD w DSM-IV TR: Attention-Deficit/Hyperactivity Discorder (ADHD).
Zawiera: Załącznik 3: Kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania w ICD-10: Zaburzenia zachowania.
Książka
W koszyku
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : "Impuls", 2010. - 194 s. : il. ; 24 cm.
Symbol UKD: 37.064.2:159.922.7:616.8-053.2
Bibliogr. s. 169-185.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 248344 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 248343/czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26538 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50585 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50584 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46639, 46323 (2 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39694 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 447-475.
Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.
Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
Dzięki tej książce: – zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, – nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, – poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [opis z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261999 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28721 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Zawiera: Wstęp: Cele programu, Grupy dzieci mogących uczestniczyć w programie, Oczekiwana skuteczność programu, Utrzymanie rezultatów leczenia, Rozprzestrzenianie się rezultatów leczenia na różne konteksty, Predyktory powodzenia i porażki, Struktura podręcznika, Zmiany w pierwotnym programie szkolenia, Podsumowanie).
Zawiera: Zasadność programu szkolenia rodziców: Definicja braku posłuszeństwa i zachowań buntowniczych, Kiedy uzasadnienie leczenia jest uzasadnione?, Stopnie nasilenia zachowań opozycyjnych, Związki między zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym a innymi zaburzeniami, Częstość występowania zaburzenia opozycyjno-buntowniczego, Charakter interakcji między rodzicem a dzieckiem a zaburzeniem operacyjno-buntowniczym, Wieloaspektowe rozumienie przyczyn zachowań opozycyjnych i buntowniczych u dzieci - czteroczynnikowy model dziecięcych zachowań opozycyjnych, Powody, dla których brak posłuszeństwa i zachowania buntownicze obejmuje się terapią (Nasilony konflikt w rodzinie, Powielanie braku posłuszeństwa w różnych sytuacjach, Skutki dla społecznego funkcjonowania rodziny, Zachowania opozycyjno-buntownicze jako predyktor dalszych nieprawidłowości rozwoju, Wstęp do skutecznego leczenia innych problemów), Podsumowanie.
Zawiera: Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci: Problemy objęte oceną, Metody oceny (Etap poprzedzający ocenę, Wywiad z rodzicem, Informacje demograficzne, Najważniejsze problemy zgłaszane przez rodziców, Wywiad na temat głównych dziedzin rozwoju, Wywiad na temat nauki szkolnej, problemów rodzinnych lub somatycznych, Przegląd zaburzeń psychicznych u dzieci, Wywiad z dzieckiem, Wywiad z nauczycielem, Kwestionariusze oceny zachowania dziecka dla rodziców i nauczycieli, Kwestionariusze autoewaluacji zachowania dla dziecka, Kwestionariusze i inwentarze mierzące zachowania przystosowawcze, Pogorszenie funkcjonowania psychospołecznego, Badanie relacji z rówieśnikami, Narzędzia autoewaluacji dla rodziców, ADHD i ODD u rodzica, Niezgoda w małżeństwie, Depresja i ogólny poziom dyskomfortu psychicznego u rodzica, Stres rodzicielski, Metody oceny - podsumowanie), Wnioski pod kątem leczenia, Kwestie prawne i etyczne, Dobór rodzin do programu szkolenia, Wykonalność zadań domowych oraz metod szkolenia.
Zawiera: Praktyczne uwarunkowania szkolenia: Uwarunkowania logistyczne i praktyczne, Udział ojca w szkoleniu (Szkolenie w poradni czy w domu?, Szkolenie grupowe czy indywidualne?, Radzenie sobie z brakiem współpracy rodziców), Uwarunkowania dotyczące otoczenia klinicznego i stylu prowadzenia szkolenia, Ustalenie terminów sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień: Pojęcia, na których opiera się program szkolenia rodziców, Kolejność działań w trakcie programu, Kolejność czynności podczas sesji, Podsumowanie.
Zawiera: Realizacja programu - wskazówki dla terapeuty: Dlaczego dzieci się źle zachowują? (Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Rozmowa o wydarzeniach, jakie zaszły od czasu oceny, Krótkie przypomnienie zachowań destrukcyjnych u dziecka, Otwarta dyskusja dotycząca opinii rodziców na temat złego zachowania dziecka), Model powstawania niewłaściwych zachowań u dzieci : Cechy dziecka, Cechy rodziców, Konsekwencje zachowania, Czynniki stresu w rodzinie), Cel terapii - lepsze "dopasowanie", Potrzeba stworzenia wspomagającego środowiska społecznego, Zadania domowe.
Zawiera: Zwracanie uwagi : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadania domowe, Uzasadnienie potrzeby poznania umiejętności zwracania uwagi, Rozmowa na temat celów sesji, Omówienie materiałów dla rodziców, Częste uwagi rodziców na temat poznanych metod, Modelowanie i ćwiczenie przedstawionych metod, Zadanie domowe.
Zawiera: Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, zadanie domowe, Rozszerzenie stosowania umiejętności zwracania uwagi z zabawy na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Wyznaczenie pory na ćwiczenie posłuszeństwa, Częste uwagi rodziców, Rozmowa na temat zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie tekstu dotyczącego samodzielnej zabawy dziecka, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę - modelowanie i ćwiczenie, Częste komentarze rodziców na temat metody zwracania uwagi na samodzielną zabawę, Bardziej intensywne monitorowanie zajęć dziecka, zadanie domowe.
Zawiera: Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy : Cele, Potrzebne przedmioty, Kolejne czynności, zadanie domowe, Programy nagradzania, Korzyści ze stosowania systemu żetonowego lub punktowego, Ostrzeżenia na rozpoczęcie programu, Częste uwagi rodziców na temat systemu żetonowego lub punktowego, Zadanie domowe.
Zawiera: Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Wprowadzenie kar w systemie żetonowym, Przygotowanie rodziców do stosowania procedury time-out, Uczenie rodziców procedury time-out, Częste uwagi rodziców na temat stosowania metody time-out, Ograniczenia w stosowaniu metody time-out, Modelowanie procedury, Zadanie domowe.
Zawiera: Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem : Cele, Kolejność czynności, Potrzeby materiału, Zadanie domowe.
Zawiera: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przewidywanie problemów w miejscach publicznych, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Omówienie stosowania procedury w różnych miejscach publicznych, zażenowanie rodziców, Przewidywanie nieodpowiedniego zachowania przy przechodzeniu od jednej czynności do drugiej, Zadanie domowe.
Zawiera: Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania : Cele, Potrzebne materiały, Kolejność czynności, Zadanie domowe, Omówienie zachowania dziecka w szkole, Wdrożenie karty obserwacji zachowania w szkole, Zadanie domowe.
Zawiera: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości : Cele, Potrzebne materiały, Kolejne czynności, Ponowna ocena zachowań destrukcyjnych dziecka, Przekazanie i omówienie materiałów dla rodziców, Rozmowa z rodzicami na temat hipotetycznych trudnych zachowań, zadanie domowe.
Zawiera: Sesja przypominająca i dalsze sesje : Cele, Kolejne czynności.
Zawiera: Materiały służące do oceny problemów dziecka : Formularz 1: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy, Formularz 2 : Dane dotyczące dziecka i rodziny, Formularz 3: Rozwój i zdrowie dziecka, Formularz 4: Zachowanie dziecka w domu, Formularz 5: Zachowanie dziecka w szkole, Formularz 6: Jak przygotować się do oceny problemów dziecka.
Zawiera: Materiały dla rodziców : Profil dziecka i rodzica, Spis problemów rodziny, Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym, Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy, Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka, Skuteczne wydawanie poleceń, Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka, System żetonowy lub punktowy, Procedura time-out, Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych, Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole, Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Niniejszy podręcznik ma na celu przedstawienie kolejności procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Można pracować z dzieckiem z ADHD! / Beata Biegajczyk. W: Nowa Szkoła. - R. 61, nr 7 (2005), s. 45-48.
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. - Kraków : "Impuls", 2007. - 314, [2] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Materiały z konferencji nauk., która odbyła się w Konstancinie-Jeziornie 17-19 listopada 2005 r.
Zawiera: S. 15-23 : Prawa dziecka w perspektywie socjologicznej / Hanna Świda-Ziemba.
Zawiera: S. 25-35 : Janusz Korczak jako pedagog. Prawo dziecka do zdrowia / Michael Kirchner.
Zawiera: S. 37-42 : Janusz Korczak jako lekarz / Andrzej Jaczewski.
Zawiera: S. 43-52 : Janusz Korczak w świetle psychologii transpersonalnej / Marta Gołębiowska.
Zawiera: S. 53-60 : Dziecko - po prostu człowiek. Dziecko nauczycielem człowieczeństwa.
Zawiera: S. 61-70 : Odkrywcy, nauczyciele i strażnicy praw dziecka / Barbara Smolińska-Theiss.
Zawiera: S. 71-96 : Janusz Korczak o dziecku i jego zdrowiu / Marta Ciesielska.
Zawiera: S. 99-117 : Orientacja na dziecko w dyskursach współczesnej pedagogiki. Zagrożenia czy marnotrawstwo idei? / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 119-129 : Edukacyjny doping ery globalizacji zagrożeniem dla zdrowia dziecka / Joanna Danilewska.
Zawiera: S. 131-148 : Prawo dziecka do rozwoju / Maria Czerepaniak-Walczak.
Zawiera: S. 149-173 : Prawa dziecka hospitalizowanego w świadomości pielęgniarek i pielęgniarzy / Bożena Mroczek.
Zawiera: S. 175-181 : Uczeń agresywny czy waleczny? / Dariusz Chętkowski.
Zawiera: S. 183-195 : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Materiały szkoleniowe Polskiego Towarzystwa ADHD / Iwona Lelito.
Zawiera: S. 197-203 : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku / Stanisław Bobula.
Zawiera: S. 205-212 : Zdrowie psychiczne dzieci uwikłanych w konflikty dorosłych / Małgorzata Kmita.
Zawiera: S. 213-226 : Urodzone w złym miejscu i o niewłaściwym czasie... Historia dzieci bez tożsamości i praw do bycia dzieckiem / Urszula Markowska-Manista.
Zawiera: S. 227-240 : Prawo dziecka do zdrowia w krajach misyjnych Afryki Subsaharyjskiej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Kenii / Andrzej Grych.
Zawiera: S. 241-256 : Dzieci czeczeńskie - ofiary wojny / Edyta Januszewska.
Zawiera: S. 259-298 : Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie - tezy do dyskusji nad narodowym programem zdrowia / Janusz Szymborski.
Zawiera: S. 299-314 : Wiersze / Irena Conti Di Mauro.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Funkcjonowanie uczniów z zespołem ADHD w szkole / Bogumiła Bobik. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 50, nr 5 (2010), s. 42-47.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Objawy ADHD wśród uczniów. Ich role społeczne pełnione na terenie szkoły. Wyniki badań.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46357 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49775 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25266 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik dla Rodziców.)
Na okł. i grzb. podtyt.: poradnik.
Bibliogr. s. 165-167.
Zawiera m.in.: S. 13-26 : Dojrzałość a dojrzałość szkolna.
Zawiera m.in.: S. 27-46 : Kryteria dojrzałości szkolnej, czyli dojrzałość fizyczna, intelektualna i emocjonalno-społeczna.
Zawiera m.in.: S. 47-62 : Dojrzałośc szkolna a ryzyko dysleksji.
Zawiera m.in.: S. 63-80 : Dojrzałośc szkolna a zaburzenia dynamiki procesów emocjonalnych (Nadmierna pobudliwość psychoruchowa; Dziecięce lęki szkolne; Dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Leczyć czy wychowywać dzieci z ADHD?).
Zawiera m.in.: S. 81-102 : O wspomaganiu rozwoju zakłóconego (O odraczaniu obowiązku szkolnego; Kiedy do szkoły specjalnej?).
Zawiera m.in.: S. 103-112 : Dziesięć przykazań przed-szkolnych, czyli jak dzieckiem rządzić, by mu krzywdy nie wyrządzić.
Zawiera m.in.: S. 113-142 : Dojrzałość szkolna - studia przypadków.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Remedium.
Przyczyny, objawy i typy ADHD u nastolatków. Wpływ środowiska rodzinnego i rówieśników oraz nauczycieli na kształtowanie się tożsamości osób/dzieci z ADHD.
Pozostałe zbiory
W koszyku
Pozycja, która wprowadza w świat zaburzeń, jakie wywołuje ADHD. Sprawdź, jak pomóc swojemu dziecku i wykorzystaj najbardziej skuteczne metody. "ADHD/ADD. Jak pomóc dziecku ogarnąć chaos" to książka mająca na celu pomóc rodzicom dzieci z zaburzeniami takimi jak ADHD, w walce z chaosem, jaki gości w życiu ich najmłodszych na co dzień. Niestety, życie chorego malucha jest dalekie od uporządkowanego. Autorka tej pozycji stara się podpowiedzieć, w jaki sposób można pomóc dziecku, które nie potrafi zapanować nad swoim zachowaniem. Chodzi tutaj przede wszystkim o typowe objawy dezorganizacji, związane z ADHD. Obierając odpowiednią drogę, można nauczyć dziecko z ADHD zachowywania porządku, a także pracy w sposób systematyczny i regularnej nauki, która nie będzie powodować rozproszenia i frustracji. Książka ta jest skierowana głównie do rodziców, jednak ważne informacje znajdą w niej również psycholodzy, nauczyciele, jak również pedagodzy, którzy na co dzień pracują z dziećmi chorymi na ADHD. Dzięki poradom w niej zawartym będą mogli lepiej wykonywać swoje obowiązki. Autorką książki "ADHD/ADD. Jak pomóc dziecku ogarnąć chaos" jest Cheryl R. Carter, będąca terapeutką rodzinną oraz konsultantką w zakresie organizacji i zarządzania czasem. Prowadzi również kursy z kreatywnego pisania. Stara się doradzać w dziedzinie rodzicielstwa i wychowania dzieci. Zajmuje się także kwestią nauczania domowego oraz edukacji specjalnej. Dzięki niej rodzice mogą lepiej zrozumieć swoje dzieci i nauczyć się ich słuchać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42943 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Definicja uzależnienia od gier: Natura uzależnień, Analiza, Podatność dziecka na krzyżowe, Objawy i ocena stopnia zaawansowania uzależnienia, Uzależnienia krzyżowe, Wnioski.
Rozdział 2. Somatyczne i psychiczne oddziaływanie gier: Zagrożenia dla zdrowia, Zagrożenia dla zdrowia psychicznego i zaburzenia współistniejące, Czy dzięki grom komputerowym dziecko staje się mądrzejsze?, Umiejętność uczenia się, Miłość i rozwój świadomości, Rozwój kompasu moralnego, Wiara w siebie, Zachowania prospołeczne, Czy z grania na komputerze są jakieś korzyści?
Rozdział 3. Ustalamy granice - czy "to tylko gra"?: Krok pierwszy - pozytywne nastawienie, Krok drugi - spotkanie rodzinne, Krok trzeci - logiczne następstwa, Krok czwarty - egzekwowanie, Ochłonięcie.
Rozdział 4. Niemowlęta (Od narodzin do drugiego roku życia): Monitor komputera opiekunem dziecka, Skuteczne utrwalanie zasad?, Marketing dla niemowląt i małych dzieci, Co mogą rodzice?
Rozdział 5. Wczesne dzieciństwo (2 do 6 lat): Napady złości i zachowania agresywne, Elektronika zamiast smoczka, Natychmiastowa nagroda, Cybernetyczny Wojtek i cybernetyczna Marysia, Szczególnie do rodziców chłopców, Marketing gier kierowany do przedszkolaków, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 6. Lata szkoły podstawowej: Wasze dziecko a stres, Opóźnienie rozwoju emocjonalnego, Upośledzenie umiejętności społecznych, Prześladowanie i bycie prześladowanym, Plaga otyłości, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 7. Wiek dojrzewania: Brak snu, Wyobcowanie, Presja rówieśników w sieci, Agresja, Nagabywania o charakterze seksualnym, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 8. Uzależnienie od gier: U dorosłych dzieci, Groźby - agresja wobec innych i autoagresja, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 9. Interwencja kryzysowa: Internet a seks.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48215 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-202.
Bibliografia na stronach [125]-130.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264902 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest kolejnym wydaniem bardzo dobrze przyjętej publikacji o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają, w sytuacjach życia codziennego , w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259119 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej