Nadpobudliwość psychoruchowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(10)
Artykuły
(6)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Bortliczek Małgorzata
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Oleksy Jadwiga
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Braun Eldon
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Cudna Katarzyna
(1)
Davis Ronald
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Herda Katarzyna
(1)
Jaklewicz Grażyna
(1)
Kabat Agnieszka
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Lukasova Hana
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Nadworska Katarzyna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Opolska Teresa
(1)
Palus Katarzyna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Ruman Natalia Maria
(1)
Saracka Małgorzata
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Warchał Mateusz
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Zalewska-Pawlak Mirosława
(1)
Zawadzka Bożena (pedagogika)
(1)
Łagowska Karolina
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Żółcik Marzena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(1)
Bibliografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : "Impuls", 2010. - 194 s. : il. ; 24 cm.
Symbol UKD: 37.064.2:159.922.7:616.8-053.2
Bibliogr. s. 169-185.
Zawiera: !. Pojęcie i stota ADHD: definicja ADHD, etiologia nadpobudliwości psychoruchowej, objawy nadpobudliwości z deficytem uwagi, powikłania nadpobudliwości. 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD: proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD, metody rozpoznawania ADHD, różnicowanie zespołu ADHD, przegląd metod terapii ADHD (leczenie farmakologiczne, terapia psychopedagogiczna, inne metody wspierajace rozwój dziecka z ADHD).
Zawiera: 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD: uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego, uczeń z ADHD w kontekscie szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych i dydaktycznych. 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli - prawidłowości i konsekwencje: źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu, nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji, typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego, zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli.
Zawiera: 5. Metodologiczne podstawy badań własnych: cel, metody i narzędzia, charakterystyka grup badanych. 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: opis i interpretacja stanu badanych zmiennych, nauczycielska percepcja ucznia z ADHD; wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie.
Zawiera: Załącznik 1. Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego w ICD-10: Zespół Hiperkinetyczny.
Zawiera: Załącznik 2. Kryteria diagnostyczne ADHD w DSM-IV TR: Attention-Deficit/Hyperactivity Discorder (ADHD).
Zawiera: Załącznik 3: Kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania w ICD-10: Zaburzenia zachowania.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo / Katarzyna Cudna. W: Studia i Materiały.- 2005, nr 1, s. 195-204.
Dokument nadrzędny: Studia i Materiały.
Bibliogr.
[Wskazówki dla nauczycieli i rodziców]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. w języku angielskim.
[Proces uczenia się i jego zaburzenia: definicja, orientacja i dezorientacja, zespół deficytu uwagi, dyskalkulia i dysgrafia. Podstawowe narzędzia, metody, ćwiczenia korygujące zaburzenia w uczeniu się]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 159.922.7:616.8-053.2
Aneksy.
Bibliogr. s. 109-112.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40139 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39032 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28272, 28273 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Studia i Materiały.
Bibliogr.
Problem nadpobudliwości w literaturze. Przejawy. Wpływ grupy rówieśniczej. Metodologia badań. Zachowanie dziecka w szkole i w domu. Terapia.
Książka
W koszyku
Materiały z II ogólnopolskiej konf. szkoleniowo-nauk.
Zawiera: Rola muzykoterapii w korygowaniu skutków niepowodzeń szkolnych / Małgorzata Baczyńska.
Zawiera: Muzykoterapia w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych - muzyczne działania artystyczne w procesie terapii zajęciowej / Krzysztof Browarny.
Zawiera: Przeżywanie treści zawartych w baśniach jako sposób na porządkowanie własnych doświadczeń / Joanna Brzezińska.
Zawiera: Kreatywność w muzykoterapii / Helena Cesarz.
Zawiera: "Podróże w trzy inne strony świata" - warsztaty artystyczne / Lidia Frydzińska-Świątczak.
Zawiera: Bogactwo różnorodności czy neokolonializm? Rozwój arteterapii na świecie / Andrea Gilroy.
Zawiera: Ekspresja twórcza dziecka niepełnosprawnego podczas zajęć muzykoterapeutycznych / Joanna Gładyszewska-Cylulko, Paweł Cylulko.
Zawiera: Psychopatologia ekspresji - XXI wiek / Agnieszka Gmitrowicz, Marta Grancow-Grabka.
Zawiera: Technika labiryntu w terapii kreatywnej młodzieży, w tym osób leczonych psychiatrycznie / Dagna Gmitrowicz, Anna Szczepanik.
Zawiera: Możliwości zastosowania choreoterapii w grupie kobiet po mastektomii / Dorota Gołąb.
Zawiera: Model mobilnej rekreacji muzycznej jako innowacja w pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania agresywne / Diana Gulińska-Grzeluszka.
Zawiera: Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii / Olga Handford.
Zawiera: Mapy myśli jako ćwiczenie edukacyjne i terapeutyczne / Maciej Jabłoński.
Zawiera: Rysunek projekcyjny w pracy z nauczycielem małego dziecka / Barbara Kaczorowska.
Zawiera: Dzieci kwiaty - warsztat artystyczny / Wiesław Karolak.
Zawiera: Działania twórcze w terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi / Barbara Kasprzyk.
Zawiera: Rozumienie arteterapii przez studentów różnych specjalności pedagogicznych / Dagmara Kiercel, Beata Kunat.
Zawiera: Emocje i utwory poetyckie kierowane do dzieci w wieku wczesnoszkolnym - modele matematyczne / Sławomir Krzyśka.
Zawiera: Taniec i muzyka w procesie wychowania i nauczania / Danuta Krzywoń.
Zawiera: Współczesne badania nad zastosowaniem muzyki w medycynie / Klaudia Kukiełczyńska-Krawczyk.
Zawiera: Kamuflaż jako możliwość odkrywania nowych aspektów swojego "ja" w perspektywie własnej biografii / Kamila Lasocińska.
Zawiera: Projekt warsztatu "Kamuflaż - prowokacja jako środek do wychodzenia poza stereotypy" / Kamila Lasocińska, Monika Goetzendorf-Grabowska.
Zawiera: Zajęcia arteterapeutyczne w przedszkolu integracyjnym - na przykładzie Miejskiego Przedszkola nr 47 z Oddziałami Integracyjnymi w Katowicach / Jolanta Łysakowska.
Zawiera: Kulturocentryczna muzykoterapia improwizacyjna jako strategia promocji zdrowia w lecznictwie psychiatrycznym / Elzbieta Masiak.
Zawiera: Element autopsychoterapii w strukturze doświadczania muzyki przez artystów muzyków / Elżbieta Masiak.
Zawiera: Techniki arte (biblioterapia, rysunek, drama) w programie pomocy bezrobotnym / Danuta Michalczyk, Beata Ossowicka.
Zawiera: Muzykoterapia na Łotwie / Mirdza Paipare.
Zawiera: Metoda rytmiki Emila Jacques-Dalcroze'a w terapii dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) / Anetta Pasternak.
Zawiera: Obrazy projekcyjne / Bożena Pierkiel.
Zawiera: Perspektywa dialogowego "ja" w arteterapii / Karolina Siodmiak.
Zawiera: Operoterapia. Kilka uwag z teorii i praktyki / Beata Słomczewska-Molnar.
Zawiera: Uczestnicy, metody i efekty arteterapii - synteza badań / Maja Stańko.
Zawiera: Wolfgang Amadeusz Mozart i Karol Szymanowski w edukacji na podstawie wybranych przykładów / Ewa Szmidt-Sabat.
Zawiera: Arteterapia... / Wita Szulc.
Zawiera: Teatr tańca Anny Halprin - na pograniczu sztuki, rytuału i terapii oraz jego polska adaptacja / Mateusz Wiszniewski.
Zawiera: Psychodrama w pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi / Agnieszka Wróbel.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [131].
Zawiera: S. 11-34 : Mózgowe porażenie dziecięce / Jagna Czochańska, Zbigniew Łosiowski.
Zawiera: S. 35-42 : Wady wrodzone ośrodkowego układu nerwowego / Bogna Schmidt-Sidor.
Zawiera: S. 43-60 : Choroby nerwowo-mięśniowe / Barbara Ryniewicz.
Zawiera: S. 61-69 : Urazy ośrodkowego układu nerwowego / Tomasz Lenkiewicz.
Zawiera: S. 70-75 : Dzieci z nowotworami ośrodkowego układu nerwowego / Jagna Czochańska.
Zawiera: S. 76-77 : Choroby nerwowo skórne / Bogna Schmidt-Sidor.
Zawiera: S. 78-79 : Choroby metaboliczne ośrodkowego układu nerwowego / Bogna Schmidt-Sidor.
Zawiera: S. 80-90 : Stany napadowe u dzieci. Padaczka / Jagna Czochańska.
Zawiera: S. 91-103 : Stany napadowe niepadaczkowe u dzieci / Zbigniew Łosiowski.
Zawiera: S. 104-113 : Bóle głowy / Elżbieta Szczepanik.
Zawiera: S. 114-130 : Mikrozaburzenia czynności mózgu - aspekt neurologiczny / Zbigniew Łosiowski.
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Zasady, szanse i trudności / Anna Mikler-Chwastek.
Zawiera: Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków - zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków / Katarzyna Nadrowska.
Zawiera: Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych / Agnieszka Olechowska.
Zawiera: Dwie edukacje małego dziecka / Zofia Remiszewska.
Zawiera: Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się / Marzena Żółcik
Zawiera: Rozvijanie socialnych zrucnosti żiakov mladsieho skolskeho veku / Michaela Vańcova.
Zawiera: Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie - ujęcie systemowe / Mateusz Warchał.
Zawiera: Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania / Joanna Skierska.
Zawiera: Konteksty wychowawcze - ku pedagogice współbycia.
Zawiera: Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów / Gabriela Kapica.
Zawiera: Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego / Urszula Szuścik.
Zawiera: Radość dzieciństwa zagrożona - problemy wczesnej edukacji estetycznej / Mirosława Zalewska-Pawlak.
Zawiera: Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiagnięciach szkolnych / Barbara chojnacka-Synaszko.
Zawiera: Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym / Kinga Kuszak.
Zawiera: Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Hana Lukasova.
Zawiera: Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka - świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklam / Małgorzata Bortliczek.
Zawiera: Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka / Natalia Maria Ruman.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-34 : Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Zasady, szanse i trudności / Anna Mikler-Chwastek.
Zawiera m.in.: S. 35-58 : Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków - zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków / Katarzyna Nadrowska.
Zawiera m.in.: S. 59-72 : Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych / Agnieszka Olechowska.
Zawiera m.in.: S. 73-72 : Dwie edukacje małego dziecka / Ziofia Remiszewska.
Zawiera m.in.: S. 93-108 : Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się / Marzena Żółcik.
Zawiera m.in.: S. 135-144 : Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie - ujęcie systemowe / Mateusz Warchał.
Zawiera m.in.: S. 145-165 : Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania / Joanna Skibska.
Zawiera m.in.: S. 169-190 : Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 191-202 :: Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 203-212 : Radość dzieciństwa zagrożona - problemy wczesnej edukacji estetycznej / Mirosława Zalewska-Pawlak.
Zawiera m.in.: S. 213-228 : Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera m.in.: S. 229-256 : Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Hana Lukasova.
Zawiera m.in.: S. 257-276 : Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiagnięciach szkolnych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 277-294 : Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym / Kinga Kuszak.
Zawiera m.in.: S. 295-318 : Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka - świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklam / Małgorzata Bortliczek.
Zawiera m.in.: S. 341-366 : Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka / Natalia Maria Ruman.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Przyczyny, charakterystyka nadpobudliwości, cele i założenia programu korekcji zachowań, scenariusze zajęć przy nadpobudliwości]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Bibliogr.
[Wymagania szkoły w kontekście dojrzałości szkolnej. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w klasie. Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu, czyli co może zrobić nauczyciel?.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Studia i Materiały.
Bibliogr.
Nadpobudliwość psychoruchowa: objawy, wczesna terapia - na podstawie badań. Studium przypadku.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
[Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Zaburzenia uwagi, problemy z impulsywnością i kontrolą zachowań, nadruchliwość. Najczęściej występujące objawy nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w poszczególnych grupach wiekowych.]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie interakcji społeczno-wychowawczych we współczesnym systemie edukacji / Zofia Żukowska, Ryszard Żukowski.
Zawiera: S. 27-33 : Intuicyjne koncepcje nauczycieli a rozwój twórczych predyspozycji uczniów / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 42-51 : Dojrzałość nauczycieli warunkiem twórczego rozwoju i przetrwania cywilizacji / Alina Rynio.
Zawiera: S. 53-64 : Rola wartości moralnych w wychowaniu szkolnym / Dariusz Adamczyk.
Zawiera: S. 65-75 : Z badań nad wartościami młodzieży szkół zawodowych / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 79-87 : Zdrowie uczącej się młodzieży wartością w pedagogice / Bożena Zawadzka, Dorota Kozieł, Edyta Naszydłowska.
Zawiera: S. 89-98 : Wieloaspektowość oddziaływań terapeutycznych dzieci przewlekle i terminalnie chorych / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 99-105 : Zdrowie jako wartość w różnych okresach życia człowieka / Elżbieta Nowak, Przemysław Nowak.
Zawiera: S. 107-113 : Kształcenie zawodowe uczniów z ujemnym bilansem zdrowia / Stefan M. Kwiatkowski, Halina Król.
Zawiera: S. 115-125 : Trudny okres diagnozy dziecka z zespołem ADHD / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 127-132 : Syndrom FAS nowym wyzwaniem dla edukacji / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 133-141 : Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów - perspektywa profilaktyki / Monika Szpringer, Andrzej Drapała, Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 143-152 : Organizacje pozarządowe jako partnerzy wspierający szkołę w procesie wychowania i profilaktyki / Monika Szpringer, Andrzej Drapała.
Zawiera: S. 159-164 : Rola edukacji ekologicznej w kształtowaniu postaw ekologicznych w regionie świętokrzyskim / Irena Fudali.
Zawiera: S. 165-171 : Tradycja wartością wychowawczą / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 173-177 : Rola środowiska w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym / Mirosława Parlak, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 179-186 : Wartość wycieczek szkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Katarzyna Wesołowska.
Zawiera: S. 187-197 : Znaczenie nauczyciela szkoły podstawowej w organizacji czasu wolnego uczniów / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 199-203 : O poczuciu spełnienia jako możliwym celu ludzkich czynów / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: S. 205-211 : Wspieranie funkcji wychowawczej szkoły poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem funduszy europejskich / Elżbieta Męcina-Bednarek.
Zawiera: S. 213-219 : Kształtowanie postawy sługi według błogosławionej Matki Teresy z Kalkuty / Zuzana Hollá.
Zawiera: S. 221-229 : Szkoła wobec egzystencjalnych problemów człowieka - postawy wobec śmierci / Karol Bidziński.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej