.4
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Artykuły
(20)
Książki
(20)
Publikacje informacyjne
(14)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(6)
Kielce - Czytelnia
(1)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(1)
Autor
Lewicka Ewa
(5)
Badziukiewicz Beata
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bier Halina (1908-1987)
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Borkowska Anna
(1)
Bortliczek Małgorzata
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Brown Jason W
(1)
Chomczenko G.P
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Giza Teresa
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Górska Halina (1951- )
(1)
Jaczyńska-Markiewicz Maria
(1)
Jaińska Agnieszka
(1)
Janczak Dorota
(1)
Kaczmarek Mirosław
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karpiński Robert
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kaźmierczyk Stanisław (1930- )
(1)
Klaś-Pupar Kinga
(1)
Klimczyk Anna
(1)
Klukowski Bogdan
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kultys Krzysztof
(1)
Kędziora Tomasz
(1)
Lechta Viktor
(1)
M.N
(1)
Macander Dorota
(1)
Maj Beata
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Orlewski Jerzy
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Pachalska Maria
(1)
Pronobis Małgorzata
(1)
Romaniuk Anna
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Staszewska Magdalena (bibliotekarz)
(1)
Stonoga-Karpa Barbara
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Słodownik Luiza
(1)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(1)
Vinogradov Û
(1)
Więcław Grzegorz
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wrona Jerzy
(1)
Wrzesień Witold (1965- )
(1)
Węglińska Danuta
(1)
ZychBarbara
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Żakowski Stanisław (1933- )
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
Kraj wydania
Polska
(48)
nieznany (pol)
(6)
Język
polski
(54)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
.4
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
.4
(1)
Blaszany bębenek
(1)
Czerwona mara czy O miliony
(1)
Hinda
(1)
Igrzyska śmierci
(1)
Na mogile
(1)
O cześć ojcowską
(1)
Za grzechy krwi
(1)
Życie za marzenie
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1945-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Hiszpania
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Miechów (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Nauczyciele
(1)
Polska
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(13)
Bibliografia adnotowana
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopisma związkowe polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Mapy historyczne
(1)
Pamiętniki rosyjskie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Recenzje literackie
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
W aneksie spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela-wychowawcy.
Zawiera: 1. Wychowawca - kto to taki? 2. Praca wychowawcy w świetle prawa. Przepisy dotyczące systemu oświaty, szkoły, pracy nauczyciela, praw dziecka, i ucznia oraz spraw związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży, przepisy dotyczące organizacji pomocy materialnej i rzeczowej oraz pomocypsychologiczno-pedagogicznej.
Zawiera: 3. Wychowanie w szkole: wychowanie a nauczanie. Jednostka - klasa. 4. Wychowawca w liceum - wychowanie u progu dorosłości. 5. Jak wiele zależy od wychowawcy? Bieżąca korekta czy wpływ na życie? 6. Odpowiedzialność wychowawcy za ucznia. 7. Emocje pedagoga czyli wychowawca też człowiek. Między rolą społeczną a prywatnością. 8. Miejsce szkoły we współczesnym środowisku wychowawczym: koncepcja Floriana Znanieckiego. Środowisko wychowawcze XXI wieku. 9. Szkoła jako srodowisko wychowawcze: szkoła - muzeum, szkoła - przechowalnia, szkoła - przedsionek życia.
Zawiera: 10. Rola wychowawcy i jej funkcje: strażnik, opiekun, obrońca, doradca, pomagacz. 11. Modele wychowania: urzędnik, nadzorca, tyran, mistrz, guru, kolejny belfer, markierant, kumpel, fałszywy przyjaciel, rodzic, cioteczka, "nasza pani", stary wyga, "ja tu dla was flaki wypruwam", przewodnik (przewodnik muzealny, szalony taternik, przewodnik stada.
Zawiera: 12. Program wychowawczy i profilaktyczny szkoły - teoria a praktyka. 13. Wychowawca i inni nauczyciele. 14. Wychowawca a rodzice. 15. Wychowawca a pedagog szkolny i psycholog szkolny. 16. Narzędzia pracy wychowawcy: reguły gry, kary i nagrody, przykłady, autorytety, godzina wychowawcza.
Zawiera: 17. Wychowawca jako nauczyciel stawiający stopnie. 18. Wystawianie ocen ze sprawowania. Podstawowe wartości i główne kryteria. Modele procedur. Rola wychowawcy w kształtowaniu oceny. Czy oceniamy zachowanie ucznia poza terenem szkoły? 19. Sytuacje trudne i problemy wychowawcze w klasie: trudna klasa, konflikt wychowawcy z klasą, klasa w konflikcie z nauczycielem, wagary, moda na nieuczenie się, obłęd naukowy, czyli wyścig szczurów, klasa jako ośrodek życia towarzyskiego czy naukowego? Alkohol i narkotyki, przemoc jako źródło prawa grupowego, problemy osobiste nastolatków.
Zawiera: 20. Uczniowie wymagający wysiłku: uczeń trudny, klasowy bandzior, klasowy błazen, klasowa ofiara, liderzy i outsiderzy, klasowe elitki, klasowa para, uczeń niepełnosprawny.
Zawiera m.in.: 21. Zajcia nie-lekcyjne: wycieczki, wyjazdy integracyjne, wyjścia (konkursy, wystawy, akcje, przedstawienia), dyskoteka szkolna, zajęcia pozalekcyjne, przerwy. 22. Wychowawstwo w nowej klasie: "wejście , czyli pierwszy kontakt, jak zyskać zaufanie i nie stracic go? Wypracowanie klasowych zasad postępowania. Co to znaczy mieć autorytet? 23. Samorząd uczniowski - fikcja czy nauka demokracji? 24. Wychowanie, czyli przewidywanie. Jak przygotować ucznia do przyszłości? 25. Wypalenie zawodowe. 26. Wychowuję czy staram się przetrwać?
Zawiera: 27. Kiedy wychowawca wychowuje? 28. Samodoskonalenie zawodowe wychowawcy. Aneks: Spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela-wychowawcy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Badawcze Wydziału Pedagogiki Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Symbol UKD: 37.091.321:159.9
Bibliogr. s. 33-36.
Zawiera: Funkcje i kompetencje nauczycieli. Cechy - własciwości osobowościowe nauczycieli. Cechy pożądane - pozytywne nauczycieli od A do Ż. Nauczyciel naszych oczekiwań i potrzeb.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4752 B/P/czyt.Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Zawiera: Spis treści: I. Podstawy procesu reformowania systemu oświaty.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej / Marian Nowak.
Zawiera: Antropologiczne podstawy systemu oświaty / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego "kapitał ludzki" (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Wysoka jakość systemu oświaty - Priorytet 3, Szkolnictwo wyższe i nauka - Priorytet 4, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - Priorytet 9) / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki (odrzucenie rówieśnicze, problemy diagnozy zaburzeń w zachowaniu, arkusz zachowań agresywnych, zasady profilaktyki i terapii - resocjalizacji/ Bronisław Urban.
Zawiera: Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku (reformy oświatowe w II Rzeczypospolitej 1918-1939, pierwsza reforma szkolna po II wojnie światowej 1944-1948, idee drugiej reformy szkolnej 1948-1961, trzecia reforma szkolna 1961-1973, reformy oświaty na pierwszym etapie transformacji ustrojowej) / Stanisław Majewski.
Zawiera: II. Zadania i priorytety polityki oświatowej.
Zawiera: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa (reformowanie systemu edukacji po 1999 - różne strategie i nieoczekiwane wyniki, kryzys wychowania - uwarunkowania i skutki społeczne, marginalizacja i wykluczenie społeczne dzieci i młodzieży, współczesna szkoła - zmniejsza czy pogłębia nierówności społeczne/ Andrzej Bogaj.
Zawiera: Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej / Wiktor Rabczuk.
Zawiera: Szanse i bariery polityki oświatowej w środowisku lokalnym / Mirosław J. Szymański.
Zawiera: III. O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej.
Zawiera: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej (czym jest instytucja edukacji przedszkolnej?) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce (osiągnięcia współczesnej szkoły, społeczny wizerunek polskiej szkoły, szkoła jako obszar ryzyka wykluczenia społecznego, / Małgorzata Bogaj.
Zawiera: Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych (osiągnięcia z zakresu: biologii, chemii, fizyki, astronomii, matematyki/ Dorota Mościcka, Hanna Marek.
Zawiera: Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego (polonistyka szkolna lat 90.,progrma Nowa Matura i nowa formuła egzaminowania zewnętrznego, efektywność nauczania w nowym systemie egzaminów zewnętrznych, egzamin zewnętrzny a treści programowe, perspektywy efektywnego nauczania i egzaminowania) / Agata Reszewicz.
Zawiera: Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian (przemiany w sztuce a kształcenie artysty, związki nauki i sztuki, dylematy kształcenia artystycznego, co zmieniło się w praktyce kształcenia? Nowa ortodoksja) / Małgorzata Bielecka.
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności (kształcenie i wymagania współczesne, uwarunkowania tradycyjne, powstanie Edukacji dla bezpieczeństwa) / Jerzy Kunikowski.
Zawiera: O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce / Romuald Kalinowski.
Zawiera: Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania (przyczyny i uwarunkowania przemocy, nasilenie i cechy zjawiska przemocy, możliwości zapobiegania przemocy w szkole/ Waldemar Cisowski.
Zawiera: Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne (definicje, ukryty program w badaniach i opracowaniach naukowych, skutki oddziaływania programu, ukryty program nauczyciela, z badań nad ukrytym programem nauczyciela) / Aneta Pańtak-Klimkiewicz.
Zawiera: IV. Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej.
Zawiera: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce / Stefan M. Kwiatkowski.
Zawiera: Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej (rynek pracy i uczenie się w ciągu całego życia, dokumenty regulujące /standaryzujące/ ustawiczną edukację zawodową, między procedurą, standaryzującą a jakością i kreatywnością kształcenia)/ Henryk Bednarczyk.
Zawiera: Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka / Franciszek Szlosek.
Zawiera: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy (poradnictwo zawodowe a plany edukacyjne młodzieży ponadgimnazjalnej województwa świętokrzyskiego, jakość kształcenia a oczekiwania świętokrzyskiego rynku pracy) / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego (wartość - wartości - wartościowanie - system wartości, powodzenie w życiu - sukces - sukces życiowy, młodzież a sukces życiowy)/ Tomasz Łączek.
Zawiera: Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana / Sylwester Scisłowicz.
Zawiera: V. Stan i perspektywy edukacji nauczycielskiej.
Zawiera: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa (charakterystyka badanych nauczycieli i szkół, rozwój zawodowy nauczycieli, praktyki, przekonania i postawy nauczycieli, zarządzanie i przywództwo w szkołach) / Rafał Piwowarski.
Zawiera: Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej (główne założenia i cele polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, tendencje w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli wobec nowych wyzwań) / Wanda Dróżka.
Zawiera: Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog (edukacja "ku twórczości" w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, kreatywny uczeń w klasie problemem dla nauczyciela, edukacja zorientowana na twórcze wyrażanie i zrozumienie siebie, stymulacja czy blokowanie twórczego rozwoju ucznia) / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych i kierunków nauczycielskich (wartości jako czynnik implikujący poznanie samego siebie, wartości dorosłych, wartości młodzieży, wyniki badań (pojęcie rodziny, jej należne prawa i cele, podmiotowość przysługująca rodzinie jako główne źródło jej samorealizacji, podmiotowość rodziny w procesie edukacyjnym, istota i cele edukacji integralnej w rodzinie) / Iwona Maciejewska.
Zawiera: VI. Rodzina a szkoła.
Zawiera: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania (trudności wychowawcze czy bezradność szkolnego wychowania? W kręgu bezradności wychowawczych) / Adam Solak.
Zawiera: Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców (treści programu "Wychowanie do życia w rodzinie" jako paradygmat kształtowania świadomości rodzinnej młodzieży) / Henryk Cudak.
Zawiera: VII. Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży.
Zawiera: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego / Józef Bednarek.
Zawiera: Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy / Andrzej Adamczyk.
Zawiera: Człowiek wobec robotów przyszłości / Sebastian Koczy.
Zawiera: 0.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114845, 114848, 114847, 114846, 114849 (5 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15736, 16791 (2 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15560 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak przeciwdziałać cyberbullyingowi / Tomasz Garstka. W: Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 5, s. 78-80.
Dokument nadrzędny: Dyrektor Szkoły.
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 146.)
Autor
Gatunek
Symbol UKD: 376-056.45 (07)
Tyt. równol.: The basics of working with talented pupils.
Bibliogr. s. 157-166.
Zawiera: Rozdział I. Teoretyczne podstawy pracy z uczniem zdolnym: przedmiot pedagogiki zdolności, pedagogika zdolności - ujęcie historyczne, z badań nad zdolnościami, co nazywamy zdolnościami? Wybrane teoretyczne koncepcje zdolności.
Zawiera: Rozdział II. Rodzaje zdolności i ich charakterystyka: uzdolnienia psychomotoryczne, artystyczne, w zakresie przedmiotów szkolnych, przywódcze, intelektualne, twórcze.
Zawiera: Rozdział III. Kim jest uczeń zdolny? Definiowanie ucznia zdolnego. Identyfikacja uczniów zdolnych. Psychospołeczna charakterystyka uczniów zdolnych. Problemy rozwoju uczniów zdolnych.
Zawiera: Rozdział IV. Co sprzyja rozwijaniu talentów? Natura czy kultura? Płeć a rozwój zdolności. Rodzinne uwarunkowania rozwoju zdolności. Szkoła jako środowisko identyfikowania i rozwoju zdolności.
Zawiera: Rozdział V. Podstawy edukacji szkolnej uczniów zdolnych. Kształcenie uczniów zdolnych w założeniach reformy oświatowej z 1999 roku. Zmiany w polityce oświatowej. Prawne podstawy edukacji uczniów zdolnych.
Zawiera: Rozdział VI. Kształcenie, opieka i wspieranie uczniów zdolnych. Potrzeby uczniów zdolnych a ich wspomaganie. Pomoc stypendialna. System olimpiad i konkursów przedmiotowych. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne. Sposoby pracy z uczniami zdolnymi. Obszary i zakres wsparcia dla uczniów zdolnych. Doświadczenia zagraniczne.
Zawiera: Rozdział VII. Nauczyciele uczniów zdolnych. Kto jest nauczycielem ucznia zdolnego? Kompetencje nauczcyieli uczniów zdolnych. Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami zdolnymi. Niektóre problemy pracy nauczycieli z uczniami zdolnymi.
Zawiera: Rozdział VIII. Przykłady działań w obszarze edukacji zdolnych. "Taki jak Mozart" - autorski program wspierania zdolności. Zadanie z modułu "Ikar" - "Uniesienie". Stan pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów zdolnych.
Zawiera: Rozdział IX. Praca nad sobą ucznia zdolnego. Praca nad sobą i pojęcia pokrewne. Praca nad sobą jako zadanie dla współczesnego człowieka. Zaangażowanie osób zdolnych we włąsny rozwój. Sztuka autokreacji.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Informatorium
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 158087/inf. 37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25317 (1 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Spis treści: Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii.
Zawiera: Podstawy teoretyczne logopedii: podstawowe definicje (logopedia jako dyscyplina naukowa, jako profesja, jako przedmiot studiów). Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK). Interwencja logopedyczna (diagnoza, metody i zasady logopedycznej diagnozy); logopedyczna terapia (metody, techniki, strategie, zasady i formy pracy). Logopedyczna profilaktyka. Sens terapii logopedycznej.
Zawiera: Komunikacja alternatywna. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej (język migowy, system Blissa, piktogramy, makaton). Misja Stowarzyszenia ISSAC. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się.
Zawiera: Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej (funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej, graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej, urządzenia wspomagające terapię logopedyczną).
Zawiera: Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka. Organizacja opieki logopedycznej - systemowa analiza. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku. Praktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy (prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy, zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym, wspomaganie rodziców, wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, kultura żywego słowa).
Zawiera: Część II. Zaburzenia mowy.
Zawiera: Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej.
Zawiera: Dyslalia: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, diagnoza, terapia, seplenienie, rotacyzm, profilaktyka.
Zawiera: Rhinolalia: terminologia, etiologia, rozszczep podniebienia, (statystyka, etiologia, syptomy, diagnoza, terapia, profilaktyka).
Zawiera: Afazja, afazja dziecięca (alalia): ustalenia terminologiczne, przyczyny, klasyfikacja i symptomatologia, afazja dziecięca - terminologia (etiologia, klasyfikacja, diagnoza, terapia, profilaktyka).
Zawiera: Dyzartria: ustalenia terminologiczne, dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce, typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii, diagnoza, terapia, profilaktyka.
Zawiera: Mutyzm: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej, profilaktyka.
Zawiera: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej, profilaktyka.
Zawiera: Zaburzenia głósu: terminologia, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej.
Zawiera: Jąkanie: ustalenia terminologiczne, statystyka, klasyfikacja, przyczyny (czynniki etiologiczne, przyczyny organiczne, środowisko społeczne, czynniki psychiczne), geneza jąkania. Symptomy: napięcie psychiczne, nadmierny wysiłek, dysfluencja.
Zawiera: Mowa bezładna (niewyraźna mowa, giełkot): określenie terminologiczne, statystyka, klasyfikacja, przyczyny, symptomy (przejawy w dziedzinie zdolności mowy i zdolności językowych, patologicznie przyspieszone tempo mowy, niewyraźna artykulacja, obniżony poziom zdolności językowych).
Zawiera: Opieka logopedyczna: diagnostyka (diagnostyka dyferencjalna), terapia (zasady ogólne, metody i techniki), profilaktyka.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dziecko w internecie - zagrożenia / Anna Kałuba-Korczak. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 5, s. 4-7.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Wstęp / Ewa Kantowicz, Grażyna Orzechowska.
Zawiera: Część I. Człowiek wobec zagrożeń współczesności.
Zawiera: Koncepcje zagrożeń z perspektywy wybranych podejść teoretycznych - refleksja pedagoga społecznego / Anita Gulczyńska, Małgorzata Kostrzyńska.
Zawiera: Szczury miasta. Stygmatyzacja społeczna w opiniach osób doświadczających ubóstwa i wykluczenia / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: Czym jestem zagrożona? Refleksje sądowego kuratora dla dorosłych / Magdalena Dymowska.
Zawiera: Zagrożeni ratownicy. Pracownicy socjalni wobec obciążeń w prac / Andrzej Lis-Kujawski.
Zawiera: Patriarchalna męskość zagrożeniem dla ludzkości - wspólne punkty i rozbieżne stanowiska dyskursu inspirowanego feminizmem / Dorota Zaworska-Nikoniuk.
Zawiera: Część II. Zagrożenia i bezpieczeństwo kulturowe.
Zawiera: Współczesne zagrożenia bezpieczeństwa człowieka - próba typologii / Józef Stępak.
Zawiera: Bezpieczeństwo kulturowe w Polsce w dobie dzisiejszej cywilizacji - zarys problematyki / Katarzyna Pabis.
Zawiera: Kondycja człowieka w kulturze ryzyka - socjologiczne ujęcia problemu / Olga Urban.
Zawiera: Niepokoje i frustracje społeczne w okresie transformacji a eskalacja zjawiska atrakcyjności sekt / Monika Mancewicz.
Zawiera: Sekty - patologia jednostki, patologia grupy? Próba zarysowania problemu / Elżbieta Mudrak.
Zawiera: Współczesne zagrożenia moralne / Beata Kosiba.
Zawiera: Część III. Zagrożona jesień życia.
Zawiera: Osoby po pięćdziesiątym roku życia jako grupa w szczególnej sytuacji na rynku pracy / Dorota Kałuża-Kopias.
Zawiera: Trudne sytuacje życiowe a poczucie szczęścia w fazie starości / Magdalena Pakuła.
Zawiera: Globalizacja a ludzie starsi / Anna Leszczyńska-Rejchert.
Zawiera: Przyczyny ageizmu wobec seniorów - fakty i mity / Piotr Szukalski.
Zawiera: Z dala od życia... Studium samotnej starości / Beata Zięba-Kołodziej.
Streszcz. w jęz. ang.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej