Makaton
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Autor
Gunia Grażyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Lechta Viktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Arteterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Makaton
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3292)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1673)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(858)
Dzieci
(850)
Osobowość
(844)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(722)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Relacje międzyludzkie
(666)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Spis treści: Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii.
Zawiera: Podstawy teoretyczne logopedii: podstawowe definicje (logopedia jako dyscyplina naukowa, jako profesja, jako przedmiot studiów). Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK). Interwencja logopedyczna (diagnoza, metody i zasady logopedycznej diagnozy); logopedyczna terapia (metody, techniki, strategie, zasady i formy pracy). Logopedyczna profilaktyka. Sens terapii logopedycznej.
Zawiera: Komunikacja alternatywna. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej (język migowy, system Blissa, piktogramy, makaton). Misja Stowarzyszenia ISSAC. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się.
Zawiera: Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej (funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej, graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej, urządzenia wspomagające terapię logopedyczną).
Zawiera: Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka. Organizacja opieki logopedycznej - systemowa analiza. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku. Praktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy (prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy, zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym, wspomaganie rodziców, wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, kultura żywego słowa).
Zawiera: Część II. Zaburzenia mowy.
Zawiera: Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej.
Zawiera: Dyslalia: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, diagnoza, terapia, seplenienie, rotacyzm, profilaktyka.
Zawiera: Rhinolalia: terminologia, etiologia, rozszczep podniebienia, (statystyka, etiologia, syptomy, diagnoza, terapia, profilaktyka).
Zawiera: Afazja, afazja dziecięca (alalia): ustalenia terminologiczne, przyczyny, klasyfikacja i symptomatologia, afazja dziecięca - terminologia (etiologia, klasyfikacja, diagnoza, terapia, profilaktyka).
Zawiera: Dyzartria: ustalenia terminologiczne, dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce, typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii, diagnoza, terapia, profilaktyka.
Zawiera: Mutyzm: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej, profilaktyka.
Zawiera: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej, profilaktyka.
Zawiera: Zaburzenia głósu: terminologia, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej.
Zawiera: Jąkanie: ustalenia terminologiczne, statystyka, klasyfikacja, przyczyny (czynniki etiologiczne, przyczyny organiczne, środowisko społeczne, czynniki psychiczne), geneza jąkania. Symptomy: napięcie psychiczne, nadmierny wysiłek, dysfluencja.
Zawiera: Mowa bezładna (niewyraźna mowa, giełkot): określenie terminologiczne, statystyka, klasyfikacja, przyczyny, symptomy (przejawy w dziedzinie zdolności mowy i zdolności językowych, patologicznie przyspieszone tempo mowy, niewyraźna artykulacja, obniżony poziom zdolności językowych).
Zawiera: Opieka logopedyczna: diagnostyka (diagnostyka dyferencjalna), terapia (zasady ogólne, metody i techniki), profilaktyka.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania. Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka. Edukacja muzyczna to szeroki obszar tematyczny. W publikacji ujęłam wybrane wątki, którymi zajmuję się w codziennej pracy pedagogiczno-artystycznej i profilaktyczno-terapeutycznej. Uznałam, że ważne są aspekty: pedagogiczny (poznawczy, wychowawczy) i profilaktyczno-terapeutyczny edukacji muzycznej. Stąd sygnalizuję wybrane tematy teoretyczne i pragmatyczne, wskazuję także na literaturę, do której warto sięgnąć. W edukacji muzycznej ważne jest to, aby dzieci polubiły muzykę, doświadczały jej codziennie w różnych sytuacjach. Szkoda tylko, że tak mało czasu poświęca się na skuteczne przygotowanie przyszłych nauczycieli na uczelniach, co potwierdzają badania prowadzone przez przedstawicieli nauki (m.in. Mirosław Kisiel, Wiesława Aleksandra Sacher, Jadwiga Uchyła-Zroski, Agnieszka Weiner, Małgorzata Suświłło, Maciej Kołodziejski, Paweł Trzos, Ewa Kumik, Romualda Ławrowska i inni). Można i należy zapytać decydentów oświaty, dlaczego przygotowani specjaliści-muzycy nie prowadzą zajęć umuzykalniających, począwszy od żłobka, przez przedszkole i edukację wczesnoszkolną. Jest to najważniejszy czas dla rozwoju muzycznego dzieci, ich aktywności, działań muzyczno-ruchowych. Edukacja muzyczna potrzebna jest wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, z niepełnosprawnością. Dlatego moje zainteresowania skierowane są na pilną potrzebę kontaktu zarówno dziecka, jak i dorosłego człowieka z muzyką. Jej wartość estetyczna jest nie do przecenienia. Dlaczego więc zaniedbywany jest ten obszar? Kto skutecznie działa z dziećmi w tym zakresie, widzi efekty muzycznej pracy. W części pierwszej skupiam uwagę na rozwoju muzycznym dzieci, koncepcjach i metodach pracy, formach aktywności muzycznych i możliwościach korelacji kształcenia muzycznego z innymi dziedzinami. Uważam, iż są one nadal aktualne i skuteczne. W części drugiej wymieniam walory profilaktyczno-terapeutyczne edukacji muzycznej i dzielę się informacjami na temat muzykoterapii dla dzieci, wykorzystania logorytmiki, a także, poszukując alternatywnych metod, wskazuję na terapię dźwiękiem, która może wspomagać edukację muzyczną w codziennej praktyce (jest mało znana w Polsce). Zdaję sobie sprawę, że nie wyczerpuję w całości tematyki, ale pragnę pobudzić niektórych czytelników do twórczości własnej, skuteczniejszej, do powszechnego muzykowania i dyskursu. Przygotowana monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i tych osób, które kochają muzykę i widzą efekty jej działania w sferze poznawczej, społecznej i profilaktyczno-terapeutycznej. [Lidia Kataryńczuk-Mania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264173 / Met. Wych. Przed. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej