Głos
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(30)
Forma i typ
Książki
(14)
Artykuły
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Kielce - Czytelnia
(1)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Czapla Joanna
(4)
Biłek Zofia
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Drachal Halina
(1)
Durda Monika
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Jurewicz Monika
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kukulska Maria
(1)
Kulesza Magdalena
(1)
Kurkowski Marek
(1)
Laskowska Halina
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Loth Roman (1931- )
(1)
Malinowski Mariusz
(1)
Mallik Tadeusz
(1)
Mendzelewski Włodzimierz
(1)
Mielnik Maria Izabela
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Mitrinowicz-Modrzejewska Aleksandra (1898-1975)
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nowak Anna
(1)
Pawłowski Bogusław (1962- )
(1)
Piotrowski Grzegorz
(1)
Rokitiańska Mirosława
(1)
Romaniszyn Bronisław
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Stokowa Maria. (1900-1992)
(1)
Suslov Boris Nikiforovič
(1)
Szplit Andrzej
(1)
Tarasiewicz Bogumiła
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Tomczyk Joanna
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Głos
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3715)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(661)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Bibliografia
(4)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Informatorium
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 123599 / inf. 05+07 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Twój głos się liczy! / Joanna Czapla. W: Głos Pedagogiczny . - 2016, nr 82, s. 12-15.
Temat
Dokument nadrzędny: Głos Pedagogiczny .
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Twój głos się liczy! / Joanna Czapla. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 10, s. 56-59.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Zawiera m.in. techniki pracy i ćwiczenia wspomagające prawidłową pracę głosem.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Twój głos się liczy! / Joanna Czapla. W: Życie Szkoły. - 2016, nr 8, s. 2-5.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Twój głos się liczy! / Joanna Czapla. W: Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2016, nr 6, s. 52-54.
Temat
Dokument nadrzędny: Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przekrzyczeć hałas / Halina Drachal. W: Głos Nauczycielski. - 2013, nr 41, s. 12.
Dokument nadrzędny: Głos Nauczycielski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 15-71 : Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego / Stanisław Grabias.
Zawiera: S. 73-87 : Formy zaburzeń mowy / Danuta Emiluta-Rozya.
Zawiera: S. 91-115 : Klasyfikacja zaburzeń słuchu / Małgorzata Mueller-Malesińska, Henryk Skarżyński.
Zawiera: S. 117-128 : Zaburzenia przetwarzania słuchowego / Marek Kurkowski.
Zawiera: S. 129-164 : Słuch mowny. Klasyfikacja zjawisk / Aneta Domagała, Urszula Mirecka.
Zawiera: S. 165-184 : Zaburzenia prozodii mowy / Marta Wysocka.
Zawiera: S. 185-193 : Klasyfikacja zaburzeń głosu / Agata Szkiełkowska.
Zawiera: S. 195-209 : Trudności grafomotoryczne. Typologia zjawisk / Aneta Domagała, Urszula Mirecka.
Zawiera: S. 215-248 : Typologia uszkodzeń słuchu i osób nimi dotkniętych / Kazimiera Krakowiak.
Zawiera: S. 249-284 : Charakterystyka fonetyczna mowy osób niesłyszących / Aneta Lorenc.
Zawiera: S. 285-313 : Zaburzenia mowy dzieci niesłyszących - propozycja typologii / Ewa Muzyka-Furtak.
Zawiera: S. 315-334 : Głuchoniewidomi - typologia zaburzeń. Twórcze możliwości osób głuchoniewidomych / Ewa Niestorowicz.
Zawiera: S. 337-358 : Alalia. Perspektywy opisu / Joanna Stasiak.
Zawiera: S. 361-378 : Autyzm - charakterystyka zachowań językowych w autystycznym spektrum zaburzeń / Urszula Bigas.
Zawiera: S. 381-393 : Symptomy oligofazji w upośledzeniu umysłowym / Urszula Jęczeń.
Zawiera: S. 397-411 : Padaczka. Zaburzenia językowe u dzieci z padaczką / Magdalena Kozłowska, Magdalena Chrościńska-Krawczyk.
Zawiera: S. 417-429 : Klasyfikacja zaburzeń wymowy / Anna Sołys-Chmielowicz.
Zawiera: S. 431-454 : Zaburzenia dźwiękowej realizacjo fonemów języka polskiego - propozycja terminów i klasyfikacji / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 455-467 : Typologia dyslalii obwodowej / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 469-513 : Typologia zaburzeń mowy w przypadku osób z rozszczepem wargi i podniebienia / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 515-524 : Typologia zaburzeń mowy w chorobach nowotworowych krtani / Joanna M. Kamuda-Lewtak.
Zawiera: S. 527-545 : Dyzartria w aspekcie diagnostycznym - typologia zjawisk / Urszula Mirecka.
Zawiera: S. 549-564 : Niepłynność mówienia / Tomasz Woźniak.
Zawiera: S. 569-621 : Afazja - typologia zaburzenia. Interpretacja afazji z perspektywy interakcyjnej / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 625-641 : Zaburzenia komunikacji językowej w otępieniu alzheimerowskim - typologia zjawisk w perspektywie progresywności wypowiedzi / Aneta Domagała.
Zawiera: S. 645-677 : Zaburzenia mowy w schizofrenii / Tomasz Woźniak.
e
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania. Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka. Edukacja muzyczna to szeroki obszar tematyczny. W publikacji ujęłam wybrane wątki, którymi zajmuję się w codziennej pracy pedagogiczno-artystycznej i profilaktyczno-terapeutycznej. Uznałam, że ważne są aspekty: pedagogiczny (poznawczy, wychowawczy) i profilaktyczno-terapeutyczny edukacji muzycznej. Stąd sygnalizuję wybrane tematy teoretyczne i pragmatyczne, wskazuję także na literaturę, do której warto sięgnąć. W edukacji muzycznej ważne jest to, aby dzieci polubiły muzykę, doświadczały jej codziennie w różnych sytuacjach. Szkoda tylko, że tak mało czasu poświęca się na skuteczne przygotowanie przyszłych nauczycieli na uczelniach, co potwierdzają badania prowadzone przez przedstawicieli nauki (m.in. Mirosław Kisiel, Wiesława Aleksandra Sacher, Jadwiga Uchyła-Zroski, Agnieszka Weiner, Małgorzata Suświłło, Maciej Kołodziejski, Paweł Trzos, Ewa Kumik, Romualda Ławrowska i inni). Można i należy zapytać decydentów oświaty, dlaczego przygotowani specjaliści-muzycy nie prowadzą zajęć umuzykalniających, począwszy od żłobka, przez przedszkole i edukację wczesnoszkolną. Jest to najważniejszy czas dla rozwoju muzycznego dzieci, ich aktywności, działań muzyczno-ruchowych. Edukacja muzyczna potrzebna jest wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, z niepełnosprawnością. Dlatego moje zainteresowania skierowane są na pilną potrzebę kontaktu zarówno dziecka, jak i dorosłego człowieka z muzyką. Jej wartość estetyczna jest nie do przecenienia. Dlaczego więc zaniedbywany jest ten obszar? Kto skutecznie działa z dziećmi w tym zakresie, widzi efekty muzycznej pracy. W części pierwszej skupiam uwagę na rozwoju muzycznym dzieci, koncepcjach i metodach pracy, formach aktywności muzycznych i możliwościach korelacji kształcenia muzycznego z innymi dziedzinami. Uważam, iż są one nadal aktualne i skuteczne. W części drugiej wymieniam walory profilaktyczno-terapeutyczne edukacji muzycznej i dzielę się informacjami na temat muzykoterapii dla dzieci, wykorzystania logorytmiki, a także, poszukując alternatywnych metod, wskazuję na terapię dźwiękiem, która może wspomagać edukację muzyczną w codziennej praktyce (jest mało znana w Polsce). Zdaję sobie sprawę, że nie wyczerpuję w całości tematyki, ale pragnę pobudzić niektórych czytelników do twórczości własnej, skuteczniejszej, do powszechnego muzykowania i dyskursu. Przygotowana monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i tych osób, które kochają muzykę i widzą efekty jej działania w sferze poznawczej, społecznej i profilaktyczno-terapeutycznej. [Lidia Kataryńczuk-Mania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264173 / Met. Wych. Przed. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nie trać głosu! / Magdalena Kulesza. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 2, s. 48.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Metodyka przekazu ustnego / Mariusz Malinowski W: Dyrektor szkoły. - 2016, nr 11, s. 57-60.
Dokument nadrzędny: Dyrektor szkoły.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 612.78 616.32 784.9 615.8
Bibliogr. s. 75-79.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku.)
Bibliogr. s. 444-496. Indeksy.
Zawiera: S. 23-35 : Biologiczne podstawy mowy / Andrzej Obrębowski.
Zawiera: S. 36-46 : Medyczne źródła logopedii - foniatria i podstawy audiologii / Bożena Wiskirska-Woźnica.
Zawiera: S. 47-61 : Rozwój języka i jego funkcji w życiu płodowym / Elżbieta Ronin-Walknowska.
Zawiera: S. 62-67 : Wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy / Iwona Domżalska-Popadiuk.
Zawiera: S. 68-82 : Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci / Ewa Pilarska.
Zawiera: S. 83-103 : Zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi / Jolanta Wierzba.
Zawiera: S. 104-140 : Anatomia i fizjologia obwodowego i ośrodkowego narządu mowy. Patofizjologia narządu mowy / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 141-166 : Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego. Układ stomatognatyczny a artykulacja / Beata Siebert, Barbara Kamińska.
Zawiera: S. 167-175 : Logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 176-185 : Zaburzenia mowy w dysgrafii / Waldemar Narozny, Marta Szmaj.
Zawiera: S. 186-211 : Ankyloglosja jako przyczyna artykulacyjnych trudności / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 212-226 : Choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy / Krystyna Serkies.
Zawiera: S. 227-239 : Rehabilitacja głosu i mowy po operacjach krtani / Anna Sinkiewicz, Hanna Mackiewicz-Nertowicz.
Zawiera: S. 240-262 : Anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 263-285 : Biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 286-310 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym / Mirosław Michalik.
Zawiera: S. 311-330 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołem ze spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 331-358 : Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny / Halina Pawłowska-Jaroń.
Zawiera: S. 359-409 : Nerobiologiczne podstawy mowy / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 410-428 : Zaburzenia mowy związane z wiekiem / Waldemar Tłokiński, Henryk Olszewski.
Zawiera: S. 429-443 : Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym / Maria Kielar-Turska, Karolina Byczewska-Konieczny.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32079 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mowa i Myślenie 1)
Materiały z Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-27 kwietnia 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: S. 15-22 : Teoretyczne podstawy lingwistyczne praktycznego postępowania logopedycznego (z historii badań własnych, zarys) / Halina Mierzejewska.
Zawiera: S. 23-29 : Perspektywy badań nad afazją: osobowość i język, wewnętrzny obraz afazji / Lubow Siemionowna Cwietkowa.
Zawiera: S. 30-36 : Łuriowski neuropoznawczy model liczenia a neuroobrazowanie / Lena Moskovich, Lena Bogdanova.
Zawiera: S. 37-43 : Czy lokalizacja funkcjonalna rozwija się wraz z dojrzewaniem mózgu? / Lena Moskovich, Marcel Kinsbourne.
Zawiera: S. 44-68 : Diagnoza różnicowa zaburzeń językowych u chorych z uszkodzeniami mózgu / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 69-91 : Struktury języka a struktury poznania w afazji / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 92-101 : Interdyscyplinarne postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przypadku dzieci i dorosłych z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z otoczeniem / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska.
Zawiera: S. 102-119 : Cele i sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w ostrym stadium afazji / Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna, Marlena Puchowska-Florek.
Zawiera: S. 120-130 : Celowość terapii mowy i rzeczywiste potrzeby pacjentów z afazją - w śwetle refleksji po wizycie u amerykańskich terapeutów mowy / Magdalena Bugielska.
Zawiera: S. 131-156 : Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia (nowa nazwa: Metoda "Dyna-Lingua M.S.") / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 157-166 : Terapia dziecka z zaburzeniami sfery emocjonalnej metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Anna Majewska-Tworek.
Zawiera: S. 167-172 : Techniki psychostymulacyjne w terapii z niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy na tle autyzmu. Studium przypadku / Renata Smaler.
Zawiera: S. 173-180 : Inscenizacje bajek "O misiu Mokrej Łapce" jako element terapii metodą psychostymulacyjną / Urszula Ratajczak.
Zawiera: S. 181-189 : Wybrane techniki metody psychostymulacyjnej w logorytmice / Amelia Golema.
Zawiera: S. 190-195 : Wykorzystanie technik metody psychostymulacyjnej do rozwoju mowy u dziecka z dysfazją motoryczną. Studium przypadku / Ewa Idczak.
Zawiera: S. 196-201 : Praca nad rozumieniem mowy u dziecka upośledzonego umysłowo, prowadzona metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Beata Brzezińska.
Zawiera: S. 202-211 : Mój sposób postępowania z dzieckiem autystycznym / Małgorzata Lewandowska.
Zawiera: S. 212-218 : Moje piętnaście lat z Piotrkiem / Elżbieta Jeruzel.
Zawiera: S. 223-230 : Zaplecze lingwistyczne w kształceniu logopedów / Anna Dąbrowska.
Zawiera: S. 231-241 : Logopedia wobec różnych interpretacji zjawisk fonetycznych we współczesnej polszczyźnie / Irena Kamińska-Szmaj.
Zawiera: S. 242-253 : Logopedyczne aspekty mowy dorosłych skierowanej do małych dzieci / Stanisław Milewski.
Zawiera: S. 254-257 : Znaczenie rozwoju słowotwórstwa u dzieci w wieku późnoprzedszkolnym i wczesnoszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy dla efektywnego kształtowania mowy i pisania / Tatiana Tumanowa.
Zawiera: S. 258-269 : Trudności w pisaniu u dzieci z nieukończonym i zaburzonym rozwojem mowy w świetle analizy lingwistycznej. Wnioski dla praktyki logopedycznej i pedagogicznej / Maria Przybysz-Piwko.
Zawiera: S. 270-282 : Terapia sygmatyzmu. W krainie głosek szumiących / Ewa Moskin.
Zawiera: S. 283-298 : Częstość występowania dyslokacji przy realizacji fonemów spółgłoskowych u dzieci i młodzieży z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego i u osób bez rozszczepu / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 299-306 : Logopedyczna ocena rachunkowości języka / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 307-315 : Dyslalia desonoryzacyjno-fonacyjna, czyli o tzw. mowie bezdźwięcznej - inaczej / Liliana Konopska, Czesława Tarnowska.
Zawiera: S. 316-326 : Jakość wymowy i wydolność połykania po częściowym lub całkowitym wycięciu języka z powodu nowotworu / Małgorzata Stecewicz i in.
Zawiera: S. 327-334 : Ocena zaburzeń mowy, głosu i języka o etiologii chorobowej pomocna przy stawianiu diagnozy logopedycznej / Michał Bitniok.
Zawiera: S. 335-343 : Rak krtani. Rehabilitacja pacjentów laryngektomowanych / Urszula Wierzchaczewska.
Zawiera: S. 344-348 : Logopedia wczoraj, dziś i jutro / Bronisław Rocławski.
Zawiera: S. 349-351 : Każdy logopeda glottodydaktykiem / Izabela Rocławska.
Zawiera: S. 352-354 : Kształtowanie się fonematycznego komponentu sprawności językowej u dzieci z dysleksją / Raisa Łałajewa.
Zawiera: S. 355-367 : Od logatomu do zestroju akcentowego / Bogumiła Toczyska.
Zawiera: S. 368-370 : Zastosowanie biologicznego sprzężenia zwrotnego w procesie rehabilitacyjno chorych z zaburzeniami mowy / Olga Swiatosławna Orłowa, Polina Aleksandrowna Estrowa.
Zawiera: S. 371-377 : Prawidłowa emisja głosu warunkiem higieny aparatu głosowego / Iwona Kowalkowska.
Zawiera: S. 378-382 : Higiena głosowa nauczycieli / Izabela Winiarska.
Zawiera: S. 383-387 : Piosenka jako forma pracy w logopedii i logorytmice / Anna Walencik-Topiłko.
Zawiera: S. 388-394 : Piosenka w usprawnianiu wymowy / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 395-405 : Wizerunek zawodowy i społeczny logopedy / Zbigniew Tarkowski.
Zawiera: S. 406-418 : O potrzebie włączenia do praktyki logopedycznej podejścia komunikacyjno-pragmatycznego / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 422-435 : Teoria umysłu w różnych zaburzeniach mowy / Małgorzata Młynarska.
Zawiera: S. 436-447 : Rola języka w czynności rozwiązywania problemów / Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 448-454 : Kompetencja komunikacyjna i jej zaburzenia u dzieci / Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 455-465 : Komputerowa diagnoza i terapia jąkania / Elżbieta Smołka i in.
Zawiera: S. 466-469 : Jąkanie - wciąż fascynująca zagadka / Bogdan Adamczyk.
Zawiera: S. 470-487 : Realizacja głosek polskich w wymowie osób jąkajacych się oraz ich terapia / Mieczysław Chęciek.
Zawiera: S. 488-498 : Lęk i jąkanie - przegląd koncepcji i propozycja własna / Krzysztof Szamburski.
Zawiera: S. 499-519 : Wymowa bezdźwięczna w świetle analizy akustycznej / Anita Trochymiuk.
Zawiera: S. 520-523 : Rola ćwiczeń słuchowych w kształtowaniu języka dzieci niesłyszących - prezentacja programu wychowania słuchowego / Marzena Klaczak, Renata Dubiel.
Zawiera: S. 524-530 : Zarys interdyscyplinarnych podstaw nowoczesnej interwencji logopedycznej na obszarach pedagogiki specjalnej / Krystyna Błachnio.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Autor
Gatunek
Symbol UKD: 37(045/046) 61(045/046) 01/02(045/046)
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej