Dysortografia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(11)
Artykuły
(8)
Publikacje informacyjne
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Programy komputerowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Kielce - Multimedialny
(2)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(1)
Starachowice - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Autor
Mytko Marta
(3)
Pawlik Olga
(3)
Zeuschner Aleksandra
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Kalka Dorota
(2)
Kusiak Beata
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Pietras Izabela
(2)
Bagińska Aneta
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Buliński Leszek
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Czaja Natalia
(1)
Frączak Irena
(1)
Gardziel Andrzej (tłumacz)
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Jaczyńska-Markiewicz Maria
(1)
Jaklewicz Hanna ( -2016)
(1)
Janicka Iwona
(1)
Jarczyk Jacek
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Korecka-Zapadka Anna Marta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kubiak Beata
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lipowska Małgorzata (psycholog)
(1)
Maciejewska Eliza
(1)
Maciejwska Eliza
(1)
Mackiewicz Romana (psychiatria)
(1)
Marcelli Daniel
(1)
Miłkowska Agnieszka
(1)
Mularczyk Magdalena
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Olszewski Henryk
(1)
Ossowski Roman
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Parkita Dorota
(1)
Petrus Paulina
(1)
Petrykowska Bożena
(1)
Popiela Bożena
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Połomski Piotr
(1)
Pronobis Małgorzata
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Rzekanowski Arkadiusz
(1)
Sielski Krzesztof
(1)
Smolińska Edyta
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Sorokosz Irena
(1)
Straś-Romanowska Maria
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zębalsla Cecylia
(1)
Łockiewicz Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(25)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(4)
Lekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dysortografia
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3714)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1075)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: miejsce
Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Percepcja i motoryka a czytanie i pisanie
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Prezentacja multimedialna
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: RYZYKO DYSLEKSJI, DYSORTOGRAFII I DYSGRAFII - PROBLEMY PSYCHOPEDAGOGICZNE I SPOŁECZNE: Potrzeba wczesnego rozpoznawania ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu i potrzeba interwencji, Zagadnienie ryzyka dysleksji a gotowość szkolna, Diagnozowanie gotowości szkolnej i ryzyka dysleksji, Dotychczasowa sytuacja dziecka ryzyka dysleksji w systemie polskiej edukacji, Sytuacja dziecka ryzyka dyslekscji w perspektywie międzynarodowej (kwestionariusz Europejskiego Towarzystwa Dysleksji).
Zawiera: RYZYKO DYSLEKSJI - PROBLEMY TEORETYCZNE: Terminologia, Przeglad badań nad problemem ryzyka dysleksji - Dorota Kalka, Objawy ryzyka dysleksji, Model wczesnego diagnozowania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dysleksji, dysortografii i dysgrafii.
Zawiera: HISTORIA POWSTANIA SKALI RYZYKA DYSLEKSJI (SRD) I JEJ WERSJE.
Zawiera: BADANIA NAD TRAFNOŚCIĄ DIAGNOSTYCZNĄ I PREDYKTYWNOŚCIĄ SRD: Badania pilotażowe nad obiektywnością SRD w latach 1993-1994, Wstępne badania normalizacyjne, Badania przedłużone w latach 1995-1998, Badania przedłużone w latach 1995-1999 (kontynuacja).
Zawiera: OPIS I INSTRUKCJA STOSOWANIA SKALI RYZYKA DYSLEKSJI: Opis narzędzia, Osoby badane i oceniajace, Okres badania, Materiał do badań, Instrukcja i sposób badania, Sposób oceny, Profile wyników, Interpretacja wyników.
Zawiera: PSYCHOMETRYCZNE WŁAŚCIOWŚCI SKALI RYZYKA DYSLEKSJI: Struktura skali, Moc dyskryminacyjna stwierdzeń, Rzetelność i trafność.
Zawiera: NORMALIZACJA SKALI RYZYKA DYSLEKSJI DLA UCZNIÓW PO PIERWSZYM ROKU NAUKI CZYTANIA I PISANIA - KLASA I : Badana próba, Zasady normalizacji, Tabele norm dla klasy I.
Zawiera: NORMALIZACJA SKALI RYZYKA DYSLEKSJI DLA UCZNIÓW PO PIERWSZYM ROKU NAUKI CZYTANIA I PISANIA - KLASA II : Badana próba, Zasady normalizacji, Tabele norm dla klasy I.
Zawiera: SKALA RYZYKA DYSLEKSJI - ARKUSZE BADAŃ I WYNIKÓW, PROFILE: Arkusz badania SRD, Arkusz wyników SRD, Profil wyników ogólnych SRD, Profil wyników szczegółowych SRD, Podskale SRD i odpowiadające im stwierdzenia.
Zawiera: PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA SKALI RYZYKA DYSLEKSJI.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Himalaje ortografii / Natalia Czaja. W: Psychologia w Szkole. - 2011, nr 2, s. 114-121.
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zmagania z ortografią / Irena Frączak. W: "Wszystko dla Szkoły.- 2003, nr 6, s. 1-2.
Dokument nadrzędny: "Wszystko dla Szkoły.
[Przykłady ćwiczeń pomocnych w terapii dysortografii i dysleksji]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Profilaktyka dysortografii w programie kształcenia pedagogów wczesnoszkolnych / Jadwiga Jastrząb. W: Wychowanie na Co Dzień. 1230-7785. 2013, nr 7/8, dod. Wkładka Metodyczna nr 7/8, s. I-II.
Symbol UKD: 378(045/046) 373(045/046)
Dokument nadrzędny: Wychowanie na Co Dzień.
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
U dołu opakowania: Nigdy więcej błędów.
Środek dydaktyczny zalecany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Program do nauki poprawnego pisania zawiera 660 zadań i 1500 wyrazów z ortograficznymi trudnościami, podzielonych na trzy działy: "rz i ż", "ó i u" oraz "ch i h", a także 20 udźwiękowionych dyktand, pisanych z pamięci lub ze słuchu, z uwzględnieniem interpunkcji.
Program przeznaczony do nauki ortografii dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz wszystkich tych, którzy chcą pisać bezbłędnie. Polecany również do terapii dysortografii. Program do nauki poprawnego pisania zawierający 660 zdań i 1500 wyrazów z ortograficznymi trudnościami, podzielonych na 3 niezależne działy: "rz i ż", "ó i u" oraz "ch i h", a także 20 udźwiękowionych dyktand, pisanych z pamięci lub ze słuchu, z uwzględnieniem interpunkcji. Trening ortograficzny zawiera 70 godzin ćwiczeń przygotowanych przez specjalistów, dzięki którym pomoże uniknąć popełniania błędów. Jednorazowe ćwiczenia powinny odbywać się 3-4 razy w tygodniu i trwać około 30 minut. Efektywność pracy z programem zwiększa częste powtarzanie wyrazów, które program umieszcza w KATALOGU BŁĘDÓW użytkownika. Program przygotowany merytorycznie we współpracy z gronem terapeutów. Dzięki temu nie tylko pomaga pozbyć się nawyku popełniania błędów, ale także pozwala dobrze się bawić. Trening czytania to lubiane przez dzieci motywy komiksu i bajki, które wciągają je w zabawy i gry będące równocześnie doskonałym ćwiczeniem umiejętności czytania. Na płycie znajduje się 180 dwudziestominutowych sesji w formie rozsypanek, ukrytych wyrazów oraz uzupełniania luk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DE 352 (1 egz.)
Busko Zdrój - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD/368 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D 669 (1 egz.)
Końskie - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 405/A (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD347 (1 egz.)
Sandomierz - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 CD (1 egz.)
Starachowice - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 424 CD (1 egz.)
Włoszczowa - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 420 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.245-257
Zawiera: PODSTAWY TEORETYCZNE POPRAWNOŚCI GRAFICZNEJ I ORTOGRAFICZNEJ PISMA: Humanistyczne i socjologiczne aspekty umiejętności językowych, Nauczanie pisania w ujęciu historycznym, Współczesne problemy poprawności graficznej i ortograficznej.
Zawiera: TEORETYCZNE PODSTAWY KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI PISANIA: Struktura umiejętności pisania w aspekcie psychologicznym i motorycznym, Etapy procesu kształcenia umiejętności i nawyków pisania, Trudności w nauce pisania i ortografii, Błędy graficzne a ortograficzne, Analiza założeń programowych klas I-III w zakresie kształcenia umiejętności pisania oraz kompetencji ortograficznych, Rozwój polskich badań nad pisaniem uczniów na szczeblu nauczania początkowego w latach 1918-1995.
Zawiera: ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE I ORGANIZACJA BADAŃ WŁASNYCH: Cele pracy, Wyjaśnienie pojęć, Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Organizacja, teren i zakres badań, Metody analizy materiału empirycznego, Charakterystyka środowiska społeczno-demograficznego badanych uczniów.
Zawiera: WYNIKI BADAŃ WSTĘPNYCH - DIAGNOSTYCZNYCH: Wprowadzenie, Poziom rozwoju umysłowego badanych uczniów na podstawie wyników Testu Dojrzałości Szkolnej (DSI) i Testu Matryc J.C. Ravena, Ocena obrazu graficznego pisma uczniów klas I-III, Związek między poziomem poprawności graficznej a kompetencją ortograficzną pisma uczniów klas I-III.
Zawiera: ZAŁOŻENIA PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NAUCZYCIELI W ZAKRESIE ROZWIJANIA KOMPETENCJI GRAFICZNEJ PISMA UCZNIÓW KLAS I-III: Uwagi wstępne, Etapy założeń eksperymentu, Zasady pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli z uczniami klas I-III, dotyczącej rozwijania umiejętności pisania, Projektowanie procesu edukacyjnego w zakresie nauki pisania, Praca dydaktyczno-wyrównawcza z dziećmi z zaburzeniami dysgraficznymi.
Zawiera: WYNIKI BADAŃ EKSPERYMENTALNYCH: Uwagi wstępne, Ocena obrazu graficznego pisma uczniów klas I-III, Ocena kompetencji ortograficznej pisma uczniów klas I-III, Związek między poprawnością graficzną a ortograficzną pisma uczniów klas I-III, Wpływ rozwijania poprawności graficznej pisma uczniów klas I-III na poziom kompetencji ortograficznej.
Omówiono m.in. stadia rozwoju umiejętności pisania, stan gotowości do nauki pisania i czytania, etapy w nauczaniu ortografii według J. Rytlowej, trudności w nauce pisania i ortografii. Zawiera wyjaśnienie następujących pojęć: "pismo", "dojrzałość do nauki pisania", "umiejętność pisania", "piękno", "poprawność graficzna", "błąd graficzny", "kompetencja", "pismo poprawne pod względem ortograficznym", "błąd ortograficzny", "dysgrafia", "dysortografia", "pisanie z pamięci", "pisanie ze słuchu". Głównym celem podjętej pracy badawczej było określenie poziomu poprawności graficznej i ortograficznej pisma uczniów klas I-III szkół podstawowych z różnych środowisk oraz poszukiwanie zależności pomiędzy poprawnością graficzna pisma a kompetencją ortograficzną uczniów. Badania zostały przeprowadzone w roku szkolnym 1993/1994 na terenie pięciu szkół gminy Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50244 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w uczeniu się czytania i pisania. Symptomy i diagnozowanie zaburzeń czytania i pisania. Zagadnienia oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 53078 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej