Zabawa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(148)
Forma i typ
Artykuły
(77)
Książki
(62)
Proza
(11)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje informacyjne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Audiobooki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
ArtykuĹéy
(1)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(84)
tylko na miejscu
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(11)
Kielce - Czytelnia
(6)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(4)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(6)
Końskie - wypożyczalnia
(10)
Końskie - czytelnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Ostrowiec - Multimedialny
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(5)
Sandomierz - wypożyczalnia
(10)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(5)
Staszów - wypożyczalnia
(11)
Staszów - Multimedialny
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(3)
Autor
Winczewski Piotr
(5)
Dymara Bronisława
(4)
Fąk Tadeusz
(3)
Laere Karolina Van
(3)
Molnár Ferenc (1878-1952)
(3)
Piątkowska Barbara (1969- )
(3)
Piątkowski Tomasz (1969- )
(3)
Włodno-Furman Elżbieta
(3)
Boszczyk Marta
(2)
Chłapowska Teresa (1920-2010)
(2)
Jakubowska Alina
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kaik-Woźniak Anita
(2)
Kordzińska-Grabowska Anna
(2)
Kozyra Beata
(2)
Lewicka Ewa
(2)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(2)
Olszański Tadeusz (1929- )
(2)
Opoka Dorota (1965-2010)
(2)
Przybysławska Patrycja
(2)
Sławicz Ewa
(2)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(2)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Banaszkiewicz Magdalena
(1)
Baran Zbigniew
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barciś Artur (1956- )
(1)
Barszczowska Marta
(1)
Barwiński Waldemar (1973- )
(1)
Basińska Anna (1978- )
(1)
Biała Monika
(1)
Białecka Bogna
(1)
Białecka Bogna (1971- )
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bielska Beata
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bray Kevin
(1)
Cedro Joanna
(1)
Chric (1963- )
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Corbeyran (1964- )
(1)
Cucuel Xavier
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Dec Magdalena
(1)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(1)
Doliński Dariusz (1959-)
(1)
Ducasse Anne-Marie
(1)
Dudziński Sambor (1976- )
(1)
Dutkiewicz Agata
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna (1960- )
(1)
El'konin Daniil Borisovič (1904-1984)
(1)
Felistak Aleksander
(1)
Ferri Jean-Yves (1959- )
(1)
Fiebiger Katarzyna
(1)
Fontana David
(1)
Gancarczyk Marian
(1)
Gardziel Andrzej (tłumacz)
(1)
Gibczyńska Katarzyna
(1)
Gil Aleksandra
(1)
Goscinny René (1926-1977)
(1)
Grabek Małgorzata
(1)
Grad Jan
(1)
Gronek Barbara
(1)
Grzegorzewska Barbara (1947- )
(1)
Głowińska Anita
(1)
Herman Jolanta
(1)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(1)
Hurlock Elizabeth B. (1898-1988)
(1)
Ilska Paulina
(1)
Jaklewicz Hanna ( -2016)
(1)
Janiszewska-Gold Katarzyna
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Jungowska Edyta (1966- )
(1)
Jurczyk Lidia
(1)
Jurewicz Monika
(1)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(1)
Kamler Mikołaj
(1)
Kantor Ryszard (1947- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Klaś-Pupar Kinga
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klimczyk Mariusz
(1)
Kluj Agnieszka
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Kosztyła Bernadeta
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kowalski Stanisław (1904-1990)
(1)
Kozak Jolanta (1951- )
(1)
Kozubek Joanna
(1)
Lindgren Astrid (1907-2002). Pippi Långstrump
(1)
Mackiewicz Romana (psychiatria)
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Magier Piotr
(1)
Majewska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(14)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1901-1914
(3)
Kraj wydania
Polska
(145)
nieznany (pol)
(2)
nieznany (202)
(1)
Język
polski
(147)
Odbiorca
Dzieci
(13)
6-8 lat
(11)
9-13 lat
(8)
0-5 lat
(6)
Nauczyciele
(6)
Animatorzy
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Wychowawcy świetlic
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura węgierska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Zabawa
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3714)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2339)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1075)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(847)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(658)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
"Kamyk"
(1)
"Pod czerwonym maczkiem"
(1)
"Wyliczanka"
(1)
.4
(1)
Ballada o wesołym miasteczku
(1)
Chłopcy z Placu broni
(1)
Dziady
(1)
Pamiętniki
(1)
Powrót posła
(1)
Rozwój przez Zabawę
(1)
Tango
(1)
Wesele
(1)
Wesołe miasteczko
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Budapeszt (Węgry)
(3)
Polska
(3)
Autoedukacja a sztuka
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a rodzina
(1)
Francja
(1)
Jednostka a rodzina
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kultura a rozwój psychiczny
(1)
Mikołów (woj. śląskie)
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
Rodzina a rozwój dziecka
(1)
Siesławice (woj. świętokrzyskie, pow. buski)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(1)
Sztuka a edukacja
(1)
Terapia zabawą
(1)
Wartości a edukacja kulturalna
(1)
Zabawa a rozwój dziecka
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Bibliografia
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Powieść
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Instrukcja do gry
(3)
Kamishibai
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Komiks
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Powieść przygodowa
(2)
ArtykuĹé z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Czasopismo dla dzieci
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Plansze do gry
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(10)
Hobby i czas wolny
(5)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
148 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50105 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53119 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42526 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28962 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia strony 63-65, 142-[144].
Aneks : Arkusz Orientacyjnej Skali Rozwoju
Streszczenie w języku angielskim.
Projekt Tablit – innowacyjny program wychowania przedszkolnego finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Europejskiego Funduszu Społecznego zakłada stworzenie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnego programu wychowania przedszkolnego opartego na dobrze znanej i powszechnie stosowanej metodzie projektów (choć stosowanej głównie na wyższych szczeblach edukacji) oraz implementującego innowacyjną w skali krajowej i europejskiej technikę modelowania dialogów w klasie Questioning the Author (QtA) oraz integrującego realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego z nauką języka angielskiego. Program wraz z wszystkimi elementami jest powszechnie dostępny dla wszystkich przedszkoli w kraju. Zachęcamy również nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego do korzystania z jego wybranych elementów.
W programie wychowania przedszkolnego Tablit, kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz, zbudowane w oparciu o nie, filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodnicze, naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z tematem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polce na szeroką skalę metoda modelowania dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254957 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254956/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Rodzina z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Relacje dziecka z matką. Jak pomóc dziecku w prawidłowym rozwoju? Koncepcja E. Eriksona. Zabawa przedszkolaka. Zabawa tematyczna, zabawa konstrukcyjna. Prawidłowy rozwój i sygnały niepokojące. Trzy fazy rozwojowe dziecka w wieku przedszkolnym. Cechy rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Sprawdziany rozwoju dziecka w wieku od trzy i pół do sześciu lat zaczerpnięte z książki prof. E. Franusa. Zaburzenia prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Wspomaganie dziecka w jego rozwoju. Problemy dotyczące funkcjonowania dziecka. Dlaczego dziecko ma problemy z adaptacją do przedszkola. Jak mu pomóc. Jeśli dziecko nadal moczy się w łóżko. Problemy wychowawcze. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze. Zaburzenia zachowania u dzieci. Objawy ryzyka zaburzeń zachowania. Agresja u dzieci. Czynniki ryzyka zaburzeń zachowania. Czynniki chroniące. Nadpobudliwość psychoruchowa. Objawy ADHD. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej. Jak pracować z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową w domu i przedszkolu? Lęki u dzieci. Jak pomóc dziecku opanować jego lęki? Depresja u dzieci. Ryzyko dysleksji rozwojowej. Ryzyko dyskalkulii rowojowej. Zaburzenia mowy. Specyficzne zaburzenia rozwoju językowego (SLI). Afazje. Jąkanie. Seksualność dziecięca. Jak przygotować dziecko do pójścia do szkoły? Pomoc psychologiczna. Dlaczego ważne jest, aby dziecko uczęszczało do przedszkola?]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Chłopięce i dziewczęce zabawy / Bogna Białecka W: WychowujMY! . -2023, nr 1, s. 10-12.
Forma i typ
Temat
Dokument nadrzędny: WychowujMY! .
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zabawki dobre i złe / Bogna Białecka W: WychowujMy . - 2022, nr 4, s. 8-10.
Dokument nadrzędny: WychowujMy .
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Terapia zabawą / Beata Bielska. W: Nauczanie Początkowe.- 2004/2005, nr 3, s. 55-59.
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Bibliogr.
[Tematy zabaw: Kolorowe kredki. Zaczarowany ołówek. Plastelinowe ciasto i aromaterapia. Zanurzamy ręce i stopy w kolorowych farbach. Wielkie psie serce.]
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49309 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52523 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41885 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 440)
Bibliogr. s. 86-91.
Zawiera: Rozdział 1. Zabawa jako zjawisko kulturowe, społeczne i kreacyjne: 1.1. Współczesne i klasyczne rozumienie zabawy. 1.2. Rodzaje zabaw w okresie dzieciństwa. 1.2. Formy zabaw spontanicznie podejmowane przez dorosłych. 1.4. Wartości i funkcje zabawy.
Zawiera: Rozdział 2. Zabawy w sytuacjach psychoedukacyjnych: 2.1. Zastosowanie zabaw do integracji zespołów i grup. 2.2. Zabawy w korekcji i terapii. 2.3. Warunki oraz materiały do zabawy.
Zawiera: Rozdział 3. Zarys autorskiego programu pedagogiki zabawy dla studentów kierunków pedagogicznych: 3.1. Podstawy teoretyczne. 3.2. Cele programu. 3.3. Treści programowe. 3.4. Zasady działań grupowych podczas warsztatów. 3.5. Metody i formy pracy ze studentami. 3.6. Organizacja zajęć.
Zawiera: Rozdział 4. Pedagogika zabawy w przygotowaniu do zawodu nauczyciela: 4.1. Wybrane elementy kształcenia studentów do edukacji wczesnoszkolnej. 4.2. Metodologia badań. 4.3. Rola pedagogiki zabawy w rozwoju zawodowym przyszłych nauczycieli (pedagogika zabawy w kształceniu kompetencji prakseologicznych). 4.4. Rola pedagogiki zabawy w rozwoju osobowym nauczycieli. 4.5. Doświadczenia i perspektywy zajęć z pedagogiki zabawy w pracy ze studentami kierunków nauczycielskich.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s .429-472
Zawiera: Rozdział 1. Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etiologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe.
Zawiera: Rozdział 2. Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji (Imperatywy przetrwania i reprodukcji, Współzawodnictwo; Egoizm i altruizm, Maksymalizacja ogólnej sprawności - Ostateczny czynnik motywujący; Ewolucja kulturowa); Ewolucja stanów emocjonalnych.
Zawiera: Rozdział 3. Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone (Zachowania stereotypiczne wynikające z charakterystyki gatunki, Proste mechanizmy uczenia się, Złożone procesy uczenia się, poznanie i kultura); Perspektywa genetyki zachowań (Badania nad zwierzętami, Badania nad ludźmi); Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju.
Zawiera: Rozdział 4. Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych (Budowa układu nerwowego, Osiągnięcia ewolucyjne widoczne w strukturze układu nerwowego, Komórki układu nerwowego); Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji (Autonomiczny układ nerwowy, Układ siatkowy aktywujący, Obwodowy układ wydzielania dokrewnego, Podwzgórze i przysadka mózgowa, Układ komorowy, Układ limbiczny, Przekaźniki synaptyczne, Szyszynka, Wzajemne oddziaływanie substancji chemicznych).
Zawiera: Rozdział 5. Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie (Pragnienie pozakomórkowe i komórkowe, Przyswajanie płynów do posiłku, Zaprzestanie przyswajania płynów); Głód i sytość (Motywacja, od głodówki do sytości, Biesiadowanie, post i ogólny metabolizm, Mechanizmy mózgowe, Mechanizmy glukostatyczne, Czynniki lipostatyczne, Obwodowe czynniki sytości, Inne czynniki fizjologiczne, Woń, Czynniki psychologiczne); Określone apetyty (Smak słodkości, Apetyt na sód, Inne wrodzone apetyty, Unikanie substancji toksycznych, Apetyty nabyte, Uzależnienie jako apetyt nabyty, Dzisiejsze skutki upodobań żywieniowych); Wydalanie i obrzydzenie (Oddawanie moczu i defekacja, Wymioty, Obrzydzenie).
Zawiera: Rozdział 6. Ból, lęk i ukojenie : Ból (Motywowanie za pomocą bólu, Psychiczne zróżnicowanie bólu, Struktury nerwowe a ból, Modulacja odczuwania bólu za pomocą substancji chemicznych); Termoregulacja (Reakcje autonomiczne, Reakcje behawioralne); Lęk (Lęki bezwarunkowe, Wrodzone reakcje na niebezpieczeństwo, Leki warunkowe, Fizjologia leku, Język gestów a lęk, Przekaz społeczny i fermony, Pierwszy rzut oka na zjawisko niepokoju, Odwaga).
Zawiera: Rozdział 7. Rozmnażanie : Strategie rozrodcze a ewolucja (Ogólne różnice płciowe u ssaków, Osiągnięcia adaptacyjne właściwe danemu gatunkowi oraz tworzenie związków, Strategie rozrodcze u człowieka); Neuroendokrynologiczne podstawy zachowań seksualnych (Osobniki męskie, Osobniki żeńskie, Zróżnicowanie płciowe mózgu); Orientacja seksualna (Czynniki psychogenne, Czynniki neuroendokrynologiczne, Genetyka a ewolucja); Menstruacja, ciąża, karmienie (Cykl menstruacyjny a zmiany emocjonalne, Ciąża, Poród, Karmienie).
Zawiera: Pobudzenie i stres : Stres i GAS, Adaptacja krótkoterminowa (Pobudzenie, Fizjologia układu obwodowego w stanach pobudzenia i silnego stresu, Czy mechanizmu autonomiczne różnią się od siebie w zależności od rodzaju emocji, Mechanizmy odprężenia, spoczynek i sen, Znudzenie, zaskoczenie, Poszukiwanie silnych wrażeń, Nieprzystosowawcze nadmierne pobudzenie); Przystosowania długoterminowe (Układ przysadkowo-korowonadnerczowy, Ograniczenie rozrodu, Wpływ emocji i chronicznego stresu na kondycję zdrowotną, Posunięcie w latach, starzenie się i ograniczenie działań samozachowawczych); Zespół stresu pourazowego.
Zawiera: Rozdział 9 : Gniew, nienawiść i agresja : Formy grożenia i agresji, Dominacja i podporządkowanie, Gniew ludzki i jego oznaki, Różnice płciowe i podstawy neuroendokrynologiczne, Zmiany endokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego, Neurologiczne podstawy agresji, Frustracja a rozdrażnienie, Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji, Zabójstwo, Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci, Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy.
Zawiera: Rozdział 10 : Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie : Prezentacja stanów afektywnych (Wyrazy twarzy, Głos, Śmiech, Płacz, Postawy ciała i aktywacja behawioralna); Stany afektywne (Strategie pewności siebie i sukcesu, Żałoba, Depresja, ból psychiczny, zahamowanie i przegrupowanie, Uczenie się i działania poznawcze w depresji, Fizjologia w depresji, SAD); Zachowania zagrażające życiu (Samobójstwo, Próby samobójcze, Samookaleczenie, Ewolucyjne ograniczenia działań samozachowawczych).
Zawiera: Rozdział 11 : Miłość i przywiązanie; Relacje rodzic-dziecko (Przywiązanie niemowlęcia do matki, Więź matki z niemowlęciem, Więź ojca z dziećmi, Jakość przywiązania a rozwój emocjonalny, Więzy i konflikty rodzinne); Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami (Relacje między rodzeństwem, Przyjaźń i tworzenie grup, Rozmaitości); Więzi partnerskie (Korzenie ewolucyjne, Miłość romantyczna a miłość towarzyska, Zaradność seksualna).
Zawiera: Rozdział 12 : Motywacja do nauki : Zajęcia badawcze i ciekawość; zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażenie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia.
Zawiera: Rozdział 13 : Konflikty motywacyjne : Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązanie irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarcha popędów; Podejmowanie ryzyka.
Zawiera: Rozdział 14 : Ja, rodzina i społeczność : Źródła emocji społecznych wyższego rzędu (Ewolucja egoizmu i altruizmu, Pradawne i nowoczesne środowisko emocjonalne, Cywilizacja, prawo, religia i kultura); Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu (Udzielanie emocji i emocje doznawane pośrednio, Empatia, Aprobata i pogarda, Zażenowanie, Duma, wina i wstyd, Psychopatia); Osobowość i okoliczności.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Od zabawy po poważne sprawy / Agata Dutkiewicz. W: Życie Szkoły . - 2012, nr 9, s. 16-11.
Temat
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły .
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: O kształtowaniu kultury zabawy: zabawa jako potrzeba egzystencjalna, jako wartość, cechy dobrze zorganizowanej zabawy / Jerzy Dymara.
Zawiera: Kultura ludycznej edukacji / Jerzy Dymara
Zawiera: Bogactwo i różnorodność projektujących działań uczniów / Jerzy Dymara.
Zawiera: Przeżycie, radość i kultura współbycia - homo ludens i homo creator / Jerzy Dymara.
Zawiera: Żywioł i radość zabawy, czyli o zagubionych wartościach ludycznej edukacji: wokół wybranych znaczeń żywiołu, zabawa, gra i taniec - radość bawienia się i istnienia w zabawie. Zagubienie wartości ludycznej edukacji - "zmęczenie zabawą" / Bronisława Dymara.
Zawiera: Miejsce zabawy w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" i pedagogice twórczego współbycia. Sztuka bycia nauczycielem, wychowawcą i inspiratorem dobrej zabawy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Zabawa z naturą istnienia: na początku było słowo, duchowe korzenie zabawy, w stronę wychowania i edukacji integralnej / Jerzy Oszelda.
Zawiera: Zabawa jako stan istnienia dziecka: semantyka zabawy, interpersonalizm zabawy, zadaniowy i kulturowy kontekst zabawy / Danuta Waloszek.
Zawiera: Zabawy w role jako sposób uczenia się przez dzieci zachowań demokratycznych / Agnieszka Olczak.
Zawiera: Przeżycie symboliczne dziecka w zabawie tematycznej: symbol w zabawie, wyobraźnia jako forma aktywności, potrzeba badań symboliki dziecięcej / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Zabawy ze słowem - o twórczości poetyckiej dzieci w młodszym wieku szkolnym: o istocie zabawy ze słowem, twórcze aspekty dziecięcych zabaw w poetyzowanie, zabawy w "rym dany", dziecko jako odbiorca i twórca "naopaków" - wierszyków "wywracanek", jak stymulować potrzeby i rozwój dziecka do zabaw ze słowem / Ewa Kochanowska.
Zawiera: 00
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Tworzenie więzi w klasie szkolnej przez zabawę i pracę ; Związki między zabawą i pracą dziecka w kontekście wybranych teorii zabawy ; Klasa szkolna jako źródło inspiracji, poszukiwań i aktywności ; Współudział dzieci i wychowawcy w przygotowaniu przedstawień teatralnych ; Terapeutyczne i rozwojowe funkcje bawienia się w teatr ; Artystyczne, społeczne i indywidualne rezultaty współnych działań ; Przejawy radości i ich wartość istotą rozwoju osobowości dzieci / Małgorzata Znaj.
Zawiera: Zabawka mechaniczna w świecie dziecka. Szkic do dziejów bawienia się i wychowania ; Wprowadzenie: homo ludens, faber i creator ; Zabawy i zabawki w ciągu wieków ; Zabawki mechaniczne w kulturze ludowej ; Zabawki mechaniczne w kulturze industrialnej / Wacław Korzeniowski.
Zawiera: Bliżej edukacji ludycznej - zabawy i zabawki naszych dzieci ; Najpiekniejsze są zabawy z rodzicami ; W świecie pluszowego misia, czyli o potrzebie zabawek w życiu dziecka ; O wspólnej zabawie dzieci w grupach ; Problematyka zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ; Scenariusz zajęć w klasie III pt. "Wielka zabawa", nawiązujący do uczenia się - nauczania kompleksowego / Katarzyna Moroz.
Zawiera: Zabawy i zabawki naszych matek, babek i dzieci. Ich bogactwo i znaczenie dla rozwoju ; Zabawy i zabawki w latach 1930-1949 ; Zabai i zabawki naszych matek w latach 1950-1969 ; Zabawki i zabawy w latach 1970-1989 ; Najnowsze zabawki i zabawy (1990-2004) ; Bogactwo zabaw i zabawek - ich znaczenie dla rozwoju dziecka ; Międzypokoleniowe przekazy - refleksje końcowe / Edyta Łobaziewicz-Jania.
Zawiera: Przez zabawę do esperanto. Per ludado al esperanto ; Sposoby powstawania grup wspólnotowych ; Baw się z nami (ludu kun ni), czyli główne metody i formy pracy ; Gry i zabawy z papierem - origami drogą do poznania języka ; Rezultaty uczenia się języka / Wiesław Kluz.
Zawiera: Gry komputerowe w życiu dziecka - korzyści i zagrożenia ; Współbycie dziecka z komputerm ; Kategorie i rodzaje gier komputerowych ; Wpływ gier komputerowych na rozwój fizyczny i emocjonalno-psychiczny dzieci ; Zastosowanie gier komputerowych w edukacji i wychowaniu / Wiesław Kluz.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy ; Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia ; Zabawa a cechy dziecięcości: wyrażanie uczuć, specyficzne cechy umysłowości dziecka, kontakt z rzeczami, specyfika społecznych kontaktów dziecka, dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki, kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości ; Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy ; przestrzenie życia i przestrzenie zabawy ; O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu / Bronisława Dymara.
Zawiera: Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy ; Czytaj i baw się z nami, czyli rózne odcienie zabawy w literaturze ; Zabawa jako stan istnienia i źródło radości - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej ; Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego ; Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren ; Żywioł zabawy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży ; Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska ; Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek ; "Omne trinum perfectum" - wszystko, co potrójne, jest doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów ; Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym ; Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej ; Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania / Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej ; Rozmyslania nauczyciela ; Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca ; Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje) ; Bawimy się w teatr ; Zakończenie zajęć - refleksja i samoocena / Bronisława Dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum ; Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów ; Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi ; Lekcje ćwiczeniowo-badawcze ; Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy ; Rozmyslania końcowe, ewaluacja / Bronisława dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum ; Myśl o sławie nie zawsze słuzy sprawie ; Znów o sztuce projektowania ; Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizowanych ; Wyniki końcowe nie zawsze typowe ; Nagroda wierszem dla awytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia ; Radość i optymiz jako dar i nadzieja / Bronisłąwa Dymara.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Część pierwsza: Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Symbol UKD: 159.922.7:82(091)
Zawiera m.in.: Wokół zabawy, tańca i szczęścia ; W poszukiwaniu szczęścia i radości ; Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka ; Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości, czyli słów kilka o sztuce poetyckiej / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera m.in.: Poezja o zabawie i tańcu ; Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia ; Zabawa w poezji dla dzieci ; Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie ; Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach tworzonych przez dzieci i młodzież / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera m.in.: Uczymy się kompleksowo : Główne założenia kompleksu ; Lekcje projektujące ; Lekcje ćwiczeniowo-badawcze ; Lekcja podsumowująca / Alina Górniok-Naglik.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Część druga: Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz twórczości dzieci i młodzieży.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej