Zabawy tematyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Autor
Dymara Bronisława
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Zabawy tematyczne
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3714)
Nauczanie początkowe
(3695)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1669)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(779)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: O kształtowaniu kultury zabawy: zabawa jako potrzeba egzystencjalna, jako wartość, cechy dobrze zorganizowanej zabawy / Jerzy Dymara.
Zawiera: Kultura ludycznej edukacji / Jerzy Dymara
Zawiera: Bogactwo i różnorodność projektujących działań uczniów / Jerzy Dymara.
Zawiera: Przeżycie, radość i kultura współbycia - homo ludens i homo creator / Jerzy Dymara.
Zawiera: Żywioł i radość zabawy, czyli o zagubionych wartościach ludycznej edukacji: wokół wybranych znaczeń żywiołu, zabawa, gra i taniec - radość bawienia się i istnienia w zabawie. Zagubienie wartości ludycznej edukacji - "zmęczenie zabawą" / Bronisława Dymara.
Zawiera: Miejsce zabawy w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" i pedagogice twórczego współbycia. Sztuka bycia nauczycielem, wychowawcą i inspiratorem dobrej zabawy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Zabawa z naturą istnienia: na początku było słowo, duchowe korzenie zabawy, w stronę wychowania i edukacji integralnej / Jerzy Oszelda.
Zawiera: Zabawa jako stan istnienia dziecka: semantyka zabawy, interpersonalizm zabawy, zadaniowy i kulturowy kontekst zabawy / Danuta Waloszek.
Zawiera: Zabawy w role jako sposób uczenia się przez dzieci zachowań demokratycznych / Agnieszka Olczak.
Zawiera: Przeżycie symboliczne dziecka w zabawie tematycznej: symbol w zabawie, wyobraźnia jako forma aktywności, potrzeba badań symboliki dziecięcej / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Zabawy ze słowem - o twórczości poetyckiej dzieci w młodszym wieku szkolnym: o istocie zabawy ze słowem, twórcze aspekty dziecięcych zabaw w poetyzowanie, zabawy w "rym dany", dziecko jako odbiorca i twórca "naopaków" - wierszyków "wywracanek", jak stymulować potrzeby i rozwój dziecka do zabaw ze słowem / Ewa Kochanowska.
Zawiera: 00
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Janusz Korczak w zabawie - wybór tekstów: czym jest zabawa? Prawidła zabawy / Jadwiga Bińczycka.
Zawiera: Zabawa w pedagogice Aleksandra Kamińskiego: psychologiczne uwarunkowania zabawy. Eksperyment mikołowski - zarys problemu. Zabawa jako element eksperymentu mikołowskiego w ujęciu Aleksandra Kamińskiego. Zabawa w nauczaniu szkolnym w ujęciu Aleksandra Kamińskiego / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Zabawa i praca. Kilka uwag o uczeniu się dzieci w klasie freinetowskiej: zabawa i praca w koncepcji Celestyna Freineta. Związek pracy z zabawą - swoistość poglądów. Swobodne teksty jako praca i zabawa. Wybieranie jako poczucie wolności i zabawa. Swoboda tworzenia i współbycia w interppersonalnej przestrzeni / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Różnorodność i znaczenie dziecięcych zabaw w kontaktach z przyrodą: zabawy tematyczne, odkrywcze (badawcze), ruchowe i sprawnościowe w świecie przyrody, terapeutyczne. Zabawy w kontakcie z dorosłymi / Lidia Wollman
Zawiera: Nabywanie przez dziecko kompetencji komunikatywnych w czasie zabaw tematycznych ; Kulturowo-społeczny kontekst zabaw tematycznych w okresie późnego dzieciństwa ; Język w komunikowaniu się dzieci w zabawach tematycznych: mimika, gesty i inne ruchy ciała, postawa ciała, dotyk, wygląd i ubiów, wokalizacja ; Wyznaczniki procesu komunikowania się w zabawach tematycznych ; Język rodzinny - językiem dziecka ; Wzór językowy nauczyciela wychowawcy ; Współczesne technologie komunikacyjne / Ewa Ogrodzka-Mazur.
Zawiera: Ruch, zabawa i muzyka jako czynniki aktywizujące osobowość dziecka: wpływ ruchu na rozwój psychofizyczny dziecka, zabawa jako główna forma aktywności i działalności dziecka, wpływ muzyki i tańca na kształtowanie osobowości dziecka, terapeutyczne funkcje zabaw muzycznych / Adam Adamski.
Zawiera: Zabawa jako źródło twórczych działań dziecka ; Twórcze zabawy ze słowem ; Zabawa jako podstawowa forma działalności dziecka - aspekt społeczny ; Zabawa jako źródło aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym ; Zabawy i gry dydaktyczne j ako szczególny rodzaj aktywności dziecka ; rola nauczyciela w swobodnych zabawach dzieci / Maria Noga.
Streszcz. ang. przy pracach.
Część druga: Społeczne, indywidualne i kulturowe wartości zabawy. Cechy, formy, funkcje.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP: Co się zmieniło ostatnio w wychowaniu przedszkolnym, O niepokojach rodziców i nauczycieli odnonie do wychowania oraz kształcenia małych przedszkolaków, Dlaczego treści zawarte w kolejnych rozdziałach tej książki pomogą wspierać maluchy w rozwoju umysłowym i uczyć je tego, co jest potrzebne w domu i w przedszkolu, Kilka zdań o pakiecie zabawek edukacyjnych przeznaczonych dla maluchów.
Zawiera: Różnice indywidualne w rozoju psychoruchowym dzieci w drugim i w trzecim roku życia: mity i realia. O Oczekiwaniach, jakim musi sprostać maluch przekraczający próg przedszkola.
Zawiera: Problemy adaptacyjne maluchów przychodzących do przedszkola. W jaki sposób trzeba im pomóc w przystosowaniu się do przedszkola i zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju umusłowego i kształtowanie ważnych umiejętności. Charakterystyka procesu uczenia się maluchów.
Zawiera: Dziecięca ciekawość i formy uczenia się preferowane przez maluchy. O zaletach grup różnowiekowych w wychowaniu przedszkolnym. Dlaczego warto i trzeba angażować starsze dzieci do zajęć z maluchami - praktyczne rady.
Zawiera: Wychowanie zamierzone i niezamierzone w domu i w przedszkolu. Także o karach i nagrodach w wychowaniu oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi.
O konstruowaniu autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w książce pomogą opracować taki program dla maluchów.
Zawiera: Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego Ja i pomagać im poznać otoczenie.
Zawiera: Jakie przedmioty są potrzebne w kształtowaniu u dzieci własnego Ja i w pomaganiu im w poznawaniu otoczenia.
Zawiera: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych oraz właściwego traktowania zwierząt i roślin.
Zawiera: Dziecięca zabawa procesem intensywnego uczenia się. O co trzeba zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo: Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw, O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów, Zabawy maluchów w domu i w przedszkolu: konkretne przykłady zajęć z maluchami.
Zawiera: Kształtowanie czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości maluchów (nakładanie i zdejmowanie odzieży, spożywanie posiłków, dbałość o czystość osobistą): O dzieciach siejących bałagan, Jak można temu zaradzić i czego trzeba się wystrzegać, kształtując czynności samoobsługowe maluchów, W jaki sposób maluchy uczą się czynności samoobsługowych i jak trzeba im w tym pomagać, Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z reguralności oraz przewidywaniu, co będzie dalej: Konieczność rozwijania u dzieci zdolności do wychwytywania prawidłowości i przekładania ich z jednej reprezentacji na drugą: O roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i z dziećmi, Przedmioty potrzebne do wspomagania dzieci w dostrzeganiu reguralności i posługiwaniu się nimi, Sytuacje zadaniowe i zabawy, które pomagają maluchom dostrzec reguralności i korzystać z nich w poznawaniu i zmienianiu otoczenia.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyn ze skutkiem i przewidywaniu, co się może zdarzyć oraz jakie mogą być skutki własnego działania: Rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów, Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o Pedagogice pytań, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw wspomagających dzieci w rozumowaniu przyczynowo-skutkowym, Sytuacje zadaniowe i zabawy, w trakcie których dorośli pomagają dzieciom wiązać przyczynę ze skutkiem i przewidywać, co się może zdarzyć.
Zawiera: Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów. Dbałość o ich zdrowie oraz rozwój sprawności ruchowej w przedszkolu i w domu: O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym, Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju sprawności ruchowej dzieci, O konieczności współpracy z rodzicami w zakresie wychowania zdrowotnego, Rozwijanie sprawności ruchowej oraz dbałość o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego i wychowaniu domowym - praktyczne rady i propozycje zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w skupianiu uwagi i w organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w sytuacjach zadaniowych i w zabawie: Co wiadomo o rozwoju zdolności do skupiania uwagi i w organizowaniu działalności u maluchów, trochę starszych dzieci i dorosłych, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw sprzyjających skupianiu uwagi i coraz lepszemu organizowaniu swojej działalności, Wspomaganie dzieci w zabawach klockami, Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u dzieci zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzegawczego i rozpoznawania treści obrazków.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, ile jest elementów po dodaniu lub zabraniu kilku obiektów: Jak dzieci uczą się liczyć i rachować, ze szczególnym uwzględniniem maluchów, Dlaczego umiejętności te są ważnym wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci, Co jest potrzebne do kształtowania umiejętności liczenia i rachowania, Konkretne wskazówki do wspomagania dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz przykłady sytuacji zadaniowych i zabaw dla maluchów.
Zawiera: Wspieranie maluchów w słuchaniu muzyki i w śpiewaniu. Stymulowanie muzyką aktywności ruchowej: Krótko o rozwoju muzycznym dzieci oraz o ich aktywności ruchowej stymulowanej muzyką, Maluchy słuchają muzyki w domu i w przedszkolu, Zabawy ruchowe maluchów stymulowane muzyką, śpiewanie piosenek i muzykowanie.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności ruchowych i społecznych maluchów poprzez zabawy rekomendowane w Metodzie Ruchu Rozwijającego: Krótko o Metodzie Ruchu Rozwijającego, Dlaczego warto stosować elementy tej metody na zajęciach z maluchami, W jaki sposób starsze dzieci i maluchy mogą współdziałać w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji ruchu rozwijającego - przykłady współnych zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w sensownym łączeniu i grupowaniu obiektów: Co trzeba wiedzieć o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba je w tym wspomagać, Przedmioty potrzebne do ćwiczeń i zabaw, Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w realizowaniu złożonej działalności: Jak pomagać dzieciom sprawniej korzystać z informacji, przekładając je z jednej reprezentacji na drugą, Wspomaganie dzieci w zakresie wypowiadania się w rysunku (bazgroty, głowonogi i pierwsze portrety ważnych osób), Jak dzieci rozpoznają barwy i nazywają kolory?, O zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego dzieci, Zabawy i ćwiczenia sprzyjające kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, O konieczności wspomagania maluchów w radzeniu sobie z utrudnieniami w realizowaniu zadań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej