Rozwój społeczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Urban Bronisław
(1)
Zajęcka Beata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Rozwój społeczny dziecka
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Agresja a ekspozycja społeczna
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo a agresja
(1)
Kobieta a przestępstwo
(1)
Młodzież a empatia
(1)
Rozwód a niepowodzenia szkolne dziecka
(1)
Rozwód a zaburzenia w rozwoju społecznym dziecka
(1)
Upośledzenie umysłowe a agresja
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP: Co się zmieniło ostatnio w wychowaniu przedszkolnym, O niepokojach rodziców i nauczycieli odnonie do wychowania oraz kształcenia małych przedszkolaków, Dlaczego treści zawarte w kolejnych rozdziałach tej książki pomogą wspierać maluchy w rozwoju umysłowym i uczyć je tego, co jest potrzebne w domu i w przedszkolu, Kilka zdań o pakiecie zabawek edukacyjnych przeznaczonych dla maluchów.
Zawiera: Różnice indywidualne w rozoju psychoruchowym dzieci w drugim i w trzecim roku życia: mity i realia. O Oczekiwaniach, jakim musi sprostać maluch przekraczający próg przedszkola.
Zawiera: Problemy adaptacyjne maluchów przychodzących do przedszkola. W jaki sposób trzeba im pomóc w przystosowaniu się do przedszkola i zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju umusłowego i kształtowanie ważnych umiejętności. Charakterystyka procesu uczenia się maluchów.
Zawiera: Dziecięca ciekawość i formy uczenia się preferowane przez maluchy. O zaletach grup różnowiekowych w wychowaniu przedszkolnym. Dlaczego warto i trzeba angażować starsze dzieci do zajęć z maluchami - praktyczne rady.
Zawiera: Wychowanie zamierzone i niezamierzone w domu i w przedszkolu. Także o karach i nagrodach w wychowaniu oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi.
O konstruowaniu autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w książce pomogą opracować taki program dla maluchów.
Zawiera: Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego Ja i pomagać im poznać otoczenie.
Zawiera: Jakie przedmioty są potrzebne w kształtowaniu u dzieci własnego Ja i w pomaganiu im w poznawaniu otoczenia.
Zawiera: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych oraz właściwego traktowania zwierząt i roślin.
Zawiera: Dziecięca zabawa procesem intensywnego uczenia się. O co trzeba zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo: Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw, O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów, Zabawy maluchów w domu i w przedszkolu: konkretne przykłady zajęć z maluchami.
Zawiera: Kształtowanie czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości maluchów (nakładanie i zdejmowanie odzieży, spożywanie posiłków, dbałość o czystość osobistą): O dzieciach siejących bałagan, Jak można temu zaradzić i czego trzeba się wystrzegać, kształtując czynności samoobsługowe maluchów, W jaki sposób maluchy uczą się czynności samoobsługowych i jak trzeba im w tym pomagać, Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z reguralności oraz przewidywaniu, co będzie dalej: Konieczność rozwijania u dzieci zdolności do wychwytywania prawidłowości i przekładania ich z jednej reprezentacji na drugą: O roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i z dziećmi, Przedmioty potrzebne do wspomagania dzieci w dostrzeganiu reguralności i posługiwaniu się nimi, Sytuacje zadaniowe i zabawy, które pomagają maluchom dostrzec reguralności i korzystać z nich w poznawaniu i zmienianiu otoczenia.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyn ze skutkiem i przewidywaniu, co się może zdarzyć oraz jakie mogą być skutki własnego działania: Rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów, Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o Pedagogice pytań, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw wspomagających dzieci w rozumowaniu przyczynowo-skutkowym, Sytuacje zadaniowe i zabawy, w trakcie których dorośli pomagają dzieciom wiązać przyczynę ze skutkiem i przewidywać, co się może zdarzyć.
Zawiera: Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów. Dbałość o ich zdrowie oraz rozwój sprawności ruchowej w przedszkolu i w domu: O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym, Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju sprawności ruchowej dzieci, O konieczności współpracy z rodzicami w zakresie wychowania zdrowotnego, Rozwijanie sprawności ruchowej oraz dbałość o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego i wychowaniu domowym - praktyczne rady i propozycje zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w skupianiu uwagi i w organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w sytuacjach zadaniowych i w zabawie: Co wiadomo o rozwoju zdolności do skupiania uwagi i w organizowaniu działalności u maluchów, trochę starszych dzieci i dorosłych, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw sprzyjających skupianiu uwagi i coraz lepszemu organizowaniu swojej działalności, Wspomaganie dzieci w zabawach klockami, Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u dzieci zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzegawczego i rozpoznawania treści obrazków.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, ile jest elementów po dodaniu lub zabraniu kilku obiektów: Jak dzieci uczą się liczyć i rachować, ze szczególnym uwzględniniem maluchów, Dlaczego umiejętności te są ważnym wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci, Co jest potrzebne do kształtowania umiejętności liczenia i rachowania, Konkretne wskazówki do wspomagania dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz przykłady sytuacji zadaniowych i zabaw dla maluchów.
Zawiera: Wspieranie maluchów w słuchaniu muzyki i w śpiewaniu. Stymulowanie muzyką aktywności ruchowej: Krótko o rozwoju muzycznym dzieci oraz o ich aktywności ruchowej stymulowanej muzyką, Maluchy słuchają muzyki w domu i w przedszkolu, Zabawy ruchowe maluchów stymulowane muzyką, śpiewanie piosenek i muzykowanie.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności ruchowych i społecznych maluchów poprzez zabawy rekomendowane w Metodzie Ruchu Rozwijającego: Krótko o Metodzie Ruchu Rozwijającego, Dlaczego warto stosować elementy tej metody na zajęciach z maluchami, W jaki sposób starsze dzieci i maluchy mogą współdziałać w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji ruchu rozwijającego - przykłady współnych zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w sensownym łączeniu i grupowaniu obiektów: Co trzeba wiedzieć o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba je w tym wspomagać, Przedmioty potrzebne do ćwiczeń i zabaw, Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w realizowaniu złożonej działalności: Jak pomagać dzieciom sprawniej korzystać z informacji, przekładając je z jednej reprezentacji na drugą, Wspomaganie dzieci w zakresie wypowiadania się w rysunku (bazgroty, głowonogi i pierwsze portrety ważnych osób), Jak dzieci rozpoznają barwy i nazywają kolory?, O zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego dzieci, Zabawy i ćwiczenia sprzyjające kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, O konieczności wspomagania maluchów w radzeniu sobie z utrudnieniami w realizowaniu zadań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Psychopatologia Psychoprofilaktyka Patologia społeczna Zaburzenia zachowania Dziecko w młodszym wieku szkolnym a zaburzenia zachowania Nerwica szkolna Zaburzenia emocjonalne u dzieci Zaburzenia zachowania u dzieci Patologia społeczna w szkole Anoreksja Bulimia Profilaktyka w szkole Test Osobowości i Zainteresowań Mitteneckera i Tomana Osobowość Zainteresowania Zaburzenia psychiczne okresu dorastania Rozwój osobowy dzieci i młodzieży Prostytucja nieletnich Wandalizm młodzieży Samobójstwa wśród młodzieży Toksykomania wśród młodzieży Narkomania wśród młodzieży Przestępczość nieletnich Przemoc w szkole Fala w szkole Patologia społeczna wśród dzieci i młodzieży Zaburzenia osobowości wśród przestępców Przestępcy Gry komputerowe Pogranicze Juma (socjologia) Presja seksualna Przemoc seksualna wśród młodzieży Alkoholicy Alkoholizm Leczenie odwykowe alkoholika a rodzina Kwestionariusz wywiadu z alkoholikiem Hipnoza a terapia uzależnień Nałogi Uzależnienia zob. też Nałogi Rodzina a picie alkoholu przez młodzież Rodzina Współuzależnienie w rodzinie Współuzależnienie Ofiary przemocy w rodzinie a społeczeństwqo Ofiary przemocy w rodzinie Zespół zaburzeń stresu pourazowego (PTSD) Programy profilaktyczne Profilaktyka uzależnień Psychoprofilaktyka narkomanii Narkomania Rozwój społeczny dziecka Kompetencje społeczne dzieci Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży Etos szkoły Etos ucznia Liderzy młodzieżowi Młodzież Młodzież a patologia społeczna Postawy rodzicielskie a agresja dzieci upośledzonych umysłowo Alkohol a młodzież Nikotynizm a młodzież Kibice sportowi a zachowania dewiacyjne Gry komputerowe a postawa wobec rzeczywistości Gry komputerowe a kontakty społeczne Agresja a szkoła miejska Agresja a szkoła wiejska Lęk a szkoła wiejska Lęk a szkoła miejska Seks a młodzież Rodzina a młodzież Osobowość młodzieży a picie alkoholu Alkohol a kobiety Toksykomania a kobiety Nikotynizm a kobiety Kobieta a patologia Narkomania wśród młodzieży a rodzina Niedostosowanie społeczne a rodzina Profilaktyka uzależnień a nauczyciele Kompetencje społeczne dzieci a profilaktyka zagrożeń Używki a uzależnienia Psychoaktywne substancje a młodzież
Bibliogr. po rozdziałach.
Materiał oparty głównie na badaniach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej