Relaksacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(5)
Artykuły
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Drozdowski Piotr
(1)
Geisselhart Roland R. (1949- )
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Hofmann-Burkart Christiane
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kokoszka Andrzej
(1)
Kołodziejek Iwona
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Smagacz Henryk
(1)
Sobieszek Izabela
(1)
Szałapska Mariola
(1)
Zoch Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4689)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Relaksacja
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3713)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3288)
Wychowanie przedszkolne
(3235)
Wychowanie
(2684)
Język angielski
(2343)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1743)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1670)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1632)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1426)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1309)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1263)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1051)
Nauka
(1046)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(908)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(854)
Dzieci
(846)
Osobowość
(841)
Zarządzanie
(834)
Powieść angielska
(811)
Psychoterapia
(809)
Powieść amerykańska
(795)
Gry i zabawy
(790)
Czytelnictwo
(789)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(778)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(739)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(719)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(714)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Relacje międzyludzkie
(660)
Rośliny
(657)
Etyka
(654)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(601)
Temat: dzieło
5.11.79.: Gdyby nie ludzie
(1)
Chciałbym opisać
(1)
Jeszcze nie wspomniałam o miłości
(1)
Na wieży Babel
(1)
Nienawiść
(1)
Otwieram okno, jest czerwcowy dzień...
(1)
Słowa
(1)
Uczę się ciebie człowieku
(1)
Śmieszne
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: przewodnik uważnego życia.
Autor wyjaśnia, w jaki sposób praktyka medytacji prowadzi do bardziej świadomego, uważnego życia i większej skuteczności w działaniu. Wraca tutaj do znanego już wcześniej z jego książek pojęcia „uważności”, czyli świadomości i akceptacji bieżącej sytuacji. Widzi w niej dostępną dla każdego, podstawową umiejętność systematycznej samoobserwacji. Praktyka ta pozwoli nam w pełni zrozumie samych siebie oraz nawiązać bliskie relacje z innymi ludźmi. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50225 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty.)
Bibliogr. s. 219-223. Indeks.
Zawiera: S. 11-59 : Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna / Agnieszka Guzik.
Zawiera: S. 60-75 : Socjoterapia - więcej niż terapia / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 76-138 : Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 139-167 : Metoda socjometryczna w pracy nauczyciela polonisty / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 168-185 : Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 186-188 : Aneks - Ankieta.
Zawiera: S. 189-214 : Suplement metodyczny.
Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna: 1.Charakterystyka przestrzeni społecznej (Człowiek i przestrzeń - próba ukazania relacji; Rodzaje przestrzeni społecznej; Przestrzeń społeczna w wymiarze interakcji społecznych); 2. Perspektywa klasy szkolnej jako przestrzeni społecznej (Fizyczna przestrzeń klasy szkolnej; Nauczyciele i uczniowie; Interakcje społeczne i komunikacja; Normy i zasady społeczne); 3. Podsumowanie.
Socjoterapia - więcej niż terapia: 1. Trudne dzieci trudnych rodziców; 2. Istota socjoterapii (Socjoterapia - zarys pojęciowy; Cele; Struktura zajęć; Metody); 3. Podsumowanie.
Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym: 1. Wychowujemy, edukujemy, tworzymy, delegujemy, pomagamy - prezentacja Stowarzyszenia "U Siemachy"; 2. Mamy cel; 3. "Jesteś tu, bo tego chcesz"; 4. "Filozofia nagradzania"; 5. Wychowawca to także Siemachowiec; 6. Spróbuj dużo wiedzieć; 7. Prawa ręka wychowawcy, czyli o funkcji lidera; 8. Zapiecek, Logo, Hipog, CD-kąt; 9. Społeczność - nie może Cię zabraknąć!; 10. Spektakl; 11. Wierzymy w ludzi, czynimy cuda; 12. Czego Siemacha uczy uczniów, a czego może nauczyć nauczycieli? Czyli o tym, że wiara nie czyni cudów, cuda czynią ludzie.
Suplement metodyczny: Socjoterapia na lekcji języka polskiego; "Ja i świat wokół mnie" - cele programu; Treść a metoda; Struktura zajęć; Uwagi dla nauczycieli; Projekt lekcji. Zaproponowane zajęcia mają charakter socjoterapeutyczny (psychoedukacyjny) zarówno w zakresie tematycznym (ja, otaczający mnie ludzie, emocje moje i innych ludzi, relacje społeczne), jak i w zakresie zastosowanych w nich metod (drama, zabawa, plastyka).
Metoda socjometryczna w pracy nauczyciele polonisty: 1. Socjometryczny obraz klasy szkolnej; 2. Analiza socjogramów (Klasowy lider - wzór postępowania; Zmora klasowych grupek; Nielubiani); 3. Wykorzystanie socjometrii w pracy nauczyciela polonisty.
Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej: 1. Klasa daleka od ideału; 2. "Głupi", "imbecyl", "dureń"; 3. Twórcza praca w grupach; 4. Aktywność uczniów; 5. Świat pełen ludzi; Aneks.
Suplement metodyczny: Język "Porozumienia bez przemocy" w szkole; Opis projektu; Cele; Metoda; Uwagi dla nauczyciela; Projekt lekcji.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bibliogr.
[M.in. Przykładowe propozycje ćwiczeń.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej